abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76479656
+1 voor de jappen,
<hr>
pi_76479676

Staat een filmpje van een andere hoek, ik krijg toch sterk het vermoeden dat het schip opzettelijk geramd is.
pi_76479738
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Whehehe, moeten die milieufreaken hun batmanbootje maar niet voor die jap gooien. Nu nog even die andere boot van die idioten tot zinken brengen.
Boten, er zijn er nog twee de steve Irwin en de Bob Barker.
pi_76479825
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:31 schreef gr3b het volgende:

Staat een filmpje van een andere hoek, ik krijg toch sterk het vermoeden dat het schip opzettelijk geramd is.
Toch vraag ik me af of de Japanners dat bootje wel kunnen zien vanaf het dek. Dat bootje is ook ingezet omdat het moeilijk is te zien om de radar.
pi_76479917
Het commentaar van de immer welbespraakte Amerikanen helpt ons ook niet veel verder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76479923
quote:

je ziet dat kleine bootje flink gassen naar het jappenschip toe, daarnaast neem ik het de jappen niet kwalijk als ze het wel bewust deden. Die gasten zitten hun echt wekenlang te fucken en hun werk te dwarsbomen.

Stel je voor dat op jou werk een of andere bejaarde hippie langskwam die je elke dag flessen naar je hoofd smeet. Als je hem dan zag staan op de parkeerplaats, zou je ook niet ff zijn kant uit sturen?
<hr>
pi_76480625
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:34 schreef Mylene het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af of de Japanners dat bootje wel kunnen zien vanaf het dek. Dat bootje is ook ingezet omdat het moeilijk is te zien om de radar.
Aangezien ze (wat duidelijker op het japanse filmpje te zien is) al geruime tijd met waterkanonnen aan het spuiten zijn erop lijkt hetmet dat ze wel degelijk weten waar het bootje is.
pi_76480789
Wees wijzer, zij zijn van ijzer!
Vorig jaar heeft een schip van seashepherd een aantal van de japanse boten regelmatig aangevaren, probeerde deze ook uit koers de duwen. Je kan verwachten dat de strijd alleen maar harder zal worden, je hoeft dan ook niet verbaast te reageren wanneer je een koekje van eigen deeg krijgt. Schepen hebben daarbij een enorm grote dode hoek, waarschijnlijk was het bootje (van 1 miljoen!!!) niet eens zichtbaar voor degene aan het roer.

[ Bericht 0% gewijzigd door ArcticBlizzard op 06-01-2010 14:03:26 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:21:05 #84
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_76481691
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:36 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

je ziet dat kleine bootje flink gassen naar het jappenschip toe
Definieer 'flink gassen'.

Zeker als naar stuurboord gaan een bochtje naar links maken is...

Vreemde definities worden hier gehanteerd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_76482024
http://www.dumpert.nl/med(...)anse_walvisboot.html

Zie je dat het bootje nog even gas geeft en zodoende tegen het japanse schip vaart.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76482124
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het Jijbuisfilmpje waar jij naar linkte was niet meer beschikbaar. Maar op mijn linkje zie je dat de 'bocht naar links' pas wordt ingezet rond de aanvaring. Daarvóór stuurt de Japanner zo duidelijk naar rechts dat 'ie compleet overhelt. Sterker nog, eerst zie je een stuk van zijn stuurboordzijde, en daarna van de bakboordzijde. Dus hoe jij erbij komt dat de walvisjager duidelijke een poging deed de Ady Gil te ontwijken is mij een volkomen raadsel.
[..]

Lijkt mij ook, anders overvaar je een ander schip niet.

V.
Als je naar de boeggolf van die walvisvaarder kijkt, zie ik niet echt een dramatische koersverandering, en wat het andere schip doet (waar vandaan men dit filmt) is natuurlijk ook maar gissen. En nogmaals, waarom zouden ze naar voren gaan, ze zijn veel wendbaarder en hadden gemakkelijk een korte/snelle bocht achteruit kunnen maken, zo krap kan die walvisvaarder nooit de bocht om..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 14:41:21 #87
45833 crew  Fogel
pi_76482584
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als je naar de boeggolf van die walvisvaarder kijkt, zie ik niet echt een dramatische koersverandering, en wat het andere schip doet (waar vandaan men dit filmt) is natuurlijk ook maar gissen. En nogmaals, waarom zouden ze naar voren gaan, ze zijn veel wendbaarder en hadden gemakkelijk een korte/snelle bocht achteruit kunnen maken, zo krap kan die walvisvaarder nooit de bocht om..
Bekijk beide filmpjes eens, dan zie je ook alles uit een andere hoek:
* http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=592919 (gefilmd door Sea Shepherd Terroristen)
* http://www.vgtv.no/?id=27841 (gefilmd door de Japanners)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_76491231
quote:

Ik kan me ook voorstellen dat de persoon aan het roer er vanuit ging dat die Ady Gil nog steeds vooruit vaarde. En om een botsing dan te voorkomen is de meest logische oplossing om het roer iets te draaien, zodat de Ady Gil voorlangs kan varen en dat grote schip achter de Ady Gil langs vaart. Misschien ging de Japanse stuurman er niet vanuit dat de Ady Gil stil lag.

Het lijk me in elk geval niet handig om zo'n boot te rammen. Je weet dat het vervolgens in het nieuws gaat komen en dat is nou juist wat de Japanners willen voorkomen.
Want je weet niets, tot ik het je vertel.
pi_76491660
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_76492113

Zegt genoeg , schip draait bewust 20 graden bij om dat zwarte ehhhhhhhh ding te rammen.
Tijd voor een vergelding lijkt me .
Volgende keer torpedo's mee en heel die vloot de grond in jagen , kut jappen met hun zogenaamde wetenschappelijke onderzoek!.
Onder welke vlag vaart dat ehhh ding ?
pi_76492286
De Nederlandse vlag.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:29:35 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76492492
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:20 schreef Martinovibes het volgende:

Zegt genoeg , schip draait bewust 20 graden bij om dat zwarte ehhhhhhhh ding te rammen.
Tijd voor een vergelding lijkt me .
Volgende keer torpedo's mee en heel die vloot de grond in jagen , kut jappen met hun zogenaamde wetenschappelijke onderzoek!.
Onder welke vlag vaart dat ehhh ding ?
ja, hoezo vaart die jankboot eigenlijk onder nederlandse vlag?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:30:27 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76492523
De boel escaleerd dus fijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:33:08 #94
136 V.
pi_76492637
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:24 schreef Mylene het volgende:
De Nederlandse vlag.
Nope. De Andy Gil vaart voer onder Nieuw-Zeelandse vlag. De Steve Irwin vaart onder de Nederlandse.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:38:06 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76492865
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nope. De Andy Gil vaart voer onder Nieuw-Zeelandse vlag. De Steve Irwin vaart onder de Nederlandse.

V.
hoezo vaart steve irwin met de nederlandse vlag? zetelt zijn organisatie hier vanwege het belastingvoordeel?
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:38:19 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76492871
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
De boel escaleerd dus fijn.
is het era.
pi_76492973
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:41 schreef Fogel het volgende:
* http://www.vgtv.no/?id=27841 (gefilmd door de Japanners)

Dat zwarte geval geeft nog een flinke dot gas om voor die Japanners terecht te komen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76494449
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:11 schreef Evienne het volgende:

[..]

Lijkt me heel gevaarlijk om uit te gaan van dit aantal.
[..]

Laat men eerst eens onderzoeken hoeveel er nou werkelijk van over zijn, alvorens vangstquota te baseren op onbetrouwbare aantallen.
Inderdaad laat ze eerst maar eens echt goed nagaan hoeveel er zijn alvorens we van de daken schreeuwen dat de walvis uitsterft.

Ik kan alleen maar denken "eigen schuld, dikke bult".
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:12:38 #99
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76494501
quote:

Het lijkt me overduidelijk dat de boot van de walvisvaarders op de boot van Sea Shepherd afstuurt.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:14:14 #100
136 V.
pi_76494600
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo vaart steve irwin met de nederlandse vlag? zetelt zijn organisatie hier vanwege het belastingvoordeel?
Steve Irwin is die dooie krokodillenjager en de naam van een van de schepen.

Volgens mij is Sea Sheperd als organisatie geregistreerd in NL en vaart het schip ook onder NL vlag om die reden (maar dat weet ik niet precies).

Ik las vandaag wel op ANP dat de Nederlandse regering (bij monde van Tineke Huizinga) geen plannen heeft om die Nederlandse zeebrief in te trekken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')