abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76568752
Hilarisch. Klagen over geldverspilling aan taxi's om personen naar een inburgeringscurses te vervoeren. Wat kost nou meer, die taxi's of die inburgeringscursussen? Ik ben er wel mee eens dat het brengen naar iets nutteloos nuttelozer is dan alleen het nutteloze an sich, maar please.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:36:52 #77
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76568856
500 per dag om te inburgeren, of beter, om te leren fietsen. En dan praat je dus alleen over reiskosten.

Sorry hoor maar: !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_76569112
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:36 schreef popolon het volgende:
500 per dag om te inburgeren, of beter, om te leren fietsen. En dan praat je dus alleen over reiskosten.

Sorry hoor maar: !
Hoe zou het komen dat mensen die in een ander land wonen een heel andere kijk hebben op vele zaken wat het multikul aangaat?
pi_76569166
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoe zou het komen dat mensen die in een ander land wonen een heel andere kijk hebben op vele zaken wat het multikul aangaat?
Als je er van een afstandje naar kijkt is het nog lachwekkender dan als je middenin die waanzin zit?
pi_76569452
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:45 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Als je er van een afstandje naar kijkt is het nog lachwekkender dan als je middenin die waanzin zit?
Zelf denk ik dat NL veel te verwend zoniet totaal doorgeslagen is met allerhande subsidies en dan ga je pas de omvang van zien als je in landen woont waar je je eigen broek moet ophouden i.p.v. alles op een gouden presenteerblaadje aangereikt te krijgen.

Kortom, wil je iets van je leven maken zal je er zelf aan moeten werken.
pi_76569537
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, met een kortere rok, of lange broek heb je dat zo onder de knie.
Dat is zo te zien geen probleem

Maar ja, je moet het dus wel eerst leren, en om dat nou te doen onderweg van Oosterwei naar Goudse Poort, dwars door het centrum, lijkt me niet zo'n goed idee
pleased to meet you
pi_76569538
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat NL veel te verwend zoniet totaal doorgeslagen is met allerhande subsidies en dan ga je pas de omvang van zien als je in landen woont waar je je eigen broek moet ophouden i.p.v. alles op een gouden presenteerblaadje aangereikt te krijgen.

Kortom, wil je iets van je leven maken zal je er zelf aan moeten werken.
Dat bedoelde ik dus ook met niet middenin die waanzin zitten. Nederland gaat noch eens ten onder aan zijn eigen beleid van het koste wat kost iedereen tevreden willen houden behalve degenen die wel wat van hun leven hebben gemaakt. Die mogen bloeden, betalen, zien hoe hun geld over de balk wordt gesmeten en hun bek houden.
pi_76570869
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is zo te zien geen probleem
[ afbeelding ]

Maar ja, je moet het dus wel eerst leren, en om dat nou te doen onderweg van Oosterwei naar Goudse Poort, dwars door het centrum, lijkt me niet zo'n goed idee
Is die foto gemaakt in Pakistan?
pi_76571416
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is die foto gemaakt in Pakistan?
Zo ongeveer. In Ghoudastan. Dat is een Marokkaanse enclave op Nederlands grondgebied.
pi_76577876
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Je hebt gelezen dat het hoofdzakelijk om gehandicapte mensen gaat, of om afstanden langer dan 1 uur reistijd?
Dat het bij zulke reistijden problematisch kan worden als je je kinderen op tijd moet ophalen van school, zover denken we maar niet?
En of die mensen kunnen fietsen is nog maar de vraag, in tegenstelling tot de meeste Nederlanders zijn ze niet al fietsend opgegroeid.
Oh en omdat er vervoer is geregeld voor een paar gehandicapten zijn de cijfers van hun inburgeringscursus ineens heel anders?
Trouwens, een uur reistijd.. Ik heb voor heter vuren gestaan hoor, ook met kinderen Verzin een list, zou ik zeggen..
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:00:12 #86
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76578891
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:58 schreef moussie het volgende:
Euhm, tegenover die 'luxe' staat wel dit resultaat
[..]

http://www.integratie.net(...)nburgering_1190.html
En als ze klaar zijn moeten ze natuurlijk ook een gratis taxi naar hun werk krijgen want dat zal ongetwijfeld hun arbeidsparticipatie bevorderen. En een gratis taxi om boodschappen te doen want dat verbetert hun participatie in de maatschappij.

Mag ik jou iets vragen? Wil jij de koning van Spanje worden, dan kom ik als immigrant naar Spanje en dan krijg ik ook gratis taxi's
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:01:49 #87
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76578963
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Die hebben misschien meer dan 2 hersencellen?
pi_76579009
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Geen onzin, er wordt meteen al een toon gezet door het gebruik van het woord 'gepamper'. Als je dan feitelijk leest, zie je dat er maar 40 mensen gebruik van maken. Ik vind dat niet onoverkomelijk om mensen over de streep te trekken, want inburgeren kan helaas niet verplicht worden.
Dat maakt het nog erger.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:04:36 #89
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76579082
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Idd, die bedoelde ik .. niet in Gouda dus. Tja, tekort aan kinderopvang is nog steeds een landelijk probleem, en het zal helemaal beroerd zijn als je pas in een land komt, nog geen netwerk, geen familie, niets ..

Vraagje: Ik kan helemaal verkeerd zitten, maar volgens mij hebben nieuwkomers uit de 'befaamde' landen die inburgering al in het thuisland moeten doen, dus in zoverre het mensen uit 'die landen' betreft gaat het meer om mensen die hier al langer verblijven?
We weten nu wel dat als het aan jou ligt elke allochtoon een miljoen euro netto mag krijgen, toch? Zolang het maar helpt he
pi_76579311
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:04 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

We weten nu wel dat als het aan jou ligt elke allochtoon een miljoen euro netto mag krijgen, toch? Zolang het maar helpt he
Links houdt graag van met geld smijten om haar hobby's te bekostigen. Uiteraard niet zelf betaald maar door de grote kapitalistische vijand.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:19:46 #91
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76579684
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:10 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Links houdt graag van met geld smijten om haar hobby's te bekostigen. Uiteraard niet zelf betaald maar door de grote kapitalistische vijand.
Dat is niet genoeg voor die linkse rakkers. Het geld moet verdampen, smijten is niet genoeg.
pi_76579776
De ultralinkse rakkers van de SP vinden het anders maar niks.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:46:43 #93
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76580855
Vanaf juni 2008 en de SP reageert in januari 2010 dat het betutteling is? Hoelang hebben die gasten liggen slapen?

Het komt natuurlijk wel erg goed uit om dit soort dingen te roepen vlak voor de verkiezingen, dit doet het namelijk altijd wel goed bij het volk en zo trek je met een landelijk figuur lokale stemmen.

Waarom een tweede kamerlid zich bemoeit met de uitgaven van een gemeente is mij een raadsel trouwens, zeker als het slechts om 500 euro per dag gaat waar veelvouden van die bedragen over de balk worden gesmeten bij nutteloze wegwerkzaamheden of andere projectjes.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_76582769
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:10 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Gaat toch fietsen joh .. voor het geval dat je het gemist hebt, maar links was om te beginnen tegen de import van 'gastarbeiders' .. al toen ze nog Spaans waren .. het was dan ook links die de werving, die lustig door bleef gaan, uiteindelijk heeft beëindigd.
Niet dat dat rechts tegen heeft gehouden, de import van goedkope illegalen ging gewoon door, tot ook dat door links werd aangepakt.

Maar ja, als ze er een keer zijn hebben zij wel evenveel recht als ieder ander, de bouw van een moskee is geen 'gunst' die je verleent aan een 'gast', maar het recht van een inwoner die na zoveel jaar legaal verblijf genaturaliseerd is.
pleased to meet you
pi_76582850
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:46 schreef Dagonet het volgende:
Vanaf juni 2008 en de SP reageert in januari 2010 dat het betutteling is? Hoelang hebben die gasten liggen slapen?

Het komt natuurlijk wel erg goed uit om dit soort dingen te roepen vlak voor de verkiezingen, dit doet het namelijk altijd wel goed bij het volk en zo trek je met een landelijk figuur lokale stemmen.

Waarom een tweede kamerlid zich bemoeit met de uitgaven van een gemeente is mij een raadsel trouwens, zeker als het slechts om 500 euro per dag gaat waar veelvouden van die bedragen over de balk worden gesmeten bij nutteloze wegwerkzaamheden of andere projectjes.
Ik ben dit nieuws ook al eerder tegen gekomen, geruime tijd geleden .. het nu opnieuw uit de doos halen zal idd wel wat te maken hebben met de aankomende gemeenteraadsverkiezingen
pleased to meet you
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:04:23 #96
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76583964
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Gaat toch fietsen joh .. voor het geval dat je het gemist hebt, maar links was om te beginnen tegen de import van 'gastarbeiders' .. al toen ze nog Spaans waren .. het was dan ook links die de werving, die lustig door bleef gaan, uiteindelijk heeft beëindigd.
Niet dat dat rechts tegen heeft gehouden, de import van goedkope illegalen ging gewoon door, tot ook dat door links werd aangepakt.

Maar ja, als ze er een keer zijn hebben zij wel evenveel recht als ieder ander, de bouw van een moskee is geen 'gunst' die je verleent aan een 'gast', maar het recht van een inwoner die na zoveel jaar legaal verblijf genaturaliseerd is.
Ik denk dat het toch anders is gegaan.

Het rooms-rode kabinet van premier Willem Drees (PvdA) probeerde in 1949 met deze leus Italiaanse werknemers te werven voor de Limburgse mijnen en gaf zo het startschot voor de immigratie van gastarbeiders die ertoe zou leiden dat Nederland 700.000 Turkse en Marokkaanse immigranten telt.

In 1967 presenteerde het centrum-rechtse kabinet-De Jong de Vreemdelingenwet die de wet van 1918 verving. Het uitgangspunt: Nederland is geen immigratieland en moet een restrictief toelatingsbeleid voeren.

Pas in 1975, toen de werkloosheid een naoorlogs record bereikte, stopte de werving. Maar niet voordat het kabinet-Den Uyl een generaal pardon instelde voor iedere illegaal die kon aantonen sinds 1974 in Nederland te verblijven. De werkloosheid onder vreemdelingen bedroeg toen al 10 procent.

http://www.elsevier.nl/we(...)iet-zo-tijdelijk.htm

[ Bericht 6% gewijzigd door Harde_Kip op 08-01-2010 23:28:11 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:15:30 #97
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76584397
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Even een vraagje. Toen links tegen de import van gastarbeiders was...werden zij toen ook voor racisten uitgemaakt En werd die situatie ook vergeleken met de 2e wereldoorlog

[ Bericht 0% gewijzigd door Harde_Kip op 08-01-2010 23:35:44 ]
pi_76586626
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:04 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Ik denk dat het toch anders is gegaan.

Het rooms-rode kabinet van premier Willem Drees (PvdA) probeerde in 1949 met deze leus Italiaanse werknemers te werven voor de Limburgse mijnen en gaf zo het startschot voor de immigratie van gastarbeiders die ertoe zou leiden dat Nederland 700.000 Turkse en Marokkaanse immigranten telt.

Pas in 1975, toen de werkloosheid een naoorlogs record bereikte, stopte de werving. Maar niet voordat het kabinet-Den Uyl een generaal pardon instelde voor iedere illegaal die kon aantonen sinds 1974 in Nederland te verblijven. De werkloosheid onder vreemdelingen bedroeg toen al 10 procent.

http://www.elsevier.nl/we(...)iet-zo-tijdelijk.htm
oh jeetje, toch allemaal de schuld van links?

Je beseft dat de regering van Drees niet rood was maar rooms, in een verhouding van 1 op 2, dat het feit dat Drees MP was het kabinet/het beleid niet links maakt?

En tja, Den Uyl is toen een oor aangenaaid als ik het goed herinner, in ruil voor het stoppen van werving zouden illegalen mogen blijven, en dat bleken er ineens veel meer te zijn dan die maximaal 3000.
De werkloosheid onder legale vreemdelingen liep na de oliecrisis idd rap op, maar dat heeft de werkgevers niet weerhouden om toch goedkope illegalen aan te blijven nemen, niet waar?
pleased to meet you
pi_76586764
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:15 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Even een vraagje. Toen links tegen de import van gastarbeiders was...werden zij toen ook voor racisten uitgemaakt En werd die situatie ook vergeleken met de 2e wereldoorlog
nope .. het had immers niets te maken met de afwijzing van de vreemdeling op zich, meer met behoud van werkplaatsen voor de eigen bevolking. Tot bepaalde hoogte was de buitenlandse goedkopere werknemer de 'stakingsbreker'.
pleased to meet you
  zaterdag 9 januari 2010 @ 01:01:06 #100
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76587847
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:20 schreef moussie het volgende:

[..]

oh jeetje, toch allemaal de schuld van links?

Je beseft dat de regering van Drees niet rood was maar rooms, in een verhouding van 1 op 2, dat het feit dat Drees MP was het kabinet/het beleid niet links maakt?

En tja, Den Uyl is toen een oor aangenaaid als ik het goed herinner, in ruil voor het stoppen van werving zouden illegalen mogen blijven, en dat bleken er ineens veel meer te zijn dan die maximaal 3000.
De werkloosheid onder legale vreemdelingen liep na de oliecrisis idd rap op, maar dat heeft de werkgevers niet weerhouden om toch goedkope illegalen aan te blijven nemen, niet waar?
Je hebt een titanium plaat voor je kop.

Toch valt niet te ontkennen dat kritiek op het immigratiebeleid vanaf de jaren '70 door links makkelijk het predikaat discriminatie of racisme opgeplakt kreeg, zelfs als het ging om nuchtere pogingen de problemen te analyseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')