Ja, want je gaat daar natuurlijk een weloverwogen beslissing staan nemen als je geliefde dier aan het lijden isquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:53 schreef Mirjam het volgende:
linkje: http://www.at5.nl/artikel(...)r-van-het-vondelpark inclusief filmpje.
de dame gaat dus het ijskoude water in nadat haar hond door het ijs is gezakt. althans, ze zakte er zelf ook door in de poging hem eruit te halen.
nobel hoor, maar dan ben je niet helemaal lekker m.i.
je eigen leven zo in de waagschaal leggen voor een dier, ik zou het niet doen. voor een mens vind ik het wat anders.
echte dierenliefhebbers zijn het hier vast niet mee eens he?
voor iedere willekeurige hond zou ik het doen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:55 schreef Lonker het volgende:
Voor me eigen hond zou ik het sowieso doen ja
Ja vind ik welquote:
Die zou ik dan weer niet redden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, want je gaat daar natuurlijk een weloverwogen beslissing staan nemen als je geliefde dier aan het lijden is
Wat denk je zelf?
Als Stefan door het ijs zakt, wat doe jij dan?
last time I checked was stefan nog een mens, geen hondquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, want je gaat daar natuurlijk een weloverwogen beslissing staan nemen als je geliefde dier aan het lijden is
Wat denk je zelf?
Als Stefan door het ijs zakt, wat doe jij dan?
Dat ook ,, maar als het mijn eigen hond is hoef ik er geen eens over na te denkenquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:02 schreef Jojoortje het volgende:
Ook al was het een onbekende hond, dan zou ik hem nog helpen.
Waat je het heel zeker? Ik zou het nog een keer controleren.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
last time I checked was stefan nog een mens, geen hond
Of zegt iedereen van te voren van wel, maar als het puntje bij paaltje komt, staan ze aan walquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:03 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ik denk dat bijna iedereen dit wel zou doen
Nee, ik vind het niet erg. Maar ik heb wel het idee dat je even je mening moet verkondigen en weinig begrip op kunt brengen voor mensen die het onderscheid niet maken. Iets wat andersom wel kan(zoals ik dus).quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en zoals ik al in de OP zei, voor een mens vind ik het wat anders.
ja, ik maak dat onderscheid, erg he
ruurlijk, ik zou wel proberen dat beest te redden, maar niet op een manier die mij in gevaar brengt
Hier kan ik dus best boos om wordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en zoals ik al in de OP zei, voor een mens vind ik het wat anders.
ja, ik maak dat onderscheid, erg he
ruurlijk, ik zou wel proberen dat beest te redden, maar niet op een manier die mij in gevaar brengt
Dat verbaasd met niets.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:04 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Of zegt iedereen van te voren van wel, maar als het puntje bij paaltje komt, staan ze aan wal
ik vind het heel tof hoor, van de dame, maar ook heel onverstandig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet erg. Maar ik heb wel het idee dat je even je mening moet verkondigen en weinig begrip op kunt brengen voor mensen die het onderscheid niet maken. Iets wat andersom wel kan(zoals ik dus).
Het is nog steeds een "spur of the moment"-beslissing.
Wat zou je dan wel doen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:06 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het een toffe actie, een mooi filmpje, maar ikzelf zou het gewoon nooit doen.
het beest proberen te redden op een manier die mijn leven niet in gevaar brengt, zoals ik al zeiquote:
En stel dat er nou niets in de buurt is?quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het beest proberen te redden op een manier die mijn leven niet in gevaar brengt, zoals ik al zei
met een touw, een ladder, weet ik veel. maar niet me op het dunne ijs begeven.
ik ben niet helemaal harteloos hoor
Denk dat ze de brandweer zou bellen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:09 schreef tliciouz het volgende:
[..]
En stel dat er nou niets in de buurt is?
is er altijd wel, laten we er geen spelletje 'wat als' van maken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:09 schreef tliciouz het volgende:
[..]
En stel dat er nou niets in de buurt is?
Ja oke, maar brandweer en dierenambulance kunnen te laat komen, misschien ligt zo'n beest er al tijden in. En als het een beest van een hond is kom je met een sjaal niet erg ver denk ik. Maar iedereen denkt er natuurlijk anders over.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:10 schreef Mirjam het volgende:
[..]
is er altijd wel, laten we er geen spelletje 'wat als' van maken.
sowieso de dierenambulance en anders brandweer bellen in dat geval, die rukken daar echt wel voor uit.
touwen en ladders zijn altijd wel in de buurt, en anders kun je prima wat inproviseren met een sjaal, jas, snelbinder, etc.
Dat doe je wel:quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:06 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik vind het heel tof hoor, van de dame, maar ook heel onverstandig.
tuurlijk, het is een split second afweging, en daar zal ik niemand op afrekenen,
quote:nobel hoor, maar dan ben je niet helemaal lekker m.i.
je eigen leven zo in de waagschaal leggen voor een dier
*Sluit aan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:15 schreef Greys het volgende:
Om te roepen dat iemand 'niet helemaal lekker is' als diegene in blinde paniek probeert het dier te redden gaat mij wat ver![]()
Ik snap je logica wel, want in zulk koud water kan je hart er van schrik mee stoppen als je er in springt. Hoeft natuurlijk niet, grote kans dat je het gewoon overleeft, maar toch...
Hoe dan ook, lekker of niet, ik zou het niet kunnen aanzien simpelweg, zo'n in paniek zijnd spartelend dier dat dan voor je ogen zou verdrinken. En sterker nog (dan maar een F&F softie) ik zou er niet alleen bij mijn eigen hondje inspringen als het haar zou overkomen, maar ook waarschijnlijk als ik daar bij dat filmpje had geweest
Ik vond het namelijk erg lang duren voordat die dame ook eens op de kant kwam
Of ik was in elk geval sneller op mijn buik het ijs op geschoven om te proberen ze zo te helpen.
Als een koud mes door een stuk steenquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:17 schreef Jojoortje het volgende:
Scherp Nem.
oh my, misschien doe ik dat dan wel.quote:
Je hebt dus echt een kuttopic gemaakt danquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
oh my, misschien doe ik dat dan wel.![]()
lang verhaal kort; zeer nobele actie, ikzelf zou 't niet doen. heldhaftig als mensen 't wel doen.
Wat een onzin. Op de meeste plekken waar je je hond uitlaat is dat natuurlijk niet. Ik ben toch vaak in een bos geweest en ik kom verdomde weinig ladders en stukken touw tegen. Daarbij het is een hond en geen mens. Wat gaat die hond doen met een ladder, touw, jas, etc?quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:10 schreef Mirjam het volgende:
[..]
is er altijd wel, laten we er geen spelletje 'wat als' van maken.
sowieso de dierenambulance en anders brandweer bellen in dat geval, die rukken daar echt wel voor uit.
touwen en ladders zijn altijd wel in de buurt, en anders kun je prima wat inproviseren met een sjaal, jas, snelbinder, etc.
probablyquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:22 schreef Greys het volgende:
En toch vraag ik me af of iemand die nu zo rationeel denkt (niet aanvallend ofzo) er nog hetzelfde over zou denken als het hem/haar zou overkomen en je huisdier ligt daar in blinde paniek voor zijn leven te spartelen. Misschien dat je ingeving dan toch heel anders zou zijn door adrenaline, paniek, oid
Dit dus.... de dierenambulance bellen die dan na 7 uur een kijkje komt nemenquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:16 schreef ChipsZak. het volgende:
Alsof de dierenambulance wat doet, ik denk dat je dan beter de brandweer kan bellen als je niet zelf het water in wilt. Maargoed, dan krijg je weer zeikerds van ' Muh, enig idee hoeveel geld dat kost voor zoeen kuthond?'
Overigens zou ik zelf de hond wel proberen te redden.
Brandweer heb je meer aan dan de dierenambulance.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:23 schreef Lonker het volgende:
[..]
Dit dus.... de dierenambulance bellen die dan na 7 uur een kijkje komt nemen]
Volgens mij mag je hiier ook de brandweer voor bellen
Weet ik ,, dat zeg ik ookquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Brandweer heb je meer aan dan de dierenambulance.
Kan je gewoon bellen hoor, de duikers zien het gewoon als hun dagelijkse oefening.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:16 schreef ChipsZak. het volgende:
Alsof de dierenambulance wat doet, ik denk dat je dan beter de brandweer kan bellen als je niet zelf het water in wilt. Maargoed, dan krijg je weer zeikerds van ' Muh, enig idee hoeveel geld dat kost voor zoeen kuthond?'
Overigens zou ik zelf de hond wel proberen te redden.
Ze moeten niet met zijn allen op dat ijs gaan staan want dan ligt iedereen in het water.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:40 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het trouwens wel schrijnend hoe ze allemaal ver weg blijven staan en niets doen. Helpen om ze er weer uit te krijgen is toch niet zoveel gevraagd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |