abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76519821
Hallo onderdanen. Ik kom even klagen . Deze keer over dierenactivisten. U kent ze wel, neem ik aan. We kennen ze immers allemaal wel. Het zijn bijvoorbeeld de Sea Shepherds en de mannen van Greenpeace. De heldhaftige, dappere krijgers die hun eigen leven op het spel zetten om de lieve diertjes van de ondergang te behoeden. Deze nobele strijders gaat niets te ver. Alles hebben zij over om de wonderbaarlijke schepsels, gecreëerd door moeder natuur, het leven te redden. Het zijn moderne helden.

Wat echter jammer is, is dat deze mensen vaak de realiteit ietwat uit het oog verliezen. In hun onstuitbare queeste om de dieren te beschermen willen zij de mensen nog wel eens vergeten. Trots verkondigen deze mensen welke schepen zij wel tot zinken hebben gebracht. Tekenend zijn ook de reacties die je, ook hier op Fok, ziet over een nieuwsbericht waarbij een dier mishandeld is. Plotseling veranderen deze lieve dierenliefhebbers in brute monsters die mensen aan hun ballen willen ophangen, hun longen eruit scheuren en ze daarna levend villen. Schuimbekkend brullen ze dat dierenbeulen dood moeten.

Even voor de duidelijkheid; natuurlijk keur ik het gedrag van walvisvaarders en dierenbeulen niet goed. Mijn klacht gaat over het feit dat veel mensen de menselijke waardigheid vergeten zo gauw het over dieren gaat. Terrorisme en criminaliteit wordt goedgekeurd, zolang het maar onder mom van 'dierenredden' is.

Klacht: Dierenliefhebbers die barbaarse praktijken willen uitvoeren op mensen die dieren kwaad doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Otis2.0 op 07-01-2010 14:04:43 ]
-
pi_76519847
dat zijn vaak domme mensen.

wel terechte klacht.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_76519879
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:

wel terechte klacht.
No resentment ever evened out a weaker hand
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:12:08 #4
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_76519894
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:

wel terechte klacht.
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_76519953
/care
pi_76519978
oke, maar whut about milieu activisten?
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:14:44 #7
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76519993
Oog om oog, tand om tand.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_76520006
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:14 schreef griekjeee het volgende:
ah, de middeleeuwen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_76520010
Zijn er niet genoeg huil topics over die Sea Shepherd kneuzen ?
Dat gejank begint al bijna net zo irritant te worden als die losers met hun bootjes zelf
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_76520012
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:14 schreef griekjeee het volgende:
Jij bent er zo één, begrijp ik? Zou je er niet boven staan?
-
pi_76520031
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:15 schreef Winner_Taco het volgende:
Zijn er niet genoeg huil topics over die Sea Shepherd kneuzen ?
Dat gejank begint al bijna net zo irritant te worden als die losers met hun bootjes zelf
anders lees je wat verder door.
pi_76520051

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:18:26 #13
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76520110
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:15 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Jij bent er zo één, begrijp ik? Zou je er niet boven staan?
Ik kan het me heel goed voorstellen, en ik zou ook niet voor mezelf instaan als ik het zou zien. Erboven staan, dat vind ik klinken als iemand die iets doms zegt en waar je dan maar niet op in gaat omdat je wijzer bent. Dierenmishandeling vind ik niet iets wat op die manier genegeerd moet worden. En ons huidige systeem faalt met het straffen en aanpakken. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het recht in eigen hand nemen dan. Als ermee omgegaan zou worden als de moord welke het is, dan zou dat niet nodig zijn.
pi_76520148
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:18 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ik kan het me heel goed voorstellen, en ik zou ook niet voor mezelf instaan als ik het zou zien. Erboven staan, dat vind ik klinken als iemand die iets doms zegt en waar je dan maar niet op in gaat omdat je wijzer bent. Dierenmishandeling vind ik niet iets wat op die manier genegeerd moet worden. En ons huidige systeem faalt met het straffen en aanpakken. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het recht in eigen hand nemen dan. Als ermee omgegaan zou worden als de moord welke het is, dan zou dat niet nodig zijn.
ah, niet voor jezelf instaan, je fout erkennen; maar het toch goedkeuren?
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:19:48 #15
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_76520151
Bij deze klacht zoek ik een balans. Ik vind niet dat je een mens, hoe dom en kwetsend hij ook moge zijn, aan z'n ballen moet ophaken aan een vleeshaak, maar ik ben het ook niet eens met de mensen die zeggen van: "Het is maar een dier hallo niet erg weetje ". Ik ben dan ook voor gevangenisstraf + TBS tegen mensen die levende wezens onnodig letsel toedienen.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_76520183
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:18 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je in het rechtssysteem dieren op één lijn moet plaatsen met mensen. Denk jij van wel?
En keur jij het (bijvoorbeeld) goed dat mensen met boten de zee opgaan met het doel om walvisvaarders tot zinken te brengen?
-
pi_76520202
/care package
pi_76520203
edit; laatmaar verkeerde knopje
-
pi_76520244
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:21 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]
haha je wilde editten maar kreeg een quote
pi_76520250
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:22 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

haha je wilde editten maar kreeg een quote
verdomme
-
pi_76520289
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef Skylark. het volgende:
Bij deze klacht zoek ik een balans. Ik vind niet dat je een mens, hoe dom en kwetsend hij ook moge zijn, aan z'n ballen moet ophaken aan een vleeshaak, maar ik ben het ook niet eens met de mensen die zeggen van: "Het is maar een dier hallo niet erg weetje ". Ik ben dan ook voor gevangenisstraf + TBS tegen mensen die levende wezens onnodig letsel toedienen.
Eens.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:25:31 #22
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76520347
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:20 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je in het rechtssysteem dieren op één lijn moet plaatsen met mensen. Denk jij van wel?
En keur jij het goed dat mensen met boten de zee opgaan met het doel om walvisvaarders tot zinken te brengen?
Ik vind van wel, het zijn net zo goed wezens met een bewustzijn. Moord is imo dan ook moord, of het om een dier of mens gaat.
En over dat laatste: walvisvaarders slachten op een beestachtige manier en er wordt niets aan gedaan. Wat mij betreft heiligt het doel de middelen in deze.

Al zou een rechtssysteem dat het mogelijk maakt dierenmishandelaars beter aan te pakken en naar verhouding te straffen, mijn voorkeur genieten.
Ik denk dat je er ook bij stil moet staan dat een hoop moordenaars met dieren zijn begonnen. Dus zelfs mensen die geen zak om dieren geven zouden dit als een serieus probleem moeten zien.
pi_76520369
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef Skylark. het volgende:
Gaat het dan alleen om dieren die je kunt knuffelen of wil je ook dat iedereen stopt met muggen doodslaan en vissen?
-
pi_76520429
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:25 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ik vind van wel, het zijn net zo goed wezens met een bewustzijn. Moord is imo dan ook moord, of het om een dier of mens gaat.
En over dat laatste: walvisvaarders slachten op een beestachtige manier en er wordt niets aan gedaan. Wat mij betreft heiligt het doel de middelen in deze.

Al zou een rechtssysteem dat het mogelijk maakt dierenmishandelaars beter aan te pakken en naar verhouding te straffen, mijn voorkeur genieten.
Ik denk dat je er ook bij stil moet staan dat een hoop moordenaars met dieren zijn begonnen. Dus zelfs mensen die geen zak om dieren geven zouden dit als een serieus probleem moeten zien.
en de miljoenen koetjes en schapen die elke dag geslacht worden dan? moet de slager/boer dan ook gestraft worden?

het is niet alsof de japanners voor de leuk de walvissen vermoorden, vraag en aanbod.
pi_76520453
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:25 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Oké, dat ben ik dan niet met je eens. Ik vind een mensenleven meer waard dan een dierenleven.
quote:
Zou je dan niet beter kunnen proberen om te zorgen dat er wél iets aan gedaan wordt? Of heb je werkelijk de illusie dat er gestopt wordt met de walvisvaart omdat je vier walvisvaarders laat zinken? Het enige dat je daarmee oproept is nog meer geweld; dat lijkt me niet de bedoeling.
quote:
Ja, mij ook.
quote:
Dat weet ik niet, of dat zo is. Heb je daar een bron van?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')