quote:Tubular Bells (uit de film The Exorcist, 1973)
Op zaterdag 04 mei 2002 16:24 schreef Yes het volgende:Wat vinden jullie de beste nummers van Mike Oldfield??
de oude versie is t mooist, in 1992 is er een nieuwe uitgebracht.
wel mooi, maar met iets te veel toeters en bellen.
quote:Shadow on the wall is ook één van de betere nummers.
Op zaterdag 04 mei 2002 16:48 schreef Killer_Mom het volgende:
Mike Oldfield, dat is lang geleden, ik heb meteen een cd opgezet,
[de LP's heb ik ook, en later de cd's gekocht,] en vind de muziek nog steeds mooi.
Tubular Bells......de oude versie is t mooist, in 1992 is er een nieuwe uitgebracht.
wel mooi, maar met iets te veel toeters en bellen.
quote:Idd, en vooral om sentimentele reden
Op zaterdag 04 mei 2002 17:24 schreef Scorp[AM] het volgende:
moonlight shadow
Wist je trouwens dat in Amarok een geheime boodschap zit? Op een gegeven moment hoor je Morse-code. Probeer dat maar eens te ontcijferen, erg leuk om te doen .
Ik vind overigens ook veel muziek van hem geen bal aan. Ik denk dan vooral aan The songs of distant earth en het 'onweer' uit de Hergest Ridge.
De gitaar solo is in Incantations Pt. 4 is schitterend, al is die aan het eind van Ommadawn Pt. 1 ook fenomenaal.
quote:Amarok is werkelijk geniaal. 60 minuten muziek met tandenborstels, wekkers, telefoons, en iemand die een hekel heeft een Richard Branson (Fuck Off RB....)
Hello everyone. I suppose you think that nothing much is happening at the moment. Ah-ha-ha-ha-ha. Well, that's what I want to talk to you all about; endings. Now, endings normally happen at the end. But as we all know, endings are just beginnings
Bekijk www.mikeoldfield.com eens voor zijn nieuwe Virtual Reality wereld/spel.
De Thunderstorm sectie in Hergest Ridge is een beetje vaag. Heb je de Original versie van Hergest Ridge wel eens gehoord??? Hergest Ridge is voor de Boxed verzamelset geremixed en alle andere versies van Hergest Ridge zijn daarna ook vervangen door de mix, dus waarschijnlijk ook degene die jij hebt.
Conclusie: Mike Oldfield is geweldig! Ik heb ondertussen 19 CD's van hem, en wacht met smart op de nieuwe CD. Om het wachten te verzachten maar weer even Ommadawn of Tubular Bells opzetten en wegdromen.......
Na het succes van TB wilde Mike zich het liefst helemaal afzonderen, maar Richard zette hem onder druk om nog een album te maken, etc. Naarmate de popmuziek ook steeds winstgevender werd (Singles etc.) wilde Richard Branson ook steeds meer gewone nummers op de albums, wat later lijdde tot Earth Moving, een album waar alleen commerciele markt gerichtte liedjes op staan zonder instrumentale werken zoals we ze kennen van TB, Hergest Ridge of Ommadawn.
Mike Oldfield werd door Tubular Bells miljonair, Richard Branson werd er echter nog 100 maal rijker door...
Mike Oldfield is momenteel bezig de originele Tubular Bells opnieuw in te spelen. 30 jaar geleden is 't album met gigantische haast gemaakt. Soms werd zelfs op een valse gitaar gespeeld. Ik denk zelf dat dit juist Tubular Bells zo mooi maakte, de kleine foutjes, de ouderwetse opnamekwaliteit en dat je hem zachtjes hoort ademhalen in de microfoon (kippevel:)).
Hij vond blijkbaar dat 't beter kan, en na Tubular Bells 1, 2 en 3 komt nu dus een opnieuw ingespeelde versie. Wel leuk is dat John Cleese ditmaal Master Of Ceromonie is. Jeweetwel, die gast die alle instrumenten aan 't eind van Part 1 introduceerd.
Tubular Bells 1 & 2 zijn allebei erg goede albums. Maar mijn favo is toch The Songs From Distant Earth... Heeft zo'n heerlijk sfeertje.
Ben paar jaar terug naar een concert van 'm geweest in Ahoy. Hij is live ook erg goed!
quote:Inderdaad, heb hier de Tubular Bells 2&3 dvd liggen, erg stoer.
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:44 schreef Sunjammer het volgende:Ben paar jaar terug naar een concert van 'm geweest in Ahoy. Hij is live ook erg goed!
Op TB II vind ik dat country-achtige stukje met de banjo echt humor hebben.
quote:Een ontzettend grappig nummer, bedankt nog.
Op dinsdag 7 mei 2002 13:46 schreef Tijn het volgende:
Mike Oldfield is 1 van mn favoriete artiesten! Tubular Bells vind ik persoonlijk niet zo geweldig, al is het natuurlijk een geniaal thema. Mn favoriete nummer is ongetwijfeld In Dulci Jubilo, wat een geweldig lekker gitaarwerkVerder vind ik Moonlight Shadow, Five Miles Out, Amarok en Shadows on the Wall toppers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |