abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 08:09:54 #1
137949 Disana
pi_76551438
quote:
Tot 750 euro boete voor boerka's op Franse straten

Vrouwen die een boerka dragen in Frankrijk, kunnen binnenkort een boete tot 750 euro krijgen. Dat staat in een nieuwe wet die gemaakt wordt in Frankrijk. Mannen die hun vrouw of vrouwelijke familieleden dwingen om een boerka te dragen, kunnen een boete tot 1.500 euro krijgen. Dat schrijft de Britse krant Daily Mail.

Waardigheid en veiligheid
De nieuwe wet moet de waardigheid en veiligheid van vrouwen beschermen, aldus Jean-François Cope, voorzitter van de UMP, de partij van president Nicolas Sarkozy. Een opmerkelijk argument, want net hetzelfde wordt gezegd van de voorstanders van boerka's en niqabs: dat het de waardigheid van hun vrouwen beschermt, en hen veiligheid biedt tegen loerende mannen.

Publiek verbod
Cope strijdt ook voor een publiek verbod op de boerka en de niqab (die enkel de ogen vrijlaat) "want het dragen ervan wakkert extrimisme aan. Een volledig bedekt gezicht in een openbare plaats duidt niet op individuele vrijheid. Het ontkent zichzelf, anderen én het sociale leven."

"Niet welkom"
Ook Sarkozy zelf is geen fan van de lichaamsbedekkende sluiers. Hij noemde ze al 'een signaal van onderdrukking' en 'gevangenissen voor vrouwen'. "Ze zijn niet welkom in Frankrijk." Minister van Cultuur en Immigratie Eric Besson was minder subtiel: "Een belediging voor onze nationale identiteit."

Vrijheid van religie
Maar het verbod stuit echter op juridische grenzen en een mogelijke rechtzaak voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, zo geeft Cope toe. Het is immers in strijd met het artikel dat stelt dat iedereen zijn religie vrij mag kiezen en mag beleven. Ondertussen is het debat tussen voor- en tegenstanders van de multiculturele samenleving weer opgelaaid.

5 miljoen moslims
Frankrijk telt zo'n 5 miljoen moslims, het hoogste aantal in Europa. In 2004 werd al een wet goedgekeurd die sluiers en andere religieuze symbolen in scholen verbiedt.

Geen probleem?

Toch zou er nauwelijks sprake zijn van 'een boerkaprobleem'. Een recent politierapport schat dat er maar zo'n 400 vrouwen in Frankrijk rondlopen met een boerka of niqab.

De reden? De sluiers zijn gemeengoed in Afghanistan en Saoedi-Arabië, maar niet in de Noord-Afrikaanse landen waar de meeste Franse moslims van afkomstig zijn. (edp)
http://www.hln.be/hln/nl/(...)Franse-straten.dhtml

Slechts zo'n 400 vrouwen dragen in Frankrijk een boerka of niqab. Heeft dit verbod zin of is het symboolpolitiek? Misschien wil Frankrijk echte problemen voor zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 08:11:03 #2
230491 Zith
pls tip
pi_76551447
De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden. Gaat dus ook op voor het rest van het Franse volk: sjaal en muts, pet en zonnebril, etc.. mag ook niet meer.

Franse volk levert vrijheden en rechten in en juigt dit toe omdat moslims ermee worden gepest.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76551493
Belachelijk, als die zichzelf wegcijferende vrouwen zo over straat willen moet dat kunnen. Uiteindelijk komen ze (vrouwen in het algemeen) wel weer bij hun positieven.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:15:25 #4
3542 Gia
User under construction
pi_76551498
Goeie wet, moet hier ook komen. Er zijn ook landen waar je opgepakt wordt als je als vrouw geen hoofddoek draagt. Houd je gewoon aan de wet, krijg je ook geen boete.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 08:15:48 #5
137949 Disana
pi_76551502
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:11 schreef Zith het volgende:
De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden. Gaat dus ook op voor het rest van het Franse volk: sjaal en muts, pet en zonnebril, etc.. mag ook niet meer.

Franse volk levert vrijheden en rechten in en juigt dit toe omdat moslims ermee worden gepest.
Ik kan niet vinden dat het om veiligheid draait Zith? Ik lees wel dat het tegen de onderdrukking van de vrouwen zou zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 08:17:10 #6
230491 Zith
pls tip
pi_76551515
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik kan niet vinden dat het om veiligheid draait Zith? Ik lees wel dat het tegen de onderdrukking van de vrouwen zou zijn.
Staat wel hier http://www.nu.nl/buitenla(...)boerka-beboeten.html
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:17:11 #7
3542 Gia
User under construction
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:18:20 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76551529
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:09 schreef Disana het volgende:

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)Franse-straten.dhtml

Slechts zo'n 400 vrouwen dragen in Frankrijk een boerka of niqab. Heeft dit verbod zin of is het symboolpolitiek? Misschien wil Frankrijk echte problemen voor zijn.
Ik denk dat het wel zin heeft, er worden tenslotte ook steeds meer hoofddoeken gedragen. In de vorige eeuw was dit zo ongeveer het eerste dat zo'n vrouw deed als ze in het vrije westen kwam : de hoofddoek af.

En nu moet die weer op om wat voor reden dan ook. Ik zou er dus niet van opkijken als de rest ook steeds verder ingepakt gaat worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 08:19:05 #9
137949 Disana
pi_76551543
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:17 schreef Gia het volgende:
Overigens, dubbel????

Frankrijk wil dragers boerka beboeten
Inderdaad. Dankjewel. Deze kan dicht.
  Admin vrijdag 8 januari 2010 @ 08:23:27 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_76551597
Dan kan hier een slotje op.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')