Ik denk dat het Proudhon is.
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 20:17 schreef SportsIllustrated het volgende:
Nee wacht...Verlaine kan in 1869 nooit zo kaal geweest zijn.Ik denk dat het Proudhon is.
quote:Dat was een Turk man.
Op vrijdag 03 mei 2002 21:53 schreef SportsIllustrated het volgende:
Deze ziet er ook bepaald uit als een gedoemde dichter...Kerouac?
Dit is overigens een nederlander.
quote:Ja, net als Hemmingway.
Op vrijdag 03 mei 2002 21:54 schreef Gellius het volgende:[..]
Turk?
quote:oh sorry , maar dat klopt ook nog , waar staat die vorige dan ??
Op vrijdag 03 mei 2002 22:00 schreef Gellius het volgende:
Dit lijkt me Erasmus - maar er staat daarbij nog een plaatje open. Eén plaatje tegelijk graag, anders wordt het zo'n puinhoop.
quote:hmm.... een joint(sigaret) .... dat beperkt de keuze
Op vrijdag 03 mei 2002 22:19 schreef Gellius het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 22:20 schreef SportsIllustrated het volgende:
Joshka Fischer.
Maar goed, ik had al laten vallen dat deze meneer - met joint inderdaad - een Nederlander is. Hij heeft overigens wegens die joint "Nederwiet - daar hoeft niemand in verre vreemde landen lang in de bak te zitten..." buitenland in de bak moeten vertoeven.
[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 03-05-2002 22:24]
quote:is het een tekening van een rechtszaak ??
Op vrijdag 03 mei 2002 22:23 schreef Gellius het volgende:[..]
Nee, als ik een jeugdfoto van hem zou moeten posten is het er eentje van Joska met een brommerhelm op die een Duitse agent in elkaar staat te rossen, ergens in de seventies.
Maar goed, ik had al laten vallen dat deze meneer - met joint inderdaad - een Nederlander is. Hij heeft overigens wegens die joint lang in het buitenland in de bak moeten vertoeven.
quote:Dit is geen tekening hoor, gewoon een zwartwit foto met het contrast opgevoerd tot het maximum.
Op vrijdag 03 mei 2002 22:24 schreef Sitethief het volgende:[..]
is het een tekening van een rechtszaak ??
dan weet ik wie het is aleen zijn naam niet !!
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 22:25 schreef Gellius het volgende:[..]
Dit is geen tekening hoor, gewoon een zwartwit foto met het contrast opgevoerd tot het maximum.
Ik denk niet dat ze hem tijdens zijn rechtzaak toestonden om te blowen, namelijk
![]()
quote:Nou nee, die was meer omstreden vanwege zijn steun aan het ANC. Deze mijnheer was omstreden wegens zijn handel in softdrugs. Da's toch weer heel iets anders, lijkt me.
Op vrijdag 03 mei 2002 22:26 schreef tong80 het volgende:
Klaas de Jong ?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nou eens een dichter , meer zeg ik niet .
quote:Ik ben een groot liefhebber van zijn romans, maar zijn gedichten (overigens alleen jeugdwerk, meen ik) zijn werkelijk niet-te-prui-men.
Op zaterdag 04 mei 2002 09:38 schreef SportsIllustrated het volgende:
Louis Couperus.
Hij was trouwens eerder prozaist dan dichter.
Dit plaatje moest er even tussendoor....
T'is ook een politicus...
quote:Inderdaad - zo moeilijk was het niet.
Op zaterdag 04 mei 2002 23:30 schreef DennisMoore het volgende:
Jan Eduard de Quay.
quote:Jan Peter Dijkstal heeft wel wat weg van Jacques Brel!
Op zondag 05 mei 2002 00:28 schreef berend22 het volgende:
Sorry Gellius...Dit plaatje moest er even tussendoor....
T'is ook een politicus...
quote:Hoe heet die Fransman ook al weer ?
Op zondag 05 mei 2002 20:01 schreef Gellius het volgende:
Showbiz!
quote:Het is inderdaad een Fransman - met een naam die tegelijkertijd heel Frans en juist weer niet heel Frans klinkt...
Op zondag 05 mei 2002 20:24 schreef tong80 het volgende:[..]
Hoe heet die Fransman ook al weer ?
quote:Nah, 't is dus Gérard Lenorman...
Op maandag 06 mei 2002 10:30 schreef Gellius het volgende:
Alors... il n'est pas Scandinavien.
quote:Hernan Cortes
Op maandag 13 mei 2002 11:57 schreef Scipio het volgende:
We've got a flatline, everybody clear!
quote:Bijna goed!
Op maandag 13 mei 2002 12:06 schreef beeer het volgende:
Hernan Cortes
quote:Stichter van Lima, waar ik over anderhalve maand naartoe vertrek!
Op maandag 13 mei 2002 12:16 schreef beeer het volgende:
Francisco Pizarro
quote:Weet je zeker dat hij lima niet veroverde? Ik had gedacht dat de inca's daar de boel gesticht hadden.
Op maandag 13 mei 2002 12:19 schreef Scipio het volgende:[..]
Stichter van Lima, waar ik over anderhalve maand naartoe vertrek!
quote:Volgens de Lonely Planet heeft hij de stad gesticht op 6 januari 1535, Quito is wel veroverd en gesticht op de resten van de Inca-stad.
Op maandag 13 mei 2002 12:23 schreef beeer het volgende:
Weet je zeker dat hij lima niet veroverde? Ik had gedacht dat de inca's daar de boel gesticht hadden.
quote:Wat een woeste Galliër!
Op maandag 13 mei 2002 12:32 schreef beeer het volgende:
Hangsnor is denk ik Vergincetorix
quote:klinkt een beetje als roosevelt, de 2e dan.
Op maandag 13 mei 2002 12:35 schreef Scipio het volgende:[..]
quote:Vond ik ook, maar het is toch echt een andere president.
Op maandag 13 mei 2002 12:40 schreef beeer het volgende:
klinkt een beetje als roosevelt, de 2e dan.
quote:Woodrow Wilson is het, de dromer...
Op maandag 13 mei 2002 12:48 schreef beeer het volgende:
Wilson dan?
quote:Eigenlijk moet ik andere dingen doen, maar goed:
Op maandag 13 mei 2002 12:53 schreef beeer het volgende:
waren dat ze weer?? ik heb echt niets meer!
quote:Einstein?
Op maandag 13 mei 2002 12:55 schreef Scipio het volgende:[..]
Eigenlijk moet ik andere dingen doen, maar goed:
quote:hmmm... als je 1 hint geeft heb je toestemming om iets anders te gaan doen, want dan ben ik denk ik wel even zoet.
Op maandag 13 mei 2002 12:55 schreef Scipio het volgende:[..]
Eigenlijk moet ik andere dingen doen, maar goed:
quote:Geen Einstein, wel een boeiende persoon, ook Duitssprekend.
Op maandag 13 mei 2002 12:59 schreef SanderF1 het volgende:
Einstein?
quote:Oeh Beeer, dank voor je toestemming! Kan ik tenminste met een gerust hart aan het werk!
Op maandag 13 mei 2002 13:00 schreef beeer het volgende:
hmmm... als je 1 hint geeft heb je toestemming om iets anders te gaan doen, want dan ben ik denk ik wel even zoet.
quote:geen dank, maareh... je mag me beer noemen!
Op maandag 13 mei 2002 13:03 schreef Scipio het volgende:[..]
Oeh Beeer, dank voor je toestemming! Kan ik tenminste met een gerust hart aan het werk!
quote:Albert Schweitzer
Op maandag 13 mei 2002 12:55 schreef Scipio het volgende:Eigenlijk moet ik andere dingen doen, maar goed:
quote:Volgens mij niet Beer
Op maandag 13 mei 2002 14:07 schreef beeer het volgende:
volgens mij heet ie Werner
Hij is geboren in Duitsland, maar zijn geboortedorp ligt nu in Frankrijk.
quote:Het is inderdaad Albert
Op maandag 13 mei 2002 14:12 schreef DennisMoore het volgende:
Albert Schweitzer
Helaas veels te vroeg gestorven...
quote:Ab Harrewijn?
Op maandag 13 mei 2002 14:16 schreef deGVR het volgende:
[afbeelding]Helaas veels te vroeg gestorven...
quote:Mis!
Op maandag 13 mei 2002 14:23 schreef beeer het volgende:[..]
Ab Harrewijn?
quote:zekers... nu alleen nog een hint voor die laatste en we kunnen door gaan.
Op maandag 13 mei 2002 17:34 schreef Gellius het volgende:RJP has sprung back to life!
quote:Ja, dat lust ik ook wel! Of moeten we eerst gokken?
Op dinsdag 14 mei 2002 20:25 schreef Gellius het volgende:
HINT!
Had werkelijk geen idee, maar google bood de oplossing. Dat is alleen niet echt leuk, dus laat ik het aan een ander over.
quote:Chet Baker
Op woensdag 15 mei 2002 10:27 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Shot on the A&M Records lot in Los Angeles for a music magazine. Having been the A&M photographer in New York for many years and having shot the cover of the biggest selling album in the label's history, "Frampton Comes Alive," I knew Herb (who co-founded A&M) quite well. I was shooting him with a wide lens and keeping him in the left side of frame; he wanted to know what I was shooting since the lens was not pointed at him.
Tri-X film ASA400 1/125sec. f/8 28mm lens Available light
quote:Hmmm, met die (c)2000 had het nooit Chet kunnen zijn...Herb heeft zo wel een beetje dezelfde verwrongen kaaklijn van Chet, maar volgens mij droeg Chet nooit een bril.
Op woensdag 15 mei 2002 11:09 schreef SnuggLe het volgende:
Jepz,
Herb AlbertShot on the A&M Records lot in Los Angeles for a music magazine. Having been the A&M photographer in New York for many years and having shot the cover of the biggest selling album in the label's history, "Frampton Comes Alive," I knew Herb (who co-founded A&M) quite well. I was shooting him with a wide lens and keeping him in the left side of frame; he wanted to know what I was shooting since the lens was not pointed at him.
Tri-X film ASA400 1/125sec. f/8 28mm lens Available light
quote:Euh...Miles Davis? Of toch maar Freddie Hubbard?
Op woensdag 15 mei 2002 12:26 schreef Gellius het volgende:
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 12:28 schreef GroteBroeder het volgende:[..]
Euh...Miles Davis? Of toch maar Freddie Hubbard?
quote:'t Is Tsjet, ja.
Op woensdag 15 mei 2002 12:45 schreef OllieA het volgende:
Gnif.Chet Baker. My funny Valentine.
quote:Heb hem hoor! Ik wist zeker dat ik hem in 1 van mijn boeken heb gezien en dacht eerst aan Roger Penrose (Het Heelal), maar het is Douglas Adams van de 'hitchikers guide into the galaxy'. Op 47e jarige leeftijd overleden in 2001.
Op maandag 13 mei 2002 14:16 schreef deGVR het volgende:
[afbeelding]Helaas veels te vroeg gestorven...
quote:Ian Fleming.
Op woensdag 15 mei 2002 13:31 schreef Gellius het volgende:
Misschien al eens gepost, ik ben het overzicht een beetje kwijt inmiddels:
Goed, nu Beer Douglas Adams (ongetwijfeld) goed geraden heeft kan ik mijn plaatje handhaven. Het is niet Ian Fleming, maar het is wel een schrijver.
quote:Excuses hoef je niet te geven, want degene die het plaatje gepost heeft is volgens mij overleden of iets dergelijks. Wat je wel mag geven is een piep klein hintje.
Op woensdag 15 mei 2002 19:55 schreef Gellius het volgende:
Stond er nog een plaatje, dan! Ojee, duizendmaal excuus - ik heb Douglas Adams nooit zien staan. En ik ben nog wel een liefhebber.Goed, nu Beer Douglas Adams (ongetwijfeld) goed geraden heeft kan ik mijn plaatje handhaven. Het is niet Ian Fleming, maar het is wel een schrijver.
quote:Handig zo'n hint.
Op donderdag 16 mei 2002 00:38 schreef Gellius het volgende:
Deze schrijver is Europees.
Ok, even analyserend te werk gaan: De foto is zwart/wit en zijn kleren zijn jaren zeventig, hij ziet er rond de 30 jaar uit dus zal nu tussen de 50 en de 60 zijn. De logische conclusie die ik hier uit kan trekken is dat ik nog steeds niets weet.
Welk genre?
quote:Inderdaad.
Op donderdag 16 mei 2002 11:08 schreef CeeJee het volgende:
Milan Kundera, schrijver van The Unbearable Lightness of Being.
quote:Ik dacht al wel dat deze niet zo moeilijk zou zijn
Op donderdag 16 mei 2002 13:35 schreef Sorrow het volgende:
David Byrne van Talking Heads
quote:Dat is correct, Scipio.
Op zaterdag 18 mei 2002 13:44 schreef Scipio het volgende:
Dat is professor Heertje.
Hoe is het met jouw plaatjes collectie, eigenlijk? Alweer aangevuld?
quote:Ha, Beer to the rescue. Is dit perchange McArthur?
Op zaterdag 18 mei 2002 21:15 schreef beeer het volgende:
Soms zijn er van die momenten dat je een plaatje vindt:
[afbeelding]
quote:yes, hoe zie je dat? pet?
Op zaterdag 18 mei 2002 22:44 schreef Gellius het volgende:[..]
Ha, Beer to the rescue. Is dit perchange McArthur?
ik had hem zelf zonder bril nooit herkent.
quote:Zelfs in zwartwit zie ik dat hij een khaki-uniform draagt - en ik ken hem ook helemaal niet als een brildrager. Nou ja, okee, in mijn vroege jeugd was ik een beetje freak wat betreft WW II feitjes, dus ik ken hem. Als ik het niet mis heb, had Mc Arthur ooit nog plannen om President der USA te worden. Jammerlijk mislukt, maar zijn rivaal Eisenhouwer flikte het wel.
Op zaterdag 18 mei 2002 23:03 schreef beeer het volgende:[..]
yes, hoe zie je dat? pet?
ik had hem zelf zonder bril nooit herkent.
[afbeelding]
Enniewee, dit lijkt me een opzettelijk obscure foto van Joseph Goebbels...
quote:right.
Op zaterdag 18 mei 2002 23:11 schreef Gellius het volgende:[..]
Enniewee, dit lijkt me een opzettelijk obscure foto van Joseph Goebbels...
ik ga nog even verder zoeken hoor.
quote:At first glance: Nicolaas II van Rusland - jammerlijk omgekomen in Jekaterinenburg. Over en om die executie dwarrrelen nog altijd de mistflarden der onzekerheid...
Op zaterdag 18 mei 2002 23:20 schreef beeer het volgende:
[afbeelding]
quote:Ook mijn eerste gedacht, maar die foto is zo on-keizerlijk. Een Keizer kijkt nooit recht in de camera, maar altijd in de verte...
Op zaterdag 18 mei 2002 23:25 schreef Gellius het volgende:[..]
At first glance: Nicolaas II van Rusland - jammerlijk omgekomen in Jekaterinenburg. Over en om die executie dwarrrelen nog altijd de mistflarden der onzekerheid...
quote:Dit maal vergist u zich, deze man is niet Russisch. Ze leefden wel in dezelfde tijd, alleen kwam dit portret er wat beter van af dan de tsaar.
Op zaterdag 18 mei 2002 23:25 schreef Gellius het volgende:[..]
At first glance: Nicolaas II van Rusland - jammerlijk omgekomen in Jekaterinenburg. Over en om die executie dwarrrelen nog altijd de mistflarden der onzekerheid...
quote:Niettemin - hij heeft de oogopslag en hij heeft de baard... ik ben redelijk zeker dat hij het is.
Op zaterdag 18 mei 2002 23:27 schreef CeeJee het volgende:[..]
Ook mijn eerste gedacht, maar die foto is zo on-keizerlijk. Een Keizer kijkt nooit recht in de camera, maar altijd in de verte...
quote:Het is ook net General Sir Anthony Cecil Hogmaney Melchett. Tijd klopt ook nog.
Op zaterdag 18 mei 2002 23:28 schreef beeer het volgende:[..]
Dit maal vergist u zich, deze man is niet Russisch. Ze leefden wel in dezelfde tijd, alleen kwam dit portret er wat beter van af dan de tsaar.
quote:Hoewel ik uw teleurstelling met betrekking tot het foutief raden van de man op de foto begrijp, moet ik toch zeggen dat ik zeker weet dat het de tsaar niet is. En aangezien ik als plaatser van de foto het laatste woord heb zult u zich daar bij moeten neerleggen.
Op zaterdag 18 mei 2002 23:29 schreef Gellius het volgende:[..]
Niettemin - hij heeft de oogopslag en hij heeft de baard... ik ben redelijk zeker dat hij het is.
En Melchett is het ook niet.
quote:Zoals ik om 22:38 al had gezegd als beantwoording op uw eerste poging tot het raden van deze man: ze leefden in dezelfde tijd.
Op zaterdag 18 mei 2002 23:43 schreef Gellius het volgende:
De teleurstelling is, u zult dat kunnen invoelen, onmetelijk. Toch blijf ik - met mijn huidige mederader - volhouden dat we in elk geval in het juiste tijdvak aan het vissen zijn. Kunt u tenminste dat bevestigen - of ontkennen?
quote:neen, hij is niet.
Op zaterdag 18 mei 2002 23:47 schreef Gellius het volgende:
Laat ik dan onomwonden zijn: is onderhavige manspersoon een Romanov? Voor den draad ermee!
Min advies is om Rusland te laten varen en meer naar het westen te zeilen.
quote:Aan de pet te zien is het een Brits generaal, maar geen idee wie. Kitchener ?
Op zaterdag 18 mei 2002 23:56 schreef beeer het volgende:[..]
neen, hij is niet.
Min advies is om Rusland te laten varen en meer naar het westen te zeilen.
Iets soortgelijks is gebeurd met de Duitse familie Von Battenberg (aangetrouwd aan de koninklijke familie). De Engelse tak heeft tijdens de eerste Wereldoorlog haar naam veranderd en letterlijk vertaald naar Mountbatten.
quote:Heel goed, ik ben trots op je
Op zondag 19 mei 2002 08:04 schreef Sorrow het volgende:
Keizer Wilhelm II (Duitsland), Tsaar Nicolaas II (Rusland) en de Engelse Koning George V (en daar gaat het hier om) waren neven van elkaar. De familie Saksen-Coburg Gotha heeft uitlopers is vrijwel alle Europese vorstenhuizen.
De Engelse tak heeft tijdens de eerste Wereldoorlog de naam 'huis van Saksen-Coburg Gotha' laten vallen en veranderd in het 'huis van Windsor'.Iets soortgelijks is gebeurd met de Duitse familie Von Battenberg (aangetrouwd aan de koninklijke familie). De Engelse tak heeft tijdens de eerste Wereldoorlog haar naam veranderd en letterlijk vertaald naar Mountbatten.
quote:Die Britse koning, die troonsafstand deed om te mogen trouwen, Edward VIII geloof ik dat het was.
Op zondag 19 mei 2002 14:05 schreef beeer het volgende:
[afbeelding]edit: de vorige was te makkelijk
quote:ga door, je hebt hem bijna
Op zondag 19 mei 2002 14:46 schreef CeeJee het volgende:[..]
Die Britse koning, die troonsafstand deed om te mogen trouwen, Edward VIII geloof ik dat het was.
quote:George VI dan.
Op zondag 19 mei 2002 14:53 schreef beeer het volgende:[..]
ga door, je hebt hem bijna
quote:Of je weet wie het is, of je hebt een zesde zintuig waarvan je mij nog niet op de hoogte gebracht hebt.
Op maandag 20 mei 2002 22:27 schreef berend22 het volgende:
Deze man doet vast iets met quantum mechanica.....
ps: doet = deed.
quote:Einstein is het niet nee, maar deze meneer heeft wel met hem samen gewerkt.
Op maandag 20 mei 2002 22:43 schreef berend22 het volgende:
Het zal het zesde zintuig wel zijn..... Verveel me op dit moment te pletter in een Internetcafé op Naxos....
De jonge Albert Einstein zal het wel niet wezen....
Maareh.. werk je in dat internetcafe? zo nee, ga dan onmiddelijk wat nuttigs doen!
quote:nein, maar hij heeft wel onder oppenheimer gewerkt. En ik zei net dat hij met Einstein had samen gewerkt, maar het was niet echt samen werken. Meer elkaar op vriendelijke wijze in de haren vliegen mbt tot hun theorieen.
Op maandag 20 mei 2002 22:49 schreef Zander het volgende:
Robert Oppenheimer?
quote:dat is 'm.
Op maandag 20 mei 2002 23:00 schreef Zander het volgende:
Aha, is het dan misschien Niels Bohr?
quote:Het gaat hier weer om een quantum-mechanicus.
Op dinsdag 21 mei 2002 14:55 schreef Gellius het volgende:
Begin anders maar even met een klein hintje, beer.
quote:Hij ziet eruit als Max Planck...
Op dinsdag 21 mei 2002 15:37 schreef beeer het volgende:[..]
Het gaat hier weer om een quantum-mechanicus.
quote:Sterker nog: hij is Max Planck!
Op dinsdag 21 mei 2002 15:45 schreef Mass het volgende:[..]
Hij ziet eruit als Max Planck...
quote:hmm.. hij ziet er wel heel erg verdacht communistisch uit... voor of na Stalin?
Op dinsdag 21 mei 2002 21:46 schreef Gellius het volgende:
Géén quantummechanicus, maar een politicus. En niet uit west-europa.
quote:Als het geen rus is zit ik te denken aan een turk of bulgaar, maar ik kan geen leider vinden die er zo uit ziet.
Op dinsdag 21 mei 2002 22:06 schreef Gellius het volgende:
Tijdens Stalin, zelfs. En een beetje ervoor, ook. maar absoluut een tijdgenoot. Alleen geen landgenoot...
zit ik wel een beetje in de juiste richting te denken?
quote:Is het toevallig die (servische?) partizanen leider die later president van joegoslavie werd en waarvan ik de naam niet weet?
Op dinsdag 21 mei 2002 22:23 schreef Gellius het volgende:
Oost-Europa is wel goed, ja. Hij wordt een beetje gezien als een vader des vaderlands.
quote:Jan Masaryk, eerste president van Tjecho-Slowakije.
Op dinsdag 21 mei 2002 22:23 schreef Gellius het volgende:
Oost-Europa is wel goed, ja. Hij wordt een beetje gezien als een vader des vaderlands.
quote:Het is weer een sluipmoord op het goede antwoord van CeeJee, de onopvallende RJP-speler: Masaryk is het goede antwoord.
Op dinsdag 21 mei 2002 23:21 schreef CeeJee het volgende:[..]
Jan Masaryk, eerste president van Tjecho-Slowakije.
quote:Geen flauw idee, op het gevoel af een schrijver, begin 20ste eeuw. Helaas zijn er daar nogal veel van.
Op woensdag 22 mei 2002 14:28 schreef Gellius het volgende:
[afbeelding]
quote:Tes sentiments sont très bien!voor zover dit Frans is...
Op woensdag 22 mei 2002 15:21 schreef CeeJee het volgende:[..]
Geen flauw idee, op het gevoel af een schrijver, begin 20ste eeuw. Helaas zijn er daar nogal veel van.
quote:In de taal der onzen: dit is een hele bekende Franse schrijver, librettist, ik meen ook toneelwerken.
Op woensdag 22 mei 2002 18:38 schreef beeer het volgende:
Louis Sebastien?Doe anders een hint of vertaal je Frans naar de taal der onzen.
quote:Dan leg ik ditmaal mijn bijl neer en mag iemand anders hem oprapen.
Op woensdag 22 mei 2002 19:22 schreef Gellius het volgende:[..]
In de taal der onzen: dit is een hele bekende Franse schrijver, librettist, ik meen ook toneelwerken.
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 20:00 schreef Gellius het volgende:
Ik wil best nog wat hints verstrekken, hoor. Deze monsieur is bepaald geen nobody. Hij schreef poezie, libretto's, filmscripts. Hij was bevriend met Stravinski, Picasso, Edith Piaf.
Als ik me moet gaan schamen zegt u het maar.
quote:Sterker nog: het is Jean Cocteau, op jonge leeftijd.
Op woensdag 22 mei 2002 20:10 schreef Sorrow het volgende:
Volgens mij is het een jonge uitvoering van Jean Cocteau.
quote:Die zou ik dus nooit geraden hebben, dank u, gij mistroostig persoon.
Op woensdag 22 mei 2002 20:12 schreef Gellius het volgende:[..]
Sterker nog: het is Jean Cocteau, op jonge leeftijd.
quote:Mistroostig?
Op woensdag 22 mei 2002 20:55 schreef beeer het volgende:[..]
Die zou ik dus nooit geraden hebben, dank u, gij mistroostig persoon.
[afbeelding]
quote:Dit is vast een natuurwetenschapper.
[afbeelding]
quote:Gelukkig word ik van jouw icoontje weer een beetje vrolijk. Let's paint a happy tree!
quote:Mijn dag is weer goed
Op woensdag 22 mei 2002 22:00 schreef Sorrow het volgende:[..]
Gelukkig word ik van jouw icoontje weer een beetje vrolijk. Let's paint a happy tree!
Gellius: neen, geen natuurwetenschapper, en mistroostig sloeg idd op sorrow, niet op jouw hoor
[Dit bericht is gewijzigd door beeer op 22-05-2002 22:03]
quote:Dat lijkt er al meer op.
Op woensdag 22 mei 2002 22:02 schreef DennisMoore het volgende:
Componist?
quote:Deze meneer was toondichter
Op woensdag 22 mei 2002 22:45 schreef -Mariken- het volgende:
Ik zou een hintje waarderen...
quote:Misschien van het zuiden
Op woensdag 22 mei 2002 22:56 schreef Gellius het volgende:
Ik ook wel. Ik moest in eerste instantie denken aan een Amerikaans politicus - president misschien - uit de tweede helft van de negentiende eeuw, maar ik kan er geen vinden die op deze mijnheer lijkt.
nee hoor, dat is een dwaalspoor
quote:Idool van Boudewijn Büch?
Op woensdag 22 mei 2002 22:23 schreef beeer het volgende:
wel waar!
[afbeelding]
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 23:01 schreef -Mariken- het volgende:
't is vast Richard Wagner.
Jammer, nu moet ik voor de variatie een andere site gaan zoeken. Iemand anders nog een foto, schilderij, tekening, aquarel, weetikveelwat van een persoon die enige betekenis gehad heeft die meer is dan de vergeten mens en die het waard is om hier neer te plaatsen zodat zijn of haar glorie zelfs tot in de diepste hoeken van het internet zal rijken om daar vervolgens weer langzaam in de vergetelheid te raken?
quote:Tja, en dat in een cultuur forum....
Op woensdag 22 mei 2002 23:21 schreef DennisMoore het volgende:
Tjeuh... wat een cultureel gedoe allemaal.
quote:oei, over het algemeen heb ik het moeilijk als het een Fransman betreft...
Op woensdag 22 mei 2002 23:16 schreef -Mariken- het volgende:
Neen, geen toondichter ditmaal. Wel is hij een tijd- en landgenoot van Berlioz.
Ik begin maar te raden naar zijn professie, hoewel meneer er jong uitziet denk ik aan politiek.
quote:Tja, misschien daarom een topic met een stuk of 5 users?
Op woensdag 22 mei 2002 23:22 schreef beeer het volgende:Tja, en dat in een cultuur forum....
quote:Ja, maar dat komt omdat men de meeste aandacht op dit moment verspilt om elkaar het links / rechts -gelijk te betwisten.
Op woensdag 22 mei 2002 23:26 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Tja, misschien daarom een topic met een stuk of 5 users?
quote:Of omdat 90% van de geposte heren dood zijn, en hun portretten niet bekend bij de user die geen conservatorium/geschiedenis achter de rug heeft...
Op woensdag 22 mei 2002 23:30 schreef beeer het volgende:Ja, maar dat komt omdat men de meeste aandacht op dit moment verspilt om elkaar het links / rechts -gelijk te betwisten.
quote:Zijn leven stond inderdaad in het teken van de politiek, maar een politicus is hij toch niet te noemen.
Op woensdag 22 mei 2002 23:26 schreef beeer het volgende:[..]
oei, over het algemeen heb ik het moeilijk als het een Fransman betreft...
Ik begin maar te raden naar zijn professie, hoewel meneer er jong uitziet denk ik aan politiek.
quote:Daarom heet het ook raad je plaatje deel x.
Op woensdag 22 mei 2002 23:37 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Of omdat 90% van de geposte heren dood zijn, en hun portretten niet bekend bij de user die geen conservatorium/geschiedenis achter de rug heeft...
Maar om even wat ontopicer te blijven, is het... umh.... een acteur?
quote:Hmmn..dat klinkt als een zondebok..een politiek slachtoffer. Ik heb alleen nog geen vermoeden.
Op woensdag 22 mei 2002 23:39 schreef -Mariken- het volgende:[..]
Zijn leven stond inderdaad in het teken van de politiek, maar een politicus is hij toch niet te noemen.
quote:Juist daarom. Het moet niet te makkelijk worden natuurlijk. Gemakkelijke kwisjes zijn er al genoeg.
Op woensdag 22 mei 2002 23:37 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Of omdat 90% van de geposte heren dood zijn, en hun portretten niet bekend bij de user die geen conservatorium/geschiedenis achter de rug heeft...
quote:Dus we gaan binnenkort een keer een voetballer voorbij zien komen?
Op woensdag 22 mei 2002 23:44 schreef Gellius het volgende:Juist daarom. Het moet niet te makkelijk worden natuurlijk. Gemakkelijke kwisjes zijn er al genoeg.
quote:Niet als het aan mij ligt
Op woensdag 22 mei 2002 23:47 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dus we gaan binnenkort een keer een voetballer voorbij zien komen?
quote:Wat ben je weer zurig aan het doen, DennisMoore. Post gerust een gemakkelijk te raden contemporaine persoon, dat staat je geheel vrij...
Op woensdag 22 mei 2002 23:47 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dus we gaan binnenkort een keer een voetballer voorbij zien komen?
Ik doe overigens even niet mee met deze opgave, die door mijn lieftallige beminde is gepost - de oplettende lezertjes zal het al opgevallen zijn dat de hosting van dit plaatje geschiedt op de server waar ik ook mijn plaatjes post. Vandaar.
quote:M'n wijn is zuur
Op donderdag 23 mei 2002 00:04 schreef Gellius het volgende:Wat ben je weer zurig aan het doen, DennisMoore. Post gerust een gemakkelijk te raden contemporaine persoon, dat staat je geheel vrij...
En ik heb wel een makkelijke, levende klaarstaan, maar d'r loopt er nog een...
quote:Uwe orchidee is zuinig met hints... misschien dat zij zo lieftallig wil zijn en nog een kleine hint wil verstrekken voordat ik in de koets naar dromenland stap?
Op donderdag 23 mei 2002 00:04 schreef Gellius het volgende:[..]
Wat ben je weer zurig aan het doen, DennisMoore. Post gerust een gemakkelijk te raden contemporaine persoon, dat staat je geheel vrij...
Ik doe overigens even niet mee met deze opgave, die door mijn lieftallige beminde is gepost - de oplettende lezertjes zal het al opgevallen zijn dat de hosting van dit plaatje geschiedt op de server waar ik ook mijn plaatjes post. Vandaar.
quote:Ik begrijp dat je vandaag een rot dag gehad hebt, maar toch moet je dan nog steeds netjes op je beurt wachten. Dus wees goed en haal dat plaatje weg. Zo, en nu ga ik slapen. Welterusten allen.
Op donderdag 23 mei 2002 00:19 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
Hoppa, een makkelijke.
quote:Rot dag? Helemaal niet. Prima dag gehad!
Op donderdag 23 mei 2002 00:24 schreef beeer het volgende:Ik begrijp dat je vandaag een rot dag gehad hebt, maar toch moet je dan nog steeds netjes op je beurt wachten. Dus wees goed en haal dat plaatje weg. Zo, en nu ga ik slapen. Welterusten allen.
But ehm... who died and made you king of this topic?
D'r zijn zat 'raad'-topics met méér users, en méér actie, waar alles gezellig door elkaar loopt. Werkt prima in de praktijk!
quote:Oi, dat ben ik hartgrondig met je oneens. De belangrijkste reden waarom ik weer gillend wegloop bij de andere raad-je-topics, is juist dat alles door elkaar loopt! Ik prijs mij zeer gelukkig dat de weinigen die in RJP posten wèl de zelfbeheersing kunnen opbrengen om te wachten met posten voor er een goed antwoord is gegeven.
Op donderdag 23 mei 2002 00:30 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Rot dag? Helemaal niet. Prima dag gehad!
But ehm... who died and made you king of this topic?
D'r zijn zat 'raad'-topics met méér users, en méér actie, waar alles gezellig door elkaar loopt. Werkt prima in de praktijk!
Omdat -Mariken- aangegeven heeft de komende dagen geen tijd te hebben, zal ik het goede antwoord, op haar verzoek, hier prijsgeven: het was Alexis de Tocqueville (1805-1859), een beroemd frans filosoof, met name op het gebied van rechtspraak, de (amerikaanse) democratie. of hij voetbalde, is mij helaas niet bekend.
Jouw plaatje, DM... kweenie, houdt voor mij het midden tussen John Belushi en Marlon Brando.
quote:Zo te zien is het een voetballer uit de tijd dat Nederland wel eens in een finale ergens stond.
Op donderdag 23 mei 2002 11:44 schreef beeer het volgende:
aha... Alexis de TocquevilleDM zal wel een voetballer gepost hebben, ik denk Ronaldo.
quote:Ach ja, ik denk weer te cultureel
Op donderdag 23 mei 2002 11:44 schreef beeer het volgende:
DM zal wel een voetballer gepost hebben, ik denk Ronaldo.
quote:Helaas heb ik de laatste 20 jaar niet zo veel aandacht besteed aan voetbal
Op donderdag 23 mei 2002 12:02 schreef Gellius het volgende:[..]
Ach ja, ik denk weer te cultureel
. Dat shirtje... inderdaad, zou best eens een voetballer kunnen zijn. Jaren zeventig, zo te zien.
Had in 1974 een hit in de VS. Een collega-bandlid werd beste gitarist ter wereld genoemd (beter dan Clapton). Verkochten wereldwijd meer dan 5 miljoen platen.
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 23-05-2002 12:32]
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 12:48 schreef Gellius het volgende:
Ah, dankzij Beer weet ik het al: dit is Tijs van Leer.
quote:Thijs van Leer, inderdaad. Samen met Jan Akkerman en wat anderen de band 'Focus', en de monsterhit 'Hocus Pocus'.
Op donderdag 23 mei 2002 12:48 schreef Gellius het volgende:
Ah, dankzij Beer weet ik het al: dit is Tijs van Leer.
Links. 'Iets' ouder geworden...
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 13:02 schreef Sorrow het volgende:
Ach natuurlijk, Thijs van Leer. Van PEC Zwolle.
quote:All in good fun, heer Beer. All in good fun.
Op donderdag 23 mei 2002 13:19 schreef beeer het volgende:[..]
Ik vat het niet meer... dankzij mij weet je dat het Thijs van Leer is, en hij is van PEC Zwolle, die ik ervan verdenk dat het een voetbalclub is, ondanks dat het hier om een musicus gaat. Wat is precies de relatie tussen de drie?
quote:Ik had idd nog even een hintje moeten geven voor ik mijn bed opzocht, maar ja, nu is m'n plaatje al verklapt...
Op donderdag 23 mei 2002 00:09 schreef beeer het volgende:[..]
Uwe orchidee is zuinig met hints... misschien dat zij zo lieftallig wil zijn en nog een kleine hint wil verstrekken voordat ik in de koets naar dromenland stap?
quote:Beeldend Kunstenaar!
Op donderdag 23 mei 2002 17:34 schreef -Mariken- het volgende:[..]
Muzikant?
quote:Inderdaad! Jij weet het dus al, Sorrow?
Op donderdag 23 mei 2002 17:58 schreef Sorrow het volgende:[..]
Beeldend Kunstenaar!
quote:Ja, dat is het probleem soms. Binnen een seconde gewoon weten wie het is. Had ik ook bij die voetballer van vanmorgen
Op donderdag 23 mei 2002 18:38 schreef Gellius het volgende:[..]
Inderdaad! Jij weet het dus al, Sorrow?
quote:Ik denk niet dat het helpt maar zijn wiegje stond in het (voormalig) oostblok.
Op donderdag 23 mei 2002 19:09 schreef beeer het volgende:
Is meneer Fransman?
quote:Inderdaad. Laten we zeggen dat zijn kunst tamelijk grootschalig is. Past niet in een museum.
Op donderdag 23 mei 2002 19:12 schreef Sorrow het volgende:[..]
Ik denk niet dat het helpt maar zijn wiegje stond in het (voormalig) oostblok.
quote:Helemaal goed. Onze emballage-arties Christo Javacheff, geboren in Bulgarije (1935).
Op donderdag 23 mei 2002 19:26 schreef CeeJee het volgende:
Die rare inpakker, Christo ?
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 19:31 schreef Sorrow het volgende:[..]
Helemaal goed. Onze emballage-arties Christo Javacheff, geboren in Bulgarije (1935).
quote:Sorry, ik liet me even gaan. Ik zal vanavond eens op zoek gaan naar wat fijne pics.
Op donderdag 23 mei 2002 19:37 schreef Gellius het volgende:[..]
Ik hoef niet eens meer te bevestigen: Sorrow neemt mijn taken geheel over! Heb je misschien ook een plaatje bij te dragen, o secundant?
quote:Ik ben even zonder inspiratie. Iemand anders?
Op donderdag 23 mei 2002 19:41 schreef Sorrow het volgende:[..]
Sorry, ik liet me even gaan. Ik zal vanavond eens op zoek gaan naar wat fijne pics.
Aan u, o meester...
quote:Richard Strauss, naast componist ook dirigent.
Op donderdag 23 mei 2002 20:07 schreef beeer het volgende:
ach, ik ben ook met weinig inspiratie, maar ik heb zo mijn sites.
quote:Dat is snel?!
Op vrijdag 24 mei 2002 10:15 schreef GroteBroeder het volgende:[..]
Richard Strauss
Maar wel goed. Maar ik heb de indruk dat ik die hint voor niks gegeven heb.
quote:Ja sorry, ik zag het meteen, ik had je hint niet eens nodig!
Op vrijdag 24 mei 2002 10:18 schreef beeer het volgende:[..]
Dat is snel?!
Maar wel goed. Maar ik heb de indruk dat ik die hint voor niks gegeven heb.
quote:Het was een Nederlander.
Op vrijdag 24 mei 2002 10:42 schreef GroteBroeder het volgende:
Hier eentje van mij:
quote:Ik denk dat deze foto in de jaren 50 is gemaakt. Geen politicus en ZEKER geen voetballer...
Op vrijdag 24 mei 2002 18:02 schreef Gellius het volgende:
Dat kapsel.. dat moet jaren dertig, jaren veertig zijn. Politicus? Voetballer, wellicht?
quote:Je bent niet warm en niet koud...
Op zaterdag 25 mei 2002 11:29 schreef Gellius het volgende:
Is het dan wellicht een schrijver? Om de een of andere reden spookt de naam 'A.M. de Jong' steeds door mijn hoofd, maar ik weet dat die het niet is. Oh, help.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |