Dit topic doet me denken aan een eend die wij ooit hadden. We liepen met de honden in het bos en ineens ging 1 van hen ervandoor en hoorden we een vreselijk kabaal. Bleek daar een moedereend met jongen te zitten. Toen we de honden vast hadden hebben we gezocht en vonden 1 eendekuiken van een paar dagen oud. Die hebben we dus mee genomen (anders werd'ie zeker opgevreten door andere honden). Dat eendekuiken heeft het overleefd en ging dus (omdat'ie gewoon tussen onze 4 honden liep) denken dat'ie een hond was. Als er aangebeld werd, dan renden de honden blaffend naar de voordeur; de eend rende er al snaterend achteraan

Als de honden eten kregen dan stond eend tussen hen in te wachten op zijn beurt en hij sliep zelfs in het begin bij een kleine hond in de mand. Tot hij op een dag de moed had opgevat om zijn kop in de voerbak van de hond (bouvier) te steken en die hem dus afbeet om zijn eten te beschermen....... Wij met eend naar de DA en hij heeft het overleefd. Uiteindelijk is eend in de zomer naar een grote eendenvijver gebracht omdat hij gewoon eend moest kunnen zijn.
Steeds als ik dit topic lees moet ik aan eend denken

Dat katje met die kippen is gewoon te schattig! Op zich ook wel heel handig. Mijn eigen kat heeft nog weleens de neiging de kippen van de buurvrouw te treiteren. Niets leukers dan paniekerige kippen die rond lopen te rennen

Ik denk dat je hier veel minder kans op hebt als er een kat bij de kippen rondloopt (zij ziet ze tenslotte als soortgenoten), ze zal ze ws wegjagen.