quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:
dat zijn vaak domme mensen.
wel terechte klacht.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:
dat zijn vaak domme mensen.
wel terechte klacht.
ah, de middeleeuwen.quote:
anders lees je wat verder door.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:15 schreef Winner_Taco het volgende:
Zijn er niet genoeg huil topics over die Sea Shepherd kneuzen ?
Dat gejank begint al bijna net zo irritant te worden als die losers met hun bootjes zelf
Ik kan het me heel goed voorstellen, en ik zou ook niet voor mezelf instaan als ik het zou zien. Erboven staan, dat vind ik klinken als iemand die iets doms zegt en waar je dan maar niet op in gaat omdat je wijzer bent. Dierenmishandeling vind ik niet iets wat op die manier genegeerd moet worden. En ons huidige systeem faalt met het straffen en aanpakken. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het recht in eigen hand nemen dan. Als ermee omgegaan zou worden als de moord welke het is, dan zou dat niet nodig zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:15 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Jij bent er zo één, begrijp ik? Zou je er niet boven staan?
ah, niet voor jezelf instaan, je fout erkennen; maar het toch goedkeuren?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:18 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik kan het me heel goed voorstellen, en ik zou ook niet voor mezelf instaan als ik het zou zien. Erboven staan, dat vind ik klinken als iemand die iets doms zegt en waar je dan maar niet op in gaat omdat je wijzer bent. Dierenmishandeling vind ik niet iets wat op die manier genegeerd moet worden. En ons huidige systeem faalt met het straffen en aanpakken. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het recht in eigen hand nemen dan. Als ermee omgegaan zou worden als de moord welke het is, dan zou dat niet nodig zijn.
Ik denk niet dat je in het rechtssysteem dieren op één lijn moet plaatsen met mensen. Denk jij van wel?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:18 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik kan het me heel goed voorstellen, en ik zou ook niet voor mezelf instaan als ik het zou zien. Erboven staan, dat vind ik klinken als iemand die iets doms zegt en waar je dan maar niet op in gaat omdat je wijzer bent. Dierenmishandeling vind ik niet iets wat op die manier genegeerd moet worden. En ons huidige systeem faalt met het straffen en aanpakken. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het recht in eigen hand nemen dan. Als ermee omgegaan zou worden als de moord welke het is, dan zou dat niet nodig zijn.
haha je wilde editten maar kreeg een quotequote:
verdommequote:Op donderdag 7 januari 2010 13:22 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
haha je wilde editten maar kreeg een quote
Eens.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef Skylark. het volgende:
Bij deze klacht zoek ik een balans. Ik vind niet dat je een mens, hoe dom en kwetsend hij ook moge zijn, aan z'n ballen moet ophaken aan een vleeshaak, maar ik ben het ook niet eens met de mensen die zeggen van: "Het is maar een dier hallo niet erg weetje". Ik ben dan ook voor gevangenisstraf + TBS tegen mensen die levende wezens onnodig letsel toedienen.
Ik vind van wel, het zijn net zo goed wezens met een bewustzijn. Moord is imo dan ook moord, of het om een dier of mens gaat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:20 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je in het rechtssysteem dieren op één lijn moet plaatsen met mensen. Denk jij van wel?
En keur jij het goed dat mensen met boten de zee opgaan met het doel om walvisvaarders tot zinken te brengen?
Gaat het dan alleen om dieren die je kunt knuffelen of wil je ook dat iedereen stopt met muggen doodslaan en vissen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef Skylark. het volgende:
Bij deze klacht zoek ik een balans. Ik vind niet dat je een mens, hoe dom en kwetsend hij ook moge zijn, aan z'n ballen moet ophaken aan een vleeshaak, maar ik ben het ook niet eens met de mensen die zeggen van: "Het is maar een dier hallo niet erg weetje". Ik ben dan ook voor gevangenisstraf + TBS tegen mensen die levende wezens onnodig letsel toedienen.
en de miljoenen koetjes en schapen die elke dag geslacht worden dan? moet de slager/boer dan ook gestraft worden?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:25 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik vind van wel, het zijn net zo goed wezens met een bewustzijn. Moord is imo dan ook moord, of het om een dier of mens gaat.
En over dat laatste: walvisvaarders slachten op een beestachtige manier en er wordt niets aan gedaan. Wat mij betreft heiligt het doel de middelen in deze.
Al zou een rechtssysteem dat het mogelijk maakt dierenmishandelaars beter aan te pakken en naar verhouding te straffen, mijn voorkeur genieten.
Ik denk dat je er ook bij stil moet staan dat een hoop moordenaars met dieren zijn begonnen. Dus zelfs mensen die geen zak om dieren geven zouden dit als een serieus probleem moeten zien.
Oké, dat ben ik dan niet met je eens. Ik vind een mensenleven meer waard dan een dierenleven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:25 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik vind van wel, het zijn net zo goed wezens met een bewustzijn. Moord is imo dan ook moord, of het om een dier of mens gaat.
Zou je dan niet beter kunnen proberen om te zorgen dat er wél iets aan gedaan wordt? Of heb je werkelijk de illusie dat er gestopt wordt met de walvisvaart omdat je vier walvisvaarders laat zinken? Het enige dat je daarmee oproept is nog meer geweld; dat lijkt me niet de bedoeling.quote:En over dat laatste: walvisvaarders slachten op een beestachtige manier en er wordt niets aan gedaan. Wat mij betreft heiligt het doel de middelen in deze.
Ja, mij ook.quote:Al zou een rechtssysteem dat het mogelijk maakt dierenmishandelaars beter aan te pakken en naar verhouding te straffen, mijn voorkeur genieten.
Dat weet ik niet, of dat zo is. Heb je daar een bron van?quote:Ik denk dat je er ook bij stil moet staan dat een hoop moordenaars met dieren zijn begonnen. Dus zelfs mensen die geen zak om dieren geven zouden dit als een serieus probleem moeten zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |