Levert dat echter ook een juiste werksfeer op?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:15 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Vanaf majoor en hoger bedoel je met hogere officieren? Sommigen zijn nog vatbaar, anderen zijn wat ouder en wat rustiger op dat gebied. Er zijn iig vanuit de hogere leiding geen richtlijnen oid.
[..]
Zeker wel. Consequenties zijn niet misselijk daar en de gemiddelde Amerikaan neemt dat soort regels behoorlijk serieus. Amerikaanse collega officieren peinzen er niet over om met vrouwelijk onderofficieren om te gaan, diverse malen meegemaakt.
Bij de Amerikanen mag je zelfs helemaal geen relaties aangaan op de werkvloer, ZEKER niet als er een bevelsverhouding is. Daarentegen mag een stel weer wel getrouwd zijn. Dus als je een relatie hebt moet je rap met zijn tweeën naar Las Vegas en terugkomen met een getrouwd-papiertje, dan krijg je van de ene op de andere dag privileges waarvoor je gister nog voor de krijgsraad kon komen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:13 schreef sp3c het volgende:
bij de Amerikanen mag je als officier uberhaupt geen relaties aangaan met ondegeschikten
geen idee of het helpt trouwens
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het twee kanten op kan. Of je merkt er day-to-day niks van (ik werkte met twee collegas waarbij ik er pas na ruim twee maanden achter kwam dat ze getrouwd waren), of er wordt grof misbruik gemaakt dat onder het tapijt wordt geveegd. Maar wee je gebeente als het uit komt: dan kan een hele eenheid op non-actief gesteld worden tot er een gerechtelijk onderzoek is afgerond.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Levert dat echter ook een juiste werksfeer op?
De uitwerking is dus heel erg afhankelijk van hoe mensen er mee omgaan.. Wat is de achterliggende gedachte dat een hele eenheid op non-actief gaat? Je kiest niet voor wat je officier doet lijkt me..quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:20 schreef RonaldV het volgende:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het twee kanten op kan. Of je merkt er day-to-day niks van (ik werkte met twee collegas waarbij ik er pas na ruim twee maanden achter kwam dat ze getrouwd waren), of er wordt grof misbruik gemaakt dat onder het tapijt wordt geveegd. Maar wee je gebeente als het uit komt: dan kan een hele eenheid op non-actief gesteld worden tot er een gerechtelijk onderzoek is afgerond.
true storyquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
dan kan een hele eenheid op non-actief gesteld worden tot er een gerechtelijk onderzoek is afgerond.
Duh, die zijn ook jong geweest. Ik heb verhalen van ze gehoord...quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:15 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Vanaf majoor en hoger bedoel je met hogere officieren? Sommigen zijn nog vatbaar, anderen zijn wat ouder en wat rustiger op dat gebied. Er zijn iig vanuit de hogere leiding geen richtlijnen oid.
Ik heb precies het omgekeerde meegemaakt. Op de thuisbasis vreselijk braaf en rechtlijnig, en daarna: "What goes TDY, stays TDY!"quote:[..]
Zeker wel. Consequenties zijn niet misselijk daar en de gemiddelde Amerikaan neemt dat soort regels behoorlijk serieus. Amerikaanse collega officieren peinzen er niet over om met vrouwelijk onderofficieren om te gaan, diverse malen meegemaakt.
Nee maar dat boeit nietquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Levert dat echter ook een juiste werksfeer op?
er moet onderzocht worden hoe ver het misbruik gaat en zolang het onderzoek loopt is iedereen verdachtquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
De uitwerking is dus heel erg afhankelijk van hoe mensen er mee omgaan.. Wat is de achterliggende gedachte dat een hele eenheid op non-actief gaat? Je kiest niet voor wat je officier doet lijkt me..
Haha, mja het zijn en blijven toch gewoon mensen he. Maar het algemene beeld wat ik heb van de Yanks is dat ze 'dat soort regeltjes' wat serieuzer nemen dan wij. Als zij gepakt worden met dronken achter het stuur bijvoorbeeld, raken ze een rang kwijt. De straffen zijn daar wat erger.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
]
Ik heb precies het omgekeerde meegemaakt. Op de thuisbasis vreselijk braaf en rechtlijnig, en daarna: "What goes TDY, stays TDY!"
De achterliggende gedachte was dat de CO misbruik had gemaakt van haar positie om jongemannen in de eenheid in bed te krijgen. Toen dat uitkwam deden al gauw aardig wat manen aangifte van sexual harrassment, zo veel dat de indruk bestond dat alle mannen lastig gevallen waren. En achterdochtig als ze zijn: Als je geen aangifte had gedaan, dan zou je wel voordeel hebben gehad op de één of andere manier. En dat veroorzaakt weer scheve gezichten, waardoor de eenheid geeneenheid meer is, en de inzetbaarheid in gevaar komt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
De uitwerking is dus heel erg afhankelijk van hoe mensen er mee omgaan.. Wat is de achterliggende gedachte dat een hele eenheid op non-actief gaat? Je kiest niet voor wat je officier doet lijkt me..
Op die manier.. Ja, dan gaat al snel een heel peloton voor gaas.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:27 schreef RonaldV het volgende:
De achterliggende gedachte was dat de CO misbruik had gemaakt van haar positie om jongemannen in de eenheid in bed te krijgen. Toen dat uitkwam deden al gauw aardig wat manen aangifte van sexual harrassment, zo veel dat de indruk bestond dat alle mannen lastig gevallen waren. En achterdochtig als ze zijn: Als je geen aangifte had gedaan, dan zou je wel voordeel hebben gehad op de één of andere manier. En dat veroorzaakt weer scheve gezichten, waardoor de eenheid geeneenheid meer is, en de inzetbaarheid in gevaar komt.
Laat het maar aan amerikaanse juristen over om de zaken flink te overdrijven
Sorry, erger straffen? Als ik met drank op rijd, ben ik gewoon werkloos!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Haha, mja het zijn en blijven toch gewoon mensen he. Maar het algemene beeld wat ik heb van de Yanks is dat ze 'dat soort regeltjes' wat serieuzer nemen dan wij. Als zij gepakt worden met dronken achter het stuur bijvoorbeeld, raken ze een rang kwijt. De straffen zijn daar wat erger.
Drank op achter het stuur is bij ons direct oneervol ontslag.quote:
Alleen op de openbare weg en met draaiende motor, hoor!quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Drank op achter het stuur is bij ons direct oneervol ontslag.
bi de KM?quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Drank op achter het stuur is bij ons direct oneervol ontslag.
Ik heb het dan over IEDER voorval wat je je kan bedenken, buitenland, binnenland, werktijd, privetijd. Ik heb een voorbeeldfunctie. Ik ben onderofficier in de over het algemeen laatste gerespecteerde politieorganisatie. Over het algemeen zijn wij bij de KMar erg integer, en doen wij er alles aan om deze integriteit en onze voorbeeldfunctie te behouden. Iets van een collega lenen zonder het te vragen en zonder de intentie het ooit terug te geven? Endex, alcohol? Endex, drugs? Endex, Misdrijf? Endex, Te hard gereden en rijbewijs mogen inleveren? Endex.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Serieus? Heb je het dan over een voorval onder werktijd, of zelfs in privétijd? En vanwaar deze maatregel?
Klopt, helaas is het hier nog niet echt aangeslagen. Ik zou het lovenswaardig vinden als het wel zo was.quote:
Dat weet bouke welquote:Op donderdag 11 februari 2010 21:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hij zit bij de Kmar. Maar wat mij betreft mag dit wel voor heel Defensie gelden.
Mag je helemaal geen alcohol drinken dan? Lijkt me sterk. Bedoelde je denk ik anders. Over die integriteit gesproken, ik zag laatst nog een KMar motorrijder die op de snelweg zeer onbehoorlijk/asociaal rijgedrag vertoonde. Niet iedereen is dus zo integer bij de KMar.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik heb het dan over IEDER voorval wat je je kan bedenken, buitenland, binnenland, werktijd, privetijd. Ik heb een voorbeeldfunctie. Ik ben onderofficier in de over het algemeen laatste gerespecteerde politieorganisatie. Over het algemeen zijn wij bij de KMar erg integer, en doen wij er alles aan om deze integriteit en onze voorbeeldfunctie te behouden. Iets van een collega lenen zonder het te vragen en zonder de intentie het ooit terug te geven? Endex, alcohol? Endex, drugs? Endex, Misdrijf? Endex, Te hard gereden en rijbewijs mogen inleveren? Endex.
Ik ben blij dat ik in een organisatie werk waar zo veel waarde word gehecht aan de EIGEN integriteit, voordat we mensen gaan aanspreken op die van hun. Een organisatie waar we daadwerkelijk nog kritisch naar onszelf kijken, en kunnen zeggen dat het bijna goed is. Een organisatie waar we rotte appels kunnen verwijderen.
([/einde ophemelen] Toch zijn er altijd dingen die van mij beter mogen)
[..]
Klopt, helaas is het hier nog niet echt aangeslagen. Ik zou het lovenswaardig vinden als het wel zo was.
[..]
Dat weet bouke weldenk dat hij tikfout maakte
Maar idd, wat mij betreft mag het idd voor HEEL defensie gelden, lekker wegkicken!
Wat een onzin. Wat mij betreft heeft mijn prive leven niks met Defensie te maken. Zou onzin zijn om dingen als DUI gevolgen te laten hebben voor je werk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hij zit bij de Kmar. Maar wat mij betreft mag dit wel voor heel Defensie gelden.
Dus jij denkt dat je nog steeds leiding kunt geven aan mensen die je vorige week uit de mess naar je legeringskamer hebben moetne brengen omdat je te zat was om te lopen?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:26 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wat mij betreft heeft mijn prive leven niks met Defensie te maken. Zou onzin zijn om dingen als DUI gevolgen te laten hebben voor je werk.
Ik was t niet, dat was pumatjequote:Op donderdag 11 februari 2010 23:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik heb het dan over IEDER voorval wat je je kan bedenken, buitenland, binnenland, werktijd, privetijd. Ik heb een voorbeeldfunctie. Ik ben onderofficier in de over het algemeen laatste gerespecteerde politieorganisatie. Over het algemeen zijn wij bij de KMar erg integer, en doen wij er alles aan om deze integriteit en onze voorbeeldfunctie te behouden. Iets van een collega lenen zonder het te vragen en zonder de intentie het ooit terug te geven? Endex, alcohol? Endex, drugs? Endex, Misdrijf? Endex, Te hard gereden en rijbewijs mogen inleveren? Endex.
Ik ben blij dat ik in een organisatie werk waar zo veel waarde word gehecht aan de EIGEN integriteit, voordat we mensen gaan aanspreken op die van hun. Een organisatie waar we daadwerkelijk nog kritisch naar onszelf kijken, en kunnen zeggen dat het bijna goed is. Een organisatie waar we rotte appels kunnen verwijderen.
([/einde ophemelen] Toch zijn er altijd dingen die van mij beter mogen)
[..]
Klopt, helaas is het hier nog niet echt aangeslagen. Ik zou het lovenswaardig vinden als het wel zo was.
[..]
Dat weet bouke weldenk dat hij tikfout maakte
Maar idd, wat mij betreft mag het idd voor HEEL defensie gelden, lekker wegkicken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |