Je weet niet of dat antwoord bij die vraag hoorde, er wordt echt ongelooflijk veel geknipt in de regiequote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:11 schreef Kinga het volgende:
Wat ik ook niet snap he. Dan krijgen ze zo'n vraag van: Gaf George de brief aan de mol? En dan wordt er op Ja geklikt. Puur op kansberekening is dat toch niet slim? Je hebt meer kans dat je het antwoord goed hebt als je dan op Nee drukt... Zelfde geldt voor al die groepjes, "in welk groepje zat de mol" Ja als je slim bent kies je dan het groepje met de meeste man...
Zeur, zeur, zeur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:18 schreef zeebeschuit het volgende:
Heel prive vliegtuig voor henzelf? En dat van onze belastingcenten.
Zit inderdaad ook wel eens te denken hoe ik het zou aanpakken. In de eerste paar aflevering inderdaad alleen stemmen waar de meeste mensen onder vallen en gewoon iedereen omvatten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:11 schreef Kinga het volgende:
Wat ik ook niet snap he. Dan krijgen ze zo'n vraag van: Gaf George de brief aan de mol? En dan wordt er op Ja geklikt. Puur op kansberekening is dat toch niet slim? Je hebt meer kans dat je het antwoord goed hebt als je dan op Nee drukt... Zelfde geldt voor al die groepjes, "in welk groepje zat de mol" Ja als je slim bent kies je dan het groepje met de meeste man...
Dat heb ik vorig jaar ook vaak zitten denken. In de volgende aflevering zijn er vier vrouwen en vijf mannen. De kans is dus groter dat de Mol een man is. Hetzelfde bij een spel met twee groepen. Volgens mij zit je op die manier veiliger dan dat je op één persoon wedt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:51 schreef StinsonB het volgende:
[..]
Zit inderdaad ook wel eens te denken hoe ik het zou aanpakken. In de eerste paar aflevering inderdaad alleen stemmen waar de meeste mensen onder vallen en gewoon iedereen omvatten.
Alleen is er altijd het omslagpunt waarbij je niet meer moet spreiden, dat lijkt me wel lastig. Daar lijken ook vaak deelnemers de fout in te gaan, te lang spreiden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:06 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Dat heb ik vorig jaar ook vaak zitten denken. In de volgende aflevering zijn er vier vrouwen en vijf mannen. De kans is dus groter dat de Mol een man is. Hetzelfde bij een spel met twee groepen. Volgens mij zit je op die manier veiliger dan dat je op één persoon wedt.
Dat dacht ik dus ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:11 schreef Kinga het volgende:
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 02:41 schreef JanPiraat het volgende:
Ik denk dat Manuel nog wel een keer een woedeaanval gaat krijgen en allemaal mensen gaat slaan
Ik heb het bijgehouden en iedereen gaf wel een of twee (soms drie) namen op van verdachten, tijdens de test. Iedereen, behalve Loretta, die hoorde je geeneen naam zeggen. Toen wist ik vrijwel zeker dat ze eruit zou vliegen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 03:04 schreef TLC het volgende:
Bij het maken van de vragen voor de executie hoorde je van 4 kandidaten niet waarom ze voor 1 iemand kozen, misschien is dat wel een hint.
Inderdaad, dat slaat helemaal nergens op. Ze zoeken ook echt iemand uit op zijn of haar initialen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 03:04 schreef TLC het volgende:
Vooralsnog ga ik voor Barbara Barend als mol ; de afkorting van haar is BB (Big Brother, zeg maar big brother is watching you...). Het is wel vergezocht hoor
Die is veel te duidelijk. Op het het widm forum zit iemand die zegt dat er hints van vorige jaren terugkomen. Deze hints hebben betrekking op diegene die niet de mol is. Zo is Hind niet de mol door al het rode en is Sanne niet de mol omdat ze de brief van George kreeg. Want niet is wat het lijkt. En Loretta is niet de mol omdat deze uit de serie ligt. Zo kan je elke aflevering 2 mensen wegstrepen + 1 iemand die eruit gaat. En na 3 afleveringen weet je de mol.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Trouwens, als Hind de mol is vind ik die rode sleutelhanger wel heel slecht als hint....
Mijn mol op het moment om verschillende redenen maar vooral door het montagewerk. In het vliegtuig is Tim te nadrukkelijk in beeld bezig met gegevens vragen van de andere kandidaten net als dat hij als enige betrouwbare vriend wordt afgeschilderd in de garage.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:53 schreef booo het volgende:
Van Tim zou ik in eerste instantie denken dat hij de mol niet is, dat is gewoon niks voor hem. Maar nu ik er over nadenk, is dat juist misschien wel handig?
Jezus.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 03:04 schreef TLC het volgende:
Bij het maken van de vragen voor de executie hoorde je van 4 kandidaten niet waarom ze voor 1 iemand kozen, misschien is dat wel een hint.
Vooralsnog ga ik voor Barbara Barend als mol ; de afkorting van haar is BB (Big Brother, zeg maar big brother is watching you...). Het is wel vergezocht hoor
En als een slimme kandidaat. Hij wordt de winnaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 02:40 schreef broer het volgende:
Ik schat Arjen trouwens in als een sympathieke kandidaat, dus die mag er van mij wel lang in blijven.
Of hij is de Molquote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:07 schreef Bragi het volgende:
[..]
En als een slimme kandidaat. Hij wordt de winnaar.
Klinkt het best tot nu toe.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:01 schreef muiterij het volgende:
[..]
Die is veel te duidelijk. Op het het widm forum zit iemand die zegt dat er hints van vorige jaren terugkomen. Deze hints hebben betrekking op diegene die niet de mol is. Zo is Hind niet de mol door al het rode en is Sanne niet de mol omdat ze de brief van George kreeg. Want niet is wat het lijkt. En Loretta is niet de mol omdat deze uit de serie ligt. Zo kan je elke aflevering 2 mensen wegstrepen + 1 iemand die eruit gaat. En na 3 afleveringen weet je de mol.
Dit vind ik wel logisch klinken, maar er zitten nog haken en ogen aan. Ten eerste, wat als sanne de volgende aflevering uit het spel vliegt, dan weet je nog maar 5 mensen die de mol kunnen zijn. Opzich geen slechte theorie maar nog te onzeker.
Mijn mollen zijn op het moment: Manuel en Frits
WIDM Prono 2010 #2quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:15 schreef de_boswachter het volgende:
Kunnen we ergens poulen wie de Mol 2010 is ?
Ik ga voor die gast van Roberto Jacketti en de Scooters
[ afbeelding ]
Opzich goed denkwerk, maar over die cd: probeer in Japan maar eens een cd voor 2000 yen te kopen. Ik kan je vertellen, dat wordt verrekte lastig in die tijd.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:40 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Mijn mol op het moment om verschillende redenen maar vooral door het montagewerk. In het vliegtuig is Tim te nadrukkelijk in beeld bezig met gegevens vragen van de andere kandidaten net als dat hij als enige betrouwbare vriend wordt afgeschilderd in de garage.
Daarnaast legt hij zijn sleutel op een kist (was zo aangegeven maar erg makkelijk verkeerd gedaan, hij stond immers niet op een toren). En hij koopt een Tv-gids (wel met een boyband erop maar met Frits en Eric veel te link), waarom geen cd oid van een rockgroep. Montagewerk maakt hem wel heel erg onschuldig allemaal want dit wordt niet echt naar voren gehaald.
Zijn reaktie nadat hij een groen scherm kreeg was wat te gemaakt, maarja hij is immers geen acteur.
Tim dus
Vermoed dat je op mijn theorie'ke doelt! Maar wat jij zegt daar zat ik ook mee. Want als diegene eruit gaat waar ze een hint over hebben geplaatst, dat kunnen ze vantevoren niet voorspellen. Het enige wat zou kunnen is dat ze het kunnen sturen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:01 schreef muiterij het volgende:
[..]
Die is veel te duidelijk. Op het het widm forum zit iemand die zegt dat er hints van vorige jaren terugkomen. Deze hints hebben betrekking op diegene die niet de mol is. Zo is Hind niet de mol door al het rode en is Sanne niet de mol omdat ze de brief van George kreeg. Want niet is wat het lijkt. En Loretta is niet de mol omdat deze uit de serie ligt. Zo kan je elke aflevering 2 mensen wegstrepen + 1 iemand die eruit gaat. En na 3 afleveringen weet je de mol.
Dit vind ik wel logisch klinken, maar er zitten nog haken en ogen aan. Ten eerste, wat als sanne de volgende aflevering uit het spel vliegt, dan weet je nog maar 5 mensen die de mol kunnen zijn. Opzich geen slechte theorie maar nog te onzeker.
quote:En toen zei iemand heel stellig:
- Hind is de mol, dat kan je zien omdat zij als enige een rode sleutel had.
Waarop iemand anders zei:
- Maar ze zullen toch niet hints gebruiken die al eerder zijn gebruikt?
En toen begon er een kwartje te vallen. Pieter-Jan had laatst op 3FM gezegd, als ik me goed herinner, dat deze WIDM-serie een diepere laag heeft voor de vaste kijkers van WIDM. Een diepere laag houdt meestal in dat je dus herkenning hebt.
Wat nou als hij doelde dat er hints van vorige seizoenen terugkomen?
Maar nu de logica erachter.
Wat ik niet kon plaatsen was steeds het bordje "Niets is wat het lijkt"
Wat nou... als oude hints van vroeger worden gebruikt, om juist aan te tonen dat mensen niet de mol zijn?
Dus dan is mijn theorie:
Niets is wat het lijkt: oude mol-hints worden opnieuw gebruikt. Echter deze keer niet om de mol aan te tonen, maar om juist de niet-mollen te identificeren [niets is wat het lijk].
Overduidelijke hints in deze aflevering:
1. Hind met haar rode sleutel.
2. Sanne die een brief van ex mol krijgt gegeven.
En nog iets om dit te ondersteunen: In het begin werd gezegd dat de mol in aflevering 3 zich kenbaar maakt. Rekent u even mee?
Totaal kandidaten + mol = 10 mensen
Aflevering 1: 2 hints worden gegeven + 1 iemand die uit de serie gaat = 3 mensen die niet de mol kunnen zijn.
In drie afleveringen kun je dus van 9 man zo op deze manier te weten komen dat zij niet de mol zijn, en dan hou je 1 iemand over die nog niet via executie of via een 'oude hint' is bestempeld als 'niet-mol'.
Conclusie: de mol kan in aflevering drie worden ontmaskerd, omdat je dan de niet-mollen weet.
Deze laatste berekening is een indicatie, ze kunnen natuurlijk ook meer hints in een aflevering doen. Maar als je dit aanhoudt van aflevering 1 zou het precies uitkomen.
Hoogste aantal kijkers ooit volgens mij?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:28 schreef iggyinthehouse het volgende:
Aantal kijkers gisteren: 1.912.000
Klopt ja, die had ik ook gelezen! Moet de volgende aflevering maar blijken. Verbaas me soms om de vergaande dingen die mensen 'bedenken' hoor. Bijvoorbeeld iets wat op het shirt van Manuel stond, iets met velves. En dat ging iemand googelen icm mol en toen kwam iemand bij een hartchirurg uit ofzo. Naja heel wazig maar wie weet gaat het wel zo diep. hieronder het stukje:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:01 schreef muiterij het volgende:
[..]
Voor 15 euro moet er toch wel een cd single te koop zijn of een rockblad in plaats van een tv-blad.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:27 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Opzich goed denkwerk, maar over die cd: probeer in Japan maar eens een cd voor 2000 yen te kopen. Ik kan je vertellen, dat wordt verrekte lastig in die tijd.
Het kan wel, maar cdwinkels zijn wel vrij duur vergeleken met hier.
De sleutel kan ze toch niets aan doen? ookal liep ze geheel in het zwart. het gaat niet om haar kleding maar omdat zij als enige een rood label aan de sleutel had terwijl de rest allemaal wit was.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:53 schreef ralfseltje het volgende:
Vanmiddag nog maar eens kijken, maar ik heb wel een sterk vermoeden inmiddels. Nav die theorie dat elke niet-mol een hint krijgt, hoe zorgt de redactie er dan voor dat Hind rode kleding/rode sleutelhanger heeft? Lijkt me voor Hind ook vrij raar, en dan lopen ze het gevaar dat de deelnemers onderling gaan overleggen over zoiets? Vind het nog net iets te vaag iig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |