quote:Mee eens!
Op zaterdag 04 mei 2002 16:01 schreef micha het volgende:
Als je al tegen jezelf zegt dat zelfmoord een optie is als je vriend(in) het heeft uitgemaakt denk ik dat het niet meer als een soort van makkelijk te roepen uitspraak om aandacht te trekken of jezelf enorm zielig te vinden. Wat voor leven heb je als je bij elk ding wat fout gaat gaat denken, laat ik maar zelfmoord plegen.
quote:Wat kunnen mensen toch kortzichtig zijn. Ik wil dood!
Op zaterdag 04 mei 2002 16:02 schreef mrcool het volgende:[..]
Mee eens!
Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.
quote:De dood die je sterker maakt? Vaag, heel vaag...
Op zaterdag 04 mei 2002 16:05 schreef eetomit het volgende:[..]
Wat kunnen mensen toch kortzichtig zijn. Ik wil dood!
Nee, ik vind dat je best kan begrijpen dat er mensen zijn voor wie het niet allemaal zo makkelijk en logisch gaat.Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.
quote:Je maakt jezelf sterker door de zelfmoord als optie aan te houden? Ik zie de dood niet als beloning...
Op zaterdag 04 mei 2002 16:05 schreef eetomit het volgende:[..]
Wat kunnen mensen toch kortzichtig zijn. Ik wil dood!
Nee, ik vind dat je best kan begrijpen dat er mensen zijn voor wie het niet allemaal zo makkelijk en logisch gaat.Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.
quote:Yep, zelfmoordgedachten kunnen heel veel rust bieden. Geldt ook voor mij.
Op zaterdag 04 mei 2002 16:05 schreef eetomit het volgende:
Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.
Toch schrik ik er wel weer elke keer van als ik ze (nog steeds af en toe) bespeur in mijn hoofd. Omdat ik inmiddels weet dat ik helemaal nog niet dood wil. Maar het is (voor mij) een oude manier van denken als het niet goed met me gaat. Een soort vluchtgedrag. Een ander zoekt het bv in de roes van alcohol.
Wat mij helpt is om op zo'n dipdag lief voor mezelf proberen te zijn. Kopje thee zetten, dekentje op de bank, videootje kijken, of soms gewoon de hele dag in bed mogen blijven van mezelf.
Sterkte vandaag EelCapone.
quote:Ik denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Als je zo met jezelf in de knoop zit dat zelfmoord een optie is dan komt elke tegenslag aan als een enorme klap en een extra bevestiging dat je leven niks waard is. Ik denk dat alles dan ook nog veel gecompliceerder is.
Als je al tegen jezelf zegt dat zelfmoord een optie is als je vriend(in) het heeft uitgemaakt denk ik dat het niet meer als een soort van makkelijk te roepen uitspraak om aandacht te trekken of jezelf enorm zielig te vinden. Wat voor leven heb je als je bij elk ding wat fout gaat gaat denken, laat ik maar zelfmoord plegen.
quote:Dat is het probleem van veel mensen, ze denken te moeilijk. Juist als je in de knoop zit is het zaak dingen even recht-toe-recht-aan te zien. Keep it simple.
Op zaterdag 04 mei 2002 16:41 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Als je zo met jezelf in de knoop zit dat zelfmoord een optie is dan komt elke tegenslag aan als een enorme klap en een extra bevestiging dat je leven niks waard is. Ik denk dat alles dan ook nog veel gecompliceerder is.
quote:Just 2 say:
Op zaterdag 04 mei 2002 15:41 schreef EelCapone het volgende:
Tja.. ik heb weer eens een kutdag..
Ik heb een tijdje geleden die film Girl Interrupted gezien. Dat gaat dus over een meisje met borderline. Ergens in die film zegt ze dus zoiets van: als je eenmaal het idee van zelfmoord in je opkomt, kom je dr nooit meer vanaf. Zo van:
Het gaat goed op school: leuk
Het gaat slecht op school: kill yourself
Je hebt een leuke vriend: leuk
Je vriend heeft je gedumpt: kill yourself
En dat vond ik dus bestwel herkenbaar. Als je eenmaal eraan hebt gedacht dan komt die gedachte vaak weer terug terwijl het niet per se zo slecht met je hoeft te gaan. Tja...
quote:Ja ik begrijp ut.. Maar ik wordt dus allang begeleidt hoor, alweer iets van 2 jaar (sjit, dat klinkt bestwel lang
Op zaterdag 04 mei 2002 21:14 schreef SportsIllustrated het volgende:
Veel mensen doen alsof hij er zelf schuldig aan is, maar dit klinkt eerder als een dwangmatige neiging. Je bent gewoon een beetje ziek (je begrijpt wat ik bedoel?), zonder dat jou enige blaam hiervoor treft. Je moet echt begeleid worden.
Dat kan een bemoedigende gedachte zijn op het moment dat je eraan denkt. Ik wil niet van mn leven af, maar van de ellende. En dat is je goed recht, natuurlijk. En dus op het moment dat je gedumpt word, kun je er hopelijk ook een klein btje op die manier naar kijken
prrrrr
quote:Je hebt gelijk, maar dat is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, die blijven piekeren.
Op zaterdag 04 mei 2002 17:20 schreef micha het volgende:[..]
Dat is het probleem van veel mensen, ze denken te moeilijk. Juist als je in de knoop zit is het zaak dingen even recht-toe-recht-aan te zien. Keep it simple.
quote:en het kloterige ervan is: je krijgt het er dus nooit meer uit
Op zondag 05 mei 2002 00:16 schreef Evil het volgende:
De gedachten over zelfmoord zullen altijd in mn hoofd blijven rondspoken....
En voor hoelang dat is, is nog nie duidelijk....
Maar ze zullen er altijd zijn....
quote:Ja. Dan zie je de dood als een soort 'veilige kamer' die in uiterste nood uitkomst kan bieden.
Op zaterdag 04 mei 2002 17:21 schreef Mini_rulez het volgende:
Kan het niet gewoon een rustgevende gedachte zijn, dat dat altijd nog kan ofzo?
quote:Erm? Ik heb directe familie verloren, ik heb een heel erg goeie vriend verloren. Ik ben heel erg gepest op school voordat ik populair wordt.. Maar 2,5 maand geleden heeft m'n vriendin me verlaten. Geloof me, als je echt van iemand houdt doet dat meer pijn dan WAT dan ook... Beetje simpel dus.. dit...
Religion, comforting? Not as comforting as true atheism.. For what thought, can be more comforting, than the thought that one can end one's life, and misery, at will. Without risk of punishment in after-life, without anyone judging over one's actions... Just a spontaneous end of all the burdens of life... And it's not the act itsself that is comforting, but to know one can commit the act, and free oneself of all the burdens...
En ja.. it's true.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |