Een tetanusprik, wat verband, en een onbegaanbare douche later zat de poes warm binnen. Nog afgescheiden, om te wennen, maar ook omdat ik hier een niet gecastreerde kater heb rondlopen. De eerste dag is ze niet uit de hoek gekomen, en bleef ze blazen.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteren, tijdens het weggooien van huisvuil, viel de babe en mij op dat er een zielig klein katje tussen het fietsenhek onder onze flat zat. Het leek een kitten te zijn, en zag er ontzettend koud en sneu en verdwaald uit. Tenminste, in onze mietjesogen. We hebben een bakje brokjes neergezet, wat als een gek naar binnen geschrokt werd, ondanks het feit dat ze doodsbang voor ons was. Later op de avond zijn we nog een keer gaan kijken, en ze zat er nog steeds even zielig te zijn. Na nog wat eten en wat kippenbouillon neer te hebben gezet heb ik op de Amivedisite zitten kijken, maar daar was geen vermiste poes die op haar leek te vinden. De dierenambulance trekt niet uit voor zwerfkatjes of mogelijke zwerfkatjes, tenzij ze dood liggen te gaan, dus dat was ook geen optie.
Aangezien het vannacht best verdomde koud zou worden, hebben Litso en ik besloten het beest te vangen. Ooit een kitten geprobeerd te vangen die niet wil? Succes. Nou ja, niet gelukt dus, ook niet met een boobietrap, dus nog wat voer neergezet in de hoop dat ze vannacht haar huis wellicht terugvindt en vandaag weg zou zijn.
Niet dus. Ze zat er toen ik thuiskwam weer, en was aan het schooien bij de prullenbakken. Het sneeuwt hier flink, dus de keuze om het weer te proberen was al snel gemaakt. Hier thuis heeft ze het in ieder geval warm en kan ik rustig op zoek naar een eventuele baas die haar kwijt is.
Ze kwam veel sneller op het eten af dan gisteren, ook al was ik bij het bakje gaan zitten. Eerst jatte ze snel wat brokken weg en at het verder weg op, maar toen ze bij het bakje bleef om te eten heb ik d'r snel gepakt en in m'n voerbak gezet, maar m^en, de oorlogswonden zijn aanwezig. Ze heeft flink doorgebeten.
Nou ja, niet zo lang verhaal iets korter: ze zit nu in m'n badkamer met wat voer, drinken en een geïmproviseerde kattenbak, en ik laat haar voorlopig met rust.
Eerste stap is gezet, nu de rest. Volg hier de avonturen
.
Foto's komen zodra ik niet meer het vermoeden heb dat ze me wil vermoorden. Oh, en de werknaam is Izzie.
En ligt ze er heerlijk relaxed bij, en ik kan haar aaien, zelfs zonder voer bij me te hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Mja, ik ga vanavond even nadenken over hoe ik het allemaal aan ga pakken. Wat in ieder geval op korte termijn moet gebeuren is dat ze gecontroleerd wordt op een chip. De wormen- en vlooienkuur x2 moet ook gebeuren. Daarnaast moet ze dus eigenlijk een dierenarts zien. En ja, Noah moet 's gecastreerd worden. Al pleit het heel erg voor 'm dat hij zelfs nu niet sproeit, maar dat terzijde. En het is fijn dat ik in termijnen kan betalen, dat weet ik ook, maar dan nog moet ik gewoon ff kijken hoe het allemaal moet.
Nou, véél blijer nieuws: ze blaast dus af en toe nog halfslachtig als ik binnenkom, maar ik kan er rustig bij gaan zitten. Ik heb haar zojuist natte brokjes vanaf m'n vingers gevoerd, en na even te wennen ging dat helemaal prima. Na een uitgebreide maaltijd heeft ze zich nog uitgebreider zitten wassen terwijl ik er nog naast zat, en daarna hebben we een goed kwartier zitten aaien en kriebelen, waarbij ze gewoon op d'r zij ging liggen. Oh, en Noah is ook een stuk bedaard.
.
Nou, madame vindt aaien stiekem helemaal prima, dus ik denk dat dat goed moet komenquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:10 schreef Henk-B het volgende:
Deze ook maar volgen!!
Heb hetzelfde meegemaakt alweer een jaar geleden zie Zwerkitten gevangen!!!
Kiki is nog steeds geen kroelkat geworden, maar heel soms als ze net wakker is kun je haar lekker aaien.
Dan gaat dat wel goedkomen!!quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou, madame vindt aaien stiekem helemaal prima, dus ik denk dat dat goed moet komen. Maar Kiki is ook een mooierd zeg.
Welneequote:Op donderdag 7 januari 2010 20:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik kom over als een armzalige schooier hè? Sorry.
We hadden al aangeboden met de pet rond te gaan als de dierenartskosten tegenvallenquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:18 schreef keesjeislief het volgende:
Wat een lieve topics, Kerstmis-nagloei-feel good..
Kunnen we, als as. dierenartskosten enz. erg vervelend worden, niet een mini-Asielactie doen?
Heel goed, ik hou me ook aanbevolen als dat zo blijkt te zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:21 schreef Greys het volgende:
[..]
We hadden al aangeboden met de pet rond te gaan als de dierenartskosten tegenvallen
Je zou bijna gaan denken dat F&Fers allemaal miljonairs zijn hè.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:21 schreef Greys het volgende:
[..]
We hadden al aangeboden met de pet rond te gaan als de dierenartskosten tegenvallen
Dacht het wel.quote:
Ik ookquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:23 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Heel goed, ik hou me ook aanbevolen als dat zo blijkt te zijn. [ afbeelding ].
Dat ziet er al een heel stuk beter uit dan gisterenquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:07 schreef clumsy_clown het volgende:
En ligt ze er heerlijk relaxed bij, en ik kan haar aaien, zelfs zonder voer bij me te hebben.
[ afbeelding ]
Tegen de tijd dat we zelf honger hebben dan gaan ze weer voor ons met de pet rondquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat F&Fers allemaal miljonairs zijn hè.
Bij Ingetje is het binnenkort al in elk geval en Nonneke dacht dat het landelijk wasquote:
Of we komen allemaal bij jou wonen en dan in bad met jouw Lushquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:31 schreef Greys het volgende:
Tegen de tijd dat we zelf honger hebben dan gaan ze weer voor ons met de pet rond![]()
Ik heb nog even gekeken bij Amivedi, maar nix hoorquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Zal je zien dat ze gewoon een chip en een baasje heeft.
Gezien enkele ervaringen in het niet al te verre verleden geeft dat helaas geen garantie.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb nog even gekeken bij Amivedi, maar nix hoor
Nou, echt wel niet hierquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat F&Fers allemaal miljonairs zijn hè.
Maar als je je poes op Amivedi zet he... dan zet je er toch een foto bijquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:41 schreef Greys het volgende:
Gezien enkele ervaringen in het niet al te verre verleden geeft dat helaas geen garantie.
Chip uitlezen is gratisquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Zal je zien dat ze gewoon een chip en een baasje heeft.
Dat zou best wel eens binnenkort kunnen zijn, gezien het feit dat de meeste kittens in mei geboren worden, en er nu zo'n beetje de leeftijd voor krijgen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik denk overigens dat de dierenarts naar huis laten komen de beste optie is. Ze moet toch gezien worden denk ik, wie weet wat ze met zich meedraagt. En dan moet ik Noah maar castreren. Weet iemand al wanneer die kortingsweek daarvoor was?
Bleh. Waaro? Maar ze oogt helemaal niet 18quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hoewel...
Stel dat de dame echt op leeftijd is:
584539
CYPERSBRUIN, 18 jaar, 2 witte voorpootjes, wit befje. erg klein,
Die zag ik gisteren ook, maar kon de pootjes niet goed zien op de foto's.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hoewel...
Stel dat de dame echt op leeftijd is:
584539
CYPERSBRUIN, 18 jaar, 2 witte voorpootjes, wit befje. erg klein,
Kwoot me any time, behbeh!quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar als je je poes op Amivedi zet he... dan zet je er toch een foto bij
Slaat niet op jouw post, maar ik had zin om je te kwooten
Ja, about that, ik heb dus besloten er geen foto bij te geven. Ik zal vast heel paranoïde zijn hoor, maar als ik foto en al in de AH hang hier, is het wel héél makkelijk een gratis poes op te komen halen. Ik moet wel iets hebben om te kunnen verifiëren, en die punt op haar neus is een mooie.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar als je je poes op Amivedi zet he... dan zet je er toch een foto bij
Slaat niet op jouw post, maar ik had zin om je te kwooten
Volgens mij Rotterdam noord of zuidquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Bleh. Waaro? Maar ze oogt helemaal niet 18.
Noord,quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Volgens mij Rotterdam noord of zuid
Een kwieke oude damequote:Op donderdag 7 januari 2010 20:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Bleh. Waaro? Maar ze oogt helemaal niet 18.
Elies bedoelt het andersom denk ik ook, dat als je je kat kwijt bent dat je er dan een foto bij zetquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, about that, ik heb dus besloten er geen foto bij te geven. Ik zal vast heel paranoïde zijn hoor, maar als ik foto en al in de AH hang hier, is het wel héél makkelijk een gratis poes op te komen halen. Ik moet wel iets hebben om te kunnen verifiëren, en die punt op haar neus is een mooie.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een kwieke oude dame
Ik kan sowieso moeilijk schatten, maar Izzie is nog niet helemaal in haar normale doen, en dat maakt het niet makkelijker. Maar het zou zomaar kunnen
Wil je dat ik bel en dan ophang als ze het blijkt te zijn
Ohhhh
Neu, dat snap ik. Maar andersom dus: als je je kat kwijt bentquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, about that, ik heb dus besloten er geen foto bij te geven. Ik zal vast heel paranoïde zijn hoor, maar als ik foto en al in de AH hang hier, is het wel héél makkelijk een gratis poes op te komen halen. Ik moet wel iets hebben om te kunnen verifiëren, en die punt op haar neus is een mooie.
Tis Noordquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Dan moet het wel Rotterdam zuid zijn, want ik heb constant contact met Noord, en daar zijn geen poezen vermist. Rotterdam zuid is 2 bruggen over... Ik weet niet of dat realistisch is.
Als ze niet gelijk over de stip beginnen is het Izzie nietquote:
Ze heeft dus twee witte voorpootjes clums?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:48 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Noord,
3069KS
Berkheide
Rotterdam
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een kwieke oude dame
Ik kan sowieso moeilijk schatten, maar Izzie is nog niet helemaal in haar normale doen, en dat maakt het niet makkelijker. Maar het zou zomaar kunnen
Wil je dat ik bel en dan ophang als ze het blijkt te zijn
Ohhhh
Ze heeft net zulke groene ogen als Greys... dus zou ze.... uhhh.... 34 zijnquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:49 schreef Ingetje79 het volgende:
Ze lijkt op Droopy van de achterkant....dan zou ze 7 zijn
Ik heb er nog eens goed naar gekeken, maar die 'stip' kan natuurlijk ook een oud schaafwondje zijn, of iets van een vuiltje. Ik was er nog niet helemaal uitquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:50 schreef Harajuku. het volgende:
Als ze niet gelijk over de stip beginnen is het Izzie niet
Ja snap ik, maar ik moest eraan denkenquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Elies bedoelt het andersom denk ik ook, dat als je je kat kwijt bent dat je er dan een foto bij zet
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ze heeft net zulke groene ogen als Greys... dus zou ze.... uhhh.... 34 zijn
24quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ze heeft net zulke groene ogen als Greys... dus zou ze.... uhhh.... 34 zijn
Oh, echt? Want op de foto's lijkt het gewoon alsof het hoort.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb er nog eens goed naar gekeken, maar die 'stip' kan natuurlijk ook een oud schaafwondje zijn, of iets van een vuiltje. Ik was er nog niet helemaal uit
Staat bij Amivedi onder Rotterdam Noordquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar ik moest eraan denken.
Ik kan die kat heul niet vinden? Anders bel ik wel ff hoor. Heb jij het nummer Elisa?
Dat jij geen foto er bij deed vind ik alleen maar heel slim!quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar ik moest eraan denken.
Oh, nu ben ik zenuwachtigquote:Ik kan die kat heul niet vinden? Anders bel ik wel ff hoor. Heb jij het nummer Elisa?
contactpersoon: Mw. D.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik kan die kat heul niet vinden? Anders bel ik wel ff hoor. Heb jij het nummer Elisa?
Ik sluit maar wéér eens bij jou aan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat jij geen foto er bij deed vind ik alleen maar heel slim!![]()
[..]
Oh, nu ben ik zenuwachtig![]()
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
contactpersoon: Mw. D.
tel 088-0064605
Twee keer over laten gaan en dan ophangen; moeten ze maar opschieten
Plumeau heeft ook wel eens een stip op haar neus. Gaat vaak na een week of twee weer weg. Vandaarom dat ik nooit heel zeker durf te zeggen dat de stip er hoort of nietquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:52 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, echt? Want op de foto's lijkt het gewoon alsof het hoort.
Ja. En als de Lush op is gaan we gewoon allemaal in bad met Greys zelf.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Of we komen allemaal bij jou wonen en dan in bad met jouw Lush
OMGquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
contactpersoon: Mw. D.
tel 088-0064605
Twee keer over laten gaan en dan ophangen; moeten ze maar opschieten
Oh, hoopvol danquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:57 schreef clumsy_clown het volgende:
En izzie heeft ook witte achterpoten trouwens.
*belt
Tuurlijk! En een oude kat zonder baasje? Zie je toch weinigquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:55 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik zou persoonlijk doodsangsten uitstaan als een van m'n katten vermist was en helemaal met dit weer.
Dus bellen is mss wel zo eerlijk ja![]()
Elies!quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tuurlijk! En een oude kat zonder baasje? Zie je toch weinig
Maar twee keer laten overgaan is wel zat, toch?!
quote:
Dan is het haar vast niet!quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:57 schreef clumsy_clown het volgende:
En izzie heeft ook witte achterpoten trouwens.
*belt
Dat ging niet via Amivedi toch?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:03 schreef Greys het volgende:
Clums had zelf ook al een paar mensen gebeld eerder deze week... staat er bij sommige mensen op Amivedi dan een rechtstreeks telefoonnummer en bij sommigen gaat het via Amivedi ofzo?![]()
Hoe werkt zoiets?
Geen idee; hier stond het nummer van Amivedi bij in elk gevalquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:03 schreef Greys het volgende:
Clums had zelf ook al een paar mensen gebeld eerder deze week... staat er bij sommige mensen op Amivedi dan een rechtstreeks telefoonnummer en bij sommigen gaat het via Amivedi ofzo?![]()
Hoe werkt zoiets?
Ah oke, dat dacht ik!quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat ging niet via Amivedi toch?
Nee dat was via vermistedierenregister.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:03 schreef Greys het volgende:
Hoe werkt zoiets?
We betalen allemaal mee, dus als jij haar thuis wilt houden, dan regelen we datquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Nee dat was via vermistedierenregister.
Nou ja, over die kat van 18, bij de opermkingen stond dat zij erg ziekig was, en waarschijnlijk gewoon een plekje had gevonden om te gaan sterven. Daarnaast dus geen witte achterpoten. Er waren in het afgelopen jaar nog 5 andere cypertjes kwijt, maar die matchten allemaal ook niet.
Hoe het nu zit: Als ik haar op de site van Amivedi zet, blijft ze in ieder geval 3 maanden zichtbaar staan. Mensen van Amivedi zelf kunnen tot 3 jaar terug zoeken. Als een particulier een gevonden kat in huis neemt, heeft de eigenaar een jaar de tijd om het beest te vinden en op te halen. In de tussentijd moet ik alle bonnen bewaren, en heeft de eigenaar een maand de tijd om de kosten die zijn gemaakt te vergoeden. In die maand zou de kat bij mij blijven. Als hij niet met het geld op de proppen komt, mag ik de poes op mijn naam zetten.
Ik vroeg of de dierenambulance langs zou willen komen om de chip te checken, ze zei 'nee, die gaan gewoon tegen je zeggen dat je 'm op straat moet doen'. Dus nu besloten dat ik eerst naar de dierenarts ga, en ze dan pas m'n gegevens online zet.
Ik kan haar ook naar het asiel brengen. Eigenaren hebben in een asiel 2 weken de tijd om hun kat op de halen. Als ze binnen 2 weken niet op komen dagen, wordt de kat ter adoptie opgegeven. Alleen moet ze dan wel direct in quarantaine, en moet ik de volle pond betalen wat je in het asiel voor een kat betaalt. Aan de andere kant: die kosten zullen gelijk zijn aan de kosten van de dierenarts.
Het tweede plan is geniepiger, maar dan moet ze naar het asiel en terug.
Uiteraard. Maar dan nog kun je er toch voor kiezen om poes thuis te houden tot er zich iemand meldt?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:18 schreef Ingetje79 het volgende:
Tja...aan de andere kant; als het jou kat was die ontsnapt zou zijn en je bent 80+ en hebt geen idee hoe dat gaat met vermiste katten...dan zou je hem ook terug willen
Precies, ik wil ook geen kat jattenquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:18 schreef Ingetje79 het volgende:
Tja...aan de andere kant; als het jou kat was die ontsnapt zou zijn en je bent 80+ en hebt geen idee hoe dat gaat met vermiste katten...dan zou je hem ook terug willen
Heb je wel een spannend jaarquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Precies, ik wil ook geen kat jatten.
Aan de andere kant, als niemand reageert op briefjes, Amivedi, en ze geen chip heeft, is het wel heul gemeen om mij een jaar lang in spanning te houden.
Je bent net haar vertrouwen aan het winnen. Lijkt me niet handig. Komt best voor elkaar. Samen lukt dat wel hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee dat was via vermistedierenregister.
Nou ja, over die kat van 18, bij de opermkingen stond dat zij erg ziekig was, en waarschijnlijk gewoon een plekje had gevonden om te gaan sterven. Daarnaast dus geen witte achterpoten. Er waren in het afgelopen jaar nog 5 andere cypertjes kwijt, maar die matchten allemaal ook niet.
Hoe het nu zit: Als ik haar op de site van Amivedi zet, blijft ze in ieder geval 3 maanden zichtbaar staan. Mensen van Amivedi zelf kunnen tot 3 jaar terug zoeken. Als een particulier een gevonden kat in huis neemt, heeft de eigenaar een jaar de tijd om het beest te vinden en op te halen. In de tussentijd moet ik alle bonnen bewaren, en heeft de eigenaar een maand de tijd om de kosten die zijn gemaakt te vergoeden. In die maand zou de kat bij mij blijven. Als hij niet met het geld op de proppen komt, mag ik de poes op mijn naam zetten.
Ik vroeg of de dierenambulance langs zou willen komen om de chip te checken, ze zei 'nee, die gaan gewoon tegen je zeggen dat je 'm op straat moet doen'. Dus nu besloten dat ik eerst naar de dierenarts ga, en ze dan pas m'n gegevens online zet.
Ik kan haar ook naar het asiel brengen. Eigenaren hebben in een asiel 2 weken de tijd om hun kat op de halen. Als ze binnen 2 weken niet op komen dagen, wordt de kat ter adoptie opgegeven. Alleen moet ze dan wel direct in quarantaine, en moet ik de volle pond betalen wat je in het asiel voor een kat betaalt. Aan de andere kant: die kosten zullen gelijk zijn aan de kosten van de dierenarts.
Het tweede plan is geniepiger, maar dan moet ze naar het asiel en terug.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga dit nog even met m'n geweten bespreken, zodra hij terug is van de verjaardag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |