abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77130600
Het is me dan toch opeens gelukt! Eerste keer vanmorgen een foutmelding. Meteen nog een keer geprobeerd en hups, hij werkte!

De werknemer bij het zaakje hier vertelde dat hij gisteren wel 1 iemand had bij wie het werkte. Het is echt van de zotte.
pi_77132329
Ik heb deze week mijn eerste twee ritten met de OV chipkaart gemaakt, en jaja, het werkte!!
Alleen vind ik het nog steeds een vaag systeem, zeker als je overstapt van trein naar metro is het een onnodig gedoe.
Maar nu zat ik met t volgende in mn hoofd. Stel ik moet een middagje naar een dorp waar dus geen poortjes staan en op mijn vertrekstation staan ook geen poortjes. Dan zou ik dus 's ochtends inchecken en op dat andere station niet uitchecken en doorlopen, dan 's avonds terug naar het station voor de terugreis, weer niet inchecken (want je bent nog ingecheckt van 's ochtends) en dan als je weer thuis bent weer uitchecken. Dan hoef je toch niets te betalen of zie ik dat nou verkeerd? En ze kunnen er ook niet achter komen, want als de conducteur langskomt, ziet hij gewoon dat je ingecheckt bent....
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:01:37 #253
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77132789
In eindhoven gaan de afvalbakken nog open. Er staat er 1 vlakbij mijn huis en studenten zijn het steeds aan het testen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_77133583
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef One_of_the_few het volgende:
In eindhoven gaan de afvalbakken nog open. Er staat er 1 vlakbij mijn huis en studenten zijn het steeds aan het testen.
Kun je je afvalbak pas dan ook niet als ov-chipknip gebruiken?
pi_77133614
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kun je je afvalbak pas dan ook niet als ov-chipknip gebruiken?
Nee dat werkt niet, dat hebben ze ook al gelijk geprobeerd natuurlijk
pi_77133782
Ik heb een OV met de post gekregen. Nu probeerde ik hem bij het oplaadpunt te activeren, maar het apparaat zei dat er niks op te halen was. Vervolgens ben ik toch een bus ingestapt en krijg ik een OK wanneer ik mijn kaart langs het OV chipmachine haalde. Betekent dit dat bij mij alles oke is of is dit juist het 1 maands werking van de kaart, waardoor hij in februari het niet meer doet?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:54:47 #257
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77134517
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik heb deze week mijn eerste twee ritten met de OV chipkaart gemaakt, en jaja, het werkte!!
Alleen vind ik het nog steeds een vaag systeem, zeker als je overstapt van trein naar metro is het een onnodig gedoe.
Maar nu zat ik met t volgende in mn hoofd. Stel ik moet een middagje naar een dorp waar dus geen poortjes staan en op mijn vertrekstation staan ook geen poortjes. Dan zou ik dus 's ochtends inchecken en op dat andere station niet uitchecken en doorlopen, dan 's avonds terug naar het station voor de terugreis, weer niet inchecken (want je bent nog ingecheckt van 's ochtends) en dan als je weer thuis bent weer uitchecken. Dan hoef je toch niets te betalen of zie ik dat nou verkeerd? En ze kunnen er ook niet achter komen, want als de conducteur langskomt, ziet hij gewoon dat je ingecheckt bent....
Hij ziet ook WAAR je ingecheckt hebt. Als je op station A hebt ingecheckt 's ochtends, en 's avonds reis je weer richting A, heb je wat uit te leggen. Bovendien kun je maar een beperkte tijd (ik dacht een uur) tegen een nulsaldo in- en weer uitchecken. Dus je bent bij uitchecken op je vertrekstation de borg kwijt.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:01 schreef One_of_the_few het volgende:
. .
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:00:34 #258
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77134740
Afgelopen week heb ik me rotgezocht naar een NS-paal op een perron in Duivendrecht, omdat ik wilde overstappen van de metro op de trein. Niet gevonden, uiteindelijk bleek dat er voor de ingang van het station poortjes staan, dus ben ik maar door de poortjes het station uit- en weer ingelopen. .
pi_77135146
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:31 schreef Drassss het volgende:
Ik heb een OV met de post gekregen. Nu probeerde ik hem bij het oplaadpunt te activeren, maar het apparaat zei dat er niks op te halen was. Vervolgens ben ik toch een bus ingestapt en krijg ik een OK wanneer ik mijn kaart langs het OV chipmachine haalde. Betekent dit dat bij mij alles oke is of is dit juist het 1 maands werking van de kaart, waardoor hij in februari het niet meer doet?
Dat is volgens mij inderdaad die 1 maands werking, hij is waarschijnlijk nog niet geactiveerd.

Ik had vanochtend ook wat leuks, kaart begin januari geactiveerd en sinds dien reis ik zonder problemen. Elke keer dat ik in de trein gecontroleerd werd zeiden ze dat alles goed was. Vanochtend ineens een (boze!!) conductrice die beweerde dat mijn kaart nog niet was geactiveerd... WTF... is mijn reisproduct er nu ineens weer afgevallen ofzo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:13:15 #260
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_77135190
Nou, ik heb gisteren eindelijk mijn bestellingen kunnen ophalen Hulde
pi_77135911
Jeuj, net weer twee andere palen gehad en nog steeds werkt het niet. Wat een ongelooflijk kut systeem zeg. Het duurt ook nog eens 10min en al die tijd is hij bezig met ophalen en vervolgens komt er te staan dat het mislukt is.

Ik moet vanmiddag met de trein, maar ik weet niet of ik een tijdelijk iets erop heb staan. Ik heb nooit iets geladen oid, heb m'n kaart vanaf begin vorig jaar, maar van juli - december had ik geen recht op een gewone OV-kaart dus die heb ik ingeleverd. Hoe weet ik nu of m'n weekend-ov erop staat voor de maand januari? Geen zin om straks vrij te reizen en dan een boete te krijgen omdat er niets op die kaart staat.
pi_77136348
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:54 schreef freako het volgende:

[..]

Hij ziet ook WAAR je ingecheckt hebt. Als je op station A hebt ingecheckt 's ochtends, en 's avonds reis je weer richting A, heb je wat uit te leggen. Bovendien kun je maar een beperkte tijd (ik dacht een uur) tegen een nulsaldo in- en weer uitchecken. Dus je bent bij uitchecken op je vertrekstation de borg kwijt.
[..]

. .
Weet je dat zeker van 1 uur ? En als ik iemand kom ophalen bv ? Dan zou ik gewoon 10 euro moeten dokken ?

Kan je dan wel bij een ander station uitchecken na bv 5 uur ? Want dan kan je truc met 2 chipkaarten wel doen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:26:10 #263
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77137775
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Weet je dat zeker van 1 uur ? En als ik iemand kom ophalen bv ? Dan zou ik gewoon 10 euro moeten dokken ?
Als het ophalen meer dan een uur duurt, en je dat hele uur binnen het "incheckgebied" blijft: ja, inderdaad.
quote:
Kan je dan wel bij een ander station uitchecken na bv 5 uur ? Want dan kan je truc met 2 chipkaarten wel doen.
Bedoel je deze truc:

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 januari 2010 @ 13:40:27 #264
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77138330
waarom zou je pas B dan ook op Schiedam uitchecken? die laat je toch gewoon ingecheckt en check je op R'dam uit?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_77139579
Mooi
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:32:08 #267
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77140509
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:40 schreef Tokus het volgende:
waarom zou je pas B dan ook op Schiedam uitchecken? die laat je toch gewoon ingecheckt en check je op R'dam uit?
Ja, lijkt mij ook. .
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:19:41 #268
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77144965
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef JohnLocke het volgende:
1 februari is van de baan:

http://www.nu.nl/binnenla(...)udenten-ov-chip.html
Mooi.
Wie zit er trouwens achter de infrastructuur van het opladen activeren etc?

Vast geen deskundigen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_77148974
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij ook. .
ja de NS zal zich nog wel 2x achter de oren krabben als iedereen dat gaat doen, maar ja daar komen ze nooit achter
pi_77149039
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij ook. .
Misschien dat een hele dag op een station hang tarief meer is als een heel langdurige korte afstands enkele reis.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:02:45 #271
88233 Steve
Still the best.
pi_77149045
Mijn reizen van 29 december 2009 staan nu pas op ov-chipkaart.nl.
En activeren van mijn studentenreisproduct lukte vandaag niet.

Heel irritant, want de chipkaart an sich is ideaal.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:14:45 #272
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_77151509
Ik denk dat het niet lang meer duurt voor het finaal flopt, dit systeem lijkt haast wel ontworpen om zoveel mogelijk overlast en ongemak te creëren.
'sup.
pi_77151842
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Steve het volgende:
Mijn reizen van 29 december 2009 staan nu pas op ov-chipkaart.nl.
En activeren van mijn studentenreisproduct lukte vandaag niet.

Heel irritant, want de chipkaart an sich is ideaal.
Hoe vaak heb je het geprobeerd?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:27:34 #274
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_77151982
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Misschien dat een hele dag op een station hang tarief meer is als een heel langdurige korte afstands enkele reis.
het heeft idd met overstaptijd te maken, als je binnen een uur in en uit checkt op hetzelfde station, word je gezien als 'uitzwaaier'
pi_77153179
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:27 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

het heeft idd met overstaptijd te maken, als je binnen een uur in en uit checkt op hetzelfde station, word je gezien als 'uitzwaaier'
en als je 1 uur op een station verblijft krijg je een hangboete ?

echt bizar natuurlijk, als ik mijn vriendin op wil halen en haar trein heeft vertraging of we willen een patatje eten, moet ik eerst gaan uit en dan weer inchecken

Ik vraag me serieus af of de OV bedrijven dat nogen doen, je een boete geven als je niet binnen een bepaalde tijd uitcheckt, ze kunnen natuurlijk niet bewijzen dat ik in die tussentijd zwart heb gereden.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, ik zal er nu voor kiezen altijd legaal zwart te rijden
Dan behandelt de NS me maar als een normaal mens. Ik heb nog nooit zwart gereden in de trein

[ Bericht 12% gewijzigd door macca728 op 22-01-2010 20:04:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')