Neutrale bronquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef Skylark. het volgende:
Voor de mensen die denken dat vissen geen pijn kunnen lijden:
http://www.animalfreedom.org/nietindehaak/pijn.html
Gast die site. Animalfreedom.org.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef Skylark. het volgende:
Alles op internet wordt extremer en ondoordachter geuit. En hoeveel berichten heb je gelezen die die boodschap uitspraken? Laten het er hoogstens vijf zijn- en dat is nog veel- dan is dat nog niet representatief voor hoe de gemiddelde dierenactivist erover denkt. De uitspraak blijft meer bij omdat die kant noch wal slaat, en als die ook maar een páár keer voorkomt is het wel een verklaring voor waarom je er waarde aan zou hechten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:08 schreef Biels het volgende:
[..]
Alleen op fok heb ik al berichten gelezen van mensen die zeggen "niks met de mensheid te hebben" en "meer met dieren hebben". En aangezien fok representatief is voor de maatschappij trek ik die lijn door. Uiteraard doen ze het niet, want dit soort mensen durft nog minder dan phpmystyle bij de dames.
"Dit is een vraag waarover niet alleen vissers en dierenvrienden van mening verschillen, maar ook wetenschappers. Het definitieve antwoord, als we het al ooit zullen vinden, kan nog lang op zich laten wachten. Voorlopig zullen we het moeten doen met een speculatie op basis van bestaande kennis."quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef Skylark. het volgende:
quote:
Kijk eens onderaan, er staat bronliteratuur. En zij geven argumenten, geef mij eens net zo'n gedocumenteerde bron waarin wordt geconcludeerd dat vissen géén pijn lijden?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:12 schreef S.Seagal het volgende:
[..]
Gast die site. Animalfreedom.org.
Ik heb het ook niet over de gemiddelde dierenactivist. Ik heb het enkel en alleen over dit soort mensen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:12 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Alles op internet wordt extremer en ondoordachter geuit. En hoeveel berichten heb je gelezen die die boodschap uitspraken? Laten het er hoogstens vijf zijn- en dat is nog veel- dan is dat nog niet representatief voor hoe de gemiddelde dierenactivist erover denkt. De uitspraak blijft meer bij omdat die kant noch wal slaat, en als die ook maar een páár keer voorkomt is het wel een verklaring voor waarom je er waarde aan zou hechten.
Wat Biels post.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:13 schreef Skylark. het volgende:
[..]
[..]
Kijk eens onderaan, er staat bronliteratuur. En zij geven argumenten, geef mij eens net zo'n gedocumenteerde bron waarin wordt geconcludeerd dat vissen géén pijn lijden?
Ze voelen het niet op dezelfde manier nee, omdat dieren niet kunnen associëren zoals wij mensen. Doet niets af aan het toch daverend negatieve aspect van pijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef Otis2.0 het volgende:
Over het algemeen zijn wetenschappers het er wel zeker over eens dat de 'pijn' die vissen voelen niet te vergelijken is met de pijn die mensen voelen.
Hoezo zou een vis geen pijn voelen? Het is een waarschuwingssysteem van de natuur. Elk dier voelt pijn, maar vissen niet. Klinkt logisch.quote:
De groetjes.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:16 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik zie dat mijn zaak bij Biels en Seagal in goede handen rust. Al waag ik te betwijfelen of Skylark zich ooit zal laten overtuigen. Hoe dan ook, mijn tentamen roept en ik kan u dus niet langer te woord staan.
Dag hoor.
http://cotrout.org/do_fish_feel_pain.htmquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Hoezo zou een vis geen pijn voelen? Het is een waarschuwingssysteem van de natuur. Elk dier voelt pijn, maar vissen niet. Klinkt logisch.
[..]
De groetjes.
Oke stel ze voelen pijn. Je zou het dan kunnen vergelijken met een keer je teen stoten. Het is niet zo dat ze daarna in een halve coma liggen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Hoezo zou een vis geen pijn voelen? Het is een waarschuwingssysteem van de natuur. Elk dier voelt pijn, maar vissen niet. Klinkt logisch.
Die studie zag ik inderdaad ook net hier: http://www.visserslatijn.nl/forum/showthread.php?t=3701quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:19 schreef Biels het volgende:
[..]
http://cotrout.org/do_fish_feel_pain.htm
Of je kunt het vergelijken met een haak door je teen krijgen terwijl je een minuut onder water wordt gehouden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:19 schreef S.Seagal het volgende:
[..]
Oke stel ze voelen pijn. Je zou het dan kunnen vergelijken met een keer je teen stoten. Het is niet zo dat ze daarna in een halve coma liggen.
De site is dan niet neutraal, maar wél de bronnen die zij hebben geraadpleegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:13 schreef Skylark. het volgende:
[..]
[..]
Kijk eens onderaan, er staat bronliteratuur. En zij geven argumenten, geef mij eens net zo'n gedocumenteerde bron waarin wordt geconcludeerd dat vissen géén pijn lijden?
Zeg ik dat hij neutraal is? Ze geven op z'n minst argumenten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:24 schreef griekjeee het volgende:
[..]
De site is dan niet neutraal, maar wél de bronnen die zij hebben geraadpleegd.
Gast, waarom zou je vliegen of muggen willen laten leven? 1. er zijn er teveel, 2. die irritante troep moet kapot omdat ze dus nutteloos zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:38 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Haha nutteloos. Ja.
En hoe kom je erbij dat ik zoiets niet erg vind?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:14 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over de gemiddelde dierenactivist. Ik heb het enkel en alleen over dit soort mensen.
Het hele topic gaat over dierenextremisten...En wat versta je dan onder 'dit soort mensen?'quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef Biels het volgende:
Het idee erachter is wel goed, dieren kunnen immers minder goed voor elkaar opkomen dan mensen. Jammer dat dit slag mensen compleet doorslaat in hun fanatisme en alles wat niet-dierlijk is het liefst kapot zou hebben. Dat maakt het wel een beetje losers, inderdaad.
Let wel, dit is niks tegen de gemiddelde dierenliefhebber. Dat is heel wat anders.
Dat het extremisten zijn staat imo ook niet onder discussie, maar jij beweert dat ze het liefst alles zouden willen uitroeien wat menselijk is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Biels het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, die mensen zijn er. In 9 van de 10 gevallen zijn dat dierenextremisten. Dat zijn sukkels. Normale dierenliefhebbers niet.
Ik kende het stuk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je hebt in 1 minuut een wetenschappelijk artikel van 34 pagina's gelezen?
Ik onderbouw dus waarom jouw linkpost wel degelijk relevant is...quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:25 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Zeg ik dat hij neutraal is? Ze geven op z'n minst argumenten.
Oh zo, jaquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik onderbouw dus waarom jouw linkpost wel degelijk relevant is...De bronnen die ze raadplegen zijn neutraal, dat doet niets af aan het feit dat de site niet neutraal is.
Slechte troll.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:27 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Gast, waarom zou je vliegen of muggen willen laten leven? 1. er zijn er teveel, 2. die irritante troep moet kapot omdat ze dus nutteloos zijn.
Echt wat een autisten weerdie gelijk 1 lijn willen trekken en alles zwart/wit zijn. Zo van dier is dier (dus een mug is hetzelfde als een hond ofzo
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |