abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76968577
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:34 schreef Twinkly het volgende:
Wat schattig Claudia

Ik gebruik een bv armband van trotsemoeders, lelijk maar het werkt

Bah Niels heeft een minuut gedronken en is nu al een kwartier aan het gillen. Ik weet nu niet of het komt doordat mijn productie weer zo hoog met bijbehorend heftig TSR, of doordat ik di weekend met melkproduxten gestart ben...
Lastig dat het regelen en provoceren samenvalt
Dan zou ik toch de melkproducten weer even weglaten..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76969832
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan zou ik toch de melkproducten weer even weglaten..
Ik ben inderdaad weer gestopt. Wel jammer dat de provocatie weer overnieuw moet nu moet ik hem nog een keer pesten, als hij werkelijk op melk reageert tenminste.

Miss_Sly ik heb wel wat stuwing ja.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76969924
Ja twinkly, das niet anders. Je zou hem nog wel vaker moeten pesten.. Zo gaat dat nu eenmaal met een allergie.
pi_76970547
Ik ben bang dat het best wel eens lastig zou kunnen blijven zo'n provocatie, Twinkly. Ik heb wel eens zoiets gedaan en ik vond het (a) heel lastig om te constateren of het nu beter of slechter ging, en (b) om te concluderen of dat nu door de voeding kwam of door iets anders.

Bij mij ging het trouwens om het schrappen van suiker in mijn voedingen, en langzaamaan weer koolhydraten toevoegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76971310
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:14 schreef Ticootje het volgende:
Ja twinkly, das niet anders. Je zou hem nog wel vaker moeten pesten.. Zo gaat dat nu eenmaal met een allergie.
Ja, ik vind ook dat het moet, maar toch is het jammer
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76972149
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben bang dat het best wel eens lastig zou kunnen blijven zo'n provocatie, Twinkly. Ik heb wel eens zoiets gedaan en ik vond het (a) heel lastig om te constateren of het nu beter of slechter ging, en (b) om te concluderen of dat nu door de voeding kwam of door iets anders.

Bij mij ging het trouwens om het schrappen van suiker in mijn voedingen, en langzaamaan weer koolhydraten toevoegen.
Ja, dat is het Daarom zou het eigenlijk blind moeten gaan...
Maar goed, we gaan het sowieso twee keer per voedingsmiddel testen, en nu voor melk is drie keer denk ik het beste...

Ik merk zelf trouwens wel dat ik last heb van de melkproducten. Ik ben helemaal niet meer gewend aan de hoeveelheid vet denk ik want ik krijg er brandend maagzuur van.
pi_76983531
Vlindur je zou ook een heel klein haarbandje kunnen doen. Tenminste bij de voedingsbeha's waar je de schouderstrap los haalt kun je het daar gewoon overheen schuiven. Is niet duur en scheelt tijd om te zoeken.

Ik zit met een teleurstellende situatie voor mezelf. Mijn zoontje van bijna 1 jaar is op dit moment naast het bijten dat hij soms aan het einde van een voeding doet gewoon de borstvoeding aan het weigeren. Hij zit heel erg met doorkomende tanden, die hem veel pijn bereiden. Het lijkt ook alsof hij misschien nog ergens anders last van zou hebben. Volgens mij is het geen spruw maar het zouden aften kunnen zijn. Een paar dagen geleden zagen wij wat blaasjes aan de rand van zijn tong. Ook weigert hij de laatste dagen elke vorm van vast voedsel. Voor mij is deze situatie heel erg verdrietig. Veel mensen zeggen dat ik blij moet zijn met de voeding die ik heb kunnen geven. Dat ben ik ook. Toch vind ik het moeilijk en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Jullie als (langvoedende) graag borstvoeding gevende moeders zullen dit goed begrijpen denk ik. Ik zal nog even een paar dagen afwachten. Als de tandenpijn bijtrekt of tandjes doorkomen kan ik misschien weer gewoon gaan voeden. Als iemand hier nog tips heeft hoor ik die graag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 18 januari 2010 @ 21:16:43 #233
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76985068
Gebruik je iets tegen de tandenpijn? Hier gebruiken we dentinox, Annicka is als we dat gebruikt hebben meteen vrolijker.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76985110
Bij deze wil ik nog even toevoegen, dat ik echt bewondering heb voor alle voedende/ kolvende moeders die dit met heel veel toewijding doen en daarvoor soms ontzettend veel tegenslagen op de kop toenemen en toch voor de borstvoeding verder vechten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76985217
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gebruik je iets tegen de tandenpijn? Hier gebruiken we dentinox, Annicka is als we dat gebruikt hebben meteen vrolijker.
Ja wij hebben dentinox gebruikt. Had niet echt het idee dat het goed hielp. Wij hebben nu Gengigel maar dat is volgens mij minder pijnstillend en meer genezend voor wonden in de mond. Misschien iets voor jou Jore?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76999534
Oh Tinuviel heel begrijpelijk hoor, je wilt dat hij zichzelf speent omdat hij er echt aan toe is, niet omdat hij een pijnlijk mondje heeft. Hopelijk gaat het snel over en pakt hij de borst weer!

Ik denk dat het hier echt weer de overproductie is waar Niels last van heeft en niet van de koemelk die ik gebruik. Hij heeft de voedingen na die van gisteren waar hij zo bij gilde namelijk niet meer gegild. Hij spuugt wel weer veel meer, drinkt onrustig wanneer de melk snel komt, heeft weer vaker de hik, komt vaker voor een voeding en slaapt niet meer door.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:22:25 #237
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77003405
tinu, ik bedacht me idd later nog dat je dentinox kon gaan gebreuiken, maar dat hebben jullie dus al geprobeerd...
volgens mij heeft jennifer van ticootje zichzelf ook rond het eerste jaar gespeend, mss kanje haar pm'en hoe zij dat heeft ervaren. en ook de dame van pvoesss (kweetniet hoeveel s'en erin haar naam zitten )
en idd, je hebt een relatief goede bv-periode gehad tnt. de kolfperikelen daar gelaten, uiteraard. dus daar kan je trots op zijn. maar als je in je hoofd hebt om een jaar te voeden en jair heeft daar andere ideeën over, is dat gewoon verdrietig. bv komt heel dichtbij. iig!

twinkly, balen dat je weer overproductie hebt! hopelijk regelt zich het snel weer in.

ik heb gister iets niet helemaal goed gedaan geloof ik links ploftiet, rechts helemaal soepel naja, nu maar ff een paar keer op rechts beginnen en het zal wel weer rechttrekken.
maar verder gaat het helemaal goed met de bv! het is toch wel heel makkelijk, hoor! moppert ze? ff luier checken, moppert ze nog steeds? hop, ff voeden, en voila, madam is weer tevreden.
nu nog van die angst voor bo's afkomen...

kan het zijn dat een borst wel "leeg" is na een voeding, maar gewoon steviger blijft aanvoelen door de positie van de melkkanaaltjes of zoiets?

amaranta, hoe gaat het met jouw kloof?

en een voor de goedlopende bv bij lily! geen last meer van de wond dus bij het voeden, dat is heel fijn!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77003523
davinia, je borsten voelen nu gewoon heel anders. Iets steviger kan best, maar als je maar geen bulten of schijven voelt.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:34:50 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77003903
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:24 schreef Ticootje het volgende:
davinia, je borsten voelen nu gewoon heel anders. Iets steviger kan best, maar als je maar geen bulten of schijven voelt.
oke
(punt is alleen dat bij de bo's meestal de dag ervoor de borst niet meer goed leeg ging en ik de dag erna dus een schijf had die met spoed weggekolft moest worden, en dan was het maar hopen dat het niks werd... dus iets steviger na afloop van een goede voeding is nu bij mij paniek in de hoogste graad...ook niet helemaal bevorderlijk geloof ik...)

maar ik heb besloten mijn leven er niet door te laten beheersen.
nu nog kijken hoe dat in de praktijk uitpakt
pi_77004061
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:22 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, ik bedacht me idd later nog dat je dentinox kon gaan gebreuiken, maar dat hebben jullie dus al geprobeerd...
volgens mij heeft jennifer van ticootje zichzelf ook rond het eerste jaar gespeend, mss kanje haar pm'en hoe zij dat heeft ervaren. en ook de dame van pvoesss (kweetniet hoeveel s'en erin haar naam zitten )
en idd, je hebt een relatief goede bv-periode gehad tnt. de kolfperikelen daar gelaten, uiteraard. dus daar kan je trots op zijn. maar als je in je hoofd hebt om een jaar te voeden en jair heeft daar andere ideeën over, is dat gewoon verdrietig. bv komt heel dichtbij. iig!

twinkly, balen dat je weer overproductie hebt! hopelijk regelt zich het snel weer in.

ik heb gister iets niet helemaal goed gedaan geloof ik links ploftiet, rechts helemaal soepel naja, nu maar ff een paar keer op rechts beginnen en het zal wel weer rechttrekken.
maar verder gaat het helemaal goed met de bv! het is toch wel heel makkelijk, hoor! moppert ze? ff luier checken, moppert ze nog steeds? hop, ff voeden, en voila, madam is weer tevreden.
nu nog van die angst voor bo's afkomen...

kan het zijn dat een borst wel "leeg" is na een voeding, maar gewoon steviger blijft aanvoelen door de positie van de melkkanaaltjes of zoiets?

amaranta, hoe gaat het met jouw kloof?

en een voor de goedlopende bv bij lily! geen last meer van de wond dus bij het voeden, dat is heel fijn!
Goed dat de bv zo goed loopt en je geen pijn meer hebt van de wond. Bij mij voelde de borst op sommige plekken vooral naar het bovenlichaam toe ook wel eens vaster aan. Daardoor was er meestal niets aan de hand.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:00:12 #241
12913 GreatWhiteSilence
pi_77004903
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:19 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ja wij hebben dentinox gebruikt. Had niet echt het idee dat het goed hielp. Wij hebben nu Gengigel maar dat is volgens mij minder pijnstillend en meer genezend voor wonden in de mond. Misschien iets voor jou Jore?
Je hebt ook nog chamodent, een homeopathisch middel. Misschien werkt dat wel?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77005030
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Je hebt ook nog chamodent, een homeopathisch middel. Misschien werkt dat wel?
Ja ik zal zeker nog eens wat andere dingen kunnen proberen. Het is gewoon zo moeilijk de vinger erop te leggen wat het is. Hij heeft duidelijk last van tandenpijn en weigert ook ander vast voedsel. Toch kan ik niet met zekerheid zeggen of het de tandenlpijn, een afte, een sprongetje is of gewoonweg dat hij er geen zin meer in heeft. Dat maakt het ook zo moeilijk.

Als Ticootje of Pvoess nog wat tips hebben hoor ik die graag. Anders pm ik jullie even. Zit te denken hem een paar dagen de tijd te geven. Dan zou het toch echt over moeten zijn. Ik ben niet zo van het voltijd kolven en al helemaal niet meer met een kind van een jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:10:27 #243
12913 GreatWhiteSilence
pi_77005235
En als je hem 's nachts aanlegt? Dan willen ze nog wel eens drinken, omdat ze nog een beetje slaapdronken zijn. Of neem een bad of een douche met hem? Geef hem de kans te drinken, maar dring het niet op, dat werkt soms averechts.

Zeker omdat hij ook alle vaste voedsel weigert, denk ik dat dit gewoon een klassiek geval van zuigelingenstaking is, niet van afbouwen. Dat gaat meestal zo geleidelijk dat je opeens bedenkt: 'Hey, hij drinkt al een tijdje heel wat minder dan vroeger.'
pi_77005773
Dat zou ik nog kunnen proberen. Tot nu toe heb ik hem s'nachts gewoon door willen laten slapen omdat hij al zo onrustig is en slecht slaapt vanwege de pijn. Misschien is dat wel de reden. Ik dacht al dat hij misschien een tijd minder dronk. Sinds een week 1,5 week zijn de voedingen heel wisselvallig. Vooraal vanaf de 2e voeding op de dag ging het niet goed. Meestal de 1e voeding op de dag ging wel goed. Vanochtend had hij zich helemaal onder gepoept en hebben wij hem eerst verschoond. Daarna wilde ik hem aanleggen. Daarvoor dronk hij altijd net/ half wakker gemaakt.

Wat is dat zuigelingenstaking precies GWS? Wel interessant enb nuttig om dit beter te begrijpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:45:38 #245
12913 GreatWhiteSilence
pi_77006468
Zuigelingenstaking houdt in dat een kind dat normaal nog een aantal keer per dag aan de borst drinkt, van de ene op de andere dag stopt. Dit kan komen door pijn(tandjes, spruw, oorontsteking), maar ook doordat het kind ergens van geschrokken is(mama die keihard AUW roept als ze in haar borst gebeten wordt).

bron
nog een bron

Probeer de bron van de problemen weg te nemen (pijn in de mond), veel lichamelijk contact en de kans bieden te drinken.
pi_77006729
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:03 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ja ik zal zeker nog eens wat andere dingen kunnen proberen. Het is gewoon zo moeilijk de vinger erop te leggen wat het is. Hij heeft duidelijk last van tandenpijn en weigert ook ander vast voedsel. Toch kan ik niet met zekerheid zeggen of het de tandenlpijn, een afte, een sprongetje is of gewoonweg dat hij er geen zin meer in heeft. Dat maakt het ook zo moeilijk.

Als Ticootje of Pvoess nog wat tips hebben hoor ik die graag. Anders pm ik jullie even. Zit te denken hem een paar dagen de tijd te geven. Dan zou het toch echt over moeten zijn. Ik ben niet zo van het voltijd kolven en al helemaal niet meer met een kind van een jaar.
Geen tips die hielpen...

Maar algemeen:
Bloot op bloot, lekker samen in bad of onder de douche.
Melk al in het mondje spuiten.
In alle rust voeden..

Maar kijk ook naar hoeveel bijvoeding geef je nu? Drinkt hij bijvoorbeeld heel veel sap?

Tja, en als ze er klaar mee zijn dan kun je op je kop gaan staan.... Daar doe je echt weinig aan.
pi_77009552
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen tips die hielpen...

Maar algemeen:
Bloot op bloot, lekker samen in bad of onder de douche.
Melk al in het mondje spuiten.
In alle rust voeden..

Maar kijk ook naar hoeveel bijvoeding geef je nu? Drinkt hij bijvoorbeeld heel veel sap?

Tja, en als ze er klaar mee zijn dan kun je op je kop gaan staan.... Daar doe je echt weinig aan.
Maar ja voedt toch nog?
Melk spuiten zal ik proberen meestal gaat het bij mij om druppels en krijg ik mijn borst al niet dichtbij genoge om het erin te laten glippen. Van deze tests leek het niet echt of de smaak hem zoveel deed.

GWS de samenhang van Zuigelingenstaking en vast voedsel weigering is er dus vooral bij de zuigelingenstaking met als oorzaak pijn in de mond/ tandenpijn e.d. als ik het goed begrijp.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_77009635
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:17 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Maar ja voedt toch nog?
Melk spuiten zal ik proberen meestal gaat het bij mij om druppels en krijg ik mijn borst al niet dichtbij genoge om het erin te laten glippen. Van deze tests leek het niet echt of de smaak hem zoveel deed.

GWS de samenhang van Zuigelingenstaking en vast voedsel weigering is er dus vooral bij de zuigelingenstaking met als oorzaak pijn in de mond/ tandenpijn e.d. als ik het goed begrijp.
Ik? Nee ik voed al bijna een jaar niet meer. Dame wilde niet meer, na een week heb ik het opgegeven. Ze maalde er echt niet naar en iedere keer dat ik iets probeerde ging ze krijsen.
pi_77011926
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik? Nee ik voed al bijna een jaar niet meer. Dame wilde niet meer, na een week heb ik het opgegeven. Ze maalde er echt niet naar en iedere keer dat ik iets probeerde ging ze krijsen.
Ik weet hoe het is Jennifer was toen ongeveer even oud als mijn zoon nu. In ieder geval bedankt voor de opmerkingen algemeen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:47:19 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77012654
Tinu, mss kan je eerst wat verdoven met een stukje ijsklontje of zo? of zo'n koude bijtring? zoiets liet je zien in het grote babietjestopic. en anders idd even kijken of je je productie in stand kan houden met kolven en zodra zoonmans weer normaal voedsel ook weer gaat eten, kijken of hij dan wel weer aan de borst wil?

even iets anders, ik had net cb-intake, ik doe de deur open en die mevrouw zegt "wow, jij geeft bv zeker! " ik geloof dat ze onder de indruk was van mijn bescheiden F/G-cupje dan heeft het niet geholpen dat madam alweer een hele tijd niet had gedronken, maar het was wel even grappig!
ze is weer gewogen, 3880 g inmiddels. dus vanaf het laagste punt 240 g aangekomen in 8 dagen. ze gaat het dus niet halen om met 14 dagen op geboortegewicht te zijn, maar dat hoeft van haar helemaal niet. zolang het buikje bol is en ze minimaal 150 g per week aankomt is het goed.
ze was zoveel afgevallen (400g), dat ze het ook heel normaal had gevonden als aviva er 3 of mss wel 4 weken over had gedaan om op geboortegewicht terug te komen. we moeten nog 140 g, dus dat is wel te halen binnen 3 weken, toch?

trixie, als jullie ooit een tweede krijgen, moet je maar hiernaartoe verhuizen en naar ons cb gaan! had je wellicht heel veel weegstress gescheeld. ik moest echt ff aan je denken toen ze zo expliciet zei dat het 14 dagen-criterium best heel rekbaar was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')