met die multigrade olies van tegenwoordig moet dit geen probleem meer zijn, tenzij TS er een oud blik in heeft gesmeten (van tien jaar geleden)quote:Op maandag 11 januari 2010 11:25 schreef Duvel het volgende:
Of er is iets dat je accu langzaam leegtrekt?
Of verkeerde (te dikke) olie voor dit weer?
OK, loopt er ook laadstroom? De juiste hoeveelheid volten wil nog niet zeggen dat er stroom loopt.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:27 schreef silenthill het volgende:
Dynamo is doorgemeteen en de gaf 14,x volt aan als ik het goed heb. Er zit ook de juist olie in. Olie laat ik iedere 5000km vervangen.
waar heb jij die radio dan laten aansluiten?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:47 schreef silenthill het volgende:
Okay, ik doe het volgende. Wanneer het niet meer vriest ( Kabel van motorkap is vastgevroren )
Dan koppel ik de radio los en maak een testritje. Kijken of het dan is opgelost.
Ik hou jullie op de hoogte.
goede keuze geweestquote:Op maandag 11 januari 2010 11:56 schreef silenthill het volgende:
Mijn coupeetje is in onderhoud bij een goei vriend van me.
Hij is tevens de clubmonteur van deze gxjes.
Ik zelf help hem met kleine dingen. En zijn zoontje van 12 wilde de radio aansluiten. Pappa en ik waren met anderen dingen bezig en hebben hem zijn gang laten gaan, zodoende
verrek, die massa... die wordt vaak vergetenquote:Op maandag 11 januari 2010 16:05 schreef wel.o.k het volgende:
dit heb ik al 2 keer meegemaakt.
met warme motor en in de zomer geen probleem.
bij kou langzaam draaiende startmotor alsof de accu leeg is.
aangezien je verlichting gewoon werkt is je accu niet leeg.
nu de tip:
massa aansluiting van je motorblok naar de accu.
dit kan je simpel testen door met 1 startkabel de min van je accu te verbinden met je motorblok.
ik heb beide keren een extra kabel van de accu naar het blok gelegd.
Dat zegt 3 x niksquote:Op maandag 11 januari 2010 15:02 schreef Erasmo het volgende:
Voor je een koude start maakt even de spanning over de polen meten.
je moet van de startmotor een extra massa trekkenquote:Op maandag 11 januari 2010 16:18 schreef silenthill het volgende:
Okay leg uit, mijn motorblok ligt achterin en mijn accu voorin. Moet ik gewoon van de Min pool van de accu een koperendraad trekken naar een stuk blank metaal ergens in de buurt van de accu?
Hoeft niet, ik heb ook wel eens een accu gehad die niet bij wou laden en die gaf als ie helemaal op was 11.7 aan.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:15 schreef friemelaar het volgende:
[..]
Dat zegt 3 x niks![]()
Zelfs een "lege"accu geeft onbelast nog 12V aan.
Je kunt beter met draaiende motor de spanning op de polen meten.
verder niet gehinderd door enigerlei kennis van zaken![]()
Bij sommige autos zit er een zekering tussen dynamo en accu, die kan defect zijn'.
Of je hebt mogelijk een kabelbreuk in de laadkabel
het is een grappig wagentje die je al heel lang niet meer zietquote:Op maandag 11 januari 2010 17:57 schreef silenthill het volgende:
@Erasmo
Vind het zelf de leukste oldtimer die ik ( heb ) gereden. Heb nog een oldtimer een Audi 80 Diesel echt een olietanker\kamperbak![]()
Nee die Suzuki gx 100 heb ik de meeste fun mee. 1 liter 4 cilinder.
52 PK0 naar 100 in 16 seconden, maar het mooiste is hoe die eruit ziet en wat voor geluid eruit komt.
Geen katalysator, Demper rechtsreeks op het blok. Is wel leuk met ie GTItjes, stoplichtsprintjes verlies ik altijd, maar krijg wel een duimpie bij het volgende stoplicht.
En altijd aanspraak, mensen kennen het niet.
Zo kan ik nog uren doorlullen.
En blijven belsting vrij
Ehm...quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:55 schreef MaartenHaarlem het volgende:
laat even weten hoe het afgelopen is.
Ze beschrijft waarom de auto niet aansloeg : geen benzine ( hun denken pomp , ik geef tip: filter )quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm...
Nieuwe accu, dynamo goed, startmotor draait, auto start niet
Zit ook wat in. We horen het wel!quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:17 schreef MaartenHaarlem het volgende:
[..]
Ze beschrijft waarom de auto niet aansloeg : geen benzine ( hun denken pomp , ik geef tip: filter )
Ik kan er niet echt uit zien dat het startprobleem ook is opgelost.
Dat zou volgens mij niet verklaren waarom dat ding wel meteen aanslaat met een accubooster er op.quote:Op maandag 8 februari 2010 09:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
En hebben jullie de rotor/verdelerkap al eens bekeken? Als die contact niet goed meer zijn slaat hij vaak ook niet meer aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |