Heb er een paar jaar geleden een neergezet bij mijn vorige huis. Ergens in het bouwproces had de ontwikkelaar de buitenbergingen wegbezuinigd

Heb toen zo'n schuur van de Makro gekocht. Kon ik daar bestellen en werd keurig op de afgesproken tijd geleverd op een pallet en door een vrachtwagen met kraan in de tuin gehesen. Alles compleet.
Waar je op moet letten bij zulke schuurtjes is dat je je hout voldoende dik kiest. Je hebt ze al vanaf 13 mm, maar dat is erg gammel. Ik had 28 mm en dan heb je echt stevig dikke planken.
Verder moet je al je onderdelen van te voren een keer lakken en het geheel nog een keer als het in elkaar staat. Door vooraf te lakken voorkom je dat er in kieren geen lak / beits zit en dat het hout op termijn kan gaan beschadigen of inwateren. Het is meer voorbereiding, maar het resultaat is stukken beter!
Als je de schuur gaat plaatsen, moet je zorgen voor een stabiele ondergrond (ik had gewoon gestabiliseerde bestrating) en een waterpas begin.
Vergeet hem ook niet te verankeren in de grond....
Bij het pakket dat ik had, zat dakbedekking op de rol. Niet superdik, maar wel van voldoende kwaliteit.
Het schuurtje heeft een aantal forse stormen zonder problemen overleefd, waarbij schuurtjes van buren letterlijk door de tuin vlogen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D