quote:Mee eens!
Op zaterdag 04 mei 2002 16:01 schreef micha het volgende:
Als je al tegen jezelf zegt dat zelfmoord een optie is als je vriend(in) het heeft uitgemaakt denk ik dat het niet meer als een soort van makkelijk te roepen uitspraak om aandacht te trekken of jezelf enorm zielig te vinden. Wat voor leven heb je als je bij elk ding wat fout gaat gaat denken, laat ik maar zelfmoord plegen.
quote:Wat kunnen mensen toch kortzichtig zijn. Ik wil dood!
Op zaterdag 04 mei 2002 16:02 schreef mrcool het volgende:[..]
Mee eens!
Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.
quote:De dood die je sterker maakt? Vaag, heel vaag...
Op zaterdag 04 mei 2002 16:05 schreef eetomit het volgende:[..]
Wat kunnen mensen toch kortzichtig zijn. Ik wil dood!
Nee, ik vind dat je best kan begrijpen dat er mensen zijn voor wie het niet allemaal zo makkelijk en logisch gaat.Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.
quote:Je maakt jezelf sterker door de zelfmoord als optie aan te houden? Ik zie de dood niet als beloning...
Op zaterdag 04 mei 2002 16:05 schreef eetomit het volgende:[..]
Wat kunnen mensen toch kortzichtig zijn. Ik wil dood!
Nee, ik vind dat je best kan begrijpen dat er mensen zijn voor wie het niet allemaal zo makkelijk en logisch gaat.Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.
quote:Yep, zelfmoordgedachten kunnen heel veel rust bieden. Geldt ook voor mij.
Op zaterdag 04 mei 2002 16:05 schreef eetomit het volgende:
Net zoals je je hondje beloond met een koekje, zo beloon je jezelf met de dood (eeuwige rust). Het is iets wat je compleet zelf in de hand heb. Het is iets wat je uieindelijk weer sterker maakt.
Toch schrik ik er wel weer elke keer van als ik ze (nog steeds af en toe) bespeur in mijn hoofd. Omdat ik inmiddels weet dat ik helemaal nog niet dood wil. Maar het is (voor mij) een oude manier van denken als het niet goed met me gaat. Een soort vluchtgedrag. Een ander zoekt het bv in de roes van alcohol.
Wat mij helpt is om op zo'n dipdag lief voor mezelf proberen te zijn. Kopje thee zetten, dekentje op de bank, videootje kijken, of soms gewoon de hele dag in bed mogen blijven van mezelf.
Sterkte vandaag EelCapone.
quote:Ik denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Als je zo met jezelf in de knoop zit dat zelfmoord een optie is dan komt elke tegenslag aan als een enorme klap en een extra bevestiging dat je leven niks waard is. Ik denk dat alles dan ook nog veel gecompliceerder is.
Als je al tegen jezelf zegt dat zelfmoord een optie is als je vriend(in) het heeft uitgemaakt denk ik dat het niet meer als een soort van makkelijk te roepen uitspraak om aandacht te trekken of jezelf enorm zielig te vinden. Wat voor leven heb je als je bij elk ding wat fout gaat gaat denken, laat ik maar zelfmoord plegen.
quote:Dat is het probleem van veel mensen, ze denken te moeilijk. Juist als je in de knoop zit is het zaak dingen even recht-toe-recht-aan te zien. Keep it simple.
Op zaterdag 04 mei 2002 16:41 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik denk niet dat het zo simpel in elkaar zit. Als je zo met jezelf in de knoop zit dat zelfmoord een optie is dan komt elke tegenslag aan als een enorme klap en een extra bevestiging dat je leven niks waard is. Ik denk dat alles dan ook nog veel gecompliceerder is.
quote:Just 2 say:
Op zaterdag 04 mei 2002 15:41 schreef EelCapone het volgende:
Tja.. ik heb weer eens een kutdag..
Ik heb een tijdje geleden die film Girl Interrupted gezien. Dat gaat dus over een meisje met borderline. Ergens in die film zegt ze dus zoiets van: als je eenmaal het idee van zelfmoord in je opkomt, kom je dr nooit meer vanaf. Zo van:
Het gaat goed op school: leuk
Het gaat slecht op school: kill yourself
Je hebt een leuke vriend: leuk
Je vriend heeft je gedumpt: kill yourself
En dat vond ik dus bestwel herkenbaar. Als je eenmaal eraan hebt gedacht dan komt die gedachte vaak weer terug terwijl het niet per se zo slecht met je hoeft te gaan. Tja...
quote:Ja ik begrijp ut.. Maar ik wordt dus allang begeleidt hoor, alweer iets van 2 jaar (sjit, dat klinkt bestwel lang
Op zaterdag 04 mei 2002 21:14 schreef SportsIllustrated het volgende:
Veel mensen doen alsof hij er zelf schuldig aan is, maar dit klinkt eerder als een dwangmatige neiging. Je bent gewoon een beetje ziek (je begrijpt wat ik bedoel?), zonder dat jou enige blaam hiervoor treft. Je moet echt begeleid worden.
Dat kan een bemoedigende gedachte zijn op het moment dat je eraan denkt. Ik wil niet van mn leven af, maar van de ellende. En dat is je goed recht, natuurlijk. En dus op het moment dat je gedumpt word, kun je er hopelijk ook een klein btje op die manier naar kijken
prrrrr
quote:Je hebt gelijk, maar dat is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, die blijven piekeren.
Op zaterdag 04 mei 2002 17:20 schreef micha het volgende:[..]
Dat is het probleem van veel mensen, ze denken te moeilijk. Juist als je in de knoop zit is het zaak dingen even recht-toe-recht-aan te zien. Keep it simple.
quote:en het kloterige ervan is: je krijgt het er dus nooit meer uit
Op zondag 05 mei 2002 00:16 schreef Evil het volgende:
De gedachten over zelfmoord zullen altijd in mn hoofd blijven rondspoken....
En voor hoelang dat is, is nog nie duidelijk....
Maar ze zullen er altijd zijn....
quote:Ja. Dan zie je de dood als een soort 'veilige kamer' die in uiterste nood uitkomst kan bieden.
Op zaterdag 04 mei 2002 17:21 schreef Mini_rulez het volgende:
Kan het niet gewoon een rustgevende gedachte zijn, dat dat altijd nog kan ofzo?
quote:Erm? Ik heb directe familie verloren, ik heb een heel erg goeie vriend verloren. Ik ben heel erg gepest op school voordat ik populair wordt.. Maar 2,5 maand geleden heeft m'n vriendin me verlaten. Geloof me, als je echt van iemand houdt doet dat meer pijn dan WAT dan ook... Beetje simpel dus.. dit...
Religion, comforting? Not as comforting as true atheism.. For what thought, can be more comforting, than the thought that one can end one's life, and misery, at will. Without risk of punishment in after-life, without anyone judging over one's actions... Just a spontaneous end of all the burdens of life... And it's not the act itsself that is comforting, but to know one can commit the act, and free oneself of all the burdens...
En ja.. it's true.
quote:Ik vind dat wel een beetje erg kortzichtig. Ik denk dat een en ander hier iets genuanceerder ligt. Ik heb zelf ook redelijk veel meegemaakt, nooit aan zelfmoord gedacht, maar ik wil niet meteen zeggen dat het nergens op slaat. Iedereen heeft zn eigen gevoelens en daar kun je niet over oordelen. Niet ieder mens gaat op dezelfde manier met gevoelens om, het is iets heel persoonlijks.
Op zondag 05 mei 2002 16:57 schreef DaVincy het volgende:
..... Kijk, piekeren over zelfmoord ed slaat nergens op. Of je doet het wel, geen gezeik. Of je moet gewoon niet zeiken en oplossingen verzinnen voor je problemen. (hoe simpeler hoe beter ze zijn meestal) Als je die niet kan vinden, kan je hulp zoeken of iets dergelijks, maar ga niet helemaal injezelf zitten, want dan geniet je ook van de leuke dingen die je tegenkomt niet meer!
Ik wil overigens niet zeggen dat JIJ niets hebt meegemaakt, dat weet ik niet. Maar dat jij gevoelens misschien makkelijker verwerkt of op een andere manier wil niet zeggen dat iedereen dat kan.
Oordeel niet te snel, zeker niet als je niet ALLE achtergronden kent
quote:Omdat het zo makkelijk is. je denkt: als alles misgaat, heb ik altijd 'de dood' nog. het is een soort laffe ontsnappingspoging en ja, ik geef toe, als ik me heele rg rot voel, het idee heb dat niks lukt en ik alles kwijtraak, ik er ook wel weer 's aan denk. Alleen ga ik niet meer tot de daad over, omdat ik mensen heb die veel voor me betekenen en die ik daar ontzettend veel verdriet mee zou doen.
Op zaterdag 04 mei 2002 15:48 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Waarom zou je zelfmoord willen plegen als je ook weet dat het wel weer beter zal gaan
Soms komt t zomaar uit t niets.
Wat we ook doen niet aan toegeven lost toch geen flikker op.
quote:Dat is een hele goede
Waarom zou je zelfmoord willen plegen als je ook weet dat het wel weer beter zal gaan
ik denk toch dat er onderscheidt te maken is tussen twee groepen: mensen die het roepen om de aandacht en mensen die het doen omdat ze het leven echt niet meer zien zitten.
Heel veel mensen zien zelfmoord als een simpele poging om van je problemen af te zijn, ik denk dat het in heel veel gevallen niet zo simpel ligt. De meeste mensen maken niet zomaar een einde aan hun leven, daar gaat vaak heel veel aan vooraf (ook in het hoofd van die persoon), dus zo simpel is t niet.
Voor mij is zelfmoord eik nooit een optie geweest. Ik geloof wel dat mensen zo diep ind e put kunnen zitten dat ze dit als enige uitweg zien en soms kan ik het ook nog wel begrijpen...
quote:Ben ik het zelf niet helemaal mee eens... Ik herinner me dat ik zelf juist het op en neer gezwiep van emoties zat was, en uberhaupt geen zin meer had in het algehele leven...
Op zaterdag 04 mei 2002 23:26 schreef Pridemeid het volgende:
Zoals ik al ergens anders heb gepost, denk ik serieus dat het merendeel van de mensen die gedachten hebben over zelfmoord en zelfs mensen die daar pogingen toe doen, niet in eerste instantie van hun leven af willen, maar van het negatieve in hun leven, wat dat dan ook mag zijn....
quote:Nadat het mij op was gevallen dat er toch een behoorlijk groot, kaal, droog en gapend gat tussen Amerika en Europa lag waar ik mooi de inhoud van mijn emmertje in kwijt kon, heb ik zelf ook bij een zwiep terug naar emotie-land weeres het veelbesproken idee in mijn hoofd gehad.
quote:Heuh... 1985, kwil nie zeggen dat ik met 5 jaar meer ook perse meer weet, maar ik denk toch te weten dat jij dat op die leeftijd nog niet kan zeggen, evenals ik dat niet kan. (tenzij ik het emmertje leeggooi .....(*kraak*))
Op zondag 05 mei 2002 00:56 schreef Party_P het volgende:[..]
en het kloterige ervan is: je krijgt het er dus nooit meer uit
Wat al dan niet mijn standpunten geweest mogen zijn, ik ben het op het moment eens met de topic starter,
maar: "wat niet is, kan nog komen," right??
[/niet-(chrono)logischemode]
[offtopic]
Mn sigaretten zijn gvd op!!!
[/offtopic]
[Dit bericht is gewijzigd door Iklala op 15-07-2002 01:09]
quote:dat ben ik niet echt met je eens.
Op zaterdag 04 mei 2002 15:41 schreef EelCapone het volgende:
Ik heb een tijdje geleden die film Girl Interrupted gezien. Dat gaat dus over een meisje met borderline. Ergens in die film zegt ze dus zoiets van: als je eenmaal het idee van zelfmoord in je opkomt, kom je dr nooit meer vanaf. Zo van:
En dat vond ik dus bestwel herkenbaar. Als je eenmaal eraan hebt gedacht dan komt die gedachte vaak weer terug terwijl het niet per se zo slecht met je hoeft te gaan. Tja...
quote:Hmmzz ik hoop dat het bij mij ook ooit zover komt
Op dinsdag 16 juli 2002 01:46 schreef flaphead het volgende:[..]
Waarom heeft ze het gedaan? We hebben haar nooit horen praten over haar ideeën over zelfmoord. Nu blijkt gewoon ook vaak dat als mensen er over praten ze het vaak niet doen en als ze zich er stil over houden ze het achter je rug om wel allemaal plannen en uitvoeren.
Erg belangrijk vind ik dat als je met dit soorrt ideeën rondloopt en je kan er over praten dat je het ook doet. Zelfmoord lijkt een makkelijke uitweg maar je kan er heel veel mee aanrichten, kijk alleen maar naar de familie en vrienden om je heen. Er zijn meerdere uitwegen dan alleen maar kiezen voor de dood op momenten dat het wat slechter met je gaat. zolang je de mooie dingen in het leven nog kan waarderen moet je je daar aan vasthouden als het niet zo lekker met je gaat!
Natuurlijk denkt iedereen wel eens aan zelfmoord, of heeft het eens door zijn hoofd heen laten schieten, maar zolang je nog niet zo ver weg gezakt bent dan de mensen die het dan ook daadwerkelijk doen, probeer da toch echt andere oplossingen te vinden dan zelfmoord. Praat erover als je dat kan!
Nynke
quote:Voordat je alleen op het punt zelfmoord komt is er al heel wat aan vooraf gegaan. En dat je om het minste geringste dat idee kan hebben is alleen maar kort na een depressie, je denkt na over een andere uitweg, vergeet niet dat er kennelijk al veel voor is geweest. Op een gegeven moment loopt de emmer over... Daarbij is denken over zelfmoord heel wat anders als denken om het daadwerkelijk te doen...
quote:Blah blah blah! Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt, is niet erg maar lul dan niet dom in de ruimte wil je...
Op zondag 05 mei 2002 16:57 schreef DaVincy het volgende:
tja, ik ben van mening dat je het niet moet overdrijven voor jezelf.. Kijk, piekeren over zelfmoord ed slaat nergens op. Of je doet het wel, geen gezeik. Of je moet gewoon niet zeiken en oplossingen verzinnen voor je problemen. (hoe simpeler hoe beter ze zijn meestal) Als je die niet kan vinden, kan je hulp zoeken of iets dergelijks, maar ga niet helemaal injezelf zitten, want dan geniet je ook van de leuke dingen die je tegenkomt niet meer!
quote:Het klopt wel wat er gezegd wordt. Ik heb het namelijk ook, je gaat als je eenmaal serieus naged8 hebt over zelfmoord er veel sneller aan denken. Maar het is bij mij dan meestal niet beter dan dat het eerst was toen ik er serieus aan dacht
Op zaterdag 4 mei 2002 15:41 schreef EelCapone het volgende:
quote:Nee ik eik ook niet, ik zie de ddo meer als straf. Ja lang verhaal maar ik zal het uitleggen: Dit is mijn visie daarop. Dat als je zelfmoord pleegt je in een soort hel komt, niet DE hel want daar geloof ik maar half half in, maar omdat je zelf een einde aan je leven hebt gemaakt dat je daarvoor gestraft moet worden. Dus dood voor mij geen beloning, 1 van de dingen die mij weer hier houd
Op zaterdag 4 mei 2002 16:12 schreef micha het volgende:[..]
Je maakt jezelf sterker door de zelfmoord als optie aan te houden? Ik zie de dood niet als beloning...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |