Kun je je afvalbak pas dan ook niet als ov-chipknip gebruiken?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef One_of_the_few het volgende:
In eindhoven gaan de afvalbakken nog open. Er staat er 1 vlakbij mijn huis en studenten zijn het steeds aan het testen.
Nee dat werkt niet, dat hebben ze ook al gelijk geprobeerd natuurlijkquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je je afvalbak pas dan ook niet als ov-chipknip gebruiken?
Hij ziet ook WAAR je ingecheckt hebt. Als je op station A hebt ingecheckt 's ochtends, en 's avonds reis je weer richting A, heb je wat uit te leggen. Bovendien kun je maar een beperkte tijd (ik dacht een uur) tegen een nulsaldo in- en weer uitchecken. Dus je bent bij uitchecken op je vertrekstation de borg kwijt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik heb deze week mijn eerste twee ritten met de OV chipkaart gemaakt, en jaja, het werkte!!
Alleen vind ik het nog steeds een vaag systeem, zeker als je overstapt van trein naar metro is het een onnodig gedoe.
Maar nu zat ik met t volgende in mn hoofd. Stel ik moet een middagje naar een dorp waar dus geen poortjes staan en op mijn vertrekstation staan ook geen poortjes. Dan zou ik dus 's ochtends inchecken en op dat andere station niet uitchecken en doorlopen, dan 's avonds terug naar het station voor de terugreis, weer niet inchecken (want je bent nog ingecheckt van 's ochtends) en dan als je weer thuis bent weer uitchecken. Dan hoef je toch niets te betalen of zie ik dat nou verkeerd? En ze kunnen er ook niet achter komen, want als de conducteur langskomt, ziet hij gewoon dat je ingecheckt bent....
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef One_of_the_few het volgende:
In eindhoven gaan de afvalbakken nog open. Er staat er 1 vlakbij mijn huis en studenten zijn het steeds aan het testen.
Dat is volgens mij inderdaad die 1 maands werking, hij is waarschijnlijk nog niet geactiveerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:31 schreef Drassss het volgende:
Ik heb een OV met de post gekregen. Nu probeerde ik hem bij het oplaadpunt te activeren, maar het apparaat zei dat er niks op te halen was. Vervolgens ben ik toch een bus ingestapt en krijg ik een OK wanneer ik mijn kaart langs het OV chipmachine haalde. Betekent dit dat bij mij alles oke is of is dit juist het 1 maands werking van de kaart, waardoor hij in februari het niet meer doet?
Weet je dat zeker van 1 uur ? En als ik iemand kom ophalen bv ? Dan zou ik gewoon 10 euro moeten dokken ?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:54 schreef freako het volgende:
[..]
Hij ziet ook WAAR je ingecheckt hebt. Als je op station A hebt ingecheckt 's ochtends, en 's avonds reis je weer richting A, heb je wat uit te leggen. Bovendien kun je maar een beperkte tijd (ik dacht een uur) tegen een nulsaldo in- en weer uitchecken. Dus je bent bij uitchecken op je vertrekstation de borg kwijt.
[..]
.
.
Als het ophalen meer dan een uur duurt, en je dat hele uur binnen het "incheckgebied" blijft: ja, inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker van 1 uur ? En als ik iemand kom ophalen bv ? Dan zou ik gewoon 10 euro moeten dokken ?
Bedoel je deze truc:quote:Kan je dan wel bij een ander station uitchecken na bv 5 uur ? Want dan kan je truc met 2 chipkaarten wel doen.
Ja, lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:40 schreef Tokus het volgende:
waarom zou je pas B dan ook op Schiedam uitchecken? die laat je toch gewoon ingecheckt en check je op R'dam uit?
Mooi.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef JohnLocke het volgende:
1 februari is van de baan:
http://www.nu.nl/binnenla(...)udenten-ov-chip.html
ja de NS zal zich nog wel 2x achter de oren krabben als iedereen dat gaat doen, maar ja daar komen ze nooit achterquote:
Misschien dat een hele dag op een station hang tarief meer is als een heel langdurige korte afstands enkele reis.quote:
Hoe vaak heb je het geprobeerd?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Steve het volgende:
Mijn reizen van 29 december 2009 staan nu pas op ov-chipkaart.nl.
En activeren van mijn studentenreisproduct lukte vandaag niet.
Heel irritant, want de chipkaart an sich is ideaal.
het heeft idd met overstaptijd te maken, als je binnen een uur in en uit checkt op hetzelfde station, word je gezien als 'uitzwaaier'quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien dat een hele dag op een station hang tarief meer is als een heel langdurige korte afstands enkele reis.
en als je 1 uur op een station verblijft krijg je een hangboete ?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:27 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
het heeft idd met overstaptijd te maken, als je binnen een uur in en uit checkt op hetzelfde station, word je gezien als 'uitzwaaier'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |