Lieve lieve lieve SOL.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:09 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik had gehoopt van niet. ben er klaar mee dat moge duidelijk zijn. had hem iets hoger ingeschat alleen. hij zal zich wel vervelen ofzo. zo en verder niks meer over hem vanaf nu.
nadat je ze hebt leeggedronken, toch?quote:Op zondag 10 januari 2010 17:18 schreef Duderella het volgende:
Mir! Ik breek voornamelijk potjes heur!![]()
Ja dat wel.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nadat je ze hebt leeggedronken, toch?
denk het niet, heb het hem nog nooit zien doen.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja dat wel.![]()
Ik eet ook rauw gehakt.Doet die van jou dat ook? Want dan moet er een verband zijn.
O dat is een beetje lastig dan ja!quote:Op zondag 10 januari 2010 17:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]
denk het niet, heb het hem nog nooit zien doen.
ik ben overigens enórm gek op appeltaartdeeg, daar kan ik me ziek aan eten. en da's lastig, want ik mag geen rauw ei
Rauw gehaktquote:Op zondag 10 januari 2010 17:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja dat wel.![]()
Ik eet ook rauw gehakt.Doet die van jou dat ook? Want dan moet er een verband zijn.
ik riskeer de gevolgen, big timequote:Op zondag 10 januari 2010 17:22 schreef Duderella het volgende:
[..]
O dat is een beetje lastig dan ja!
Riskeer je dan tóch de gevolgen, of weet je je te beheersen?
Hey bouwvakkertquote:Op zondag 10 januari 2010 17:23 schreef freecell het volgende:
Rauw gehakt![]()
Ik mis rauw vleesFilet Americain, rare biefstuk, rauw gehakt...
als er helemaal niks mis is met het ei, ws. niks. maar ik mag het niet wegens een darmaandoening, kan er snel goed ziek van wordenquote:
Nou zeg, ik vraag het maarquote:Op zondag 10 januari 2010 17:24 schreef Mirjam het volgende:
als er helemaal niks mis is met het ei, ws. nioks. maaR IK MAG HET NIET WEGENS EEN DARMAANDOENING Oo<
Zondag, rustdagquote:Op zondag 10 januari 2010 17:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hey bouwvakkertOpgeschoten vandaag?
probablyquote:Op zondag 10 januari 2010 17:28 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dan is ze ws eerder dan milou op de wc?
ben benieuwdquote:Op zondag 10 januari 2010 17:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, foto's zijn geselecteerd en bewerkt. Ik zal hier zo even een verkort verslagje plaatsen, we maken ook nog een langere op een site, linkje komt dan ook nog
Wij hadden hier ooit een vrouwelijke niet nader bij de naam te noemen user die verklaarde een blik bonen met een lepel leeg te eten.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja dat wel.![]()
Die heb ik wel, maar had ik nu even niet aanquote:Op zondag 10 januari 2010 17:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oeh geil, je hebt alleen geen schoenen aan
Wat voor schoenen heb je erbij?quote:Op zondag 10 januari 2010 17:54 schreef borisz het volgende:
[..]
Die heb ik wel, maar had ik nu even niet aan.
Bovenste knoopje van overhemd moet echt goed dicht, boordje van overhemd onder boord van pak houden en de das wat strakker knopen.quote:
Keuríg!quote:
Wie?quote:Op zondag 10 januari 2010 17:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wij hadden hier ooit een vrouwelijke niet nader bij de naam te noemen user die verklaarde een blik bonen met een lepel leeg te eten.
Ja kloptquote:Op zondag 10 januari 2010 18:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Bovenste knoopje van overhemd moet echt goed dicht, boordje van overhemd onder boord van pak houden en de das wat strakker knopen.
Verder best wel een mooi pak, zo te zien.
Ge benne 'nen viespeuk!quote:Op zondag 10 januari 2010 18:10 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik eet graag blikjes mais leeg. En soms wil ik ook nog het sap opdrinken.
Cocktail-tijd ookquote:
Merk weet ik even nietquote:Op zondag 10 januari 2010 17:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor schoenen heb je erbij?![]()
Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik de combi jasje-das niet zo mooi vind.
Mja das een kwestie van smaak (dooddoener)
hehehehe hele leuke types jaquote:Op zondag 10 januari 2010 18:16 schreef Duderella het volgende:
O wat ziet dat er verrukkulluk uit!!
En wat een leuke types ook.
Tof verslagjequote:Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Kortom: een zeer geslaagd diner wat ook nog eens erg gezellig was!!
tofquote:Op zondag 10 januari 2010 18:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Samen met onze whiskybuddies had ik dus bedacht dat het wel leuk zou zijn eens een diner te maken waar bij iedere gang een whisky gebruikt en geschonken wordt. We hebben 6 verschillende gangen bij elkaar gezocht.
De gebruikte Whisky:
[ afbeelding ]
Het menu:
[ afbeelding ]
En dit is het geworden
De eerste gang: Kipsate met Glen Elgin
[ afbeelding ]
Een erg lekkere combinatie! De kip was gemarineerd in o.a. knoflook, limoensap en tamarindepulp. De satésaus was erg smaakvol en de whisky paste er mooi bij omdat die wel pittig maar ook iets zoetigs had. Ik vond de opmaak van de bordjes ook erg leuk bedacht!![]()
De tweede gang: Gravadlax met Talisker en Hovmästarsås
[ afbeelding ]
De zalm heeft 2x 24 uur gemarineerd in de Talisker en een kruidenmengsel van zout, suiker, geplette korianderzaad en dille. De Hovmästarsås is gemaakt van dijonmosterd, suiker, wijnazijn, olie en dille. Ik heb het geserveerd op een bedje van veldsla en met de saus. Het was zeer geslaagd. De zalm smaakte door het marineren niet meer rauw maar had wel nog de zelfde structuur. De saus was heerlijk pittig en dat combineerde mooi met de Talisker. Zelfs de mensen die tevoren zeiden niet van rauwe vis te houden vonden het echt heel erg lekker! En we hebben nog de helft over!! Joehoe!!
De derde gang: Gamba’s met Glengoyne
[ afbeelding ]
Erg lekker, genoeg knoflook natuurlijk.. De whisky proefde je vooral als zoetig smaakmakertje terug. Gebakken Gamba's zijn altijd goed! (alleen de rand van het bord is nog vies..)
De vierde gang: Pulled Pork met Jack Daniels
[ afbeelding ]
De varkensschouder heeft 24 uur in een marinade van Dr Pepper cola, tabasco, Jack Daniels en nog het een en ander gelegen. Daarna is het de oven in gegaan. De korst was heerlijk zoet en knapperig en het vlees zacht en mals. De Jack Daniels paste perfect bij de zoete smaak, echt heerlijk!![]()
De vijfde gang: Whisky Royale met Auchentoshan
[ afbeelding ]
Een lekkere verfrissende cocktail! Perfect ook voor bij een BBQ in de zomer. Het bestaat uit 1 deel Auchentoshan, 1 deel appelsap en 2 delen ginger ale. Dit boven op geschaafd ijs. Jummie!
De zesde gang: Chocolademousse met Dalwhinnie en slagroom
[ afbeelding ]
Een super dessert! Er had nog wel wat meer whisky in gemogen, die was niet zo heel goed te proeven, maar met een glaasje er naast kon er toch van de combinatie genoten worden. Want een ding is duidelijk: chocolade en whisky horen bij elkaar!![]()
Kortom: een zeer geslaagd diner wat ook nog eens erg gezellig was!!
Trek je 't nog een beetje op je werkie?quote:Op zondag 10 januari 2010 18:10 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik eet graag blikjes mais leeg. En soms wil ik ook nog het sap opdrinken.
Wehehe gelukkig konden we gewoon blijven slapenquote:Op zondag 10 januari 2010 18:39 schreef kaasplankje het volgende:
Alleen wil je op zo'n avond niet de bob zijn
Ja dat was echt heel leuk, al die verschillende whiskies. We hebben nu de Dalwhinnie en de Talisker weer mee genomen (wat er over was..).quote:Op zondag 10 januari 2010 18:42 schreef golfer het volgende:
Wat een leuke gerechten, Sunny, en wat een lekkere whisky-combinaties daarbij ook.
Vooral die blonde met die zwarte truiquote:
Ja, ging totaal op de automatische piloot blijkbaarquote:Op zondag 10 januari 2010 18:45 schreef DarkElf het volgende:
grappig is dat he dat een handeling als je lenzen uitdoen en in hun doosje doen zo ingebakken zijn dat je die zelf nog met een black out doet
Ik heb hier ook nog een restje Dalwhinnie 15 yr. staan.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja dat was echt heel leuk, al die verschillende whiskies. We hebben nu de Dalwhinnie en de Talisker weer mee genomen (wat er over was..).
Waar werk je Lie?quote:Op zondag 10 januari 2010 18:47 schreef LieLie het volgende:
Meld zich ook weer!
Vandaag gewerkt, was geen kip te zien, letterlijk en figuurlijk..
Nee bij een vriend van ons. Die heeft zo'n mooie woonkeuken met grote tafel, echt perfect voor zo iets..quote:Op zondag 10 januari 2010 18:46 schreef Bluezz het volgende:
Was het bij jullie thuis son?
Wat leuk zeg! Alleen hou ik niet van whisky
De Whisky Royale met Auchentoshanquote:Op zondag 10 januari 2010 18:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat had je daar in je hand, tavvie? cola?
In de dier'ntoenequote:
woonkeukensquote:Op zondag 10 januari 2010 18:48 schreef Sunnythesun het volgende:
Nee bij een vriend van ons. Die heeft zo'n mooie woonkeuken met grote tafel, echt perfect voor zo iets..
Nee, dat is de Whisky Royalequote:Op zondag 10 januari 2010 18:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat had je daar in je hand, tavvie? cola?
Zegt ze ?quote:Op zondag 10 januari 2010 18:48 schreef LieLie het volgende:
In de dier'ntoeneDus met dit weer zitten zowel dieren als mensen bij de kachel en wij zonder werk
By fár!quote:Op zondag 10 januari 2010 18:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vooral die blonde met die zwarte trui
Nou, ik heb het nog niet hoeven doen, maar we verkopen het wel in emmers bij de winkelquote:Op zondag 10 januari 2010 18:53 schreef SeaOfLove het volgende:
wat leuk Lie, tenzij je olifantenpoep moet ruimen
echt?quote:Op zondag 10 januari 2010 18:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, ik heb het nog niet hoeven doen, maar we verkopen het wel in emmers bij de winkel
Ik pasquote:Op zondag 10 januari 2010 18:47 schreef Den_Haag het volgende:
Sunny! wat tof! ik zeg, whiskey-cokemeet!!!
Kejje niet een foto maken DE?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:02 schreef DarkElf het volgende:
oh mensen de guinness/rund-pie ziet er echt goddelijk uit!
ik heb (nog) geem camera, die is dood maar ga met mijn verjaarsgeld een nieuwe kopen..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef Duderella het volgende:
[..]
Kejje niet een foto maken DE?
Ik ben zo benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |