quote:En toen zei iemand heel stellig:
- Hind is de mol, dat kan je zien omdat zij als enige een rode sleutel had.
Waarop iemand anders zei:
- Maar ze zullen toch niet hints gebruiken die al eerder zijn gebruikt?
En toen begon er een kwartje te vallen. Pieter-Jan had laatst op 3FM gezegd, als ik me goed herinner, dat deze WIDM-serie een diepere laag heeft voor de vaste kijkers van WIDM. Een diepere laag houdt meestal in dat je dus herkenning hebt.
Wat nou als hij doelde dat er hints van vorige seizoenen terugkomen?
Maar nu de logica erachter.
Wat ik niet kon plaatsen was steeds het bordje "Niets is wat het lijkt"
Wat nou... als oude hints van vroeger worden gebruikt, om juist aan te tonen dat mensen niet de mol zijn?
Dus dan is mijn theorie:
Niets is wat het lijkt: oude mol-hints worden opnieuw gebruikt. Echter deze keer niet om de mol aan te tonen, maar om juist de niet-mollen te identificeren [niets is wat het lijk].
Overduidelijke hints in deze aflevering:
1. Hind met haar rode sleutel.
2. Sanne die een brief van ex mol krijgt gegeven.
En nog iets om dit te ondersteunen: In het begin werd gezegd dat de mol in aflevering 3 zich kenbaar maakt. Rekent u even mee?
Totaal kandidaten + mol = 10 mensen
Aflevering 1: 2 hints worden gegeven + 1 iemand die uit de serie gaat = 3 mensen die niet de mol kunnen zijn.
In drie afleveringen kun je dus van 9 man zo op deze manier te weten komen dat zij niet de mol zijn, en dan hou je 1 iemand over die nog niet via executie of via een 'oude hint' is bestempeld als 'niet-mol'.
Conclusie: de mol kan in aflevering drie worden ontmaskerd, omdat je dan de niet-mollen weet.
Deze laatste berekening is een indicatie, ze kunnen natuurlijk ook meer hints in een aflevering doen. Maar als je dit aanhoudt van aflevering 1 zou het precies uitkomen.
Het HINTS ding komt iets eerder in beeld bij Pieter Jan. Namelijk op het moment dat hij iets zegt van: "De tiende editie van Wie Is De Mol speelt zich af in Japan". Daarna gaan die karakters weg.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef Kinga het volgende:
Erik: Toen we onze blinddoek afdeden zagen we PieterJan die in Volendam stond.
PieterJan: De volgende aflevering gaat niet over Japan, deze gaat over Nederland.
Kan er geen kaas van maken iig.
Een soort backstage-filmpje, waarin je lui naar een monitor ziet kijken (waarop PJH te zien is) en dan komt PJH binnen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:55 schreef Jules4Barca het volgende:
En kan iemand mij uitleggen wat voor filmpje dat is?
Iemand een idee wat deze tekst betekent? Waarschijnlijk hoort het bij dat dorpje, maar misschien is het een hint.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:00 schreef Bragi het volgende:
[..]
Een soort backstage-filmpje, waarin je lui naar een monitor ziet kijken (waarop PJH te zien is) en dan komt PJH binnen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huis_ten_Bosch_%28Japan%29quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef Kinga het volgende:
Erik: Toen we onze blinddoek afdeden zagen we PieterJan die in Volendam stond.
PieterJan: De volgende aflevering gaat niet over Japan, deze gaat over Nederland.
Kan er geen kaas van maken iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |