Body shop?quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:46 schreef Niara het volgende:
Hey ik had een vraagje:
is er ook zoiets als concealer en foundation voor gevoelige mensen?
wanneer ik m'n wallen heb geprobeerd weg te werken heb ik vaak last van licht tranende ogen..
Hebben jullie aanraders?
Die van de etos, waterproof, 2 euro is ook heel erg fijn! (blauwe verpakking)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:30 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik heb ze idd ook, zwart, bruin en wit, en ze zijn superDie witte kan ik zelfs gebruiken in mn binnenste ooghoeken!
Had ik niet verwacht. Al gebruik ik daar toch liever mn jumbo pencils voor, het blijft fijn dat het ook met die andere kan
Leuke site!quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:58 schreef _aurum_ het volgende:
voor de luie mensen onder ons
Ik heb een webshop gevonden met goedgeprijsde too faced spullen en ze rekenen niet te gekke verzendkosten.
linkje
Oeh, thanks voor de tip!quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:17 schreef P.F het volgende:
[..]
Die van de etos, waterproof, 2 euro is ook heel erg fijn! (blauwe verpakking)
Geen ervaring mee maar ik ben over! Ik ga hem uitproberen, vooral ook omdat ie olievrij is dat lijkt me erg fijn.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik moet jullie even vertellen hoe geweldig ik de Essence "Clear & matt foundation" vind
30 ml. voor 3 euro geloof ik. Gebruik ik nu een week of 2 en dat is echt prima spul!
[ afbeelding ]
Waarom het Clear en Matt heet weet ik niet want het maakt mijn huid niet heel duidelijk mat ofzo. Dat vind ik dan ook wel weer een pluspunt want ik wil geen mat poederhoofd.
En het geeft een lichte/medium dekking, voor mij helemaal prima. En ik kreeg er met aanbrengen met mijn vingers geen foundationhoofd van.
De foundation is op gelbasis, olievrij, wat gek is bij aanbrengen, maar heel fijn is bij het uitsmeren, nice!
Bovendien blijft mijn huid er wat langer goed uit zien zonder foundation-glim + huidolie-glim op mijn gezicht. Niet mat, maar gewoon normaal.
Ik gebruik er iets meer van dan van een ander soort foundation, is niet zuinig in gebruik, maar daarentegen kost het ook geen drol dus dat geeft niet. Wel nodig om echte vlekjes door puistjes/littekens/donkere plekken onder je ogen nog apart te camoufleren, maar da's eigenlijk bij elke foundation wel toch, behalve pancake (and who likes that?).
Er zijn helaas maar 4 kleurtjes, maar nummero uno, de lichtste, is echt precies mijn huidskleur!
Jeej! De goodkoopste foundation tot nu toe is voor mij de beste
Nog iemand ervaring mee?
Ze hebben ze wel maar je hebt dan kans dat psies de kleur die ik nodig heb er niet meer dus ik kijk voor de zekerheid morgen ook ff in vlaardingen bij de kruidvat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:59 schreef BBQ-kip het volgende:
Als ik je FoBo mag geloven heb jij ook een licht bekkie, dus zou nummer 1 ook voor jou goed kunnen zijn. Nou ja, gewoon even stiekem swatchen in de winkel dus
Hoop dattie werkt voor jou
Ik heb hem trouwens in Leidschendam gekocht, weet niet of die bij de Koningshoek of de dr. Kuyperkade hem hebben. Zijn allebei maar kleine Kruidvatjes he, helaas![]()
Is de Koningshoek trouwens altijd zo stil? Ik ben er natuurlijk nog niet echt gewend, maar ik vind het echt altijd uitgestorven en ongezellig daar
Nou, ik ben er weleens op vrijdagmiddag, vrijdagavond en zaterdagmiddag geweest en ik vond het nou niet echt druk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:10 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ze hebben ze wel maar je hebt dan kans dat psies de kleur die ik nodig heb er niet meer dus ik kijk voor de zekerheid morgen ook ff in vlaardingen bij de kruidvat.
Ik heb ook de lichtste nodig,of een na lichtste dat kan ook, morgen testen
Hoelaat ben je dan gegaan want smiddags is het toch meestal niet uitgestorven, ja op maandag ofzo
Ben je een jongen/man?quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:11 schreef Mark03 het volgende:
Ik heb last van erfelijke wallen en ik heb begrepen na research dat ik dan een camouflage stick moet gebruiken. Op internet kan ik bijv bij deonlinedrogist.nl maar 2 varianten ervoor vinden van hetzelfde merk namelijk voor de lichte of voor de donkere huid.
Is dit normaal? kan ik beter wat anders gebruiken?
Ik ben helemaal niet bekend met make-up. Ik zou het op prijs stellen als jullie mij een zetje in de goede richting zouden kunnen geven.
Tis idd geen bruisend denhaagquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:25 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Nou, ik ben er weleens op vrijdagmiddag, vrijdagavond en zaterdagmiddag geweest en ik vond het nou niet echt druk.
Maar ik weet niet hoe het normaal is hoor, ben toch iets meer stad gewend denk ik misschien
koningshoek is de laatste tijd echt uitgestorven idd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:10 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ze hebben ze wel maar je hebt dan kans dat psies de kleur die ik nodig heb er niet meer dus ik kijk voor de zekerheid morgen ook ff in vlaardingen bij de kruidvat.
Ik heb ook de lichtste nodig,of een na lichtste dat kan ook, morgen testen
Hoelaat ben je dan gegaan want smiddags is het toch meestal niet uitgestorven, ja op maandag ofzo
Tja het liefsts niet te duur.. maar bodyshop is wel een goede optie denk ikquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:05 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Body shop?
Weet niet welke je nu hebt? Maar anders ff advies vragen bij een Sephora of MAC store, weet niet precies wat je wilt hebben qua prijsklasse?
Ik ben inderdaad een jongen/man. ik zou liever ook geen makeup gebruiken maargoed om nou de hele tijd met die wallen rond te lopen is nou ook niet al te fijn. Mijn wallen zijn namelijk erfelijk. Ik heb zowel blauw onder m'n ogen als wallen, echt heel vervelend.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:52 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ben je een jongen/man?
Ik zou geen camouflagestick onder je ogen smeren, dat wordt echt niet mooi.
Heb je alleen donkere kringen onder je ogen of (ook) van die gezwollen oogzakjes?
Bij dikke wallen die geen kleurverschil hebben zou ik niets doen van make-up, je kunt wel spert-aambeienzalf erop doen tegen de zwelling.
Als je donkere kringen hebt, ligt het een beetje aan de kleur.
Als het blauwig is, zoals bij mij (of kijk bij google images naar foto's van Samantha Ronson), kun je verschillende dingen proberen.
Wat ik fijn vind werken voor snel 's ochtends is Max Factor under eye concealer in de lichtste versie, want ik ben heel bleek. Dat smeer je er een beetje op en dep je met je vinger "in" je huid.
Neemt het ergste blauw weg, maar dekt niet volledig.
Ook een minerale poederconcealer kun je goed gebruiken, kijk eens op www.everydayminerals.com of een vand e vele andere websites die dat aanbieden. Kun je met een make-up-kwast makkelijk onder je oog aanbrengen door het "erin te wrijven/borstelen". Bij Sephora, in de grotere V&D's, hebben ze ook minerale poeders.
Als je meer dekking wilt, kun je een ander soort concealer nemen, bijv. een creamy concealer (google maar eens op NYX concealer in a jar, voor een voorbeeld). Die breng je aan met een concealerkwastje en dep je daarna goed in je huid om deze te laten mengen met je eigen huidskleur om je donkere kring heen.
Wat je kunt doen is naar een MAC-store (in de Bijenkorf A'dam, R'dam of Den Haag) of een Bobbi Brown store (Bijenkorf R'dam of A'dam) gaan, daar hebben ze echt verstand van make-up en kunnen je goed helpen, kijken wat er bij jouw huidskleur en wallenproblemen past
Er zijn immers meer dan 2 huidskleuren en wat bij de een prima past, staat bij de ander voor geen meter.
Ik zou toch het advies van BBQ-kip opvolgen en je bij een winkel waar ze er verstand van hebben (dat is dus NIET de Etos of de DA) je laten adviseren. Zij gaf al het advies voor MAC, bijkomend voordeel is dat er vaak mannelijke visagisten rondlopen en het geen mega-girly verpakkingen heeft (+ het is geweldig spulquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:45 schreef Mark03 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad een jongen/man. ik zou liever ook geen makeup gebruiken maargoed om nou de hele tijd met die wallen rond te lopen is nou ook niet al te fijn. Mijn wallen zijn namelijk erfelijk. Ik heb zowel blauw onder m'n ogen als wallen, echt heel vervelend.
Op internet zag ik het volgende filmpje:
Nou wil ik niet mezelf helemaal onder smeren met foundation maar ik zou graag wel net zoals hij mijn wallen minder laten opvallen het blauwe wat ik onder mijn ogen heb vind ik nog geeneens zo heel erg.
Hoe doet hij dat?
Ik woon niet dichtbij een MAC winkel en bovendien zullen de spullen daar ook wel duur zijn en dt geld heb ik niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:51 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik zou toch het advies van BBQ-kip opvolgen en je bij een winkel waar ze er verstand van hebben (dat is dus NIET de Etos of de DA) je laten adviseren. Zij gaf al het advies voor MAC, bijkomend voordeel is dat er vaak mannelijke visagisten rondlopen en het geen mega-girly verpakkingen heeft (+ het is geweldig spul). Dit voor het geval je toch een beetje make-up vrees mocht hebben.
Je doet net of MAC volledig onbetaalbaar is voor de 'gewone burger'quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:01 schreef Mark03 het volgende:
[..]
Ik woon niet dichtbij een MAC winkel en bovendien zullen de spullen daar ook wel duur zijn en dt geld heb ik niet.
Houd het dan op?
Mijn alternatief zou zijn om dan maar naar een goede Douglas of ICI PARIS te gaan. Ik denk dat hun advies kwalitatief wat minder is, maar nog steeds beter dan de zaterdaghulp van de Etos.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je doet net of MAC volledig onbetaalbaar is voor de 'gewone burger'.
Het zijn maar 2 tientjes ofzo hoor, max. Dat zijn geen bedragen waar je failliet van gaat, toch?
Ja, ik hoorde er zoveel goeds over, dat ik maar overstag ben gegaanquote:Op donderdag 11 februari 2010 21:37 schreef Burdie het volgende:
Ooooh ook de Maybelline Superstay 24H.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |