Neutrale bronquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef Skylark. het volgende:
Voor de mensen die denken dat vissen geen pijn kunnen lijden:
http://www.animalfreedom.org/nietindehaak/pijn.html
Gast die site. Animalfreedom.org.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef Skylark. het volgende:
Alles op internet wordt extremer en ondoordachter geuit. En hoeveel berichten heb je gelezen die die boodschap uitspraken? Laten het er hoogstens vijf zijn- en dat is nog veel- dan is dat nog niet representatief voor hoe de gemiddelde dierenactivist erover denkt. De uitspraak blijft meer bij omdat die kant noch wal slaat, en als die ook maar een páár keer voorkomt is het wel een verklaring voor waarom je er waarde aan zou hechten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:08 schreef Biels het volgende:
[..]
Alleen op fok heb ik al berichten gelezen van mensen die zeggen "niks met de mensheid te hebben" en "meer met dieren hebben". En aangezien fok representatief is voor de maatschappij trek ik die lijn door. Uiteraard doen ze het niet, want dit soort mensen durft nog minder dan phpmystyle bij de dames.
"Dit is een vraag waarover niet alleen vissers en dierenvrienden van mening verschillen, maar ook wetenschappers. Het definitieve antwoord, als we het al ooit zullen vinden, kan nog lang op zich laten wachten. Voorlopig zullen we het moeten doen met een speculatie op basis van bestaande kennis."quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef Skylark. het volgende:
quote:
Kijk eens onderaan, er staat bronliteratuur. En zij geven argumenten, geef mij eens net zo'n gedocumenteerde bron waarin wordt geconcludeerd dat vissen géén pijn lijden?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:12 schreef S.Seagal het volgende:
[..]
Gast die site. Animalfreedom.org.
Ik heb het ook niet over de gemiddelde dierenactivist. Ik heb het enkel en alleen over dit soort mensen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:12 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Alles op internet wordt extremer en ondoordachter geuit. En hoeveel berichten heb je gelezen die die boodschap uitspraken? Laten het er hoogstens vijf zijn- en dat is nog veel- dan is dat nog niet representatief voor hoe de gemiddelde dierenactivist erover denkt. De uitspraak blijft meer bij omdat die kant noch wal slaat, en als die ook maar een páár keer voorkomt is het wel een verklaring voor waarom je er waarde aan zou hechten.
Wat Biels post.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:13 schreef Skylark. het volgende:
[..]
[..]
Kijk eens onderaan, er staat bronliteratuur. En zij geven argumenten, geef mij eens net zo'n gedocumenteerde bron waarin wordt geconcludeerd dat vissen géén pijn lijden?
Ze voelen het niet op dezelfde manier nee, omdat dieren niet kunnen associëren zoals wij mensen. Doet niets af aan het toch daverend negatieve aspect van pijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef Otis2.0 het volgende:
Over het algemeen zijn wetenschappers het er wel zeker over eens dat de 'pijn' die vissen voelen niet te vergelijken is met de pijn die mensen voelen.
Hoezo zou een vis geen pijn voelen? Het is een waarschuwingssysteem van de natuur. Elk dier voelt pijn, maar vissen niet. Klinkt logisch.quote:
De groetjes.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:16 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik zie dat mijn zaak bij Biels en Seagal in goede handen rust. Al waag ik te betwijfelen of Skylark zich ooit zal laten overtuigen. Hoe dan ook, mijn tentamen roept en ik kan u dus niet langer te woord staan.
Dag hoor.
http://cotrout.org/do_fish_feel_pain.htmquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Hoezo zou een vis geen pijn voelen? Het is een waarschuwingssysteem van de natuur. Elk dier voelt pijn, maar vissen niet. Klinkt logisch.
[..]
De groetjes.
Oke stel ze voelen pijn. Je zou het dan kunnen vergelijken met een keer je teen stoten. Het is niet zo dat ze daarna in een halve coma liggen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Hoezo zou een vis geen pijn voelen? Het is een waarschuwingssysteem van de natuur. Elk dier voelt pijn, maar vissen niet. Klinkt logisch.
Die studie zag ik inderdaad ook net hier: http://www.visserslatijn.nl/forum/showthread.php?t=3701quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:19 schreef Biels het volgende:
[..]
http://cotrout.org/do_fish_feel_pain.htm
Of je kunt het vergelijken met een haak door je teen krijgen terwijl je een minuut onder water wordt gehouden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:19 schreef S.Seagal het volgende:
[..]
Oke stel ze voelen pijn. Je zou het dan kunnen vergelijken met een keer je teen stoten. Het is niet zo dat ze daarna in een halve coma liggen.
De site is dan niet neutraal, maar wél de bronnen die zij hebben geraadpleegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:13 schreef Skylark. het volgende:
[..]
[..]
Kijk eens onderaan, er staat bronliteratuur. En zij geven argumenten, geef mij eens net zo'n gedocumenteerde bron waarin wordt geconcludeerd dat vissen géén pijn lijden?
Zeg ik dat hij neutraal is? Ze geven op z'n minst argumenten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:24 schreef griekjeee het volgende:
[..]
De site is dan niet neutraal, maar wél de bronnen die zij hebben geraadpleegd.
Gast, waarom zou je vliegen of muggen willen laten leven? 1. er zijn er teveel, 2. die irritante troep moet kapot omdat ze dus nutteloos zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:38 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Haha nutteloos. Ja.
En hoe kom je erbij dat ik zoiets niet erg vind?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:14 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over de gemiddelde dierenactivist. Ik heb het enkel en alleen over dit soort mensen.
Het hele topic gaat over dierenextremisten...En wat versta je dan onder 'dit soort mensen?'quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef Biels het volgende:
Het idee erachter is wel goed, dieren kunnen immers minder goed voor elkaar opkomen dan mensen. Jammer dat dit slag mensen compleet doorslaat in hun fanatisme en alles wat niet-dierlijk is het liefst kapot zou hebben. Dat maakt het wel een beetje losers, inderdaad.
Let wel, dit is niks tegen de gemiddelde dierenliefhebber. Dat is heel wat anders.
Dat het extremisten zijn staat imo ook niet onder discussie, maar jij beweert dat ze het liefst alles zouden willen uitroeien wat menselijk is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Biels het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, die mensen zijn er. In 9 van de 10 gevallen zijn dat dierenextremisten. Dat zijn sukkels. Normale dierenliefhebbers niet.
Ik kende het stuk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je hebt in 1 minuut een wetenschappelijk artikel van 34 pagina's gelezen?
Ik onderbouw dus waarom jouw linkpost wel degelijk relevant is...quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:25 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Zeg ik dat hij neutraal is? Ze geven op z'n minst argumenten.
Oh zo, jaquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik onderbouw dus waarom jouw linkpost wel degelijk relevant is...De bronnen die ze raadplegen zijn neutraal, dat doet niets af aan het feit dat de site niet neutraal is.
Slechte troll.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:27 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Gast, waarom zou je vliegen of muggen willen laten leven? 1. er zijn er teveel, 2. die irritante troep moet kapot omdat ze dus nutteloos zijn.
Echt wat een autisten weerdie gelijk 1 lijn willen trekken en alles zwart/wit zijn. Zo van dier is dier (dus een mug is hetzelfde als een hond ofzo
)
Ik snap.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:30 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Oh zo, ja. Ik dacht dat je me probeerde uit te leggen waarom mijn bron niet neutraal is en wat er wel neutraal aan is, terwijl ik dat wel snap.
Omdat hij een linkse nerd is. En natuurlijk wel hier fijn blijven teren in een kapitalistisch land ipv te biezen te pakken en naar china te gaan. Typisch links, bang gedragquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:53 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waarom dan een USSR-avatar? Of is dat ironie?!
Nee natuurlijk niet omdat wij miljoenen meer zenuwen hebben dan vissen en net zo veel meer hersenactiviteiten. Een vis heeft niet door wat er aan de hand is en de pijn is ook zeker minder want anders zou je een vis kunnen ontleden en duidelijk kunnen aantonen. Maar omdat ze minder zenuwen hebben ( minder pijn) is het niet mogelijk om hier achter te komen hoe klein de pijn is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:22 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Of je kunt het vergelijken met een haak door je teen krijgen terwijl je een minuut onder water wordt gehouden.
lees door kut-troll.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:34 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Omdat hij een linkse nerd is. En natuurlijk wel hier fijn blijven teren in een kapitalistisch land ipv te biezen te pakken en naar china te gaan. Typisch links, bang gedrag.
Noem ik ergens mieren? Trouwens noem eens een paar redenen op dat mieren nuttig zijn voor de mens.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:47 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nutteloos ja?Volgens mij zijn insecten de meest nuttige dieren die er zijn. Neem alleen mieren al.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:
dat zijn vaak domme mensen.
wel terechte klacht.
troll? zegt iemand met een ussr avatarquote:
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:40 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
troll? zegt iemand met een ussr avatar. als het je ideaal is wat doe je dan hier? of wil je perse "anders zijn dan de rest"
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:00 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
"Een ideaal kan niet gerealiseerd worden, maar blijft altijd transcendent."
en nu kappen.
Walvissen eten plankton.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:49 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
het op peil houden van de vispopulatie.
plankton en vissies.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Walvissen eten plankton.
Zonder walvissen wordt de zee een grote dikke soep.
Het doodschieten van bedreigde walvissoorten vindi k inderdaad vreselijk. Maar bijvoorbeeld de vangst van niet bedreigde dwergwalvissen door middel van een harpoen, is dit ook onmenselijk?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:25 schreef griekjeee het volgende:
Ik vind van wel, het zijn net zo goed wezens met een bewustzijn. Moord is imo dan ook moord, of het om een dier of mens gaat.
En over dat laatste: walvisvaarders slachten op een beestachtige manier en er wordt niets aan gedaan. Wat mij betreft heiligt het doel de middelen in deze.
Je vergelijkt het met voormiddeleeuwse tijden, wil je dat vergelijken met gedrag wat we nu zien als humaan? Ik denk dat het niet ter discussie staat dat het barbaars gedrag is, en nauwelijks menselijk te noemen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:44 schreef Frag_adder het volgende:
Ik ben wel van mening dat het onnodig dood maken van dieren alsmede het verminken ervan strafbaar gesteld zou moeten worden. Het dooden van bedreigde diersoorten zelfs zwaar strafbaar.
Het doden van niet bedreigde dieren voor consumptie daarintegen vind ik volstrekt normaal en moet ook zeker mee doorgegaan worden.
[..]
Het doodschieten van bedreigde walvissoorten vindi k inderdaad vreselijk. Maar bijvoorbeeld de vangst van niet bedreigde dwergwalvissen door middel van een harpoen, is dit ook onmenselijk?
Mensen jaagden vroeger altijd met speren en pijl en boog dus toen doden wij al dieren op een zelfde soort manier en ik zie het daarom ook zeker niet als onmenselijk. Het is ook niet strict noodzakelijk, maar om dat nou strafbaar te stellen daardoor in een doen heligt de middelen manier gaat wel erg ver.
Er zijn een hele hoop voorbeelden te noemen waarom we juist niet superieur zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:20 schreef DE_krumpel het volgende:
Je kan net zo goed vragen waarom mensen zichzelf zo superieur vinden als soort terwijl wij zeker andere soorten nodig hebben om te leven.
Ja, het komt er ook maar net op neer hoe de mens zichzelf graag ziet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:26 schreef Penisbaard het volgende:
Er zijn tevens een hele hoop voorbeelden te noemen waarom we juist veruit superieur zijn.
Omdat barbaars en onmenselijjk twee compleet gescheiden zaken zijn. Het doden van dieren zou puur consumptie gericht moeten zijn, omdat dit een volstrekt natuurlijk verschijnsel is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:13 schreef griekjeee het volgende:
Je vergelijkt het met voormiddeleeuwse tijden, wil je dat vergelijken met gedrag wat we nu zien als humaan? Ik denk dat het niet ter discussie staat dat het barbaars gedrag is, en nauwelijks menselijk te noemen.
We staan allemaal zo graag boven dieren, vanwaar dan dat barbaarse gedrag?
Vertel mij maar eens waarom jij supperieur ben dan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:26 schreef Penisbaard het volgende:
Er zijn tevens een hele hoop voorbeelden te noemen waarom we juist veruit superieur zijn.
Aan jou de kans dit kracht bij te zetten, noem eens wat van die voorbeelden waarin de dieren superieur zijn tenopzichte van de mens, alsjeblieft.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:23 schreef griekjeee het volgende:
Er zijn een hele hoop voorbeelden te noemen waarom we juist niet superieur zijn.
Omdat ik geen andere soort op deze aardbol ken die in staat is deze levend te verlaten. Aangezien het leven op deze planeet ooit ten einde zal komen is dat zeker een nuttig iets.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:30 schreef DE_krumpel het volgende:
Vertel mij maar eens waarom jij supperieur ben dan.
Niet ik, de mens. De mens is nou eenmaal tot veel meer dingen in staat dan dieren, we zijn zelfs in staat om onze planeet te verlaten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:30 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Vertel mij maar eens waarom jij supperieur ben dan.
Bij een nucleaire ramp zijn niet wij degene die weten te overleven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:33 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Niet ik, de mens. De mens is nou eenmaal tot veel meer dingen in staat dan dieren, we zijn zelfs in staat om onze planeet te verlaten.
en bij een gigantische kernuitbarsting van de aarde ook niet, wat is je punt?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:36 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Bij een nucleaire ramp zijn niet wij degene die weten te overleven.
Dieren kunnen in veel extremere omstandigheden overleven. Daarbij zijn ze in zoveel opzichten superieur qua design, die wij alleen kunnen evenaren omdat we over meer kennis beschikken. Zij bezitten het al van nature.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:31 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Aan jou de kans dit kracht bij te zetten, noem eens wat van die voorbeelden waarin de dieren superieur zijn tenopzichte van de mens, alsjeblieft.
[..]
Omdat ik geen andere soort op deze aardbol ken die in staat is deze levend te verlaten. Aangezien het leven op deze planeet ooit ten einde zal komen is dat zeker een nuttig iets.
Dat er diersoorten zijn die wel overleven, je zou ze dus superieur kunnen noemen aan de mens in dat opzicht.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:37 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
en bij een gigantische kernuitbarsting van de aarde ook niet, wat is je punt?
Er hebben zich op onze aardbol maar drie echte nucleaire rampen voltrokken waarbij mensen omkwamen, Hiroshima, Nagasaki en Tsjernobyl en in geen geval gingen alle mensen dood, zelfs geen eens de meerderheid. Ik ben er zelfs vrij zeker van dat we zullen overleven al zal het niet de meerderheid zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:36 schreef griekjeee het volgende:
Bij een nucleaire ramp zijn niet wij degene die weten te overleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |