quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:49 schreef stengeltje het volgende:
Dankjulliewel voor de bemoedigende woorden en tips. Het heeft echter weinig geholpen, een gemiddelde voeding is nog steeds 3 slokken - bijten - 2 slokken - gezellig kletsen - 4 slokken - bijten - 2 slokken - hee, de wekker heeft interessante lichtjes - et cetera, dus ik neig nu heel erg naar stoppen.
Ik ben echter ongesteld (was ik na 8 weken al weer, om ook maar even in te haken op een andere vraag) en dan probeer ik geen belangrijke beslissingen te nemen (moet nog steeds de hal weer een andere kleur schilderen na een hormonale kleurbeslissing in de Formido).
Mijn kolfopbrengst is wel weer hersteld na alle emotionele perikelen, dus dat is fijn. Als ik stop ben ik wel van plan om het kolven af te gaan bouwen. Vier dagen in de week kolven ging nog wel, dit fulltime blijven doen zit ik niet heel erg op te wachten, ook omdat ik dan misschien weer vaker moet gaan kolven om mijn productie op peil te houden.
Ik merk wel dat ik aan het idee van stoppen begin te wennen. Bedacht me vanochtend ook dat ik niet meer met een lief schattig babietje in bed lag, maar met mijn superlieve ondeugende belhameltje. Hij wordt groot en het is kennelijk tijd voor iets nieuws.
Negen maanden heb ik met veel plezier en zonder problemen gevoed, dat is sowieso heel fijn. Het is jammer dat er nu misschien op deze manier een einde aankomt, want ik was graag nog even doorgegaan, maar dat moet dan maar.
Vanochtend kreeg ik in ieder geval een kadootje van mijn vriend, omdat hij het zo dapper vindt dat ik steeds mijn borsten weer in dat bijtgrage mondje stop, en ik heb vandaag een leuke beha en jurk aan van voor de zwangerschap, zonder "easy access". Maar even aan de voordelen denken dus...
Tinuviel, ik kolf nu 's ochtends voor ik ga werken, of voordat mijn zoontje wakker is, tijdens zijn twee dutjes overdag (of 1 keer in mijn lunchpauze) en 's avonds een, soms twee keer. Kolven als hij wakker is gaat meestal niet goed. Zelfs als hij even lekker aan het spelen is in de box, wat hij best lang volhoudt normaal, zit ik toch niet echt ontspannen te kolven, omdat er dan altijd wel wat speelgoed door de lucht vliegt of keihard op de bodem van de box gestampt wordt.
Fijn dat het bij jullie zo goed gaat. Hadden jullie Avivas nageltjes geknipt en was het daarna ontstoken? Fijn dat je niet bang bent, dat je borsten leeg zijn. Dat soort angsten heb ik nu soms nog steeds. Vooral als Jair moeilijk doet met drinken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:08 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, was redleader nog naar de ha? wat zei hij?
jair is toch van 2 feb? (kan zijn geboortedatum niet zien op je website) dan is het nog maar heel eventjes en dan is hij een jaar.dus als je die dagen nog bv kunt geven (al dan niet met een fles) heb je toch je doel gehaald, toch?
bv is fijn!![]()
![]()
gister waren we naar de HAP ivm ontstoken vingertje (en ik ga niet zelf dokteren me biotex met een kind van 2 weken) en ze werd wakker van het gefrut van de dokter, zette de sirene op, en toen heb ik haar bij de apotheek even gevoed. zo fijn om je kind zo te kunnen troosten!
![]()
![]()
en ik ben ook minder hysterisch over het al dan niet leeg zijn van mijn borsten, geeft ook veel rusthet gaat gewoon goed!
ben blij
nu maar hopen dat ze over een maandje het flesje weer pakt... naja, dat zien we dan wel weer
Sorry ik bedoelde het niet betweterig ofzo. Ben gewoon ook even niet in een best humeur. Het wil er bij mij gewoon niet in dat hij s'ochtends nog wel drinkt en verder op de dag zo moeilijk doet. Aan de smaak van mijn melk ligt het ook niet want de flesjes bv drinkt hij gretig. Dus toch gewoon luiheid? Soms lijkt het ook een beetje alsof hij niet zou weten hij hij goed moet zuigen. Dat weet hij best want hij doet het s'ochtends redelijk goed. Eerder heb ik vrij snel na de voedingspoging gekolfd en toen duurde het ook echt een tijdje voordat er iets kwam. Toen heb ik de spray gebruikt om te zien wat het effect is terwijl ik nog aan het kolven was.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:33 schreef DaviniaHR het volgende:
gws, we hebben een zalfje en dat werkt prima. maar voor de volgende keer zal ik zeker aan bv denken. vloeibaar goud
tinu, ik weet best dat jair niet meer 1 jaar en 1 dag geen flesjes melk meer hoeft, maar ik bedoelde het meer voor jouw idee / gevoel, dat je je eigen doelstelling hebt gehaald van 1 jaar bv.maar idd, als jair er zelf klaar mee is, is het klaar. het zou voor jou alleen wellicht mooier zijn als hij daar nog een weekje mee wacht.
Tip van jou zal ik ook meenemen GWS en het spray. Dan moet het och echt kunnen lukken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Vloeibaar goud, en gratizzz![]()
Wat hier trouwens nog wel eens wil helpen tegen een snel afgeleide en rondkijkende dame: heel losjes mijn vrije hand op haar hoofd leggen (of boven haar hoofd laten zweven) als ze in de madonnahouding ligt. Als ze haar hoofd dan optilt om rond te gaan kijken, is de ontmoeting met mijn hand vaak voldoende om toch door te blijven drinken.
Het was niet op het consultatiebureau; daar mogen we over 2 weken weer langskomen. Ik heb hem zelf gewogen bij de borstvoedingswinkel hier in de buurt (naakt, zelfde weegschaal als voorlaatste meting). Ik weet dat ik even geduld moet hebben, maar ik had het fijn gevonden als vandaag zijn gewicht gewoon in orde was geweest. Het gaat allemaal zo lekker hier en ik zou dat graag bevestigd zien d.m.v. zijn gewicht.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:41 schreef Basboussa het volgende:
He bah, Claudia! Is hij verder ook gemeten, of alleen gewogen? Aankomen is natuurlijk niet de enige manier van groeien.... Zelfde weegschaal? Rompertje aan/uit? Vieze broek?
Als het zo lekker gaat is het vast goed. Echt. Ik zou gewoon lekker door blijven gaan zo. Het ene kind is het andere niet en het lijkt erop dat Ivan op zoek is naar zijn eigen lijntje.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was niet op het consultatiebureau; daar mogen we over 2 weken weer langskomen. Ik heb hem zelf gewogen bij de borstvoedingswinkel hier in de buurt (naakt, zelfde weegschaal als voorlaatste meting). Ik weet dat ik even geduld moet hebben, maar ik had het fijn gevonden als vandaag zijn gewicht gewoon in orde was geweest. Het gaat allemaal zo lekker hier en ik zou dat graag bevestigd zien d.m.v. zijn gewicht.
In de lengte groeit hij trouwens nog steeds prima. Hij is ruim bovengemiddeld lang.
Ik heb met twee lactatiekundigen contact gehad. De een heb ik telefonisch gesproken en wat ze uit mijn verhaal op kon maken was dat we alles goed deden. De andere lactatiekundige is er een van de borstvoedingswinkel geweest en die zei dat hij wel weinig aankwam maar dat het niet verontrustend was (volgens haar was 100 gram per week het absolute minimum). Op het consultatiebureau was men 2 weken geleden heel tevreden, maar zijn lijn zag er toen ook ineens goed uit.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:57 schreef Jore het volgende:
Claudia, wat vervelend! Heb je al eens een lactatiekundige gesproken hierover? Of anders misschien eens informatie inwinnen bij Stefan Kleintjes? Je zou je curve ook eens op het borstvoedingsforum (www.borstvoedingsforum.nl) kunnen plaatsen, misschien hebben ze daar nog tips voor je. Daar lezen vrij veel deskundigen mee is mijn ervaring. Maak je je er zorgen over of denk je dat het wel rechttrekt op termijn?
Op borstvoeding.com staat veel goede informatie.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:26 schreef Keshet het volgende:
* Keshet stormt even lomp binnen!![]()
Ik had verwacht iets meer voorbereidingstijd te krijgen en alle topics / links rustig door te kunnen lezen. Het lijkt er op dat ik die tijd niet ga krijgen en nu zit ik met een vraag:
Wat is de beste site om door te lezen om een soort van crashcourse borstvoeding geven / kolven te krijgen?![]()
Ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen!
Eens!quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ticootje, dat heb ik ook wel, kromme tenen, maar het is soms wel de snelste manier om antwoord te krijgen. Bovendien: ook bij lactatiekundigen kun je verschillende antwoorden op hetzelfde probleem krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |