Schandalig!quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:40 schreef MeloD het volgende:
Heb me net verslapen dus heb tentamen cognitieve ergonomie gemist, beetje klote! Dan maar bij de herkansing doen..
Godverdomme.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:01 schreef Sandertje23 het volgende:
De loting 2010/2011:
Voltijd
Aantal plaatsen Aanmeldingen t/m 15 mei
Universiteit van Leiden 550 457
Rijksuniversiteit Groningen 720 1109
U Utrecht 500 907
EU Rotterdam 290 410
U Maastricht 400 541
U van Amsterdam 500 753
VU Amsterdam 400 344
Radboud U Nijmegen 450 702
Deeltijd
Aantal plaatsen Aanmeldingen t/m 15 mei
Universiteit van Leiden 50 60
RU Groningen 30 16
U van Amsterdam 75 89
bron: http://ib-groep.nl/partic(...)s_WO/Psychologie.asp
Zoals het dus nu naar uitziet, wederom geen loting VU en UvL voltijd en RUG deeltijd.
Baan op je eigen niveau is niet zo moelijk als je gewoon sociaal capabel bent. Psycholoog worden is dat echter wel.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:26 schreef MeloD het volgende:
Tja wat ik overal om me heen hoor is dat het vrij lastig is om aan een baan op niveau en in je eigen richting te komen. Al schijnt het in de S&O hoek nog wel mee te vallen, maar de klinische richtingen...
Mja, typisch genoeg lopen er aardig wat sociaal wat minder capabele mensen rond op dit soort opleidingenquote:Op maandag 7 juni 2010 14:19 schreef Grumpey het volgende:Baan op je eigen niveau is niet zo moelijk als je gewoon sociaal capabel bent. Psycholoog worden is dat echter wel.
Die kans lijkt me heel erg klein. Ben zelf 2e jaars psy in Maastricht en geloof me, de psy faculteit barst uit haar voegen. Dit jaar waren er 421 eerstejaars en was alles al nauwelijks te regelen, dus die 500 geloof ik niet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:04 schreef Ziewoarut het volgende:
Net gehoord dat ze op de Uni van Maastricht het aantal plaatsen misschien van 400 naar 500 gaan brengen! Dat zou mijn kansen wel stukken groter maken!
Zie onderstaande mail die ik heb gekregen van ene meneer M. van de uni van Maastricht 'Head of the Marketing and Communications department'quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:16 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Die kans lijkt me heel erg klein. Ben zelf 2e jaars psy in Maastricht en geloof me, de psy faculteit barst uit haar voegen. Dit jaar waren er 421 eerstejaars en was alles al nauwelijks te regelen, dus die 500 geloof ik niet.
Zeer slechte zaakquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:32 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Zie onderstaande mail die ik heb gekregen van ene meneer M. van de uni van Maastricht 'Head of the Marketing and Communications department'
Beste X,
Het klopt dat zich 540 studenten hebben aangemeld om mee te loten voor een plaats in Maastricht. Van hen hebben 450 aan alle vereisten voldaan. We gaan ervan uit dat dit aantal nog iets zal stijgen, maar niet tot aan de 540. Tegelijkertijd gaan we wel de Numerus Fixus tijdelijk (voor het komende academisch jaar) ophogen tot 500. Dit betekent dat iedereen die zich op tijd heeft aangemeld én aan alle vereisten heeft voldaan en zal voldoen, verzekerd is van een plaats in de bachelor opleiding Psychologie in Maastricht.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Why?quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:37 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Zeer slechte zaak
(no offence btw)
Ik stem nog steeds voor co-schappen voor studenten Psychologiequote:Op donderdag 17 juni 2010 08:56 schreef Grumpey het volgende:
de 'kwaliteit'van het onderwijs is al een probleemkindje bij psychologie, zulke ophogingen van studentaantallen zullen het probleem er niet minder op maken zeg maar...
Wat voor co-schappen zouden dat dan moeten worden?quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:24 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik stem nog steeds voor co-schappen voor studenten Psychologie
Praktische co-schappen, zoals studenten geneeskunde dit ook hebben. Meelopen bij verschillende disciplines en instellingen om zo ervaring op te doen. Zodoende verbeter je de kwaliteit van de afgestudeerden.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:14 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Wat voor co-schappen zouden dat dan moeten worden?
Ook mijn idee. Stop de hele praktische kant van de GZ in de opleiding erbij (daar hoef je niet eens extra jaren tijd voor in te ruimen, genoeg plek in de eerste 3 jaar van het curriculum), en hef de GZ op.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:24 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik stem nog steeds voor co-schappen voor studenten Psychologie
Hoe denk je dat we dit kunnen bereiken?quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ook mijn idee. Stop de hele praktische kant van de GZ in de opleiding erbij (daar hoef je niet eens extra jaren tijd voor in te ruimen, genoeg plek in de eerste 3 jaar van het curriculum), en hef de GZ op.
Echter, praktische beperking is wel dat er minder opleidingsplaatsen zullen zijn en dus meer telleurgestelden bij de loting. Voordelen zijn er echter in overvloed: beter niveau van afgestudeerden, minder kosten door opheffing GZ, minder krapte op de arbeidsmarkt voor net afgestudeerde psychologen (dus minder indirecte kosten doordat mensen bijgeschoold moeten worden omdat hun studie niet aansluit bij hun uiteindelijke werk), meer voldoending bij de mensen die de studie psychologie aan het doen zijn. Relatieve kostenbesparing in de GGZ omdat studenten goedkoper zijn dan GZ-opleidings-mensen.
Wil de geestelijke gezondheidszorg echt serieus worden genomen, efficienter werken, maar toch trots op zichzelf qua kennisniveau van opleiding worden genomen, dan zie ik dit als een goede 1e stap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |