Als er wordt gevraagd welk enzym een afwijkende activiteit vertoont bij de ziekte van Gaucher, antwoordt Merel:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:34 schreef Repeat het volgende:
Wat zijn nou weer klinische antwoorden?
Als het klopt en je kan het bewijzen is er toch niks aan de hand ? Maar misschien heb ik er nu overheen gelezen, want wat was de stof voor dat blok?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:56 schreef Merel1808 het volgende:
Ok, ik weet wel dat jullie alwetend zijn en in je hele leven nog nooit iets anders dan een 10 hebben gehaald voor een tentamen, maar laat mij even in mn waarde zeg..
Te klinische antwoorden zijn als er een verhaaltje staat over een jongetje met alle symptomen van shock, en dat je dan moet zeggen wat er aan de hand is, en omdat de eerstejaars het woord 'shock' nog niet hebben geleerd wordt dat niet goed gerekend
Stofwisselingsstoornissen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:07 schreef Seam het volgende:
[..]
Als het klopt en je kan het bewijzen is er toch niks aan de hand ? Maar misschien heb ik er nu overheen gelezen, want wat was de stof voor dat blok?
Klinkt wel erg klote jaquote:
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:56 schreef Merel1808 het volgende:
Te klinische antwoorden zijn als er een verhaaltje staat over een jongetje met alle symptomen van shock, en dat je dan moet zeggen wat er aan de hand is, en omdat de eerstejaars het woord 'shock' nog niet hebben geleerd wordt dat niet goed gerekend
http://www.geneeskundestu(...)l-download-1034.htmlquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:17 schreef dotKoen het volgende:
Staat zo'n tentamen stofwisseling ergens online? Ben nu wel benieuwd.
Overigens, ik ga volgende maand een blok volgen om er voor de derde keer tentamen in doen.![]()
Hmm, saai tentamen zeg.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:31 schreef Kassaa het volgende:
[..]
http://www.geneeskundestu(...)l-download-1034.html
Staan wel een aantal erg domme vragen bij zegquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:31 schreef Kassaa het volgende:
[..]
http://www.geneeskundestu(...)l-download-1034.html
Ik moet anders nog gewoon werken nu hoorquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het is weekend! Gaan ze een online tentamen doen! Stelletje koffiefilters!
En je dacht fijn even werk en tentamens oefenen combineren?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:13 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik moet anders nog gewoon werken nu hoor
Ik ben aan het wachten op de resultaten van het lab, dus jaquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En je dacht fijn even werk en tentamens oefenen combineren?
Waarop precies dan? Dat hoeft toch niet al te lang te duren doorgaans.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:17 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik ben aan het wachten op de resultaten van het lab, dus ja
Haha, that's the spirit. Beetje een spannend lab Seam?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:17 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik ben aan het wachten op de resultaten van het lab, dus ja
Ik moet ieder uur samples nemen van de perfusievloeistof en de LDH en pH waardes controleren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarop precies dan? Dat hoeft toch niet al te lang te duren doorgaans.
Nee stelt niks voor. Enige wat ik op dit moment nog kan doen is waterstofcarbonaat toevoegen als de pH onder de 7,1 komtquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:20 schreef DDM het volgende:
[..]
Haha, that's the spirit. Beetje een spannend lab Seam?
Dat klinkt voor mij allemaal als leverworst! Ik heb alleen verstand van genen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:20 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik moet ieder uur samples nemen van de perfusievloeistof en de LDH en pH waardes controleren.
en op de aGST waardes moet ik wel een uur of vier wachten
Dat vind ik ook een stuk boeienderquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat klinkt voor mij allemaal als leverworst! Ik heb alleen verstand van genen.
Ik zit op de afdeling bij experimentele cardiologie, die doen best interessante dingen!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:28 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een stuk boeienderHelaas staat mijn keuzeblok van dit jaar al vast vanwege mijn honoursprogramma, anders ik misschien wel klinische genetica gekozen. Nu ga ik stage lopen bij neurologische of cardiologisch onderzoeksinstituut
Ja ik kan gelukkig wel kiezen in welke research line ik terecht kom, dus ik ga ook kiezen voor een redelijk klinische line. Lijkt me wel interessant, omdat we in ons normale curriculum amper iets met onderzoek doen. Volgend jaar ga ik sowieso kijken of ik daar ergens een baantje kan krijgenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:29 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik zit op de afdeling bij experimentele cardiologie, die doen best interessante dingen!
Gaat het je dan om de zorginnovatie of de neurologie? Wat je aantrekt?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:34 schreef dotKoen het volgende:
Ik ga binnenkort eens even praten met wat onderzoekers over een onderzoeksstage. Gaat over zorginnovatie binnen neurologie.
Beidequote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:35 schreef Seam het volgende:
[..]
Gaat het je dan om de zorginnovatie of de neurologie? Wat je aantrekt?
Zo'n ingreep heb ik ook gehad! Een paar keer een neurectomie tegen ACNESquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:39 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Beide. Wil op dit moment verder in de neurologie, niet in zorginnovatie, maar ik vind het wel mooi te zien hoe je met vrij eenvoudige ingrepen veel patiëntvriendelijker en goedkopere zorg kunt krijgen.
Ja dat is wel mooi inderdaad. Neurologie vind ik wel interessant niet maar niet leuk genoeg om verder in te gaan. Ik weet nu toch al eigenlijk dat ik chirurg wil wordenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:39 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Beide. Wil op dit moment verder in de neurologie, niet in zorginnovatie, maar ik vind het wel mooi te zien hoe je met vrij eenvoudige ingrepen veel patiëntvriendelijker en goedkopere zorg kunt krijgen.
Ballen groeien.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 08:47 schreef MaxC het volgende:
Iemand tips voor het lange staan in de OK? Vind chirurgie echt geweldig maar ik krijg na een uurtje staan al pijn in mijn benen, wat erg afleidend en vervelend is
quote:
Sommige co's gebruiken steunkousen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 08:47 schreef MaxC het volgende:
Iemand tips voor het lange staan in de OK? Vind chirurgie echt geweldig maar ik krijg na een uurtje staan al pijn in mijn benen, wat erg afleidend en vervelend is
Een co die een andere co delegeert? Het moet niet gekker wordenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:31 schreef intoxicated het volgende:
Gisteren het transferpunt in het ziekenhuis opgebeld om verhaal te halen toen ze een van onze vpk's hadden afgeblaft toen ze mijn beleid uitvoerde. Ik ben meteen onsterfelijk![]()
En een jongste interne co laten mee-reanimeren, die heeft wat te vertellen thuis
Intussen niet meerquote:
Oh leuk!, helemaal niet meegekregen zegquote:
Dus euthanasie is alleen strafbaar als je voldoet aan de zorgvuldigheidseisen? De overheid heeft eisen opgesteld waarmee euthanasie zo strafbaar mogelijk is?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Euthanasie is strafbaar maar mits een arts heeft voldaan aan de zorgvuldigheidseisen.
Maar ik neem dat als je arts wordt dit allemaal wel krijgt geleerd.![]()
Dat ja! Ik denk ik geef even een klinisch antwoord.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:46 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Dus euthanasie is alleen strafbaar als je voldoet aan de zorgvuldigheidseisen? De overheid heeft eisen opgesteld waarmee euthanasie zo strafbaar mogelijk is?![]()
* Merel heeft een hekel aan mensen die het verschil niet snappen tussen mits en tenzij...
En geheel in jouw stijl sla je de plank volledig mis.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat ja! Ik denk ik geef even een klinisch antwoord.
Maar goed dat ik tegelzetter ben.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:50 schreef intoxicated het volgende:
[..]
En geheel in jouw stijl sla je de plank volledig mis.
Die docu heb ik gemist, werd die ook bij P&W aangehaald?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:03 schreef dotKoen het volgende:
Wat ik interessant vond was niet deze 2 drukke dames bij P&W, maar die documentaire over euthanasie bij dementerende patiënten. Een juriste van de VU vertelde daar hoe dat wel mogelijk is, terwijl de ethici hier dat toch anders zagen.
Dat was http://www.novatv.nl/page(...)009+sterk+gestegen/. Werd niet bij P&W genoemd.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:44 schreef EricT het volgende:
[..]
Die docu heb ik gemist, werd die ook bij P&W aangehaald?
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:28 schreef starla het volgende:
[..]
Sommige co's gebruiken steunkousen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |