Heck, de meesten? Iedereen hier! Geld verdienen is geld verdienen, welke strategie je er ook op na houdt. Het is alleen te hopen dat je wel het besef hebt .. dat die strategie beetje 'rutjeprut' was.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de meesten hier zullen dan ook net zo lief centen verdienen met een slechte strategie
heulemaal niequote:Op donderdag 7 januari 2010 23:17 schreef LXIV het volgende:
Gelukkig slaap ik altijd goed. Het is tenslotte uiteindelijk allemaal maar een spelletje.
of dat strategien van een rationele beleggingsomgeving uitgaat, terwijl het irrationaliteit troef isquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heck, de meesten? Iedereen hier! Geld verdienen is geld verdienen, welke strategie je er ook op na houdt. Het is alleen te hopen dat je wel het besef hebt .. dat die strategie beetje 'rutjeprut' was.
Maar door alleen al niet in de grote valkuilen te stappen kun je de markt toch verslaan. (WOL @ 40 kopen, ING @ 3 verkopen) etc.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
of dat strategien van een rationele beleggingsomgeving uitgaat, terwijl het irrationaliteit troef is
Ik heb op verschillende plekken in de financiele wereld samengewerkt met beleggingshotemetoten, en ik durf te zeggen dat geen enkele ook maar een idee had. Ergo: een strategie is een goed middel om jezelf te overtuigen. Of je er geld mee verdient is het lot.
daarom heb ik een limiet op het beleggingspotje. Winst room ik af. Er zit gewoon een limiet op het nominale bedrag waarover ik risico wil lopen. Dus beleggingen worden daardoor ook automatisch een lager % van mijn totale vermogen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:
2.5 over de kop. Interessant dat je het zegt. Wat ik zelf merk is, dat wanneer je kapitaal des te hoger komt je steeds nerveuzer wordt om het te investeren. Als je immers 25.000 geinvesteerd hebt, en je daar 5000 van verliest voelt dat zwaarder aan dan als je 200 euro verliest op basis van 1000 euro. Die 200 euro zouden me dan niks doen, die 5000 zorgt ervoor dat ik 1 nacht niet kan slapen, terwijl het beide 20% zit.
Ik geloof dat ik nog nooit één cent van beleggingsgeld opgemaakt heb tot nu toe!quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
daarom heb ik een limiet op het beleggingspotje. Winst room ik af. Er zit gewoon een limiet op het nominale bedrag waarover ik risico wil lopen. Dus beleggingen worden daardoor ook automatisch een lager % van mijn totale vermogen.
Anders houdt het me teveel bezig, en uiteindelijk verdien ik m'n centen toch met werken, en niet met beleggen.
Dat ga ik ook maar doen als ik 'echt' de arbeidsmarkt op ga (2.5 jaar). Tot dan vlieg ik overal in en zien we wel waar het schip gaat stranden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
daarom heb ik een limiet op het beleggingspotje. Winst room ik af. Er zit gewoon een limiet op het nominale bedrag waarover ik risico wil lopen. Dus beleggingen worden daardoor ook automatisch een lager % van mijn totale vermogen.
Anders houdt het me teveel bezig, en uiteindelijk verdien ik m'n centen toch met werken, en niet met beleggen.
Op de boomstam zitten een aantal mensen met flink wat aandelen, het ging erom dat we met zijn allen op een boomstam zitten die gestort is en daarna verder is gevaren. Iedereen op de boomstam ziet nog kansen, behalve de voorste want die ziet dat er geen rivier meer isquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:24 schreef tony_clifton- het volgende:
Interessante avond
Vdg, nice paint.
Kan je even uitleggen hoe je 't precies bedoelt hebt? Ben wel benieuwd naar de karikatuur van mijzelf.
Dat is eigenlijk hetgeen wat ik nastreef. Tijdens het beleggen wel meegaand en scherp zijn, maar tijdens het slapen alles netjes op je nachtkastje aftappen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het nadeel van winstnemen vind ik dat voor mijn gevoel ik meestal toch veel geld misloop. Ik ben altijd te vroeg, met instappen en met uitstappen. Daarom heb ik dit keer hele hoge limieten voor mijn huidige porto gezet. Zeker 60% boven mijn instapwaarden
joh, een marketmaker van Rabo wist zeker dat UPC een geweldige belegging was, ook op 80 nog. En hij meende het absoluut. Ik kan je echt een lijstje geven van de zeperds die een aantal banken en verzekeraars hebben opgelopen , en dat zijn de mensen die het moeten weten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar door alleen al niet in de grote valkuilen te stappen kun je de markt toch verslaan. (WOL @ 40 kopen, ING @ 3 verkopen) etc.
Ah kquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:27 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Op de boomstam zitten een aantal mensen met flink wat aandelen, het ging erom dat we met zijn allen op een boomstam zitten die gestort is en daarna verder is gevaren. Iedereen op de boomstam ziet nog kansen, behalve de voorste want die ziet dat er geen rivier meer is
Sommige dingen zijn eenvoudig te berekenen. Zoals dat de waarde van iedere "abbonee" van WOL 22000 euro was. En abbonee was iedereen die één keer was ingelogd op een gratis account. Hetzelfde kun je beredeneren met UPC: bandbreedte is gewoon een bulkproduct, daar valt nooit enorm op te verdienen, in ieder geval niet conform de waardering. Helaas heb ik die wijsheden niet te gelde gemaakt, ik dacht dat het wijs was toen ze 80% gedaald waren in te stappenquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
joh, een marketmaker van Rabo wist zeker dat UPC een geweldige belegging was, ook op 80 nog. En hij meende het absoluut. Ik kan je echt een lijstje geven van de zeperds die een aantal banken en verzekeraars hebben opgelopen , en dat zijn de mensen die het moeten weten.
Waarom zou ik slimmer zijn? Ik hanteer alleen een strategie om te bepalen waar ik me senang mee voel. Niet omdat ik pretendeer slimmer te zijn dan de rest, of dat ik iets weet wat een ander niet weet.
Wel heb ik genoeg verstand van financien en verslaggeving om te weten wanneer iets een ongeluk is wat staat te gebeuren. Maar zelfs daarop heeft het weinig nut om op te handelen. Mittal wordt bijv. ooit opgeblazen, maar geen idee wanneer. Ik weet alleen dat ik me niet comfortabel met dat fonds voel, en dus op een afstand blijf. Geen strategie dus, anders dan dat ik me daar niet in wil mengen.
Ik sta er klaar voorquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:33 schreef M.Melandri het volgende:
Ben benieuwd of we morgen om half 3 weer heftige bewegingen krijgen
Ik beloof niks, maar POT, BG, SDF, AGU, al die landbouwaandelen zijn deze week tegen de 20% gestegen... Technische correctie kan ook bij deze.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:34 schreef LXIV het volgende:
Op dit moment zou ik geen grote shorter weten, alleen ga ik wel naar Randstad kijken als het rond de 50 komt. Dat gaat wel heel rap nu.
Zul je nog eens aan me denken als banken over een paar jaar massal gewone aandelen moeten uitgeven om zacht kapitaal als pref's af te lossen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn eenvoudig te berekenen. Zoals dat de waarde van iedere "abbonee" van WOL 22000 euro was. En abbonee was iedereen die één keer was ingelogd op een gratis account. Hetzelfde kun je beredeneren met UPC: bandbreedte is gewoon een bulkproduct, daar valt nooit enorm op te verdienen, in ieder geval niet conform de waardering. Helaas heb ik die wijsheden niet te gelde gemaakt, ik dacht dat het wijs was toen ze 80% gedaald waren in te stappen![]()
Fuck it, ik schaf ook maar 1 zo'n landbouw aandeel aan voor een klein percentage. Just for the heck of it.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:37 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik beloof niks, maar POT, BG, SDF, AGU, al die landbouwaandelen zijn deze week tegen de 20% gestegen... Technische correctie kan ook bij deze.
Ga ze toch niet verkopen in ieder geval, maar who knows...
Ik heb vestas maar gehad van maart tot septemberquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Fuck it, ik schaf ook maar 1 zo'n landbouw aandeel aan voor een klein percentage. Just for the heck of it.
Heb jij vestas nog overigens?
verwacht je long of short overigens? Ik voel aan mn water dat we minstens op de ftse een sprong van 20 punten of meer krijgen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:33 schreef M.Melandri het volgende:
Ben benieuwd of we morgen om half 3 weer heftige bewegingen krijgen
Ik speel nooit in op cijfers maar vind het wel interessant om te volgen. Ik kijk naar het gedrag van de koersen en misschien dat ik daarna wat doe. Daghandel doe ik puur op basis van de grafieken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
verwacht je long of short overigens? Ik voel aan mn water dat we minstens op de ftse een sprong van 20 punten of meer krijgen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |