abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132844951
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 00:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. In zachte sneeuw glij je minder snel uit dan over de vastgevroren sneeuwresten van een geveegde stoep.
Een goed geveegde stoep heeft natuurlijk geen vastgevroren sneeuwresten. Die is helemaal sneeuw- en ijsvrij. Het is niet alleen wat schuiven, maar ook met de harde bezem erover. En indien nodig ook wat strooizout.
En inderdaad glij je in pas gevallen zachte sneeuw niet zo snel uit, maar bij helemaal platgelopen sneeuw op een druk belopen route en vooral als het tussendoor ook nog wat gedooid heeft kan het wel een gladde boel worden, en moeilijk beloopbaar voor mensen die slecht ter been zijn.
En een rollator door een dik pak zachte sneeuw moeten ploegen is ook niet alles.

[ Bericht 4% gewijzigd door barthol op 03-11-2013 03:16:15 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zondag 3 november 2013 @ 06:33:59 #252
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_132845658
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:18 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Leuk als je die periode op vakantie bent.
Dit.

Dan ben je eigenlijk verplicht om tijdens de gehele winter thuis te blijven, je mag ook niet het ziekenhuis in en zelfs met hoge koorts zul je toch je stoep moeten vegen.
pi_132846095
quote:
9s.gif Op zondag 3 november 2013 06:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.

Dan ben je eigenlijk verplicht om tijdens de gehele winter thuis te blijven, je mag ook niet het ziekenhuis in en zelfs met hoge koorts zul je toch je stoep moeten vegen.
Of je vraagt de buren he. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
pi_132846888
Dat de overheid er niet in slaagt in ruil voor de toch wel riante jaarlijkse contributie die ze elk jaar ontvangt de stoepen schoon te houden is punt een, maar dan ook nog boetes uitschrijven als je het zelf niet doet is toch wel erg schunnig.
  zondag 3 november 2013 @ 11:00:47 #255
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132847262
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 02:58 schreef barthol het volgende:

[..]

Een goed geveegde stoep heeft natuurlijk geen vastgevroren sneeuwresten. Die is helemaal sneeuw- en ijsvrij. Het is niet alleen wat schuiven, maar ook met de harde bezem erover. En indien nodig ook wat strooizout.
En inderdaad glij je in pas gevallen zachte sneeuw niet zo snel uit, maar bij helemaal platgelopen sneeuw op een druk belopen route en vooral als het tussendoor ook nog wat gedooid heeft kan het wel een gladde boel worden, en moeilijk beloopbaar voor mensen die slecht ter been zijn.
En een rollator door een dik pak zachte sneeuw moeten ploegen is ook niet alles.
En nou gaat het overdag een beetje dooien waardoor er van de sneeuwhoop naast je stoep wat water op je prachtige harde bezem stoep komt. Rara van gebeurd er als het donker is?
pi_132847357
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:00 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

En nou gaat het overdag een beetje dooien waardoor er van de sneeuwhoop naast je stoep wat water op je prachtige harde bezem stoep komt. Rara van gebeurd er als het donker is?
O maak je maar geen zorgen, ik hou het echt wel in de gaten. ;)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  Licht Ontvlambaar zondag 3 november 2013 @ 11:23:44 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132847710
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:05 schreef barthol het volgende:

[..]

O maak je maar geen zorgen, ik hou het echt wel in de gaten. ;)
Ik werk gewoon overdag...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132848103
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Geweldig, wees daar maar blij mee. Waarschijnlijk ben je daar c.a. 8 uur mee bezig op een dag, en dan is er daarnaast echt wel een moment om ook even die stoep te doen. Het is niet zo ingewikkeld. En misschien zijn er buren die het even willen doen op momenten dat jij niet kan.
  zondag 3 november 2013 @ 11:47:53 #259
37295 Luigi
mario pls
pi_132848190
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dit. Zes uur (meestal eerder) op, zeven uur de deur uit, 6 uur thuis. Eten, kleine op bed, pats het is 8 uur geweest. Laten ze maar een paar WW'ers optrommelen als het allemaal zo vreselijk levensgevaarlijk is allemaal.
  Licht Ontvlambaar zondag 3 november 2013 @ 12:04:14 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132848476
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 11:42 schreef barthol het volgende:

[..]

Geweldig, wees daar maar blij mee. Waarschijnlijk ben je daar c.a. 8 uur mee bezig op een dag, en dan is er daarnaast echt wel een moment om ook even die stoep te doen. Het is niet zo ingewikkeld. En misschien zijn er buren die het even willen doen op momenten dat jij niet kan.
9 uur, exclusief reistijd en ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb ook nog een gezin en huishouden... Genoeg te doen dus en ik betaal meer dan genoeg gemeentebelasting.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132848927
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 12:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

9 uur, exclusief reistijd en ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb ook nog een gezin en huishouden... Genoeg te doen dus en ik betaal meer dan genoeg gemeentebelasting.
Ja ik geef toe dat ik met mijn tijd wat flexibeler ben, tenminste... in die dagen dat ik niet aan het mantelen ben (want dan ben ik ook zo'n 12 uur per dag van huis).
Ik ben arbeidsongeschikt, daarom doe ik ook wat meer. Maar iedereen moet participeren. Van de gemeente en de overheid mag je verwachten dat ze de snelwegen en de doorgaande routes sneeuwvrij houden. De stoepjes in de woonwijk (de situatie kan uiteraard verschillen afhankelijk van de soort wijk waarin je woont) zijn een gezamenlijke verantwoordelijkheid van de bewoners. Dus met elkaar regelen.en met elkaar de handen even uit de mouwen steken. Misschien zijn er in je buurt gepensioneerden, of arbeidsongeschikten zoals ik, die het helemaal geen probleem vinden om jouw stoepje ook even mee te nemen als ze toch bezig zijn.

Hou je nog wel tijd over om te fokken?
  zondag 3 november 2013 @ 12:59:23 #262
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_132849534
wat is er mis mee, je stoep sneeuwvrij te houden :{
Het is mij al jaren een doorn in het oog dat (bijna) niemand dat nog doet.
Je zou er de mensen die slecht ter been zijn, mensen met rollators, kinderwagens en
niet te vergeten de rolstoelgebruikers een heel groot plezier mee doen....en het kost je
maar zo weinig tijd... Even schuiven, vegen en strooien en dan bijhouden.....

Jammer dat er nog maar zo weinig mensen dit vrijwillig doen, zodat het nu weer verplicht
moet gaan worden... en ja, wij werken ook, ik ben niet helemaal gezond, wij hebben een
groot stuk stoep voor ons huis, de bovenburen (jongelui) doen het niet, denken er niet aan,
dus wij hebben een groot stuk bij te houden, maar hebben er ook zelf veel plezier van dat het
sneeuwvrij is ;)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_132850985
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 12:59 schreef kaatje50 het volgende:
wat is er mis mee, je stoep sneeuwvrij te houden :{
Het is mij al jaren een doorn in het oog dat (bijna) niemand dat nog doet.
Je zou er de mensen die slecht ter been zijn, mensen met rollators, kinderwagens en
niet te vergeten de rolstoelgebruikers een heel groot plezier mee doen....en het kost je
maar zo weinig tijd... Even schuiven, vegen en strooien en dan bijhouden.....

Jammer dat er nog maar zo weinig mensen dit vrijwillig doen, zodat het nu weer verplicht
moet gaan worden... en ja, wij werken ook, ik ben niet helemaal gezond, wij hebben een
groot stuk stoep voor ons huis, de bovenburen (jongelui) doen het niet, denken er niet aan,
dus wij hebben een groot stuk bij te houden, maar hebben er ook zelf veel plezier van dat het
sneeuwvrij is ;)
Helemaal mee eens Kaatje.
pi_132855691
balkenende was betere premier dan die mongool rutte
pi_132867029
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 15:52 schreef drheisenberg het volgende:
balkenende was betere premier dan die mongool rutte
Dat is ook niet zo moeilijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2013 20:55:52 ]
pi_132880062
Ik heb eens sneeuw geruimd voor de hele flat etage 10 appartementen op de tweede verdieping. Dan zie je pas echt hoe asociaal Nederland is. Denk je dat je buren blij zijn dat je ook zijn gedeelte sneeuw vrij hebt gemaakt? Nee hoor klagen ze steen en been, omdat het sneeuw ergens anders is gedeponeerd. In dit geval bij de trap aan de achterzijde die vrijwel niemand gebruikt. (flat gebouw heeft twee trappen aan de voor en achterzijde.)
pi_132880067
Het heeft wel 1 voordeel die sneeuw, het smelt weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2013 04:10:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')