"Meer" is dan bijvoorbeeld "beleid uitdenken" achter een duf bureautje in een of andere middelgrote gemeente? "Meer" is "mensen aansturen" die deskundig zijn op terreinen waar jij zip verstand van hebt?"Meer" is "oplossingen uitdenken" voor bedrijven, en dat moet dan wel braaf precies binnen de richtlijnen die jouw eigen bedrijf daaraan stelt.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:05 schreef flexster het volgende:
Het zou natuurlijk jammer zijjn als je eindigt als basisschoolleraar, terwijl je meer in je mars hebt.
quote:Op maandag 11 januari 2010 21:15 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
"Meer" is dan bijvoorbeeld "beleid uitdenken" achter een duf bureautje in een of andere middelgrote gemeente? "Meer" is "mensen aansturen" die deskundig zijn op terreinen waar jij zip verstand van hebt?"Meer" is "oplossingen uitdenken" voor bedrijven, en dat moet dan wel braaf precies binnen de richtlijnen die jouw eigen bedrijf daaraan stelt.
Inhoudelijk zijn heel veel WO-banen absoluut niet "meer" dan het mooie, creatieve beroep van basisschoolleerkracht, waarin je echt wat kunt betekenen. Eerder minder, imo.
Financieel leveren WO-banen over het algemeen wel meer op, als je daarop doelde geef ik je gelijk. En dan zou ze inderdaad ook net zo goed een gewone PABO-opleiding kunnen gaan doen, die is simpeler en geeft dus minder kans op een studieschuld.
Rofl. Heerlijk scherp.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:30 schreef ShadyLane het volgende:
En nee, ik ben geen basisschoollerares, dat had je kunnen weten, want mijn bericht was correct gespeld
Nou....quote:Op maandag 11 januari 2010 18:54 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Hallo iedereen,
wat zijn jullie ervaringen met de academische pabo, hoe beviel de opleiding, waar heb je gestudeerd, hoe beviel het om een dag stage te lopen en 4 dagen les te krijgen en wat doe je na je studie?
Tell me everything
Jij doet de gewone pabo? Want ik heb al gekeken naar meeloopdagen,maar op elke site die ik tot nu toe heb gezien staat alleen een meeloopdag voor de gewone pabo, terwijl het me juist om de academische pabo gaat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:23 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
Nou....
Ik ben nu eerstejaarsstudent op de PABO.
En het bevalt me super!![]()
Ik krijg vakken zoals: psychologie, ontwikkeling van het kind, levensbeschouwing, Nederlands, schrijven, natuur, techniek, GS, AK, drama-beelden vormingen-muziek enz.
We krijgen vooral geleerd HOE een kind zich gedraagt, en HOE jij daar om mee moet gaan.
Eigenlijk ga je dieper in op het kind, en op jezelf.
Ook moet je domeinbewijzen maken (TE VEEL!....)![]()
En daarin verdiep je, je dan op jezelf als leerkracht. Maar ook in de kinderen ; in welke fase zitten ze? welk gedrag is daarvoor herkenbaar? aan welke psychologie kun je dat gedrag koppelen? enz.
Anders moet je eens een meeloopdag doen!
x
Ik denk dat een academische pabo wel degelijk meerwaarde heeft.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef flexster het volgende:
Anders kun je net zo goed een "simpelere" opleiding doen die minder geld kost en er eventueel een andere studie naast doen. Of je moet zeer intrinsiek gemotiveerd zijn. In that case:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |