abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 07:29:04 #251
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_76551165
En kom eens met een bron voor dat diervoeder verhaal? Het zou voor mij echt geen enkel verschil maken, maar het is wel leuk leesvoer.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 07:47:59 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76551266
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
Top actie van greenpeace
????
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 07:50:49 #253
45833 crew  Fogel
pi_76551288
Zo, deze SS boot hebben we geen last meer van: Paradepaardje Sea Shepherd gezonken
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 8 januari 2010 @ 07:51:39 #254
67174 Dos37
Come on Twente
pi_76551296
Hier in Australië hebben ze het al dagen over niets anders.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 07:58:13 #255
45206 Pietverdriet
pi_76551340
Zou de verkoop van de prius daar nu last van hebben?
Of zijn milieuhuilies daar te hypocriet voor?
pi_76551636
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:38 schreef Fogel het volgende:
Hier is een video te vinden van de botsing: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=592919 (gefilmd door Sea Shepherd)
Ik zit die nog eens te kijken en het valt me op dat die kerel die je hoort wel erg op Randy Marsh lijkt "Oh my god"
pi_76551962
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het feit dat de oprichter van sea shepherd bij greenpeace wegging (waar hij ook 1 v/d oprichters van was) omdat ze niet fysiek genoeg actie voerden volgens hem, spreekt wat mij betreft boekdelen, naast al hun "acties".. Voor mij valt hij in de zelfde groep van terroristen als de gasten die Mc Donalds restaurants in de fik steken, die radicale anti-abortus types die klinieken terroriseren en artsen vermoorden, en dat tuig die met z'n allen al die grote politieke bijeenkomsten in europa afgaan om te "demonstreren".
Sea shepherd is geen terroristische organisatie, ze gebruiken het VN World Charter for Nature om hun acties uit te voeren. De acties die ze uitvoeren in internationale wateren zijn hierdoor legaal. (Hoewel controversieel). Ze zijn als organisatie is door geen enkel land (juridisch) veroordeeld, behalve in Canada. In Canada zijn ze veroordeeld wegens het te dicht naderen van Zeehonden volgens een zeehond berschermingswet. Dat deze zeehonden doodgeknuppeld werden en ze de jacht filmden is een andere bijkomstigheid. Ze hebben niemand in elkaar gemept. Dit itt de jappaners, of vermoord zoals dat met Jane Tipson gebeurd is.

De door Sea Shepherd gezonken schepen zijn allen in een haven tot zinken gebracht, ze hebben hulp aangeboden aan de japanse walvis vloot toen deze op zoek waren naar een overboord geslagen bemanningslid. Dit in tegenstelling tot een Japanse schip dat doorvaart zonder hulp te bieden, ondanks dat er een mayday is uitgezonden. Iets dat wel strafbaar is.
pi_76551999
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 07:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou de verkoop van de prius daar nu last van hebben?
Of zijn milieuhuilies daar te hypocriet voor?
Wat heeft de prius te maken met walvissen? Is de bekleding van walvispenisleer zoals bij deze wagen: http://jalopnik.com/53806(...)-whale-penis-leather ?
pi_76552166
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:58 schreef voyeur het volgende:

[..]

Whut, geen sashimi meer. Straks ga je tonijn verbieden
Nou... De blauwvintonijn staat wel op het pnt om uit te sterven. en dat ondanks dat de EU al meer dan 6 jaar aan het vergaderen is voor een vangsverbod...... En welk bedrijf denk je dat op het uitsterven of een totaal verbod op de vangst....

http://www.vilt.be/Japan_(...)om_later_te_verkopen
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:00:44 #260
45206 Pietverdriet
pi_76552203
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:49 schreef gr3b het volgende:

[..]

Wat heeft de prius te maken met walvissen?
Japanse producten boycotten is een prima methode om echt druk op de japanse regering te zetten.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:01:15 #261
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76552210
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Japanse producten boycotten is een prima methode om echt druk op de japanse regering te zetten.
Een 3e atoombom ook.
pi_76552260
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:47 schreef gr3b het volgende:

[..]

Sea shepherd is geen terroristische organisatie, ze gebruiken het VN World Charter for Nature om hun acties uit te voeren. De acties die ze uitvoeren in internationale wateren zijn hierdoor legaal. (Hoewel controversieel). Ze zijn als organisatie is door geen enkel land (juridisch) veroordeeld, behalve in Canada. In Canada zijn ze veroordeeld wegens het te dicht naderen van Zeehonden volgens een zeehond berschermingswet. Dat deze zeehonden doodgeknuppeld werden en ze de jacht filmden is een andere bijkomstigheid. Ze hebben niemand in elkaar gemept. Dit itt de jappaners, of vermoord zoals dat met Jane Tipson gebeurd is.

De door Sea Shepherd gezonken schepen zijn allen in een haven tot zinken gebracht, ze hebben hulp aangeboden aan de japanse walvis vloot toen deze op zoek waren naar een overboord geslagen bemanningslid. Dit in tegenstelling tot een Japanse schip dat doorvaart zonder hulp te bieden, ondanks dat er een mayday is uitgezonden. Iets dat wel strafbaar is.
Wel piraterij
quote:
Article100

Duty to cooperate in the repression of piracy

All States shall cooperate to the fullest possible extent in the repression of piracy on the high seas or in any other place outside the jurisdiction of any State.

Article101

Definition of piracy

Piracy consists of any of the following acts:

(a) any illegal acts of violence or detention, or any act of depredation, committed for private ends by the crew or the passengers of a private ship or a private aircraft, and directed:

i on the high seas, against another ship or aircraft, or against persons or property on board such ship or aircraft;

(ii) against a ship, aircraft, persons or property in a place outside the jurisdiction of any State;

(b) any act of voluntary participation in the operation of a ship or of an aircraft with knowledge of facts making it a pirate ship or aircraft;

(c) any act of inciting or of intentionally facilitating an act described in subparagraph (a) or (b).

Article102

Piracy by a warship, government ship or government aircraft

whose crew has mutinied

The acts of piracy, as defined in article 101, committed by a warship, government ship or government aircraft whose crew has mutinied and taken control of the ship or aircraft are assimilated to acts committed by a private ship or aircraft.

Article103

Definition of a pirate ship or aircraft

A ship or aircraft is considered a pirate ship or aircraft if it is intended by the persons in dominant control to be used for the purpose of committing one of the acts referred to in article 101. The same applies if the ship or aircraft has been used to commit any such act, so long as it remains under the control of the persons guilty of that act.

Article104

Retention or loss of the nationality of a pirate ship or aircraft

A ship or aircraft may retain its nationality although it has become a pirate ship or aircraft. The retention or loss of nationality is determined by the law of the State from which such nationality was derived.

Article105

Seizure of a pirate ship or aircraft

On the high seas, or in any other place outside the jurisdiction of any State, every State may seize a pirate ship or aircraft, or a ship or aircraft taken by piracy and under the control of pirates, and arrest the persons and seize the property on board. The courts of the State which carried out the seizure may decide upon the penalties to be imposed, and may also determine the action to be taken with regard to the ships, aircraft or property, subject to the rights of third parties acting in good faith.

Article106

Liability for seizure without adequate grounds

Where the seizure of a ship or aircraft on suspicion of piracy has been effected without adequate grounds, the State making the seizure shall be liable to the State the nationality of which is possessed by the ship or aircraft for any loss or damage caused by the seizure.

Article107

Ships and aircraft which are entitled to seize on account of piracy

A seizure on account of piracy may be carried out only by warships or military aircraft, or other ships or aircraft clearly marked and identifiable as being on government service and authorized to that effect.
http://www.un.org/Depts/l(...)xts/unclos/part7.htm

En vwb dat mayday, is wel heel makkelijk om uit te gaan van 1 kant van het verhaal. Maar vergeet niet dat die Bob Barker er ook bij voer. Ik hou even een slag om de arm aangezien het hele verhaal nog niet bekend is hierover.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:09:13 #263
45206 Pietverdriet
pi_76552354
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:01 schreef Pool het volgende:

[..]

Een 3e atoombom ook.
als ik eerlijk ben, ik denk dat een kopersstaking effectiever is.
Bovendien moeten europeanen eens leren dat er erg veel macht in je portemonee zit.
pi_76552372
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

als ik eerlijk ben, ik denk dat een kopersstaking effectiever is.
Bovendien moeten europeanen eens leren dat er erg veel macht in je portemonee zit.
Want Sony/Toyota gaat de regering van Japan onder druk zetten omdat er in Nederland minder LCD TV`s/ auto`s worden verkocht?
pi_76552411
quote:

[..]

Ik heb dat VN stuk er eens bijgepakt, maar op basis van wat zijn de acties die ze uitvoeren hierdoor legaal? Kun je de artikelen geven?

Japan heeft zelfs een troef in handen met dit papiertje
quote:
18. Constant efforts shall be made to increase knowledge of nature by
scientific research and to disseminate such knowledge unimpeded by
restrictions of any kind.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:13:05 #266
45206 Pietverdriet
pi_76552425
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want Sony/Toyota gaat de regering van Japan onder druk zetten omdat er in Nederland minder LCD TV`s/ auto`s worden verkocht?
Jep, mits genoeg volume wordt bereikt in europa, ja.
pi_76552429
quote:

[..]

Ze menen dat te kunnen doen oa op basis van wat er in dat charter staat onder: III-Implementation, regel 20 ad. D, waarin staat dat organisaties binnen hun jurisdictie (wat zij nergens op zee hebben, ze zijn geen handhavingsorganistatie) of binnen gebieden onder hun controle, wat gezien het feit dat hun hoofdkantoor in de VS is gesitueerd ook nogal vergezocht is rondom Antarctica, en onder E waarin staat dat organisaties en bedrijven zich in moeten zetten voor het beschermen en conserveren van de natuur indien deze niet binnen de jurisdictie van een land vallen.

Het met terreuracties, want daar schaar ik het gooien van kerstballen gevuld met boterzuur naar bemanningsleden onder, "handhaven" van dat charter gaat tegen alle internationale regels en afspraken in. Verder zijn ze ook in de territoriale wateren van diverse landen aan de gang geweest, iets wat door regel 20, ad. E van het charter in zoveel zinnen uitgesloten wordt.

Wat die Japanners doen is ook dubieus, maar dat geeft sea shepherd nog niet recht om dan maar eigen rechter te gaan spelen. Beetje hetzelfde als ik een inbreker betrap en hem met een honkbalknuppel vol op de bek sla onder het mom van hij breekt bij mij in, en daardoor mag ik hem met een zelf gekozen hoeveelheid geweld stoppen, want dat is ook nog goed voor de openbare veiligheid.

Als wij de hms. Evertsen naar de haven van Cartagena in Bolivia sturen om wat drugsboten uit het water te knallen, is dat bij mijn weten een oorlogsdaad. Maar als een particuliere organisatie dat doet is het volgens jou nog wel te verdedigen, want het zinken van schepen in de haven is volgens jou minder erg dan zeg op volle zee?

En dat mayday, tsja er was nog een boot van dezelfde organisatie binnen camerabereik, dus dan is het doorvaren van die Jappanners helemaal niet strafbaar, dat is het pas als men wist dat er geen andere schepen te hulp konden komen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:15:09 #268
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76552465
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wel piraterij
[..]

http://www.un.org/Depts/l(...)xts/unclos/part7.htm

En vwb dat mayday, is wel heel makkelijk om uit te gaan van 1 kant van het verhaal. Maar vergeet niet dat die Bob Barker er ook bij voer. Ik hou even een slag om de arm aangezien het hele verhaal nog niet bekend is hierover.
Je bedoelt dat het Japanse schip aan piraterij doet door geweld toe te passen tegen de Sea Shepherd?

Je kunt hier wel verdragsteksten neerkwakken, maar een beetje uitleg over hoe de Sea Shepherd een illegal act of violence uitgevoerd zou hebben zou je wel sieren. En het is dus alleen illegal als de Sea Shepherd geen legitieme reden heeft om de walvissen te beschermen tegen illegale jacht.
pi_76552494
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, mits genoeg volume wordt bereikt in europa, ja.
Nope, zeker niet als 1 iemand op een forum een boycot gaat verkondigen zal dat zeker niet gaan doordringen naar een regering die 5500 kilometer verderop zit. Zeker niet als je het via multinationals gaat doen die toevallig hun afkomst uit hetzelfde land hebben.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:20:21 #270
45206 Pietverdriet
pi_76552580
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nope, zeker niet als 1 iemand op een forum een boycot gaat verkondigen zal dat zeker niet gaan doordringen naar een regering die 5500 kilometer verderop zit. Zeker niet als je het via multinationals gaat doen die toevallig hun afkomst uit hetzelfde land hebben.
Nee, dat protesteren van sea shepperd en greenpeace en de poltieke druk heeft de afgelopen wat is het, 20/30 jaar wat bereikt mbt Japan.
Stemmen met je euro is een bijzonder krachtig wapen, maar helaas realiseren mensen als jij dat niet
pi_76552700
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:15 schreef Pool het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het Japanse schip aan piraterij doet door geweld toe te passen tegen de Sea Shepherd?
[quote]

Waar doen ze dit uit zichzelf? Kan me niet voorstellen dat zij de initiators zijn.

[quote]Je kunt hier wel verdragsteksten neerkwakken, maar een beetje uitleg over hoe de Sea Shepherd een illegal act of violence uitgevoerd zou hebben zou je wel sieren.
Even een paar voorbeeldjes

Het enteren van een schip (dat het weinig succesvol is en ze vervolgens zelf gevangen genomen worden doet er niets aan af)
Het bestoken met die die zuurbommen, die laserpennen die permanente oogschade kunnen opleveren, het expres aanvaren van schepen.

Blijkbaar vinden ze het zelf ook gezien de piratenvlag die ze voeren.
pi_76552771
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat protesteren van sea shepperd en greenpeace en de poltieke druk heeft de afgelopen wat is het, 20/30 jaar wat bereikt mbt Japan.
Stemmen met je euro is een bijzonder krachtig wapen, maar helaas realiseren mensen als jij dat niet
Mensen die voor andere mensen denken Hoezo realiseert hij dat niet dan?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_76552788
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets blijven roepen bij herhaling maakt het nog niet per definitie waar. Leuk dat je op het spontane idee bent gekomen een boycot te willen realiseren, maar van enige inhoud is nog geen sprake:

Boycot van 'Japanse' producten van multinationals -> Wonder -> Japanse regering doet wat.

Dat is wat ik tot nu toe heb. Wil je het 'Wonder' gedeelte misschien uitleggen, en dan met iets meer dan alleen 'het is zo' of 'euro`s zijn een krachtig wapen' ?
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:27 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Mensen die voor andere mensen denken Hoezo realiseert hij dat niet dan?
Ach, Piet draaft soms nogal door als hij denkt het gelijk aan zijn kant te hebben.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2010 09:28:35 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:31:51 #274
45206 Pietverdriet
pi_76552896
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Iets blijven roepen bij herhaling maakt het nog niet per definitie waar. Leuk dat je op het spontane idee bent gekomen een boycot te willen realiseren, maar van enige inhoud is nog geen sprake:

Boycot van 'Japanse' producten van multinationals -> Wonder -> Japanse regering doet wat.

Dat is wat ik tot nu toe heb. Wil je het 'Wonder' gedeelte misschien uitleggen, en dan met iets meer dan alleen 'het is zo' of 'euro`s zijn een krachtig wapen' ?
[..]

Ach, Piet draaft soms nogal door als hij denkt het gelijk aan zijn kant te hebben.
Het in elkaar storten van de benzine verkoop in Duitsland deed Shell snel bijdraaien in de brent spar affaire, hoewel shell daar volledig gelijk had en Greenpeace fout zat.
pi_76552909
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

De theorie is natuurlijk dat de multinationals gaan klagen bij de regering over de omzetderving. Aangezien de grote corporaties en de politiek best verweven zijn in Japan kan dit best vruchtbaar zijn denk ik. Er moet wel een momentum zijn natuurlijk.

Dat Japan een principe zaak er van maakt geloof ik niet, is immers bad for business.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')