abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:19:54 #226
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_77149650
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:48 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Wat is er zo raar aan de verkoopmethode? Is gewoon een webshop.
Bovendien is het een revolutie in Amerika dat een telefoon LOS wordt verkocht. Daarmee slaat Google de spijker op de kop. Wat betreft het aantal landen ben ik het wel met je eens.
Het is raar omdat 9 van de 10 consumenten liever naar een winkel gaat. Ik snap dat het nieuw is in de VS om een telefoon los te verkopen, maar daarmee bedien je slechts een klein aantal consumenten.
2000 light years from home
pi_77149659
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

'Spijker op de kop'? Valt wel mee, gezien het ding niet echt goed verkoopt.
Daarbij moet je wel rekening houden met het feit dat Google vrijwel niks in de marketing heeft gestoken. Bovendien doet de matige verkoop geen afbreuk aan het feit dat Google daadwerkelijk iets heeft losgemaakt door een toestel los te verkopen.
pi_77149729
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:19 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het is raar omdat 9 van de 10 consumenten liever naar een winkel gaat. Ik snap dat het nieuw is in de VS om een telefoon los te verkopen, maar daarmee bedien je slechts een klein aantal consumenten.
Ik heb niet echt een idee dat Google de mainstream consument als doelgroep heeft gekozen voor de Nexus One. Google richt zich eerder op het gadgetliefhebbende publiek dat wél een telefoon via een webshop koopt en wél afweet van het bestaan van de Nexus One, ookal is er vrijwel niks aan marketing gedaan.

Dus, als je die doelgroep in gedachten houdt, dan valt het allemaal wel mee qua gekheid
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:29:34 #229
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_77149981
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:20 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Daarbij moet je wel rekening houden met het feit dat Google vrijwel niks in de marketing heeft gestoken. Bovendien doet de matige verkoop geen afbreuk aan het feit dat Google daadwerkelijk iets heeft losgemaakt door een toestel los te verkopen.
Wat hebben ze precies los gemaakt en waaruit blijkt dat? Verder heb ik er niet zoveel aan, gezien het feit dat het toestel hoe dan ook niet in Nederland vekrijgbaar is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_77150632
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat hebben ze precies los gemaakt en waaruit blijkt dat? Verder heb ik er niet zoveel aan, gezien het feit dat het toestel hoe dan ook niet in Nederland vekrijgbaar is.
Dat kon je merken aan de hype in de zogenaamde blogosphere rondom de losse verkoop van het toestel. Ik denk zelf dat Google hiermee, net als met Gmail, een vastgeroest principe gaat doorbreken. Deden ze het met Gmail door i.p.v. 5MB ruimte 1GB ruimte aan te bieden, zo gaan ze het met hun verkoopmodel doen door een los toestel aan te bieden. Dit geldt natuurlijk wel vrijwel alleen maar voor Amerika.

Dat terzijde, je hebt er inderdaad niet veel aan als het toestel niet in Nederland wordt verkocht. We zullen moeten afwachten wat Google daarmee gaat doen.
pi_77151261
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het grafiekje voor West-Europa is nog extremer, daar heeft iPhone 78% van de smartphone-markt.
O wacht, het gaat alleen over smartphones inderdaad. Ik dacht alle mobiele telefoons. Sorry...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:37:20 #232
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_77152320
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:49 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Dat kon je merken aan de hype in de zogenaamde blogosphere rondom de losse verkoop van het toestel. Ik denk zelf dat Google hiermee, net als met Gmail, een vastgeroest principe gaat doorbreken. Deden ze het met Gmail door i.p.v. 5MB ruimte 1GB ruimte aan te bieden, zo gaan ze het met hun verkoopmodel doen door een los toestel aan te bieden. Dit geldt natuurlijk wel vrijwel alleen maar voor Amerika.

Dat terzijde, je hebt er inderdaad niet veel aan als het toestel niet in Nederland wordt verkocht. We zullen moeten afwachten wat Google daarmee gaat doen.
Ja, de hype is er voldoende, maar dat was voor de aankondiging. De aankondiging was een afknapper omdat gebleken is dat eigenlijk niemand hem kan kopen.
2000 light years from home
pi_77153986
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:27 schreef Renesite het volgende:
iPhone 4G is voor mij ook een kanshebber... to be honest.
Bij mij nu ook een beetje hoor. Ik vind Google nou wel een beetje falen met al die skins en voortrekkerij van updates. Ik word gek van de geruchten en het wachten (volg veel nieuws erover). Zelfs als je weet dat je OOIT een update gaat krijgen wil niemand duidelijkheid geven over een bepaalde tijd. Niet dat Android nu kut is (vind de vrijheid nog steeds geweldig en ze zijn heerlijk snel aan t ontwikkelen. Bovendien is ie perfect voor waar ik 'm gebruik), maar ben wel een stuk minder enthousiast erover nu dan afgelopen zomer toen ik de telefoon kocht.

iPhone is ook op bepaalde manieren kut.. het dubbele bedrag van mijn Magic vragen terwijl ie niet eens kan multi-tasken of iets anders bijzonders kan
pi_77154074
Die nieuwe tv-gids app, 'tvgids.tv', laat je batterij wel behoorlijk leeglopen zeg
Gisternacht volgeladen, inmiddels leeg.. staat er dat die app 20% heeft gebruikt.
pi_77155163
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:04 schreef Merkie het volgende:

Android kan makkelijk een geduchte concurrent worden, alleen dan moeten ze wel de volgende zaken oplossen:
1. Een topmodel wereldwijd lanceren en ook voor iedereen bereikbaar maken (en dus niet via zo'n malle online store).
Dat zou wel het stomste zijn wat ze kunnen doen. Dan gooien andere fabrikanten mbt Android de handdoek in de ring. Dat iPhone maar één keuze biedt, hét toestel van Apple, betekent niet dat anderen datzelfde idee moeten volgen. Android gaat in de breedte, straks tientallen toestellen naar keuze. En daar zit je dan, met je éne iPhone-model .
quote:
2. Versplintering van de software tegengaan, je hebt nu 1.5, 1.6, 2.0., 2.0.1 en 2.1 die allemaal nog veelgebruikt worden.
En dat boeit allemaal niet zo, ook met 1.5 heb je een prima toestel. Kijk naar pc's, ook daar kunnen verschillende Windows-versies prima naast elkaar bestaan.
quote:
3. Zorgen dat updates sneller doorgevoerd worden.
Who cares. Als we niet wisten dat 2.1 bestond, misten we 't ook niet.
pi_77156134
Trouwens, ik gebruik nu TruPhone voor Skype-naar-Skype bellen. Stukken beter dan fring vind ik. Bij fring had ik al moeite met inloggen.
pi_77169260
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:27 schreef Renesite het volgende:
iPhone 4G is voor mij ook een kanshebber... to be honest.
mijn abbo [G1] loopt in april af, dus ik zou nu kunnen verlengen.. toch wacht ik ook phone 4G af..
Immer.
pi_77170612
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

Beste muziekspeler (en geluidskwaliteit), snelste en beste browser, grootste App Store, enorm snel (3GS dan), makkelijk en gebruiksvriendelijk OS, erg mooi uiterlijk, tot 32GB interne opslag, beste virtuele toetsenbord (hoewel sommige mensen een fysiek toetsenbord prefereren), beste softwarematige support (noem 1 andere telefoon die jaarlijks meerdere malen updates heeft gekregen van 1.0.0 tot 3.1.2?), uitstekende sms/mail-app.
Over het algemeen heb je gelijk, maar de punten over snelste en beste browser en dat ie enorm snel is vind ik achterhaald.

Ik had een 3G, en nu een nexus one.

De browser op de nexus is stukken sneller dan op de iphone, daarnaast is de nexus in het algemeen stukken sneller dan de iphone (ook 3gs) Apps starten veel sneller en internetpaginas laden echt stukken sneller (getest op zelfde wifi met een 3gs ernaast) Tevens vind ik de browser op android net zo fijn werken als die op de iphone.

Mail en sms app zijn op de iphone idd erg goed, alhoewel ik die van android er niet veel onder voor vind doen.
Het toetsenbord is idd beter van de iphone, reageerd sneller en heeft betere autocorrectie (ben benieuwd wanneer er NL software voor de nexus komt, want tot nu toe moet ik het vergelijken met Better Keyboard + NL woordenboek)

De speaker van de nexus is trouwens wel stukken beter dan die van de iphones maar goed, muziek = apple en daar kan android idd niet aan tippen. Komt wel goede muziek uit de nexus trouwens, gebruik hier voor v-moda oordopjes.
pi_77182182
Kent iemand van jullie een goede kladblok-app die niet constant aanblijft of vanzelf aangaat? Ik vind AK Notepad wel goed omdat je een herrineringsoptie erin hebt en dus makkelijk taken erin kan stoppen, maar AK Notepad blijft op de achtergrond aanstaan als je 'm één keer aan hebt gedaan. Dan moet ik een taskmanager gebruiken. En K-Lite gaat vanzelf aan.
pi_77182587
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:53 schreef BluesRebel het volgende:

Kent iemand van jullie een goede kladblok-app die niet constant aanblijft of vanzelf aangaat? Ik vind AK Notepad wel goed omdat je een herrineringsoptie erin hebt en dus makkelijk taken erin kan stoppen, maar AK Notepad blijft op de achtergrond aanstaan als je 'm één keer aan hebt gedaan. Dan moet ik een taskmanager gebruiken. En K-Lite gaat vanzelf aan.
Concept mailje in Gmail?
pi_77184699
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Concept mailje in Gmail?
Niet eens een slecht idee, of een label gewoon maken en naar jezelf mailen
Ik heb nu MobisleNotes geïnstalleerd (ziet er heel mooi uit en werkt goed), maar misschien dat ik inderdaad binnenkort overstap op jouw idee. Helaas geen herinnering meer maar ach.
pi_77184943
Voordeel is dan ook dat je gewoon verder kunt typen als je achter een desktop zit.
pi_77196917
Even voor de iPhone fanboys, multitasken bitch Oh wacht.

Daarnaast iPhone Newton (Die kon tenminste gelijk copy-pasten )
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_77209991
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:23 schreef DennisMoore het volgende:

The percentage of smartphone request by operating system in the US for each month in 2009

Sowieso wel interessante grafiekjes op http://metrics.admob.com/

zondag 24 januari 2010 @ 14:38:48 #245
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77210059
Android is flink aan het groeien aan die middelste grafiek te zien.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:48:43 #246
53267 TC03
pi_77210370
Android groeit idd wel hard.
pi_77210412
In de VS in ieder geval wel ja. Misschien door de enorme aandacht voor de Droid? Ben wel benieuwd wat we dit voorjaar in Nederland te zien krijgen. Dan komen er toch wat 'high-end' Androids uit? 't Is toch nog wachten op de Droid/Milestone, op de Nexus/Bravo, en natuurlijk de X10. Misschien zelfs de Motoroi.

Wel vreemd dat Windows zo laag scoort in die grafieken... dacht dat er wel aardig wat mensen met Windows telefoons rondliepen?
  zondag 24 januari 2010 @ 14:51:54 #248
53267 TC03
pi_77210486
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:49 schreef DennisMoore het volgende:
In de VS in ieder geval wel ja. Misschien door de enorme aandacht voor de Droid? Ben wel benieuwd wat we dit voorjaar in Nederland te zien krijgen. Dan komen er toch wat 'high-end' Androids uit? 't Is toch nog wachten op de Droid/Milestone, op de Nexus/Bravo, en natuurlijk de X10.
Al die telefoons zullen in februari of maart op de markt komen volgens mij, dus het wordt nog wel spannend. Ik vrees alleen dat ze lang niet zo populair zullen worden als in de VS, alhoewel de X10 misschien nog een kans maakt een kleine hit te worden. Helaas wel erg debiel dat SE die met 1.6 op de markt brengt.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:52:49 #249
53267 TC03
pi_77210510
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:49 schreef DennisMoore het volgende:
In de VS in ieder geval wel ja. Misschien door de enorme aandacht voor de Droid? Ben wel benieuwd wat we dit voorjaar in Nederland te zien krijgen. Dan komen er toch wat 'high-end' Androids uit? 't Is toch nog wachten op de Droid/Milestone, op de Nexus/Bravo, en natuurlijk de X10.

Wel vreemd dat Windows zo laag scoort in die grafieken... dacht dat er wel aardig wat mensen met Windows telefoons rondliepen?
Het zijn cijfers gebaseerd op het internetgebruik van de telefoons. Windows Mobile is qua verkopen nog steeds een vrij grote speler, maar mensen doen er bijna niks mee op internet.
pi_77210793

versus

Over keuzevrijheid gesproken... .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')