Of jij hebt gewoon een slechte algemene ontwikkeling.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:17 schreef rednitro het volgende:
gezien het feit dat ik er nog nooit van gehoord heb en naar ik schat slechts 00000,111% van de nederlandse bevolking in wicca gelooft kan ik tot de onderbouwing en conclusie komen.
dat ja ...
Jij ben raar
omdat ik nog nooit van dat wazige geloof heb gehoord ben ik vreemd? de wereld op zijn kop.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:22 schreef laforest het volgende:
[..]
Of jij hebt gewoon een slechte algemene ontwikkeling.
Inderdaadquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:46 schreef rednitro het volgende:
[..]
omdat ik nog nooit van dat wazige geloof heb gehoord ben ik vreemd? de wereld op zijn kop.
Zo wazig is het niet hoor.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:46 schreef rednitro het volgende:
[..]
omdat ik nog nooit van dat wazige geloof heb gehoord ben ik vreemd? de wereld op zijn kop.
Amen voor de eerste 2 stukken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:43 schreef FP128 het volgende:
[..]
Geloof mij,iedereen hier op FOK! is ooit in zijn leven (lang of kort) gepest en het leven zuur gemaakt
door anderen. Iemand die zegt dat hij of zij dit nooit heeft meegemaakt die liegt.
[..]
Je moet het zo zien: Iedereen die niet volgens de massa zich kleedt of denkt wordt als een buitenstaander of voor raar aangezien. Enerzijds is dat logisch omdat de meesten niet willen opvallen en zoveel mogelijk willen opgaan in de massa dat lekker veilig is omdat ze vaak zelf zo onzeker als de pest zijn,anderzijds is het onlogisch omdat elk mens uniek in zijn soort is en zich dan ook zo profileert. Maar mensen zijn over het algemeen kudde dieren en net zo als in het dierenrijk volgt men liever de groep dan zich af te zonderen en op eigen kracht iets te bereiken.
[..]
Dat eerste is logisch omdat jij gezien je achtergrond alleen met die groep een band hebt en zij jou ook (willen) begrijpen of leren kennen. Ik denk als jij straks van je opleiding je beroep maakt en de wereld intrekt en dus in aanraking komt met andere mensen je zal merken dat men eerder naar je werk en het resultaat zal kijken en daar waardering voor zal hebben en dan vanzelf ook minder vreemd tegen jou als persoon zal aankijken.
hulde voor dit super antwoord!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 02:37 schreef Armoed het volgende:
Even on topic btw, zie hier het probleem:
Ben je raar? Ja.
Is dat erg? Nee.
Vind jij dat erg? Ja.
Exactemuntoquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:44 schreef Papa-roach het volgende:
[..]
Jij doet dus aan L.A.R.P. en thuis speel je zeker runescape
Waarom ben je hier in gaan geloven? De natuur belangrijk vinden kan ook zonder zon geloof lijkt me, ik HOU ook van de natuur tot op zekere hoogte, gooi ook nooit afval op straat enzquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:03 schreef Azrael1991 het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben Azrael, een 18 jarige jongen uit Rotterdam. Ik studeer in diezelfde stad communication and multimedia design aan de hogeschool. Deze studie draait om het designen van websites en andere (online) applicaties voor bijvoorbeeld mobiele telefoons.
Vroeger op de basisschool en middelbare school ben ik vaak gepest door mijn klasgenoten, dit kwam niet alleen door mijn gewicht (Ik ben redelijk dik) maar ook door mijn geloof. Ik geloof namelijk in Wicca, een godsdienst die vaak wordt gezien als een enge sekte. Dit is alleen echt niet waar! Wicca draait vooral om het goed behandelen van de natuur, om in harmonie met de natuur te leven.
Toch vonden klasgenoten mij vaak eng en wilden ze niks met mij te maken hebben. Zelf nu ik op de hogeschool studeer wordt ik raar aangekeken. Dit doet best wel pijn, ik heb namelijk het gevoel dat ik nooit wordt geaccepteerd door anderen.
Het enige moment dat ik me geaccepteerd voel is bij mijn mede Wicca's. Ik ben nu priester in mijn gemeenschap, dit is de eerste graad. Om een priester te worden moet je eerst 1 jaar en 1 dag in opleiding. Deze opleiding is soms best zwaar, al wordt je wel geleerd de natuur te accepteren en lief te hebben. Tijdens de bijeenkomsten van mijn gemeenschap spreken wij over het geloof en oefenen wij met tarot kaarten. Met deze kaarten kun je de toekomst voorspellen.
Of de TS zoekt mensen die hem wél respecteren. Helaas is het zo dat mensen vaak niet goed omgaan met anderen die buiten de 'norm' vallen. Als je dit wil voorkomen zal je toch jezelf op de een of andere manier moeten aanpassen inderdaad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:17 schreef xtessxje het volgende:
logisch dat ze je raar vinden,
je bent nu in nederland en eigelijk zou je je dan meoten aanpassen aan de nederlandse cultuur,
maar omdat dat niet hoeft als je in nederland komt worden veel mensen gediscrimmineerd,
daar kan je zelf niet veel aan doen en ik zeg ook niet dat het je eigen schuld is,
maar wel dat mensen niet met jou om willen gaan..
want hier willen kinderen geen priester worden en ze vinden het saai om te gaan binnen of zo..'
ik denk dus niet dat je veel meer kan doen dan je aanpassen
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 02:37 schreef Armoed het volgende:
Even on topic btw, zie hier het probleem:
Ben je raar? Ja.
Is dat erg? Nee.
Vind jij dat erg? Ja.
Ook weer true. Dat je raar bent hoeft niet gelijk te betekenen dat je sociaal gezien slecht in de omgang bent.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Raar? Ja, want de meerderheid van de mensen doet niet aan wicca. Maar dat betekent niet dat je niet goed met anderen zou kunnen opschieten. Gewoon niet je ideeën aan ze opdringen en elkaar respecteren. Echt belachelijk dat je zelfs op het HBO nog gepest wordt omdat je afwijkt van de norm..
Denk ik ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:25 schreef Suusje-V het volgende:
Ik denk dat het meer te maken heeft met je éígen persoonlijkheid, spontaniteit, zelfverzekerdheid en social-skills. Als dat je allemaal positief meezit kun je nog zo raar zijn, maar de meeste mensen zullen je wel mogen
^Ik kan niet begrijpen dat iemand in een spijkerbroek wil lopen. Of een jurk. Of een rok. Of een rokje. Of überhaupt in kleding wat dat betreft. Ik bedoel, dat ziet er toch niet uit? Naakt is veel beterquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:41 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik vind gothics (of mensen in die richting zich zo kleden) vreemd, ik kan me niet voorstellen dat je er zo uit wil zien en met mij vele andere. Ondanks dat ken ik er wel enkele, dat zijn gewoon prima mensen maar je blijft er anders uit zien hè. Dus je kan maar beter tevreden zijn dat jij het wel leuk vind..
1: Dikke mensen zijn gaaf. Smoel houden dus.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:08 schreef Karasta het volgende:
Protip
1: Val af
2: Doe die vage shit thuis
Het ging over een beetje dik, niet over dik vatsig lijf. On top of that zijn dikke mensen gaaf, de term "dik maakt gezellig" moet toch ergens vandaan komen hé. Dikke mensen zijn oké, ole ole. En vage kleding bestaat niet, anders zou het niet gemaakt wordenquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:29 schreef Silven het volgende:
TS wil óf gewoon raar zijn, óf is te achterlijk om te zien dat je met een dik vatsig lijf en een vaag geloof/rare kledingsstijl gewoon raar aangekeken wordt door mensen.
Nog zo eentje die denkt dat het allemaal in het uiterlijk zit. L2p noob, screw merkkleding en screw haarkleur.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik wil ook een heleboel, maar het zit gewoon niet mee. Als je er dus echt problemen mee hebt moet je maar gewoon gstar kleding gaan kopen en je haar minder verven
En wat was daar ook alweer mis mee, vriendelijke vriend?quote:
Groep pesters, je hebt er nooit buiten gevallen dus je hebt geen idee. Tevens weten heel veel mensen niet van zichzelf waarom ze bepaalde dingen doen, dus ook jij valt hier weer buiten. Waarom zou je pesten, behalve om je zelf beter te voelen of indruk te maken op je vrienden? Geef me één goede reden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:27 schreef Gekke_Tjerk het volgende:
[..]
Ik ken genoeg pesters en heb genoeg pesters gekend, maar wat je zegt is onzin. Daar kom je wel achter als je er eindelijk achter komt hoe het is om bij een geaccepteerde groep mensen te horen
Kijk jongen, als je hier op 't fok forum je ideeën gaat rondstrooien terwijl al 10 keer is gezegd dat dat niet verstandig is, EN gaat vertellen dat je 'raar' gevonden WILT worden, EN dat ook nog eens op een topic waar mensen je al 'raar' VINDEN, dan doe je toch iets verkeerd hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:23 schreef Azrael1991 het volgende:
Allereerst moet ik even zeggen dat ik er echt niet te koop loop dat ik in Wicca geloof, ik denk dat alleen de mensen dicht om mij heen het weten. De rituelen die bij wicca horen en ik dus ook uitvoer doe ik of thuis of in mijn gemeenschap.
In jullie ogen is het misschien raar maar als ik door een bos loop voel ik de kracht van dat bos en voel ik hoe dat boos leeft om mijn heen. Dat is een belangrijk punt in het Wicca zijn, het beseffen van al het leven om je heen. Niet alleen mensen en dieren, maar ook bomen en andere planten.
Omdat ik slechte ervaringen heb gehad met andere mensen die in jullie ogen wel normaal zijn, wil ik niet zoals zij zijn. Ik denk dat dit ook 1 van de redenen is dat ik me niet zo kleed als zij. Wil me afscheiden.
Argumentatie geven vanuit een kutanalogie is geen ontkrachten vriend. Hij zei niet dat het fout was, hij zei alleen dat hij niet kon empathiseren met de keuze van Azraels kleding en dat dat hem in zijn ogen vreemd maakte. Daar is niets mis mee; ik kan me ook moeilijk inleven in Ted Bundy en met mij vele mensen. Dat maakte Ted Bundy raar.quote:^Ik kan niet begrijpen dat iemand in een spijkerbroek wil lopen. Of een jurk. Of een rok. Of een rokje. Of überhaupt in kleding wat dat betreft. Ik bedoel, dat ziet er toch niet uit? Naakt is veel beter
Dikke mensen zijn niet per definitie gaaf. Dikke mensen die over gave karaktereigenschappen bezitten (gezelligheid, humor, ...,) zijn gaaf, daarom kun je niet stellen dat dikke mensen gaaf zijn, alleen dat ze gaaf kunnen zijn en als we jouw referentiekader pakken hebben ze zelfs een grotere kans om gaaf te zijn. Als je een dik persoon pakt en die laat afvallen (er verandert niets aan zijn karakter/persoonlijkheid) zal dat over het algemeen genomen een verbetering zijn.quote:Het ging over een beetje dik, niet over dik vatsig lijf. On top of that zijn dikke mensen gaaf, de term "dik maakt gezellig" moet toch ergens vandaan komen hé. Dikke mensen zijn oké, ole ole. En vage kleding bestaat niet, anders zou het niet gemaakt worden
"lern2redingcomprehenshawn newb, gg no re"quote:Nog zo eentje die denkt dat het allemaal in het uiterlijk zit. L2p noob, screw merkkleding en screw haarkleur.
Het is iets waar veel mensen geen plezier uit kunnen halen, dat leidt tot onbegrip en het ridiculiseren van de practitioners. Wat er dus mis mee is, is dat het sociaal gezien niet de beste keuze is om zo'n hobby in de pauze te beoefenen als je niet het juiste karakter hebt om ervoor te zorgen dat de voordelen (plezier uit de kaartspelletjes) opwegen tegen de nadelen (gepest/geridiculiseerd).quote:En wat was daar ook alweer mis mee, vriendelijke vriend?
Als we ook subcategorieën mogen geven zoals jij doet met je tweede voorbeeld (indruk maken op je vrienden --> is eigenlijk ook jezelf beter laten voelen) dan kan ik wel meer dan 1 geven. Je hoeft ook niet per se indruk te maken op je vrienden, als je een hechte groep wilt hebben dan zul je een duidelijke vijand moeten hebben, want dat is iets wat bindt. Om samen met wat buddies gothics te pesten wordt dus al snel aantrekkelijk. Verder kun je ook de sociale status van de ander willen verlagen, wat jouw status (relatief) verhoogt. Hun gedrag/vertoning kan je ook irriteren en het is een normale reactie om dan terug te gaan irriteren, zodat de denkbeeldige hegemonie van powerposities tussen jullie weer in balans is. Moet ik verder gaan?quote:Waarom zou je pesten, behalve om je zelf beter te voelen of indruk te maken op je vrienden? Geef me één goede reden.
ik dacht al, wat komt dat betekend voor! Moet opeens aan karnemelk denkenquote:
Heb ik gezegd dat ik argumentatie wilde ontkrachten? Nee, danku, game over.quote:Op maandag 25 januari 2010 01:44 schreef Armoed het volgende:
[..]
Argumentatie geven vanuit een kutanalogie is geen ontkrachten vriend. Hij zei niet dat het fout was, hij zei alleen dat hij niet kon empathiseren met de keuze van Azraels kleding en dat dat hem in zijn ogen vreemd maakte. Daar is niets mis mee; ik kan me ook moeilijk inleven in Ted Bundy en met mij vele mensen. Dat maakte Ted Bundy raar.
[..]
Dikke mensen zijn niet per definitie gaaf. Dikke mensen die over gave karaktereigenschappen bezitten (gezelligheid, humor, ...,) zijn gaaf, daarom kun je niet stellen dat dikke mensen gaaf zijn, alleen dat ze gaaf kunnen zijn en als we jouw referentiekader pakken hebben ze zelfs een grotere kans om gaaf te zijn. Als je een dik persoon pakt en die laat afvallen (er verandert niets aan zijn karakter/persoonlijkheid) zal dat over het algemeen genomen een verbetering zijn.
[..]
"lern2redingcomprehenshawn newb, gg no re"
[..]
Het is iets waar veel mensen geen plezier uit kunnen halen, dat leidt tot onbegrip en het ridiculiseren van de practitioners. Wat er dus mis mee is, is dat het sociaal gezien niet de beste keuze is om zo'n hobby in de pauze te beoefenen als je niet het juiste karakter hebt om ervoor te zorgen dat de voordelen (plezier uit de kaartspelletjes) opwegen tegen de nadelen (gepest/geridiculiseerd).
[..]
Als we ook subcategorieën mogen geven zoals jij doet met je tweede voorbeeld (indruk maken op je vrienden --> is eigenlijk ook jezelf beter laten voelen) dan kan ik wel meer dan 1 geven. Je hoeft ook niet per se indruk te maken op je vrienden, als je een hechte groep wilt hebben dan zul je een duidelijke vijand moeten hebben, want dat is iets wat bindt. Om samen met wat buddies gothics te pesten wordt dus al snel aantrekkelijk. Verder kun je ook de sociale status van de ander willen verlagen, wat jouw status (relatief) verhoogt. Hun gedrag/vertoning kan je ook irriteren en het is een normale reactie om dan terug te gaan irriteren, zodat de denkbeeldige hegemonie van powerposities tussen jullie weer in balans is. Moet ik verder gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |