Te nekst son weh gohna plee is [...]quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:43 schreef Flammie het volgende:
Nog erger zijn de bands die tijdens hun live optredens in het schuurtje hun liederen in het Engels aankondigen
Of het publiek aanspreken na een song in het Engels!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DUDE JE HEET PIET EN JE SPREEKT NEDERLANDSCH!
En hoeveel bandjes zijn er internationaal nu echt doorgebroken de afgelopen 354 jaarquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:23 schreef BorusBulldog het volgende:
Als je internationaal wilt doorbreken is nederlands nou eenmaal niet de beste keuze (Duitsland uitgezonderd).
Dat valt buiten de Randstad ook wel mee, Vlaams klinkt zelf een stuk zangeriger dan Engels. Al vind ik dat zelfs dat ´harde´ Randstedelijke muziek (De Kift) wel charme kan hebben, gewoon omdat het echt is.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:43 schreef maok het volgende:
Klanken in liedjes in het Engels klinken vaak wel beter dan in het Nederlands. Nederlands heeft zulke 'harde klanken', engels is veel vloeiender omdat woorden veel meer in elkaar doorlopen.
Alsof er zoveel Nederlandse artiesten zijn die met hun Engelstalige muziek wél internationaal zijn doorgebroken. Er zijn een stuk of twee Golden Earring-nummers bekend in het buitenland en YouTube-sterretje Esmée Denters heeft momenteel ook wat succes. Meer kan ik zo niet verzinnen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:23 schreef BorusBulldog het volgende:
Als je internationaal wilt doorbreken is nederlands nou eenmaal niet de beste keuze (Duitsland uitgezonderd).
Marco Borsato is ook goed, maar vind ik persoonlijk dan weer niet veel aan, maar je kan niet ontkennen dat die gozer geen goede muziek heeftquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:57 schreef Gewas het volgende:
Ben ik het wel mee eens. Muziek als Boudewijn de Groot en Stef Bos bewijzen dat Nederlandstalig ook erg mooi kan zijn (vind ik).
Kun je nagaan hoe goed ze waren geweest als ze bij hun eigen taal waren gebleven.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:56 schreef sinadO het volgende:
Nits is toch wel een uitzondering op deze klacht, die teksten zijn gewoon goed. En bij Nits vind ik de gebrekkige uitspraak ook niet storend. Het is gewoon de beste Nederlandse popgroep ooit.
Dat hij geen goed muziek heeft gemaakt zou ik inderdaad zeker niet ontkennen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:09 schreef Lano het volgende:
[..]
Marco Borsato is ook goed, maar vind ik persoonlijk dan weer niet veel aan, maar je kan niet ontkennen dat die gozer geen goede muziek heeft
Jij zegt nu dat als je slechte muziek in het engels zingt het niet goed wordt, dat klopt en dit vermeld ik ook nergens.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:24 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Oja, nog zo één. Als je met duffe clichérock en duf cliché-Engels komt aanzetten onderscheid je je in je dorp niet eens.
En wederom, dat wij slechte baggermuziek maken is inmiddels duidelijk, neemt nog steeds niet weg dat als je internationaal succes wilt proberen te boeken je in het engels zal moeten zingen en niet in het nederlands.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:48 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En hoeveel bandjes zijn er internationaal nu echt doorgebroken de afgelopen 354 jaarInderdaad, vrijwel geen
Oke, sommigen hebben een eenmalige hit maar het merendeel bakt er internationaal niets van
![]()
Golden Earring is wellicht één van de weinige uitzonderingen op deze regel
En de derde, baggermuziek staat los van het feit dat als je uberhaubt internationaal succes wilt boeken je toch echt engels zal moeten zingen en niet nederlands.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Alsof er zoveel Nederlandse artiesten zijn die met hun Engelstalige muziek wél internationaal zijn doorgebroken. Er zijn een stuk of twee Golden Earring-nummers bekend in het buitenland en YouTube-sterretje Esmée Denters heeft momenteel ook wat succes. Meer kan ik zo niet verzinnen.
Ooit de mogelijkheid overwogen dat taal niet het probleem is, maar ze in het buitenland gewoon niet geïnteresseerd zijn in muziek van Nederlandse bodem?
Die weinige keren dat een Nederlandse artiest het Songfestival heeft gewonnen waren alle met een Nederlandstalig nummer. Geen enkele Engelstalige inzending uit Nederland heeft ooit de eerste plaats bereikt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:25 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
En wederom, dat wij slechte baggermuziek maken is inmiddels duidelijk, neemt nog steeds niet weg dat als je internationaal succes wilt proberen te boeken je in het engels zal moeten zingen en niet in het nederlands.
Want hoeveel nederlandstalige nummers zijn internationaal een succes geweest?
Da's ook maar alleen gebaseerd op gewenning.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:01 schreef Aqualyx het volgende:
Nederlandse teksten klinken over het algemeen waardeloos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |