Maandag kan hij het pas op zijn vroegst halen. Mag toch echt hopen dat die dan ook maandag de ventilator komt repareren. Volgens hem is het een duur onderdeel, is dat zo?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:01 schreef nexcro het volgende:
Ja het is een ITHO Klimax 1.
Storingsoorzaak:
8,9,A geen toerental ventilator niet juist 7;8;9;13;19;39;40;41
7. Ventilator is niet aangesloten (stekker is vergeten aan te sluiten).
8. Ventilator is vervuild.
9. Ventilator is defect
13. Zekering F3 defect.
19. Trafo defect.
39. Vocht op ventilator of aansluiting.
40. Stekker ventilator onjuist aangesloten.
41. Stekker niet correct aangesloten.
Laat de monteur ook even kijken of hij niet stiekum water gelekt heeft op de ventilator. Deze ketels lekken wel vaker. Als hij bij de Rookgasafvoer lek, kan het ook naar binnenlopen en zo op de ventilator terecht komen.
Triest dat er nog bedrijven zijn die mensen met dit weer in de kou laten zitten. Er is ook in de weekenden altijd wel ergens wat te halen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:00 schreef damsco het volgende:
[..]
Maandag kan hij het pas op zijn vroegst halen. Mag toch echt hopen dat die dan ook maandag de ventilator komt repareren. Volgens hem is het een duur onderdeel, is dat zo?
Trouwens, mijn oom heeft deze CV ketel aangesmeerd. Bleek later dat ze daarop de meeste provisie kregen (hij verkoopt ketels). De smerige hond
ik zou een tas inpakken en bij je oom gaan logeren dit weekend of je koopt een convectorkacheltje en stuurt hem de rekening.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:00 schreef damsco het volgende:
[..]
Maandag kan hij het pas op zijn vroegst halen. Mag toch echt hopen dat die dan ook maandag de ventilator komt repareren. Volgens hem is het een duur onderdeel, is dat zo?
Trouwens, mijn oom heeft deze CV ketel aangesmeerd. Bleek later dat ze daarop de meeste provisie kregen (hij verkoopt ketels). De smerige hond
Ook dat ze voor iedere scheet weer terug naar de zaak moeten? Tijdverlies, brandstofkosten, per dag per monteur minder klanten kunnen helpen, en daardoor NOG meer monteurs nodig!?!?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:25 schreef nexcro het volgende:
Je kan nu eenmaal niet alles bij je hebben, als je maar 1 of 2 ketel merken in je bestand hebt dan zeg ik van ja, dan kun je alles hebben. Echter de meeste service-bedrijven doen alle merken, soorten. Dan kun je niet altijd alles hebben. Een monteur zal van een ketel die hij bijna nooit tegenkomt niet alles bijzich hebben.
Ook speelt geld een rol, als zoiets in de auto ligt bij elke monteur kost dat geld. Als je maar 1 of 2 op de zaak neerlegt kost dat minder.
Als je weet hoe het in de praktijk werkt, zul je zien dat het niet mogelijk is. Er zijn ik weet niet hoeveel ketel merken, met allen ook nog verschillende types, als je van elke ketel alles bij je moet hebben, heb je aan 1 vrachtwagen nog niet genoegquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ook dat ze voor iedere scheet weer terug naar de zaak moeten? Tijdverlies, brandstofkosten, per dag per monteur minder klanten kunnen helpen, en daardoor NOG meer monteurs nodig!?!?
Ik heb een installatiebedrijf, dus ik weet wel wat geld kost en wat niet. mensen die bij mij klant zijn daarvan weet ik welke ketel ze hebben, en daar ik ook de onderdelen van. Als een klant belt weet ik om welke ketel het gaat en dan neem ik de onderdelen mee. Dat heeft 2 voordelen, ik hoef niet terug en de klant is direct geholpen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:25 schreef nexcro het volgende:
Je kan nu eenmaal niet alles bij je hebben, als je maar 1 of 2 ketel merken in je bestand hebt dan zeg ik van ja, dan kun je alles hebben. Echter de meeste service-bedrijven doen alle merken, soorten. Dan kun je niet altijd alles hebben. Een monteur zal van een ketel die hij bijna nooit tegenkomt niet alles bijzich hebben.
Ook speelt geld een rol, als zoiets in de auto ligt bij elke monteur kost dat geld. Als je maar 1 of 2 op de zaak neerlegt kost dat minder.
Ook dat valt wel mee, ik heb een opel vivaro met een bedrijfswagen inrichting, en dat past prima. mits je alles netjes inricht natuurlijkquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:18 schreef nexcro het volgende:
[..]
Als je weet hoe het in de praktijk werkt, zul je zien dat het niet mogelijk is. Er zijn ik weet niet hoeveel ketel merken, met allen ook nog verschillende types, als je van elke ketel alles bij je moet hebben, heb je aan 1 vrachtwagen nog niet genoeg
Die waren gepost op pagina1, maar ze zijn weg ge-edit door een mod.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:29 schreef sinadO het volgende:
Hoe is het mogelijk dat nog helemaal niemand Kees heeft gepost?
Extra paar sokken aan en gewoon sokken aan in bed.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:36 schreef damsco het volgende:
[..]
Heb ik nu serieus me pc, xbox en een energie vretende lamp aan (die lamp geeft echt warmte af). helpt beetje, maar mijn voeten zijn wel ijskoud.
Ja zie daar zit het verschil, ik werk bij een service-bedrijf. Kom nooit op de zaak. En weet pas als ik de bon binnenkrijg wat voor ketel ze hebben. En met dit weer is er geen tijd om tussendoor even langs de zaak te hobbelen om van te voren wat materiaal op te halen. Wij hebben duizenden klanten en doen alles waar een gasbrander inzit. Ik zal moeten roeien met de riemen die ik heb en ik kan niet van alle ketels de computers, ventilatoren en pompen hebben. Het meest voorkomende spul heb ik bij me. Echter het is wel zo dat als ik 's ochtends constateer dat de ventilator stuk is er nog diezelfde dag een nieuwe inkomt met dit weer als ik hem niet heb.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:21 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik heb een installatiebedrijf, dus ik weet wel wat geld kost en wat niet. mensen die bij mij klant zijn daarvan weet ik welke ketel ze hebben, en daar ik ook de onderdelen van. Als een klant belt weet ik om welke ketel het gaat en dan neem ik de onderdelen mee. Dat heeft 2 voordelen, ik hoef niet terug en de klant is direct geholpen.
Tevens zijn de meeste onderdelen universeel, zoals een 3 wegklep en het binnenwerk van een 3 wegklep. Zo moeilijk is het allemaal niet. Ik heb zo'n 90 klanten in mijn bestand en 5 verschilde ketel merken. en ja, daar heb ik ook de onderdelen in huis.
Vieze stink gigolo!quote:Op zondag 10 januari 2010 21:57 schreef damsco het volgende:
Nou ben benieuwd wanneer de cvboer komt. Ik houdt alle lieve FOK!ertjes op de hoogte. Donderdag voor het laatst kunnen douchen, dus ik voel me lekker fris.
Dus okselgeuren en kruisdampen nu?quote:Op zondag 10 januari 2010 21:57 schreef damsco het volgende:
Nou ben benieuwd wanneer de cvboer komt. Ik houdt alle lieve FOK!ertjes op de hoogte. Donderdag voor het laatst kunnen douchen, dus ik voel me lekker fris.
Nee ik was me nu dagelijks op de oldskool manier. Water koken, koud water erbij en dan met washandje. Maar er gaat niks boven een echte douchequote:
Nouja, beter dat dan helemaal niet. TVPtje voor het einde van dit ongemak..quote:Op zondag 10 januari 2010 22:01 schreef damsco het volgende:
[..]
Nee ik was me nu dagelijks op de oldskool manier. Water koken, koud water erbij en dan met washandje. Maar er gaat niks boven een echte douche
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |