Dat is een goede tip, dank je wel!quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:24 schreef sigme het volgende:
Ik heb ook een tweedehands vriezer aangeschaft laatst, in verband met dat hondevlees.
Als de schuur onverwarmd & ongeisoleerd is moet je wel even goed kijken naar het type vriezer. Moderne vriezers kunnen niet tegen alle (lage) omgevingstemperaturen en zijn ingedeeld in klimaatklasses. Je moet klimaatklasse SN hebben, en dan nog gelden de specificaties alleen bij temperaturen vanaf 10graden (boven nul dus, 10o schuurtemperatuur). . Bij tweedehands is dat vaak lastig te achterhalen. Eenvoudigste oplossing; kies Liebherr, die maakt uitsluitend SN-vriezers en Liebherr garandeert ook dat ze het onder de 10o nog goed doen.
Echt waar? Hoe kan dat dan? Als ik er eentje bij zo kopen zou het een kist worden ivm de efficiënte ruimte, dit is dan ook een goed argument natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:27 schreef zeeeend het volgende:
Een vrieskist gebruikt een derde minder energie dan een kast.
Een kist is over het algemeen goed koper in verbruik dan een kast, bij een kast valt er met het openen heel veel koude lucht naar beneden er uit, bij het open van een kist komt er alleen een laagje warmere lucht aan de boven zijde, de koude lucht blijft onderin hangen. het betere overzicht in een kast is waar maar kost dus meer omdat de koude lucht toch relatief sneller weg stroomt dan even zoeken in een kist. dus van uit verbruiks overwegingen is een kist goedkoper.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Echt waar? Hoe kan dat dan? Als ik er eentje bij zo kopen zou het een kist worden ivm de efficiënte ruimte, dit is dan ook een goed argument natuurlijk.
Ik ken aardig wat mensen (binnen en buitenland) die hun honden altijd al vers vlees hebben gegeven. Dat zijn eigenlijk alleen honden die als sledehond worden gebruikt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:53 schreef oh-oh het volgende:
En ik ken eerlijk gezegd geen honden die al 12 jaar barfen of 12 jaar enkel en alleen kvv eten, gewoon, omdat dat er nog niet zo lang is. Dus ik wil ook maar niet zonder meer aannemen dat die weg heilig is
Nou mijn oma voerde vroeger de honden ook het slachtafval, maar niet alleen vlees, ook tafelresten en zo, dus ik snap wel dat het principe al eeuwen oud is, maar ook daarbij zet ik mn twijfels of het wel zo puur en overdreven geregisseerd was als het Barf van nuquote:Op woensdag 29 september 2010 22:21 schreef TamaravdS het volgende:
[..]
Ik ken aardig wat mensen (binnen en buitenland) die hun honden altijd al vers vlees hebben gegeven. Dat zijn eigenlijk alleen honden die als sledehond worden gebruikt.
Vaak zitten die mensen (families) al tientallen jaren of soms zelfs generaties lang in die sport. Als er een brok zou zijn waarop hun honden het beter op zouden doen dan op vlees, waren ze allang overgestapt denk ik.
Al die merken kvv zijn er nog niet zo lang nee, maar vlees voeren is al eeuwenoud. Ouder dan brokken.
Oma's slacht en tafelresten zaten niet vol groeihormonen en antibiotica,oma at ook gezonder.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou mijn oma voerde vroeger de honden ook het slachtafval, maar niet alleen vlees, ook tafelresten en zo, dus ik snap wel dat het principe al eeuwen oud is, maar ook daarbij zet ik mn twijfels of het wel zo puur en overdreven geregisseerd was als het Barf van nu![]()
Ik heb nu al langer dan 10 jaar honden en voor de opkomst van de KVV kookte ik zelf voor de honden, ze hebben nooit puur en alleen maar fabrieksbrok gegeten of zo.
Oh ho ho, je hoort mij niet zeggen dat ze gewoon tafelresten en allegaartjes krijgen hoor.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:22 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Oma's slacht en tafelresten zaten niet vol groeihormonen en antibiotica,oma at ook gezonder.
Je weet natuurlijk ook niet waar Herby het allemaal vandaan haalt,ik hoor nog wel eens wat van Richard
dat blijken dus ook partijtjes uit het buitenland te zijn .
Ik vind ze er beter uitzien (de honden ) dan enkel brok ,daar hou ik me maar aan vast.
Als ik alle E nummers in de supermarkt uitpluis kom ik ook mijn bed niet meer uit.
Nee ,ik bedoel het voedsel was vroeger wel eerlijker ,dan nu .quote:Op donderdag 30 september 2010 10:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh ho ho, je hoort mij niet zeggen dat ze gewoon tafelresten en allegaartjes krijgen hoor.
Ze krijgen KVV, Barf, maar OOK goede brok, zonder zooi.
Heb je je droogmachine al?
Ik heb gisteren nog een flinke lading kalkoendij en kippenhart gescoord om nog ff te drogen voor op vakantie volgende week.
Geen idee, ik doe niet heel dik, met die kleine hondjes zonder tandjes van mequote:Op donderdag 30 september 2010 10:34 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Nee ,ik bedoel het voedsel was vroeger wel eerlijker ,dan nu .
Ik had het niet over het huidige prakkie
Sledehonden werden met rendiervlees gevoerd ,is nou niet echt een calorieën bom:
http://www.sparkpeople.com/calories-in.asp?food=deer+meat
moet je er nogal wat inmikken om ze op peil te houden
Droogmachine heb ik al ja ,maar nog niet uitgeprobeerd .![]()
Tot hoe dik kan je drogen ?
Tegenwoordig krijgen sledehonden echt niet alleen meer rendierenvlees. Da's wel een beetje eenzijdig, haha!quote:Op donderdag 30 september 2010 10:34 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Sledehonden werden met rendiervlees gevoerd ,is nou niet echt een calorieën bom:
http://www.sparkpeople.com/calories-in.asp?food=deer+meat
Dit is maar een voorbeeldje..quote:Hier in huis wordt ook "rauw" gegeten, een beetje volgens het Mogen Elisassen principe 1/3 vlees, 1/3 gf-mix, 1/3 botten en vet. Bij mij krijgen ze verder supplementen in de vorm van zeewier/kelp, knoflook/biergisttabletten en een schepje zeewier. (Rood) spiervlees geeft ik alleen als traktatie, daar zit nauwelijks voedingsstoffen in. Eenmaal per week eten ze sardientje. Ieder dag krijgen ze ook yoghurt voor de nodige probiotica.
Met de stelling - dat voedingsdeskundigen het wel goed weten - daar ben ik radicaal tegen, getuige de hoeveelheid granen (goedkope energieleverancier) die in hondenvoer is verwerkt, soms wel tot 42%, bij een vleesgehalte van 22% - terwijl een hond voornamelijk zijn voedingsstoffen uit (orgaan)vlees haalt.
Het zelf samenstellen van voer is heus niet zo moeilijk. Als mens kennen we al de kalender van 5. Voor goed hondenvoer gelden ook wetmatigheden.
Barf word aanbevolen in 70% spiervlees 15 % orgaan en 15 % bot te gevenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:48 schreef TamaravdS het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijgen sledehonden echt niet alleen meer rendierenvlees. Da's wel een beetje eenzijdig, haha!
Quote van een van de mushers die ik ken:
terwijl een hond voornamelijk zijn voedingsstoffen uit (orgaan)vlees haalt.
[..]
Dit is maar een voorbeeldje..
Zou ze prooidieren geven,kan je het keukenweegschaaltje achterwege latenquote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef tombolafan het volgende:
Ik ga me toch maar eens inlezen in versvoedenMet twee (vrijwel) binnenkatten in een klein huis zou het geen kwaad kunnen als de kattenbakken minder stinken na bezoek van 1 van de heren
Oh, dat is wel heel extreemquote:Op donderdag 30 september 2010 23:02 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Zou ze prooidieren geven,kan je het keukenweegschaaltje achterwege laten
http://www.prooidier.nl/i(...)gory_id=5&Itemid=111
Maar dan moet je wel weer vitamines en oliën aanvullen, die in CB al zitten.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:02 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Zou ze prooidieren geven,kan je het keukenweegschaaltje achterwege laten
http://www.prooidier.nl/i(...)gory_id=5&Itemid=111
Ik ben benieuwd hoe de heren het gaat bevallen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:17 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh, dat is wel heel extreem![]()
* tombolafankijkt naar konijnen buiten...![]()
Ik begin wel met Carnibest, dat heb ik nu sowieso gehaald![]()
Nelis weegt 3.9 kilo en Sjefke 4.6. Dus Nelis moet 140 gram vlees en Sjefke 175 ongeveer. Ik begin maar (op advies van Cat) met half om half vers en brokken (die moeten immers ook op) morgen dus 160 gram Carnibest voor de heren ontdooien
Ik ookquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel weer vitamines en oliën aanvullen, die in CB al zitten.
[..]
Ik ben benieuwd hoe de heren het gaat bevallen.
Komt ook niet supernauw.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ookIk ga zo een stuk afsnijden... mmmm worst van 500 gram, 160 gram... ongeveer een derde
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:20 schreef tombolafan het volgende:
Ik heb twee soorten worst van CarnibestEn ze lusten het, ik was even buiten dacht wat hoor ik, hadden ze het mes (waarmee ik getracht had de worst door te snijden) op de grond gegooid en waren ze hem aan het aflikken
Ja, en ik heb toch maar niet doorgesneden, want morgen, overmorgen en dan is ie dinsdag op dus dat kan toch?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |