quote:
Op dinsdag 13 september 2011 22:17 schreef frozenwolf het volgende:hello mensen

korte update van mijn leven, 3 weekjes geleden een weekendje Denemarken naar de verjaardag van julie's opa die is 90 jaar geworden!! en nogsteeds zelfstandig samen met zn vrouw alles zelf doen, het zal de gezonde lucht wezen;)
heb me sinds kort bewapend met m'n engels CV en gaat daarmee de banen markt van denemarken te lijf op zoek naar een baan, (PS. Tips zijn Altijd welkom)
over 31 daagjes komt julie naar nederland haar vakantie vieren bij ons

en ik hoop in December in Denemarken te kunnen beginnen met werk wish me luck!
korte vraag: auto importeren naar DK wat komt daar allen bij kijken, alvast Bedankt!
Wat betreft de import van je auto:
zie deze site op skat.dkHet komt erop neer dat je auto eerst goedgekeurd moet worden in Denemarken. Daarna kun je een formulier opsturen, met alle gegevens van je auto. Dit formulier is op deze site te vinden. Dan gaan ze daar mee aan de slag en krijg je een rekening. Als je deze betaalt, kun je de Deense nummerplaten bij een registreringskantoor (Høje Taastrup voor jou denk ik, bijna naast mijn werk) ophalen.
Reken met een flinke rekening voor het importeren. Als voorbeeld: Ik voerde mijn Honda Prelude 2.2 VTi in vanuit NL in 2009. De dagwaarde werd vastgesteld op ca. 100.000kr. Uiteindelijk moest ik 56.000kr betalen.
Je moet serieus overwegen om je auto in NL te verkopen en een Deense auto hier te kopen. Bij mij was dat om het even, maar het kan zijn, dat het anders voor jou is.
Een rekenmachine voor de afgifte vind je
hier.
PM me maar als je meer vragen hebt.