abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76495699
Hier verder graag.
quote:
Molukse wijk Culemborg gaat op slot

Politie massaal aanwezig
Betonblokken in de Diepenbrockstraat

Betonnen barrières moeten voorkomen dat Molukse en Marokkaanse relschoppers in de wijk Terweijde aan de politie kunnen ontkomen.

Om nieuwe rellen te voorkomen, gaat de Molukse wijk in Culemborg zeker twee weken op slot. Met een noodverordening in de hand kan de politie iedereen uit Terweijde weren die er ’niets te zoeken heeft’.

Dat geldt niet alleen voor Marokkaanse jongeren die de afgelopen dagen in de wijk hebben huisgehouden, maar ook voor Molukkers van buiten Culemborg die plannen zouden hebben om naar Terweijde te komen.In de wijk geldt een verbod om met meer dan vier personen samen te scholen. Betonnen barrières moeten voorkomen dat relschoppers via de brandgangen aan de politie kunnen ontkomen.

Zo’n honderd politiemensen zijn de afgelopen avond en nacht ingezet om de orde te handhaven. De politie blijft voorlopig continu in de wijk. „Wij gaan niet weg; we zijn massaal en massief aanwezig’’, aldus korpschef Henk van Zwam van de politie Gelderland-Zuid. Molukse gezinnen zeggen zich niet veilig te voelen. Tien Molukkers besloten gisteravond om zelf op straat de wacht te houden, ’als het moet de hele nacht’. Zij vertrouwen niet op de Mobiele Eenheid.

Zondagavond slaagden Marokkaanse jongeren er ondanks de zware beveiliging in om bij drie Molukse huizen de voorruit in te gooien. Van deze jongeren is nog niemand opgepakt. De politie heeft wel veertien mensen aangehouden die betrokken zouden zijn geweest bij incidenten tijdens de jaarwisseling.

De politie schat het aantal relschoppers op zo’n vijftig Marokkaanse en vijftig Molukse jongens. Het is volgens korpschef Van Zwam nog maar de vraag of de politie-inzet toereikend zal zijn. „Een aantal jongeren laat zich niet weerhouden door de kans dat ze door de politie worden aangehouden, maar ontleent er zelfs status aan.’’

Burgemeester Roland van Schelven hoopt dat gesprekken met de Marokkaanse en Molukse gemeenschap op langere termijn soelaas bieden. Na de rellen in september vorig jaar leek de vrede getekend, maar die is van korte duur gebleken. De rellen zijn volgens de burgemeester vooral ontstaan door ’niet te tolereren gedrag’ van jongeren. „De situatie is buitengewoon bedreigend geweest. Het terroriseren van gezinnen is niet acceptabel.’’

Van Schelven geeft toe dat Culemborg met de handen in het haar zit. Maatregelen op het gebied van huisvesting, onderwijs, welzijnswerk en jeugdzorg hebben onvoldoende resultaat. „Als we de oplossing hadden, hadden we die gisteren toegepast.’’

© Trouw 2010,

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 06-01-2010 23:05:04 (Even een beetje tekst toegevoegd) ]
pi_76496016
*uch (hallo op z'n indiaans)
Verkapte tvp.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_76496166
De Telegraaf kwam dus met het verhaal dat de boel op oudejaarsavond escaleerde doordat een oude Marokkaanse man door Molukkers in elkaar was geslagen. En omdat de politie niets deed namen Marokkaanse jongeren het heft in eigen handen door stenen te gooien door de ramen van Molukkers hun woningen.

Tenzij de actie van de Molukse jongeren om die oude Marokkaanse man laf te grazen te nemen ook weer een reactie op iets is geweest. Dat weet je niet.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:50:19 #4
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_76496286
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:47 schreef Mylene het volgende:
De Telegraaf kwam dus met het verhaal dat de boel op oudejaarsavond escaleerde doordat een oude Marokkaanse man door Molukkers in elkaar was geslagen. En omdat de politie niets deed namen Marokkaanse jongeren het heft in eigen handen door stenen te gooien door de ramen van Molukkers hun woningen.

Tenzij de actie van de Molukse jongeren om die oude Marokkaanse man laf te grazen te nemen ook weer een reactie op iets is geweest. Dat weet je niet.
Er gaan zoveel verhalen dat ik het wel best vind. Er zal genoeg gebeurd zijn, maar ik ga er niet vanuit dat mensen zomaar een oude man in elkaar slaan.

En o ja: De telegraaf
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:04:45 #5
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_76497018
Het gezeik tussen Mocro's en Molukers speelt al jaren.
Telkens is er weer een vonk waardoor het zooitje in de "hens" gaat.
Dit gezeik is niet begonnen in December maar al veel eerder.
September.

Wij, in Huizen, herkennen het maar al te goed.
Het is niet alleen in Culemborg, alleen is daar de situatie erger.

Alle gezeik is eigenlijk al jaren bezig. Overal.
En ik weet iig van de situatie hier dat de molukers niet begonnen zijn.
Wat er in Culemborg gaande is weet ik verder niet veel van, maar wat ik wel weet is dat alles al sinds jaren gaande is.
En dat komt eruit.
One way or the other.

De rest schrijf ik maar niet. ;-)
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:03:22 #6
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76500021
tvp
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_76500175
Molukkers zoeken oplossing:
quote:
CULEMBORG - Afgevaardigden van de gemeenschappen van de Molukkers en de Marokkanen in Culemborg bespreken donderdagochtend in een besloten bijeenkomst de mogelijkheden om de rust in de wijk Terweijde terug te laten keren. Dat overleg heeft plaats op verzoek van de gemeente Culemborg.
http://www.gelderlander.n(...)ssing-Culemborg-.ece
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_76500536
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:06 schreef EricT het volgende:
[..]

Dus morgenochtend met de wijze mannen van beide partijen om de tafel.
Goed!
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 21:17:45 #9
137949 Disana
pi_76500680
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:06 schreef EricT het volgende:
[..]

Molukkers en Marokkanen zoeken oplossing.
quote:
Afgevaardigden van de gemeenschappen van de Molukkers en de Marokkanen in Culemborg bespreken donderdagochtend in een besloten bijeenkomst de mogelijkheden om de rust in de wijk Terweijde terug te laten keren. Dat overleg heeft plaats op verzoek van de gemeente Culemborg.
pi_76500700
quote:
Eens kijken of ik naar Culemborg kan gaan binnenkort om de Molukse gemeenschap een hart onder de riem te steken als men dat prijs op stelt
Aldus Geert Wilders...

http://twitter.com/geertwilderspvv

Daar zit niemand op te wachten lijkt me.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2010 21:19:43 ]
pi_76500793
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Aldus Geert Wilders...

http://twitter.com/geertwilderspvv

Daar zit niemand op te wachten lijkt me.
Hij kiest zijn momenten wel uit.

Het zou een ontzettende publiciteitsstunt zijn als hij daar wel wordt binnengelaten.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 21:21:37 #12
137949 Disana
pi_76500861
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:20 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hij kiest zijn momenten wel uit.

Het zou een ontzettende publiciteitsstunt zijn als hij daar wel wordt binnengelaten.
Het is ook precies wat die buurt nodig heeft om de boel te deëscaleren
pi_76500936
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Die moeder van dat getroffen meisje riep anders wel om Wilders, in een filmpje.

"Ik stem op Wilders!"

pi_76500949
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Weer eens een bewijs dat Wilders helemaal geen behoefte heeft om problemen op te lossen. Iedereen die het beste voor heeft met de bewoners aldaar laat de (beide) groepen lekker met rust.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 21:23:51 #15
137949 Disana
pi_76500971
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:23 schreef Chooselife het volgende:

[..]

"Ik stem op Wilders!"

Ja duidelijk. En haar man had zijn Marokkanenprobleem ook niet voor het eerst opgedaan op de dag dat hun dochter gewond raakte.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 21:24:26 #16
137949 Disana
pi_76501000
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Weer eens een bewijs dat Wilders helemaal geen behoefte heeft om problemen op te lossen. Iedereen die het beste voor heeft met de bewoners aldaar laat de (beide) groepen lekker met rust.
Het is niets minder dan stoken wat Wilders hier wil.
pi_76501003
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:23 schreef Chooselife het volgende:

[..]

"Ik stem op Wilders!"

Zou ze niet benieuwd zijn hoe Wilders, als Indo, denkt over de Molukse zaak ?
pi_76501062
Ik acht de Molukse gemeenschap zo verstandig, om Wilders gewoon niet toe te laten. Zo beschaafd en intelligent schat ik ze absoluut in.

En ik heb zelden ongelijk op dit forum.
pi_76501094
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:25 schreef Chooselife het volgende:
Ik acht de Molukse gemeenschap zo verstandig, om Wilders gewoon niet toe te laten. Zo beschaafd en intelligent schat ik ze absoluut in.

En ik heb zelden ongelijk op dit forum.
Als het aan die moeder van dat meisje ligt ..
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:27:46 #20
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76501179
Laat die Marokannen nu maar even heel bang gemaakt worden.
Boontje komt om zijn loontje.

Jammer echter dat schijnbaar enkel de Molukkers tot staat zijn hen (de marokkanen) het angstzweet te laten uitbreken.

Mijn steun hebben die Molukkers in elk geval voor de volle 100%!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76501234
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat die Marokannen nu maar even heel bang gemaakt worden.
Boontje komt om zijn loontje.

Jammer echter dat schijnbaar enkel de Molukkers tot staat zijn hen (de marokkanen) het angstzweet te laten uitbreken.

Mijn steun hebben die Molukkers in elk geval voor de volle 100%!!
Het is geen voetbalwedstrijd malloot.
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:30:32 #22
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76501333
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat weet ik zelf ook wel, malloot!!!!
Ik zeg alleen dat die Marokkanen nu zelf eens voelen hoe het is om geïntimideerd te worden. Geheel terecht overigens.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76501372
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Die zijn niet zelden net zo geweldadig...
pi_76501562
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik zeg alleen
Ik kan prima lezen en hetgeen je zegt slaat als een drol op een drumstel met een kutgeluid. Verdere reacties van je lees ik toch niet dus bespaar je de moeite.
pi_76501702
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Zou ze niet benieuwd zijn hoe Wilders, als Indo, denkt over de Molukse zaak ?
Die grijpt alles aan om Marokkanen te provoceren.

En dat ziet zijn achterban graag gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')