abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 14:07:58 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76964136
Ik heb een paar vragen:

1. Hoe zit het met reizen met de bus in Groningen? Moet ik dan ook inchecken en uitchecken of gewoon pas laten zien? Heb nml nog helemaal geen poortjes gezien op het busstation. En hoe werkt het reizen met korting dan? Gewoon met roze strippenkaart? Ze kunnen toch helemaal niet zien of ik een weekabo of weekendabo heb als ik de pas alleen maar laat zien?

2. Ik heb een voordeelurenabonnement (zo'n kaart heb ik dus). Is die nog wel geldig of moet ik dat abonnement ook overzetten naar de chipkaart?
Niet meer actief op Fok!
pi_76964533
Goedendag,

Wat een gedoe die OV-chipkaart zeg. Nou heb ik ook nog wel een leuk verhaaltje...

Ik heb in november een aanvraag ingediend voor die kaart, nou kreeg ik een aantal weken later het hele pakket terug met de mededeling dat er geen kopie van een ID-kaart bij zat. Oke, ik die kopie gemaakt en weer opnieuw opgestuurd.
Nu maar wachten en wachten en maar niks ontvangen. Ik vorige week naar de IBG gebeld, met de vraag waar die kaart nou bleef. De vrouw aan de telefoon kon me niet helpen en ik kreeg het helpdesk nummer van de studentenOVchipkaart (kost 0,10 cent p. min.!!!). Ik meteen dat nummer gebeld, maar dat duurde en dat duurde maar en omdat ik college had heb ik op moeten hangen.
Vervolgens vandaag weer geprobeerd en na een kwartier gewacht te hebben eindelijk iemand aan de lijn kunnen krijgen. Die jongen controleert mijn gegevens en wat blijkt, ik sta helemaal niet in het systeem van ze!!
Dus ik vraag wat ik nu moet doen, nieuwe kaart aanvragen zegt ie.
Ik vraag hoe lang dat gaat duren, een week voor de formulieren en 3 tot 4 weken voordat ik de kaart heb zegt ie.
Dus ik zeg, maar dan heb ik die kaart nooit voor 1 februari binnen wat nu? Dan moet je maar kaartjes kopen zegt ie.

Lekker he...

Hebben meer mensen dit probleem? Zo ja, dan vind ik niet dat ze dit kunnen maken. Ik heb gewoon de aanvraagformulieren opgestuurd en zij raken het kwijt. Nu kan ik zodadelijk voor de kosten opdraaien, omdat hun lomp met hun gegevens omgaan!

Schandelijk
pi_76964576
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een paar vragen:

1. Hoe zit het met reizen met de bus in Groningen? Moet ik dan ook inchecken en uitchecken of gewoon pas laten zien? Heb nml nog helemaal geen poortjes gezien op het busstation. En hoe werkt het reizen met korting dan? Gewoon met roze strippenkaart? Ze kunnen toch helemaal niet zien of ik een weekabo of weekendabo heb als ik de pas alleen maar laat zien?

2. Ik heb een voordeelurenabonnement (zo'n kaart heb ik dus). Is die nog wel geldig of moet ik dat abonnement ook overzetten naar de chipkaart?
1. Kaart laten zien op trajecten waar de kaart nog niet is ingevoerd is voldoende, kijk op de site van je vervoerder of dat het geval is.

2. Geen idee waar je het over hebt
  maandag 18 januari 2010 @ 14:20:34 #254
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76964613
quote:
Waarom heb je uberhaupt een voordeelurenabonnement als je een OV chipkaart hebt?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 18 januari 2010 @ 14:23:27 #255
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76964725
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:04 schreef Kremers het volgende:
Vage boel weer allemaal dus Ik kan in Amsterdam gewoon reizen met bus en metro gelukkig. Wat ik alleen wel vreemd vind is dater twee producten opstaan:
Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

Waarom 2x week? Of is die tweede week een afkorting voor weekend ofzo Zeer onduidelijk allemaal.....
Zoals al eerder gezegt, de korting week houdt in dat dat de korting is die bij een weekkaart hoort, dus korting in het weekend
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 18 januari 2010 @ 14:24:34 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76964772
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:20 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Waarom heb je uberhaupt een voordeelurenabonnement als je een OV chipkaart hebt?
Voordeelurenabo had ik al eerder, OV-chipkaart is pas sinds 1 januari geldig (ben pas weer begonnen met studeren).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 januari 2010 @ 14:25:53 #257
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76964831
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Voordeelurenabo had ik al eerder, OV-chipkaart is pas sinds 1 januari geldig (ben pas weer begonnen met studeren).
Oke, maar dan kan je je voordeelurenabo toch opzeggen, want dat is dan toch zonde van je geld? tenzij je dat natuurlijk ook gaat doen, dan heb ik niets gezegd
Ik denk in ieder geval dat je dat bij een NS balie moet regelen om hem over te zetten..
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 18 januari 2010 @ 14:26:02 #258
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76964834
quote:
Ik heb een paar vragen:

1 neem je oude kaart ook mee (dus beide kaarten), anders kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen (vraag me trouwens af wat mensen moeten doen die vorig jaar geen kaart hadden)
En in de kortingsuren inderdaad met roze strippenkaart.
pi_76965215
Ik woon in hoogvliet, inmiddels op ophaalpunten op Beurs op de dagen 12-1, 14-1, 15-1 en 18-1,(storing centrum, apparaat defect) Zuidplein (apparaat defect, ander punt bestaat niet meer) Spijkenisse (storing centrum, storing metro)

Ik heb al amper tijd en ik vertrek zaterdag naar Istanbul.. als ik te laat ben is het natuurlijk weer mijn schuld straks
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_76965293
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:35 schreef Cara het volgende:
Ik woon in hoogvliet, inmiddels op ophaalpunten op Beurs op de dagen 12-1, 14-1, 15-1 en 18-1,(storing centrum, apparaat defect) Zuidplein (apparaat defect, ander punt bestaat niet meer) Spijkenisse (storing centrum, storing metro)

Ik heb al amper tijd en ik vertrek zaterdag naar Istanbul.. als ik te laat ben is het natuurlijk weer mijn schuld straks
Als je tijd hebt kan je Primera Rotterdam Slinge proberen, lekker rustig daar. 5 minuten lopen vanaf metrostation slinge.

Trouwens, in Hoogvliet zelf zit ook een Primera en een postkantoor met een ophaalpunt.
pi_76965421
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je tijd hebt kan je Primera Rotterdam Slinge proberen, lekker rustig daar. 5 minuten lopen vanaf metrostation slinge.
Thanks, is dat richting dierenwinkel of de andere kant op?
Al schijnt de storing die er op dit moment is landelijk te zijn, dus het wordt sowieso weer even wachten.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:40:54 #262
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76965433
Vreemd dat er zo'n verschil tussen die plekken zit. Hier in Groningen staat er in in de hanzehogeschool en daar heb ik nog nooit een rij zien staan.
pi_76965520
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Cara het volgende:

[..]

Thanks, is dat richting dierenwinkel of de andere kant op?
Al schijnt de storing die er op dit moment is landelijk te zijn, dus het wordt sowieso weer even wachten.
paar honderd meter voorbij Rob's dierenshop inderdaad Maar nogmaals, als je mijn edit nog niet gelezen hebt, in Hoogvliet zitten ook 2 punten.
pi_76965577
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

paar honderd meter voorbij Rob's dierenshop inderdaad Maar nogmaals, als je mijn edit nog niet gelezen hebt, in Hoogvliet zitten ook 2 punten.
HAha ok.
Die punten zijn al een tijdje weggehaald omdat men ze niet aan de praat kreeg.
pi_76965595
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:44 schreef Cara het volgende:

[..]

HAha ok.
Die punten zijn al een tijdje weggehaald omdat men ze niet aan de praat kreeg.
Oké, dat schiet niet op dan
  maandag 18 januari 2010 @ 15:04:20 #266
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_76966395
Irritant overigens dat er nou in de media berichten verschijnen met koppen als 'Studenten traag met opladen ov-chip' (NOS Teletekst). De schuld wordt dus min of meer bij ons - die oh zo trage studenten - gelegd, terwijl de fout 'm toch echt vooral (in de administratie van) die chipkaart zit. Ik heb inmiddels al twee keer geprobeerd mijn kaart te activeren, maar krijg doodleuk de melding dat er geen reisproduct voor me klaarstaat. Tja...
  maandag 18 januari 2010 @ 15:42:49 #267
131278 moemoe
#teampanda
pi_76968188
!&$@Y@#!&#&#@&#@# .
  maandag 18 januari 2010 @ 15:49:33 #268
131278 moemoe
#teampanda
pi_76968559
Zo, dat moest even .

Ik heb mijn weekendov omgewisseld naar een weekov. Op de website staat dat het 1/2 werkdagen duurt. Niet dus, 10 werkdagen voordat ik eindelijk bericht kreeg dat er iets klaar stond.

Helemaal blij ging ik vandaag naar een ophaalpunt, staat er niks klaar . Ik bel naar de helpdesk en heb tot nog toe een liedje van Anouk, Whitney Houston en Candi Staton gehoord . Ik hoor liever hoe lang het nog duurt . En oja, deze geweldige service kost 10 cent per minuut .

Ik moet vandaag naar Utrecht en ik vertrouwde ( ) erop dat er vandaag daadwerkelijk iets zou klaar staan. Anders was ik gisteren wel gegaan, nu moet ik betalen!
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 15:56:25 #269
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76968981
Da's kut... Je mag de mijne wel gebruiken, maar dat lijkt niet
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 18 januari 2010 @ 16:13:27 #270
131278 moemoe
#teampanda
pi_76969881
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:56 schreef Renesite het volgende:
Da's kut... Je mag de mijne wel gebruiken, maar dat lijkt niet
Zelfs schmink zal niet helpen .

Ook nog Alicia Keys en John Mayer gehoord en toen kreeg ik iemand aan de lijn .

''Ons systeem heeft vertraging, u heeft alleen een weekendov.''
''blablabla''
''Ik heb het nu voor u gewijzigd en raad u aan het morgenmiddag nogmaals te proberen. Als het niet lukt kunt u gewoon opnieuw bellen.''
''Nou, de 10 werkdagen zijn voorbij en het zou dus inmiddels gewijzigd moeten zijn. ''
''Als het niet lukt kunt u gewoon opnieuw opbellen.''

Like hell no .
  maandag 18 januari 2010 @ 16:13:42 #271
131278 moemoe
#teampanda
pi_76969897
Ow sorry, dit was meer klb.
pi_76970766
Ik kan me inderdaad ontzettend irriteren aan dat 'studenten traag met opladen' bericht.
En dan vooral aan die berichten eronder van mensen zonder enig benul die het allemaal maar geloven en het onder 'die luie studenten' scharen.

Is voor mij een beetje hetzelfde als de 'reiziger geeft NS een 7,5' en 'targets gehaald, bijna alle treinen op tijd' berichten.
pi_76972042
Aaargh, ik probeer al sinds eind december zo'n beetje wekelijks mijn 'product' op te halen, maar tot nu toe nog zonder succes. Mijn 'ideale ophaalperiode' begon woensdag. Sindsdien een keer of vier geprobeerd, maar ' er is geen bestelling voor u' of 'ophalen is tijdelijk niet mogelijk.'
Aaaargh, aaargh.

Er staat trouwens wel een product op mijn pasje dat claimt tot 2012 geldig te zijn, maar dat stond er al op toen ik mijn pas (in november, ofzo) kreeg.
Reizen met bus (ook met saldo) en metro gaat allemaal prima. Krijg in de trein wel steeds te horen dat ik mijn product op moet gaan halen en dat ik haast moet maken ook (Aaaaaargh!)

Zucht.
pi_76974171
Jongens, ik probeerde net m'n product op te laden, maar het blijft mislukken. Die man zei dat ik iets moest activeren op DigiD ofzo, wat bedoelt hij daar nou mee? Moet dat?
pi_76974242
Ik denk dat hij het over een ib-groep account heeft, daar kun je je gegevens inzien. Maar volgens mij moet je ib-groep gewoon even bellen om te vragen wat er aan de hand is.

Gelukkig kon ik mijn product gewoon laden zonder problemen. Veel gezeik als ik dit topic zo even doorlees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')