abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76497389
Goedenavond,wij zijn van plan om een blokhut aan te schaffen,en weten ook wel wat we ongeveer willen,maar het gaat mij om ervaringen van mensen die er zelf 1 hebben geplaatst.
Ik begrijp dat het goed te doen is,maar is het echt zo simpel als men doet geloven.
ook wil ik wel wat namen van bedrijven die bekend staan om de goede service,ik heb nu wel gegoogled en ben een hoop bedrijven tegengekomen,maar misschien heb ik er een paar over het hoofd gezien.
Ook wil ik wel wat tips waar ik op moet letten voor wij een blokhut aanschaffen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:27:09 #3
285791 YourSavior
Gewoon, omdat het kán...
pi_76498111
apres skihut!
Man: Kijk uit! Je veter zit los! Straks lig je languit op de straat!
Ik: Ik hou van languit liggen...
maar meestal op bed...
en zonder kleren.
pi_76499279
Zo'n hut mag ik niet van mijn vrouw
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:50:56 #5
285791 YourSavior
Gewoon, omdat het kán...
pi_76499377
jammer jammer... tja, dan kan ik jullie niet verder helpen succes er verder mee!
Man: Kijk uit! Je veter zit los! Straks lig je languit op de straat!
Ik: Ik hou van languit liggen...
maar meestal op bed...
en zonder kleren.
pi_76502869
let er altijd op of er glas mee wordt geleverd, hang en sluitwerk
sowieso zou ik je blokhut op een hardhouten "fundering" plaatsen ( eerste laag is dus hardhout ) , voorkomt houtrot.
pi_76503333
Wij hebben vorig jaar een blokhut gebouwd. het bedrijf waar we hem kochten zal ik niet aanbevelen omdat ze vergaten ramen en deuren te leveren en ook de afmetingen van de blokhut kwamen niet overeen met de werkelijkheid. Maar het bouwen van zo'n blokhut is echt een makkie. Binnen no time heb je zo'n hut in elkaar.
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 22:18:47 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_76503891
Wil je de blokhut als berging gaan gebruiken ? Ik zou in ieder geval gewoon dakbedekking kiezen, die daksingels die standaard zijn rotten met een paar jaar weg
pi_76506326
sjaakspark over welk bedrijf heb je het dan???
De blokhut wordt inderdaad een berghok voor de fietsen en motors,ook willen we graag een veranda zodat we ook buiten kunnen zitten als het zoals vandaag sneeuwt en dan met een vuurkorf ofzoiets,lijkt me geweldig.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:51:33 #10
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_76507873
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:09 schreef djamoro het volgende:
sjaakspark over welk bedrijf heb je het dan???
De blokhut wordt inderdaad een berghok voor de fietsen en motors,ook willen we graag een veranda zodat we ook buiten kunnen zitten als het zoals vandaag sneeuwt en dan met een vuurkorf ofzoiets,lijkt me geweldig.
Eh.. kun je dan niet beter een veranda aan je huis bouwen in plaats van zo'n cheapo blokhut? (Geef toe, ze zien er altijd een beetje provisorisch en smakeloos uit).
Lijkt mij dat op die manier je woongenot een stuk groter wordt.

Kun je niet veel beter gewoon zelf een schuur timmeren? Zo moeilijk is dat nou ook weer niet hoor.
Op die manier kun je alles nog zelf aanpassen ipv een standaard ding.

Succes (en excuses voor mn anti-blokhut post)
Big mouth strikes again
  donderdag 7 januari 2010 @ 09:35:56 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_76512926
Heb er een paar jaar geleden een neergezet bij mijn vorige huis. Ergens in het bouwproces had de ontwikkelaar de buitenbergingen wegbezuinigd
Heb toen zo'n schuur van de Makro gekocht. Kon ik daar bestellen en werd keurig op de afgesproken tijd geleverd op een pallet en door een vrachtwagen met kraan in de tuin gehesen. Alles compleet.

Waar je op moet letten bij zulke schuurtjes is dat je je hout voldoende dik kiest. Je hebt ze al vanaf 13 mm, maar dat is erg gammel. Ik had 28 mm en dan heb je echt stevig dikke planken.
Verder moet je al je onderdelen van te voren een keer lakken en het geheel nog een keer als het in elkaar staat. Door vooraf te lakken voorkom je dat er in kieren geen lak / beits zit en dat het hout op termijn kan gaan beschadigen of inwateren. Het is meer voorbereiding, maar het resultaat is stukken beter!
Als je de schuur gaat plaatsen, moet je zorgen voor een stabiele ondergrond (ik had gewoon gestabiliseerde bestrating) en een waterpas begin.
Vergeet hem ook niet te verankeren in de grond....
Bij het pakket dat ik had, zat dakbedekking op de rol. Niet superdik, maar wel van voldoende kwaliteit.
Het schuurtje heeft een aantal forse stormen zonder problemen overleefd, waarbij schuurtjes van buren letterlijk door de tuin vlogen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 11 januari 2010 @ 10:17:42 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76669285
Ik heb een blokhut naast me staan, woont de buurman.
Kreeg van bezoek eens de opmerking of dat "schuurtje" van mij was, vond de buurman leuk toen ik hem dat vertelde...
  maandag 11 januari 2010 @ 10:18:28 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76669309
niet dus....
pi_82189543
Kijk eens op deze site voor een [*knip*]

Adverteren op FOK! is op deze manier niet toegestaan.
Wil je toch FOK! daarvoor als bron gebruiken neem dan even contact op info@fok.nl

[ Bericht 69% gewijzigd door Vonkenboer op 01-06-2010 17:54:37 ]
pi_82193355
Vorig jaar bij http://www.gardenhousefactory.eu eentje gekocht van 4x4 meter. Deze wordt met hang en sluitwerk geleverd maar zonder glas. De mensen achter de site zijn uitermate vriendelijk en komen alle afspraken keurig na.

Ik heb echte pannen gebruikt, mooier dan singels. Bij dit formaat kun je e.e.a. nog wel zelf in elkaar zetten, maar vergis je niet in de tijd. Het kost meer tijd als dat je inplant.

Overigens zijn de prijzen flink omhoog gegaan in het afgelopen jaar. 'Ons' model staat er nu voor ¤ 2099,- terwijl wij er dacht ik ¤ 1599,- voor betaald hebben. (http://www.gardenhousefactory.eu/index.php?p=view&id=154)

Verder heb ik onbehandeld gelaten, wel andere windveren gebruikt, omdat de meegeleverde voor een pannendak wat matig waren (Te klein).

%(&%(/&, zit ik op SPAm te reageren
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:38:08 #16
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_82312739
Heb zelf blokhutten gebouwd.

Waar je op moet letten is de kwaliteit van het hout en de dikte. Bij de hutten die ik bouwde was het hout standaard 28mm dik en bij de grotere modellen 44mm dik. Het was gewoon vurenhout maar ik ben de kwaliteit die wij maakten nooit elders tegengekomen. Een kerf, scheur, ruwe plek of knoest en het hout moest de afvalbak in...

Ook leverden we echt glas bij de hutten in plaats van plastic en dakrollen in plaats van shingels. De dorpel was laag en van hardhout. Een 1 plank hoge dorpen van vurenhout breek je je nek over en het is zo kapot.

Als speciale eis kon je de hutten ook "gedompeld" krijgen. Normaal dompelden we het hout alleen standaard voor de hutten die naar Japan gingen.

Helaas is het bedrijf alweer een jaar of 7 failliet.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')