abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76671306
Ik zal de situatie even uitleggen:

Het gaat om een Suzuki GX 100 uit 1981 met maar 60000 km op de klok.

Voorbeeld foto
http://static.marktplaza.nl/images/1/39/6871339.jpg

Ik heb hem nu al bijna 1 jaar en vanaf het begin ging het ( koude )starten al moeizaam. Startmotor draait langzaam rond en na 8 a 10 seconden draaide de motor.

Als je dan een stukje had gereden en het blok was warm, dan starte ie vrijwel meteen.

Ik rij er alleen maar in het weekend mee.

Deze winter wilde hij niet starten. Lampen doen het, alleen de startmotor draaide te langzaam.

Mijn accubooster er op gezet en de startmotor draait 2 maal zo snel en meteen starten.

Naar een accuboer gegaan, accu was op.

Nieuwe accu erin, dynamo doorgemeten ( is goed ), minimale lekspanning.

Dus ik fijn 1,5 sturen, om de accu goed op te laden.

Volgende dag wilde ik weer gaan rijden, gaat de startmotor heel langzaam rond en start de auto helemaal niet meer.

Hup accubooster erop, starten en weer 1,5 uur gereden.

Volgende dag starten, weer een startmotor die amper draait, waardoor de auto niet start.

Kan een startmotor ook last hebben van extreem koud weer?

Iemand tips
  maandag 11 januari 2010 @ 11:25:00 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76671398
Of er is iets dat je accu langzaam leegtrekt?

Of verkeerde (te dikke) olie voor dit weer?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76671410
zeker weten dat de accu wel bij laadt?
ik ben geen expert maar ik zou meteen dynamo zeggen, of idd een lek ergens
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_76671495
Dynamo is doorgemeteen en de gaf 14,x volt aan als ik het goed heb. Er zit ook de juist olie in. Olie laat ik iedere 5000km vervangen.
pi_76671531
Niet starten of niet aanslaan? Dat is een wereld van verschil. Niet starten is dat je alleen klik hoort (of helemaal niets) als je je sleuteltje omdraait. Dat is meestal een kwestie van accu of startmotor. Of dynamosnaar.
Niet aanslaan kan twee redenen hebben: geen brandstof of geen vonk.

Als jouw accu na 1,5 uur rijden nog niet is opgeladen zou ik m'n snaar eens nakijken, want het kan best dat je ipv je accu opgeladen, hem juist leeggereden hebt.

Een klap op je startmotor wil nog wel eens helpen als-ie helemaal vast zit maar dat lijkt me bij jou niet echt aan de orde.
  maandag 11 januari 2010 @ 11:30:19 #6
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_76671582
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:25 schreef Duvel het volgende:
Of er is iets dat je accu langzaam leegtrekt?

Of verkeerde (te dikke) olie voor dit weer?
met die multigrade olies van tegenwoordig moet dit geen probleem meer zijn, tenzij TS er een oud blik in heeft gesmeten (van tien jaar geleden)
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  maandag 11 januari 2010 @ 11:31:06 #7
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_76671617
misschien slipt je riem..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_76671677
Startmotor draait rond. Bedoel je de vsnaar, die is onlangs nog strak gezet vanwege dat ie het bekende fluitend geluid maakte.

Als ik mijn accubooster rechtstreeks op de accu aansluit, dan draait de startmotor 2 a 3 aal zo snel en start de auto meteen.

Stationair loopt ie goed. Houd niet in bij optrekken. en motor stottert niet.
pi_76671726
@KlappernootatWork

Natuurlijk gooi ik in mijn " liefje " alleen goede olie :-)
pi_76671858
Dan moet er iets zijn dat je accu leegtrekt. Blijft er stiekem iets aanstaan nadat jij je auto hebt afgesloten? Sigarenaansteker, kofferbakverlichting, van die dingen die je niet direct opmerkt.
  maandag 11 januari 2010 @ 11:39:37 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76671930
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:27 schreef silenthill het volgende:
Dynamo is doorgemeteen en de gaf 14,x volt aan als ik het goed heb. Er zit ook de juist olie in. Olie laat ik iedere 5000km vervangen.
OK, loopt er ook laadstroom? De juiste hoeveelheid volten wil nog niet zeggen dat er stroom loopt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76671944
Misschien een rare opmerking van me, maar als je dynoma stuk is of je accu helemaal leeg, of beiden...

Dan moet je verlichting het toch ook niet meer werken?
pi_76672026
Als er nog een klein beetje stroom in de accu over is, branden de lampjes daar best op, maar dan kan 't te weinig zijn om de auto te starten. Ik denk dat het iets te maken heeft met dat deze auto de hele week stilstaat en alleen in 't weekend rijdt. Er is iets dat stiekem stroom trekt, blijkbaar. Of de accu laadt niet bij.
Als de v-snaar goed op spanning staat zou het in dat geval nog de dynamo zelf kunnen zijn.
pi_76672084
Ik heb er laatst wel een autoradio rechtstreeks op mijn accu laten aansluiten. maar ik haal daarvan altijd het frontje af. Zou dat misschien de accu leeg kunnen trekken.

Het vreemde vind ik als ik 1,5 uur gereden heb in de auto, dus een warme start wil doen. Contact uit en daarna aan dan wil dat zelfs niet eens lukken.
pi_76672217
Okay, ik doe het volgende. Wanneer het niet meer vriest ( Kabel van motorkap is vastgevroren )
Dan koppel ik de radio los en maak een testritje. Kijken of het dan is opgelost.

Ik hou jullie op de hoogte.
  maandag 11 januari 2010 @ 11:49:22 #16
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_76672297
Je startmotor is aan het overlijden, als het je accu was zou hij nooit 10 seconde lang langzaam ronddraaien maar langzaam dood gaan. Bovendien zou je aan vanalles moeten merken dat je accu dood is.
pi_76672318
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:47 schreef silenthill het volgende:
Okay, ik doe het volgende. Wanneer het niet meer vriest ( Kabel van motorkap is vastgevroren )
Dan koppel ik de radio los en maak een testritje. Kijken of het dan is opgelost.

Ik hou jullie op de hoogte.
waar heb jij die radio dan laten aansluiten?
zelfs mijn vriend doet het niet eens rechtstreeks op de accu
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_76672585
Mijn coupeetje is in onderhoud bij een goei vriend van me.
Hij is tevens de clubmonteur van deze gxjes.

Ik zelf help hem met kleine dingen. En zijn zoontje van 12 wilde de radio aansluiten. Pappa en ik waren met anderen dingen bezig en hebben hem zijn gang laten gaan, zodoende
pi_76672637
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:56 schreef silenthill het volgende:
Mijn coupeetje is in onderhoud bij een goei vriend van me.
Hij is tevens de clubmonteur van deze gxjes.

Ik zelf help hem met kleine dingen. En zijn zoontje van 12 wilde de radio aansluiten. Pappa en ik waren met anderen dingen bezig en hebben hem zijn gang laten gaan, zodoende
goede keuze geweest
ik durf bijna geld erop te zetten dat dat je probleem is
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_76672946
Bedankt voor alle snelle en nuttige tips\reacties.

Zodra het weer het een beetje toelaat om mijn motorkap te openen en ik weer een stukki kan rijden, dan koppel teglijk die radio los.


Keep you posted
  maandag 11 januari 2010 @ 15:02:27 #21
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76679551
Voor je een koude start maakt even de spanning over de polen meten.
pi_76681239
@Erasmo

Hoe bedoel je, of de accu +- 12 volt aangeeft?
  maandag 11 januari 2010 @ 15:48:48 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76681519
Uhuh dan weet je of ie 's nachts heeft staan lekken.

Een startmotor trekt behoorlijk wat stroom, langzaam ronddraaien duidt vaak op te weinig sap in de accu.
pi_76681620
Hoe ouder een startmotor wordt, hoe meer stroom hij nodig heeft voor het rondzwengelen van de krukas!
pi_76681811
Goed, plannen voor morgen:

1 Autoradio loskoppellen.
2 accu aan de polen meten voor de koude start
3 half uurtje sturen
4 motor uitzetten en daarna meteen weer starten.

5 resultaat hier posten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')