thanks het schoot me nadien te binnen dat het met zijn achternaam te maken had.quote:
Het was een vent geweest als hij die energie, blijkbaar een overvloed aan positieve energie, in zijn vrouw en gezin had gestoken. Ik weet zeker dat hij het voor z'n gezin een stuk makkelijker had kunnen maken. Maar nee, het was voor hem ikke ikke ikke ikke.... en helemaal niets anders.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat hier een soort plaatsvervangende haat te zien is. Je lijkt iig te impliceren dat hij zelfs helemaal geen plezier meer mocht hebben. Dat vreemdgaan uit den boze is lijkt me duidelijk, maar de felheid van de reacties verbaasd me.
Ik zie de ziekte van zijn vrouw eerder als een verzachtende omstandigheid dan een verzwarende en volgens mij zijn eigen vrouw ook. Natuurlijk was het niet tof, maar waarom die enorme agressie, met name van Yvonne?
Als ik in dezelfde situatie zou zitten (voor zover ik me dat kan voorstellen) zou ik het niet tof vinden als m'n vriendin vreemd ging, maar ik zou het uiteindelijk wel accepteren denk ik. Nouja, dat weet ik natuurlijk niet, maar ik vind de situatie iig dermate gecompliceerd om er dan zo fel over te doen.
Ik werk bij de mensen thuisquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:21 schreef -moppie- het volgende:
Yvonne zegt dat Kluun dit 'alleen' doet en alle mannen die horen bij de vrouw waar zij in haar werk mee te maken krijgt doen het niet. Alsof die mannen haar dat gaan vertellen.
Iedereen die niet goed met verdriet en/of lijden om kan gaan gaat daar met dezelfde manier (klemzuipen) mee om?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Even bold dan maar want het dringt niet door.
En niet te vergeten:
http://www.boekreviews.nl(...)ond-van-der-klundert
[..]
"Na enkele maanden feesten": niet "na zich enkele maanden klem gezopen te hebben van verdriet"
Eens, eens en eens.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:26 schreef yvonne het volgende:
Zo, ik heb me wel weer genoeg druk gemaakt vandaag.
Conclusie: als je je partner tijdens ernstige ziekte even verder de grond inboort ben je een huftre
En Kluun kan niet schrijven.
en hij heeft een stomme naamquote:Op maandag 7 januari 2010 13:26 schreef yvonne het volgende:
Zo, ik heb me wel weer genoeg druk gemaakt vandaag.
Conclusie: als je je partner tijdens ernstige ziekte even verder de grond inboort ben je een huftre
En Kluun kan niet schrijven.
De man is nooit even van huis zeker.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik werk bij de mensen thuisIk kan je verzekeren dat ik vrij precies weet hoe en wat
Er is maar 1 goed handelen en als je daar niet aan voldoet moet je aan de schandpaal. Om dit op te lossen moet je gewoon even doen alsof jouw vrouw nu crepeert aan kanker, want dan kom je wel tot inkeer, hoor ik in dit topic.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:25 schreef Disorder het volgende:
[..]
Iedereen die niet goed met verdriet en/of lijden om kan gaan gaat daar met dezelfde manier (klemzuipen) mee om?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:21 schreef -moppie- het volgende:
Nog een 2e ding; ik denk dat het ook wel een geruststellende gedachte is dat je als moeder weet wie de nieuwe vriendin van je man is en wie er dus wellicht de 'nieuwe moeder' van je dochter gaat worden.
Dat het niet oke was is niet de discussie. Maar zo verschrikkelijk als er hier over wordt gedaan vind ik het nou ook weer niet, zeker gezien het feit dat hij schijnbaar al eerder was vreemd gegaan. Ze wist met wie ze getrouwd was, ik denk dat de vrouwen hier zich simpelweg verkeerd in haar verplaatsen. Vervang de 'empty shell' Kluun door je geliefde en denk je in dat je zijn vreemdgaan ooit hebt geaccepteerd. Dan is het nog steeds niet leuk, maar zeker niet de halve moord wat er hier van gemaakt wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:22 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Het was een vent geweest als hij die energie, blijkbaar een overvloed aan positieve energie, in zijn vrouw en gezin had gestoken. Ik weet zeker dat hij het voor z'n gezin een stuk makkelijker had kunnen maken. Maar nee, het was voor hem ikke ikke ikke ikke.... en helemaal niets anders.
Wat denk je zel? Het is een maanden- misschien wel jarenlang proces. Zij is net moeder, ze weet dat ze dood gaat. De vriendin van een van onze beste vrienden is gestoven aan kanker afgelopen jaar, haar enige zorg was haar zoon. Wat gaat er met hem gebeuren etc. Dus als je weet dat je kind ergens weer een 'normaal' gezin krijgt lijkt mij dat wel geruststellend ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Denk dat "geruststellend" niet helemaal het juiste woord is in deze zin...
Hoe zou jij het vinden als je het zelf overkomt? meteen Multivlaai bellen om de boel te vieren?
Doe toch niet zo kortzichtig. Die nieuwe vriendin was er al heel lang. Judith wist dat en heeft zich daar bij neergelegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als je het zelf overkomt? meteen Multivlaai bellen om de boel te vieren?
"Nou schat, ik ben even naar de NieuweMama beurs geweest en kijk eens wat ik op de kop heb getikt![]()
jawel hoor .quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef DeTolk het volgende:
Als z'n vrouw het oké vond is ze met terugwerkende kracht ook een trut.
( Oh, nee dat mag je niet zeggen van iemand die kanker heeft gehad)
Dan moet je maar aan een pleeggezin denken als je een vent hebt die alleen maar de bloemetjes buitenzetquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Wat denk je zel? Het is een maanden- misschien wel jarenlang proces. Zij is net moeder, ze weet dat ze dood gaat. De vriendin van een van onze beste vrienden is gestoven aan kanker afgelopen jaar, haar enige zorg was haar zoon. Wat gaat er met hem gebeuren etc. Dus als je weet dat je kind ergens weer een 'normaal' gezin krijgt lijkt mij dat wel geruststellend ja.
Het schijnt dat zij hem heeft gevraagd het boek te schrijven. Verder, als ze van hem hield, denk je dan echt dat ze niet juist blij zou zijn als ze wist dat hij dankzij die kutziekte een goed leven heeft? Ik weet zeker dat die gedachte mij juist zou geruststellen bij het sterven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef DeTolk het volgende:
Raymond van der K. is gewoon een hufter (punt)
Vreemdgaan valt onder geen ENKELE omstandigheid goed te praten.
De dood van je partner uitmelken ook niet ( Geldt ook voor Rachel Hazes en de fam. Jackson)
Ohquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef DeTolk het volgende:
[..]
"Nou schat, ik ben even naar de NieuweMama beurs geweest en kijk eens wat ik op de kop heb getikt![]()
denk het ook.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:35 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Dan moet je maar aan een pleeggezin denken als je een vent hebt die alleen maar de bloemetjes buitenzet
Hoezo dat nou?!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef DeTolk het volgende:
Dan is het gelijke monniken, gelijke kappen. Daar zou ik nog wel wat in kunnen zien.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef DeTolk het volgende:
( Oh, nee dat mag je niet zeggen van iemand die kanker heeft gehad)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |