abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76746802
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:26 schreef Q. het volgende:
Ik zou er bijna enthousiast van worden, vandaag weer vier probleemloze reizen met dat ding gemaakt!
en dat kon je vroeger niet ?
iik reis elke dag 4 probleemloze reizen, alleen het kost meer ergernis
  woensdag 13 januari 2010 @ 06:56:54 #27
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76750234
In- en uitchecken begint bij mij nu zodanig routine te worden, dat ik gisteren in de trein toch even diep na moest denken of ik nu wel ingecheckt had.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:50:34 #28
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_76760296
Ben ik dan de enige die redelijk tevreden is over de OV-chipkaart?
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:01:21 #29
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76760751
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:50 schreef Louis22 het volgende:
Ben ik dan de enige die redelijk tevreden is over de OV-chipkaart?
Ik heb wat ambivalente gevoelens. Het idee vind ik goed, maar er zijn zoveel aspecten die ik zo uitermate knullig vind: zoals hoe het overstappen dan geregeld wordt, dat je vaker een basistarief betaalt dan eerst het geval was; dat je nu relatief weinig op je kaart kunt zetten, zeker als je een lange reis maakt; het aantal palen is toch niet zo groot. Tamelijk gebruikelijke ‘use cases’ zoals b.v. af en toe eerste klas reizen, met korting meereizen, zijn nu omslachtig.

Je kunt als je informatie online zien, maar geld terugvragen moet via een formulier dat je via een 0900-nummer krijgt. Dat vind ik dan zo opmerkelijk.

En natuurlijk dat men gegevens wel zeven jaar bewaart, maar in principe niet koppelt, maar ik toch binnen 15s na aanvragen op Mijn NS kan zien wat ik heb gedaan – dat spreekt elkaar ook tegen. Het gemak, als het werkt, is groot, maar als het misgaat, dan denk ik dat het ook hard misgaat. Want jij moet bewijzen dat het echt niet klopt wat de NS b.v. bedenkt. En je hebt niets tastbaars. Stel dat er opeens morgen opstaat dat je van Amsterdam naar Rotterdam bent gegaan. Dan mag jij het tegendeel bewijzen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 14:26:15 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76761799
GODSKOLERE wat is die ov-chipkaart.nl site fucking waardeloos.

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.

Carpe Libertatem
pi_76767753
Nieuwe dag, nieuwe kans voor Arriva?
Reis al sinds begin december met de chip (moest er uiteindelijk toch aan wennen) en heb pas een paar keer succesvol in kunnen checken bij Arriva.

En dan ook geen foutmelding geven, gewoon een harde, lange piep gecombineerd met een rood lampje bij het voorhouden van mijn studentenchipkaart

Waar trouwens ook saldo opstaat, dus ben benieuwd hoe dat gaat worden als ik weer eens in het weekend weg wil.
Oh! Ook dat Er rijden hier taxibusjes in het weekend, zonder OV-chip apparatuur. Dat was vorig jaar een ramp om ze wijs te maken dat je gewoon saldo op je kaart had en daarmee wilde betalen, kijken hoe dat dit jaar gaat.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:44:29 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76767822
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:

Ik heb 6 x mijn gegevens in moeten vullen voor ik eindelijk een foutief formulier heb om automatisch op te waarderen en mijn adres wijzigen lukt gewoon niet omdat ik bij de laatste stap steeds uitgelogd wordt.

Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:46:42 #33
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76767914
ff een vraag tussendoor.
In ben momenteel niet woonachtig in Nederland, maar ga op vakantie daarheen in juli.
Hoe moet ik dan aan een geldig vervoersdocument komen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:53:14 #34
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76768279
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag tussendoor.
In ben momenteel niet woonachtig in Nederland, maar ga op vakantie daarheen in juli.
Hoe moet ik dan aan een geldig vervoersdocument komen?
Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:55:54 #35
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76768429
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:53 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen. Maar allicht dat je in de treinen ook nog kaartjes kunt kopen.
Ok maar ik neem aan dat de kosten dan een stuk hoger zijn?
Ik kan het niet zo snel vinden op de site van de NS nl.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:10:19 #36
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76769138
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet, behalve dat je er b.v. geen 40% kortingsabonnement op kunt laden voor de treinen. Je betaalt dus altijd vol tarief (wat, in het geval van de NS overigens goedkoper is dan papieren kaartjes).

Je moet die kaart ook af en toe opwaarderen met saldo, en als je nog overhebt kun je dat eraf laten halen, mits het meer dan €5,– is maar het kost je wel €2,50.
pi_76769221
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:59 schreef Iblis het volgende:
Ik snap trouwens niet dat een automaat dit niet kan berekenen. In principe zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om de goedkoopste interpretatie te berekenen om een reis te kunnen volbrengen.

Stel iemand reist van A naar B, en reist ’s avonds van B naar A, dan kan het ding bedenken dat dit een retour is. Of van A naar B, winkelt daar, en gaat dan naar C. Maak daar een via-kaartje van.

Of zelfs van A over B naar C, stapt uit, maakt een wandeling, stapt in bij B en reist naar A, zelfs dat zou te berekenen moeten zijn dat dan een retour A ↔ C het goedkoopst zou zijn. Ja, zelfs van A naar B, wandelt naar C, en gaat verder naar D. Als van A naar D via C en B het goedkoopst is, doe dat, anders gewoon los A naar B en dan C naar D.

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76769366
quote:

[..]

Kosten voor een anonieme kaart liggen hoger dacht ik.

Je betaalt voor je privacy, dat is toch normaal?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:17:40 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76769556
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik engeland gebeurt dit toch ook? Daar bekijken ze gewoon wat het goedkoopst is.

Als de prijzen tussen vervoerder gelijk is, waarom moet je dan per vervoerder in en uit checken?
Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.
pi_76770856
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, in principe kan met zo’n chipkaart natuurlijk een veel verfijnder tariefstelsel worden gehanteerd dan nu mogelijk is. idem met abonnementen, als iemand graag een abonnement voor 82 dagen wil, dan zou dat moeten kunnen m.i. Er is zo een formule te bedenken die de huidige tariefstructuur algemener maakt.
Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:55:36 #41
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76770978
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een 82 dagen abbonment is met die papier meuk natuurlijk ook mogelijk.
Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.
pi_76771021
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.

Dat het voor de klant een stuk onoverzichtelijker en ondoorzichter werd maakt niet uit, want de ov-chip knip is ontwikkeld vanuit het bedrijfsperspectief, en niet voor de gebruikers.

En in engeland gebeurd het wel maar daar heeft men niet zo'n ingewikkeld tarief systeem als wij in in nederland bedacht hebben. Daar werkt men met zone's in het openbaar vervoer, en ook de chipkaart werkt daar met de zone's ipv de afgelegde weg. Waardoor je als gebruiker ook voor een flink omrijdende bus mag gaan betalen. IPV de hemelsbrede afstand.
pi_76771078
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan komen ze toch doorgaans in week, maand en jaarvorm.
Maar het zou natuurlijk geen probleem moeten zijn om een andere einddatum op een papieren kaartje te printen. Als we dat bij een ov-chip kunnen bedenken kan dat ook op papier
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:03:25 #44
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76771227
Ik snap er dus weer ff niks van he. Ik heb een weekabbonement, maar als ik met de bus ga, gaat er geld van m'n saldo af. Nu is m'n saldo wéér -0,92 cent Zijn er meer mensen waarbij er geld van hun saldo afgaat, terwijl er een studentenreisproduct opstaat?
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:05:24 #45
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76771298
quote:

[..]

Als je voor het volle tarief reist, is een anonieme chipkaart net zo duur als een persoonlijke.

Als je gebruik maakt van dagretours (als je een kaartje koopt), is een ov-chipkaart net zo duur als losse kaartjes. Als je gebruik maakt van enkele reizen, is een ov-chipkaart goedkoper.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:07:00 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76771344
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:03 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik snap er dus weer ff niks van he. Ik heb een weekabbonement, maar als ik met de bus ga, gaat er geld van m'n saldo af. Nu is m'n saldo wéér -0,92 cent Zijn er meer mensen waarbij er geld van hun saldo afgaat, terwijl er een studentenreisproduct opstaat?
Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?
pi_76771392
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat een van de redenen om de ov-chip kaart in te voeren was dat de veroerders (voornamelijk bussen dan) met zijn allen zeiden dat hun de meeste passagiers vervoerd hadden en op basis daarvan het geld verdeeld werd, met de ov-chip kaart zou het veel inzichtelijker worden hoeveel passagiers ze nu echt vervoerd hadden.

Dat het voor de klant een stuk onoverzichtelijker en ondoorzichter werd maakt niet uit, want de ov-chip knip is ontwikkeld vanuit het bedrijfsperspectief, en niet voor de gebruikers.

En in engeland gebeurd het wel maar daar heeft men niet zo'n ingewikkeld tarief systeem als wij in in nederland bedacht hebben. Daar werkt men met zone's in het openbaar vervoer, en ook de chipkaart werkt daar met de zone's ipv de afgelegde weg. Waardoor je als gebruiker ook voor een flink omrijdende bus mag gaan betalen. IPV de hemelsbrede afstand.
Maar omdat we het eerst ingewikkeld hadden gemaakt is toch geen reden om het nu weer ingewikkeld te hebben.
Ik begrijp dat het niet jou redenatie is, maar het is een typische overheid redenatie.
And that is the news.''
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 18:12:16 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76771538
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als het zo gaat, dan vertrouw ik het allang niet meer genoeg om dat aan te zetten.
Mja, ik reis alleen in metro met de chip en ben het in de rij wachten en kapotte automatenen zat. Trein reis ik, zolang dat nog kan met papier. Wordt sowieso een hell met verschillende klassen voor mij. Voor werk reis ik eerste en prive tweede. Dan moet ik dus elke keer de chip omzetten of een tweede kaart fixen.
Carpe Libertatem
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:13:54 #49
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76771609
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:07 schreef freako het volgende:

[..]

Gereisd buiten de vrijreizenperiode voor week-ov's?
Ik heb vorige week 1 keer in- en uitgecheckt in de bus, toen m'n weekabbo nog niet geactiveerd was. Toen was m'n saldo dus -0,92 cent. Maar daarna gelijk dat ding geactiveerd en was m'n saldo weer 0,0.
Vannochtend moest ik weer met de bus en nu is m'n saldo dus weer -0,92 cent. Kan het daar aan liggen? En wat kan ik er tegen doen?
pi_76772660
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:

OV chipkaart.nl is echt de meest waardeloze site van heel de wereld

Via ns.nl en mijn ns kan je alle gemaakte reizen bij NS up to date gelijk zien.

Bij OV chipkaart.nl zou dat maximaal 7 werkdagen moeten duren, maar sinds het nieuwe jaar ligt dat blijkbaar plat, want ik zie mijn reizen nog steeds niet van voor de kerst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')