en dat kon je vroeger niet ?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:26 schreef Q. het volgende:
Ik zou er bijna enthousiast van worden, vandaag weer vier probleemloze reizen met dat ding gemaakt!
Ik heb wat ambivalente gevoelens. Het idee vind ik goed, maar er zijn zoveel aspecten die ik zo uitermate knullig vind: zoals hoe het overstappen dan geregeld wordt, dat je vaker een basistarief betaalt dan eerst het geval was; dat je nu relatief weinig op je kaart kunt zetten, zeker als je een lange reis maakt; het aantal palen is toch niet zo groot. Tamelijk gebruikelijke ‘use cases’ zoals b.v. af en toe eerste klas reizen, met korting meereizen, zijn nu omslachtig.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:50 schreef Louis22 het volgende:
Ben ik dan de enige die redelijk tevreden is over de OV-chipkaart?
Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.
Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.
![]()
![]()
Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag tussendoor.
In ben momenteel niet woonachtig in Nederland, maar ga op vakantie daarheen in juli.
Hoe moet ik dan aan een geldig vervoersdocument komen?
Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.
Nee, volgens mij niet, behalve dat je er b.v. geen 40% kortingsabonnement op kunt laden voor de treinen. Je betaalt dus altijd vol tarief (wat, in het geval van de NS overigens goedkoper is dan papieren kaartjes).quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:59 schreef Iblis het volgende:
Ik snap trouwens niet dat een automaat dit niet kan berekenen. In principe zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om de goedkoopste interpretatie te berekenen om een reis te kunnen volbrengen.
Stel iemand reist van A naar B, en reist ’s avonds van B naar A, dan kan het ding bedenken dat dit een retour is. Of van A naar B, winkelt daar, en gaat dan naar C. Maak daar een via-kaartje van.
Of zelfs van A over B naar C, stapt uit, maakt een wandeling, stapt in bij B en reist naar A, zelfs dat zou te berekenen moeten zijn dat dan een retour A ↔ C het goedkoopst zou zijn. Ja, zelfs van A naar B, wandelt naar C, en gaat verder naar D. Als van A naar D via C en B het goedkoopst is, doe dat, anders gewoon los A naar B en dan C naar D.
M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Kosten voor een anonieme kaart liggen hoger dacht ik.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.
Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.
Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.
Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.
Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Maar het zou natuurlijk geen probleem moeten zijn om een andere einddatum op een papieren kaartje te printen. Als we dat bij een ov-chip kunnen bedenken kan dat ook op papierquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.
Als je voor het volle tarief reist, is een anonieme chipkaart net zo duur als een persoonlijke.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:03 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik snap er dus weer ff niks van he. Ik heb een weekabbonement, maar als ik met de bus ga, gaat er geld van m'n saldo af. Nu is m'n saldo wéér -0,92 centZijn er meer mensen waarbij er geld van hun saldo afgaat, terwijl er een studentenreisproduct opstaat?
Maar omdat we het eerst ingewikkeld hadden gemaakt is toch geen reden om het nu weer ingewikkeld te hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.![]()
Dat het voor de klant een stuk onoverzichtelijker en ondoorzichter werd maakt niet uit, want de ov-chip knip is ontwikkeld vanuit het bedrijfsperspectief, en niet voor de gebruikers.
En in engeland gebeurd het wel maar daar heeft men niet zo'n ingewikkeld tarief systeem als wij in in nederland bedacht hebben. Daar werkt men met zone's in het openbaar vervoer, en ook de chipkaart werkt daar met de zone's ipv de afgelegde weg. Waardoor je als gebruiker ook voor een flink omrijdende bus mag gaan betalen. IPV de hemelsbrede afstand.
Mja, ik reis alleen in metro met de chip en ben het in de rij wachten en kapotte automatenen zat. Trein reis ik, zolang dat nog kan met papier. Wordt sowieso een hell met verschillende klassen voor mij. Voor werk reis ik eerste en prive tweede. Dan moet ik dus elke keer de chip omzetten of een tweede kaart fixen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.
Ik heb vorige week 1 keer in- en uitgecheckt in de bus, toen m'n weekabbo nog niet geactiveerd was. Toen was m'n saldo dus -0,92 cent. Maar daarna gelijk dat ding geactiveerd en was m'n saldo weer 0,0.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:07 schreef freako het volgende:
[..]
Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?
OV chipkaart.nl is echt de meest waardeloze site van heel de wereldquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.
Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |