Van Wikiquote:Op vrijdag 24 september 2010 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat een hond echt een carnivoor is.
Een kat meer dan een hond, maar ik denk dat een hond echt een alles eter is meer hoor. Ik denk dat ze meer naar omnivoor neigen.
Ik zal eens proberen meer bronnen te vinden.quote:De huidige gezelschapshond is van nature vleeseter, met een spijsverteringsstelsel dat bijna identiek is aan dat van wilde honden en wolven
Ja maar pens is maar een klein onderdeel van het dieet en de inhoud van die maag is al (half) verteerd. En komt dat opportunisme niet kijken wanneer het hoofddieet niet aanwezig is, of te weinig?quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar wolven eten ook vuilnis en afval, en ze eten ook bij voorkeur vuile pens en zo, met inhoud dus.
Die zijn ook niet echt puur carnivoor. Het zijn opportunisten die eten wat ze tegenkomen, en honden ook
Straks eens kijken of ik dat onderzoek ergens kan vinden.quote:Indien voldoende aanwezig vormen hoefdieren de belangrijkste prooidieren. Bij een onderzoek naar het menu van Pools-Duitse wolven bleek dat ree ongeveer de helft van het menu beslaat, edelhert dertig procent en wild zwijn ongeveer vijftien procent. Kleinere dieren beslaan slechts vijf procent van het menu. Ook vee en zelfs honden worden gegrepen. Een onbeschermd schaap is voor een wolf een eenvoudige prooi.
Ik ontken nergens dat de wolf óók een opportunist is, maar ik geloof niet dat het opportunisme een groot deel van het dieet uitmaakt. De wolf heeft nog steeds het spijsverteringsstelsel van een carnivoor en de hond ook, en het is pure biologie dat een carnivoor plantaardig voedsel niet goed kan verteren, daar is het stelsel te kort voor en plantaardig voedsel heeft langer nodig om verteerd te worden waardoor de omnivoor een langer stelsel heeft en de herbivoor nog langer. Zo ging mijn biologie, en ik geloof het dan ook om die reden maar dat hoef jij van mij niet te doen hoor.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:53 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind die hele discussie echt vrij zinloos eigenlijk![]()
Ik denk dat er in het wild geen wolf of hond te vinden is die puur en alleen maar vlees zal eten.
Ik zeg niet dat alle honden rauw moeten even of brok moeten eten , maar ik ga er ook niet in mee dat een hond niet beide kan eten omdat ie dat niet goed zou kunnen verteren. Ik denk dat beide kanten door de commercie gewoon erg aangedikt worden, en dat een beetje gezonde hond eigenlijk alles zou moeten kunnen eten zonder meteen problemen te krijgen. En dat je dan als baas wel gezonde opties aanbiedt, dus goede brok, en of goede kvv of gebalanceerde BARF.
En ik ken eerlijk gezegd geen honden die al 12 jaar barfen of 12 jaar enkel en alleen kvv eten, gewoon, omdat dat er nog niet zo lang is. Dus ik wil ook maar niet zonder meer aannemen dat die weg heilig is
Kijk, dat is info die ik vooraf had moeten hebben.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:35 schreef oh-oh het volgende:
Oeh, met vacht en kop is wel een beetje cru ja.
Ik heb es een hele zwik knijnenkoppies met tong en al in mn vriezer gehad, dat was ook geen porum ...
En ze vonden het ook nog nodig om dr heel lang mee te spelen.
Ik neem altijd ruggen, kippenruggen, knijnenruggen, hazenruggen, dat knaagt prima weg en daar zitten geen herkenbare onderdelen meer aan
Kattekamer FTW.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:59 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja ik ken honden zat die hazen met vacht en al wegkanen hoor. Maar ik begin dr niet aan bij mij binnen
Geen gemier meer om die worsten in stukken te snijden, dat vond ik echt een ellende van Carnibestquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:38 schreef sigme het volgende:
Ik ben van brok overgestapt op carnibest en vervolgens naar lotgering.
Stukken goedkoper en ik vind het makkelijker: ze komen het brengen en het zit niet zo worstig verpakt. Gewoon een pond gemalen vlees in een cellofaantje.
Ja,die ervaring heb ik ook.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:16 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja het wordt niet aangeraden om brok en vers tegelijk te voeren, maar ik doe het wel, en hier doen ze het het beste op een combi.
's Morgens krijgen de chinezen elk een handje brok, en dan krijgen ze 's avonds kvv.
We lopen al sinds de lente echt heel veel uren per week, en ze hielden hun gewicht gewoon niet op peil met alleen kvv, zelfs dubbele en driedubbele porties boden geen uitkomst, de enige factor die ik kon bedenken die veranderd was was de brok want voordat ik Sjon kreeg stond die er altijd voor ze.
Ik denk dat je echt per dier moet kijken waar ze het wel en niet goed op doen.
Ik heb dr ook een bij die niet kan barfen, maakt niet uit wat ik Billy geef, hij kotst t altijd vroeg of laat weer uit als ie het al op eet. Nu wil hij er zelf al meestal gewoon niks meer van weten. Verse vis ben ik ook mee gestopt, dat waarderen ze ook niet, maar ik geef nu wel goede vis uit blik af en toe, en soms pasta met zalm , tonijn of witvis of zo, dat lusten ze dan weer wel.
Zelfgemaakte snacks uit de droogmachine zijn nog steeds echt een succes hier
Neem 3 katten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Geen gemier meer om die worsten in stukken te snijden, dat vond ik echt een ellende van Carnibest![]()
Hummer vind de lotgering erg lekker.
Uhmmmm geen idee hoe hij heet, hij staat in dit topic, ik ga ff zoeken...quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:18 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Ja,die ervaring heb ik ook.
Zonder brok bleef er eentje afvallen.
Welke droogmachine heb je ?
Ha,besteld ik zat op een Excalibur te azen maar daar kan ik nu mooi een weegschaal voor kopenquote:Op vrijdag 24 september 2010 23:22 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Uhmmmm geen idee hoe hij heet, hij staat in dit topic, ik ga ff zoeken...
Edit, deze heb ik dus:Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4
Morgen gaan we naar show, ik heb net een zak gedroogde kippenhartjes en een zak gedroogde runderreepjes uit de vriezer in mn tas gegooid voor de honden, als proviant![]()
Neem een vriezerquote:Op vrijdag 24 september 2010 23:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Neem 3 katten.Ik heb standaard 2 worsten (500 gr) in de koelkast liggen om te ontdooien.
Voor de prijs had ik ook graag Lotgering genomen maar da's vervoerstechnisch niet zo makkelijk (woon ver weg). Maar met Lupa word ik denk ik ook heel erg blij.
Maar als ik een paar honderd euro voor een tweede vriezer (waar moet ik die kwijt?)+ maandelijks extra energiekosten moet betalen voor de korting, en toch 12 euro per bestelling moet bijbetalen, dan kan ik beter bij Lupa blijven. Misschien iets duurder (maar niet zo duur als CB), past in mijn huidige vriezer+gratis bezorging.quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Neem een vriezer. Lotgering komt 't spul gewoon brengen. Als je een beetje grote hoeveelheid afneemt kunnen de bezorgkosten prima uit (bezorgen kost maximaal 12,-).
Wij bestellen het hier met meerdere mensen en delen de verzendkosten. Ik bestel 2 pakketten van 32? pakketjes en dat past in 2,5 ladequote:Op zaterdag 25 september 2010 14:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar als ik een paar honderd euro voor een tweede vriezer (waar moet ik die kwijt?)+ maandelijks extra energiekosten moet betalen voor de korting, en toch 12 euro per bestelling moet bijbetalen, dan kan ik beter bij Lupa blijven. Misschien iets duurder (maar niet zo duur als CB), past in mijn huidige vriezer+gratis bezorging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |