Het celibaat is een aanval op de natuur. Moeilijk te onderdrukken natuurlijke neiging geeft alleen maar gedoe met jongetjes.quote:VATICAANSTAD - Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad. De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.
Het parlement van Portugal stemde vrijdag in eerste lezing in met de legalisering van het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht. In Argentinië werd eind december het eerste legale homohuwelijk voltrokken. Benedictus XVI verwees in zijn toespraak indirect naar deze overwegend katholieke landen.
Bron
Er zijn zat katholieken die de formele gezagstructuur van de RK kerk niet hun beleving van het katholicisme tot in den treure laten beinvloeden.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:53 schreef bloodymary het volgende:
Dat dat allemaal zo maar mag, van die onzin uitkramen..... Komt er dan binnen heel die katholieke kerk niemand tegen in protest?
Volgens mij zijn er niet veel katholieken die zich wat van die man aantrekken.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:53 schreef bloodymary het volgende:
Dat dat allemaal zo maar mag, van die onzin uitkramen..... Komt er dan binnen heel die katholieke kerk niemand tegen in protest?
Waarom in protest komen?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:53 schreef bloodymary het volgende:
In protest komen omdat het haat tegen homo's aan kan wakkeren denk ik.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:02 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Waarom in protest komen?
Christenen en joden die homoseksualiteit afwijzen doen dit vanuit het Bijbelse gegeven dat God de mens als man en vrouw heeft geschapen en dat alleen deze beide binnen het huwelijk seksuele gemeenschap met elkaar mogen hebben. Daarom vinden we enkele passages in de Bijbel die homoseksueel gedrag uitdrukkelijk verbieden (Leviticus 18:22[1] en 20:13[2]) of hekelen (Romeinen 1:26-27[3]).
Ik vind het eerder raar dat er homo's bestaan die zichzelf christen noemen
Respect voor wat precies?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:11 schreef SingleCoil het volgende:
Waar lopen jullie nou over te ketteren? DIe man zegt dat tegen zijn eigen volgelingen, op basis van een geloof en een god waar jullie toch al niks van geloven. Dus heb een beetje respect zeg!
Voor het feit dat ze een boek nodig hebben om keuzes voor hun te maken. Dat kunnen ze zelf niet.quote:
Maar ze proberen het wel voor anderen te doen. Dus ik zeg opnieuw: respect waarvoorquote:Op maandag 11 januari 2010 18:12 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Voor het feit dat ze een boek nodig hebben om keuzes voor hun te maken. Dat kunnen ze zelf niet.
Laat ik respectvol zeggen dat het Christendom een aanval op de menselijke intelligentie is dan.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:11 schreef SingleCoil het volgende:
Waar lopen jullie nou over te ketteren? DIe man zegt dat tegen zijn eigen volgelingen, op basis van een geloof en een god waar jullie toch al niks van geloven. Dus heb een beetje respect zeg!
Respect voor het feit dat anderen wel eens een andere mening en andere normen aan kan hangen dan wat jij gewend bent.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ze proberen het wel voor anderen te doen. Dus ik zeg opnieuw: respect waarvoor
Dat is wat een leerling op mijn basisschool zei niet wetende dat de leraar gay was... mijn homoleraar was woest omdat die leerling het gore lef had het woord flikker te gebruiken.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Flikker toch op man
Als het je niet bevalt kun je je er ook gewoon niets van aantrekkenquote:Op maandag 11 januari 2010 18:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Laat ik respectvol zeggen dat het Christendom een aanval op de menselijke intelligentie is dan.
Tsja... dan ben je als flikker toch ook een beetje gay hoor.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef Damien2 het volgende:
[..]
Dat is wat een leerling op mijn basisschool zei niet wetende dat de leraar gay was... mijn homoleraar was woest omdat die leerling het gore lef had het woord flikker te gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |