abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4061352
Tja.. ik heb weer eens een kutdag..
Ik heb een tijdje geleden die film Girl Interrupted gezien. Dat gaat dus over een meisje met borderline. Ergens in die film zegt ze dus zoiets van: als je eenmaal het idee van zelfmoord in je opkomt, kom je dr nooit meer vanaf. Zo van:
Het gaat goed op school: leuk
Het gaat slecht op school: kill yourself
Je hebt een leuke vriend: leuk
Je vriend heeft je gedumpt: kill yourself
En dat vond ik dus bestwel herkenbaar. Als je eenmaal eraan hebt gedacht dan komt die gedachte vaak weer terug terwijl het niet per se zo slecht met je hoeft te gaan. Tja...
pi_4061383
Waarom zou je zelfmoord willen plegen als je ook weet dat het wel weer beter zal gaan
pi_4061394
Ja kan ik wel inkomen.
De geest rekt uit op zo'n moment; de doorbreekt een grens.
En die rek gaat niet zomaar weer weg. Het is daarna ook bekend gebied.
Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
  zaterdag 4 mei 2002 @ 16:01:46 #4
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_4061405
Als je al tegen jezelf zegt dat zelfmoord een optie is als je vriend(in) het heeft uitgemaakt denk ik dat het niet meer als een soort van makkelijk te roepen uitspraak om aandacht te trekken of jezelf enorm zielig te vinden. Wat voor leven heb je als je bij elk ding wat fout gaat gaat denken, laat ik maar zelfmoord plegen.
pi_4061410
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 16:01 schreef micha het volgende:
Als je al tegen jezelf zegt dat zelfmoord een optie is als je vriend(in) het heeft uitgemaakt denk ik dat het niet meer als een soort van makkelijk te roepen uitspraak om aandacht te trekken of jezelf enorm zielig te vinden. Wat voor leven heb je als je bij elk ding wat fout gaat gaat denken, laat ik maar zelfmoord plegen.
Mee eens!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_4061424
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 16:02 schreef mrcool het volgende:

[..]

Mee eens!

Wat kunnen mensen toch kortzichtig zijn. Ik wil dood!
Nee, ik vind dat je best kan begrijpen dat er mensen zijn voor wie het niet allemaal zo makkelijk en logisch gaat.

Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.

Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
pi_4061434
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 16:05 schreef eetomit het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat je best kan begrijpen dat er mensen zijn voor wie het niet allemaal zo makkelijk en logisch gaat.

Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.

De dood die je sterker maakt? Vaag, heel vaag...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_4061450
Maar dat is dus ook het rare.. Ik bedoel: de dagen dat het kut gaat worden steeds minder, en zelfmoord is voor mij gelukkig allang geen optie meer!
Maar het idee blijft wel door je hoofd gaan, om het zo maar te zeggen.
  zaterdag 4 mei 2002 @ 16:12:17 #9
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_4061481
quote:

[..]

Je maakt jezelf sterker door de zelfmoord als optie aan te houden? Ik zie de dood niet als beloning...
  zaterdag 4 mei 2002 @ 16:38:38 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_4061645
quote:
Yep, zelfmoordgedachten kunnen heel veel rust bieden. Geldt ook voor mij.

Toch schrik ik er wel weer elke keer van als ik ze (nog steeds af en toe) bespeur in mijn hoofd. Omdat ik inmiddels weet dat ik helemaal nog niet dood wil. Maar het is (voor mij) een oude manier van denken als het niet goed met me gaat. Een soort vluchtgedrag. Een ander zoekt het bv in de roes van alcohol.

Wat mij helpt is om op zo'n dipdag lief voor mezelf proberen te zijn. Kopje thee zetten, dekentje op de bank, videootje kijken, of soms gewoon de hele dag in bed mogen blijven van mezelf.

Sterkte vandaag EelCapone.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 4 mei 2002 @ 16:41:01 #11
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_4061658
quote:
Ik denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Als je zo met jezelf in de knoop zit dat zelfmoord een optie is dan komt elke tegenslag aan als een enorme klap en een extra bevestiging dat je leven niks waard is. Ik denk dat alles dan ook nog veel gecompliceerder is.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 4 mei 2002 @ 17:20:46 #12
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_4061897
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 16:41 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Als je zo met jezelf in de knoop zit dat zelfmoord een optie is dan komt elke tegenslag aan als een enorme klap en een extra bevestiging dat je leven niks waard is. Ik denk dat alles dan ook nog veel gecompliceerder is.

Dat is het probleem van veel mensen, ze denken te moeilijk. Juist als je in de knoop zit is het zaak dingen even recht-toe-recht-aan te zien. Keep it simple.
pi_4061904
Kan het niet gewoon een rustgevende gedachte zijn, dat dat altijd nog kan ofzo?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_4062305
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 15:41 schreef EelCapone het volgende:
Tja.. ik heb weer eens een kutdag..
Ik heb een tijdje geleden die film Girl Interrupted gezien. Dat gaat dus over een meisje met borderline. Ergens in die film zegt ze dus zoiets van: als je eenmaal het idee van zelfmoord in je opkomt, kom je dr nooit meer vanaf. Zo van:
Het gaat goed op school: leuk
Het gaat slecht op school: kill yourself
Je hebt een leuke vriend: leuk
Je vriend heeft je gedumpt: kill yourself
En dat vond ik dus bestwel herkenbaar. Als je eenmaal eraan hebt gedacht dan komt die gedachte vaak weer terug terwijl het niet per se zo slecht met je hoeft te gaan. Tja...
Just 2 say:
Know exactly what you mean, what you feel..
take care...

R E L A X
  zaterdag 4 mei 2002 @ 21:14:11 #15
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_4063639
Veel mensen doen alsof hij er zelf schuldig aan is, maar dit klinkt eerder als een dwangmatige neiging. Je bent gewoon een beetje ziek (je begrijpt wat ik bedoel?), zonder dat jou enige blaam hiervoor treft. Je moet echt begeleid worden.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_4063805
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 21:14 schreef SportsIllustrated het volgende:
Veel mensen doen alsof hij er zelf schuldig aan is, maar dit klinkt eerder als een dwangmatige neiging. Je bent gewoon een beetje ziek (je begrijpt wat ik bedoel?), zonder dat jou enige blaam hiervoor treft. Je moet echt begeleid worden.
Ja ik begrijp ut.. Maar ik wordt dus allang begeleidt hoor, alweer iets van 2 jaar (sjit, dat klinkt bestwel lang ).
Het heeft denk ik ook iets te maken met gevoelens die je niet kan plaatsen. Ik bedoel, je voelt je op een bepaalde manier, maar je weet niet wat dat gevoel is.. Vaag dus
En dat dwangmatige: omdat ik niet weet hoe ik met die negatieve gevoelens moet omgaan, denk ik van 'kill yourself', hoewel dat maar voor een fractie van een seconde is..
Ofzoiets
  zaterdag 4 mei 2002 @ 22:59:14 #17
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_4064622
Ik denk allang niet meer serieus na over zelfmoord. Maar toch komt de gedachte nog wel af en toe bij me op. Maar is dus niet zo dat ik dat dan nog steeds als enige optie zie omdat het even een beetje tegen zit. Het is meer zo van dat die gedachte zomaar door je hoofd komt vliegen, maar die wuif ik dan gauw weer weg
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 4 mei 2002 @ 23:26:23 #18
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_4064893
Zoals ik al ergens anders heb gepost, denk ik serieus dat het merendeel van de mensen die gedachten hebben over zelfmoord en zelfs mensen die daar pogingen toe doen, niet in eerste instantie van hun leven af willen, maar van het negatieve in hun leven, wat dat dan ook mag zijn.

Dat kan een bemoedigende gedachte zijn op het moment dat je eraan denkt. Ik wil niet van mn leven af, maar van de ellende. En dat is je goed recht, natuurlijk. En dus op het moment dat je gedumpt word, kun je er hopelijk ook een klein btje op die manier naar kijken

prrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  zaterdag 4 mei 2002 @ 23:38:22 #19
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_4065012
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 17:20 schreef micha het volgende:

[..]

Dat is het probleem van veel mensen, ze denken te moeilijk. Juist als je in de knoop zit is het zaak dingen even recht-toe-recht-aan te zien. Keep it simple.

Je hebt gelijk, maar dat is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, die blijven piekeren.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 5 mei 2002 @ 00:16:00 #20
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_4065524
De gedachten over zelfmoord zullen altijd in mn hoofd blijven rondspoken....
En voor hoelang dat is, is nog nie duidelijk....
Maar ze zullen er altijd zijn....
Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  zondag 5 mei 2002 @ 00:56:36 #21
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_4066017
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:16 schreef Evil het volgende:
De gedachten over zelfmoord zullen altijd in mn hoofd blijven rondspoken....
En voor hoelang dat is, is nog nie duidelijk....
Maar ze zullen er altijd zijn....
en het kloterige ervan is: je krijgt het er dus nooit meer uit
Drugs are good mkay?
pi_4066052
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 17:21 schreef Mini_rulez het volgende:
Kan het niet gewoon een rustgevende gedachte zijn, dat dat altijd nog kan ofzo?
Ja. Dan zie je de dood als een soort 'veilige kamer' die in uiterste nood uitkomst kan bieden.
  zondag 5 mei 2002 @ 05:10:08 #23
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_4067795
quote:
Erm? Ik heb directe familie verloren, ik heb een heel erg goeie vriend verloren. Ik ben heel erg gepest op school voordat ik populair wordt.. Maar 2,5 maand geleden heeft m'n vriendin me verlaten. Geloof me, als je echt van iemand houdt doet dat meer pijn dan WAT dan ook... Beetje simpel dus.. dit...
Ignorance is bliss... damn why am I learning stuff??
  zondag 5 mei 2002 @ 05:14:04 #24
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_4067812
Om maar eens een klassiek stukje aan te halen, wat toch ook wel over zelfmoord, en de rustgevende gedachte gaat:

Religion, comforting? Not as comforting as true atheism.. For what thought, can be more comforting, than the thought that one can end one's life, and misery, at will. Without risk of punishment in after-life, without anyone judging over one's actions... Just a spontaneous end of all the burdens of life... And it's not the act itsself that is comforting, but to know one can commit the act, and free oneself of all the burdens...

En ja.. it's true.

Ignorance is bliss... damn why am I learning stuff??
pi_4071489
tja, ik ben van mening dat je het niet moet overdrijven voor jezelf.. Kijk, piekeren over zelfmoord ed slaat nergens op. Of je doet het wel, geen gezeik. Of je moet gewoon niet zeiken en oplossingen verzinnen voor je problemen. (hoe simpeler hoe beter ze zijn meestal) Als je die niet kan vinden, kan je hulp zoeken of iets dergelijks, maar ga niet helemaal injezelf zitten, want dan geniet je ook van de leuke dingen die je tegenkomt niet meer!
Doe iets met volle overgave, of doe het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')