SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1. Wat gebeurt hier en waarom (noem tevens de landen)?
2. Waar speelt dit zich af?
3. Welk jaar?
4. Wat waren de gevolgen van deze daad?
5. Welke gebeurtenis uit de 20e eeuw is hiermee te vergelijken?
[ Bericht 6% gewijzigd door DeParo op 05-01-2010 22:35:45 ]
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:31 schreef DeParo het volgende:Dit ziet er uit als Nederlanders, gezien de kleding. Het ziet er uit als een soort van burgeroorlog. Dus ik denk misschien iets met adel ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1. Wat gebeurt hier en waarom (noem tevens de landen)?
3. Welk jaar?
5. Welke symbolische gebeurtenis uit de 20e eeuw is hiermee te vergelijken?
1. Opstand tegen iets? België / Nederland ??
2. Brussel??
3. 19e eeuw?
4. Onafhankelijkheid?
5. Geen idee.
Het plafond is ook niet erg hoog, wat er op duidt volgens mij dat het niet van een individueel persoon is. Het lijkt me meer een organisatie. Het zou misschien iets kunnen zijn met de VOC?In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
Alle vijfquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dit ziet er uit als Nederlanders, gezien de kleding. Het ziet er uit als een soort van burgeroorlog. Dus ik denk misschien iets met adel ?
1. Opstand tegen iets? België / Nederland ??
2. Brussel??
3. 19e eeuw?
4. Onafhankelijkheid?
5. Geen idee.
Zat ik niet eens een beetje in de buurtquote:
Haha nee zelfs met het jaartal niet vrees ik.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zat ik niet eens een beetje in de buurt?
Ach ja, ik moet zeggen dat dit wel echt super leuk is hahaa!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha nee zelfs met het jaartal niet vrees ik.
![]()
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:31 schreef DeParo het volgende:Begin van de Boheemse opstand (30 jarige oorlog)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1. Wat gebeurt hier en waarom (noem tevens de landen)?
3. Welk jaar?
5. Welke gebeurtenis uit de 20e eeuw is hiermee te vergelijken?
Praag
1618
En de rest is voor iemand anders
The more debt, the better
Gezanten gedefenestreerd.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:47 schreef flyguy het volgende:
[..]
Begin van de Boheemse opstand (30 jarige oorlog)
Praag
1618
En de rest is voor iemand anders
Wat is defenestreren dude?quote:
Diplomatieke betrekkingen verbreken door diplomaten uit het raam te gooien.quote:
Hahahah , laat me denken aan Braveheart, en wat die koning doet met het handlangertje van zijn zoon. Dat is dus eigenlijk deferenenen nog wat.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:53 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Diplomatieke betrekkingen verbreken door diplomaten uit het raam te gooien.
Misschien moet je een hintje overwegen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:41 schreef DeParo het volgende:
Jullie hebben hem bijna.
Wie is de gelukkige.
5 Jan Masaryk, Tsjecho Slowakijequote:Op donderdag 7 januari 2010 00:07 schreef DeParo het volgende:
4) Goed
5) We zitten in ieder geval in het Oosten van Europa maar Joegoslavie is niet goed.
Ja, klopt, ik vond hem persoonlijk niet zo heel moeilijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 01:12 schreef WeZijnTochAllemaalMensen het volgende:
[..]
5 Jan Masaryk, Tsjecho Slowakije
Die is toch de geschiedenis in gegaan als zelfmoord? Vind zelf deze:quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja, klopt, ik vond hem persoonlijk niet zo heel moeilijk.
Maar goed wie ben ik.![]()
![]()
![]()
![]()
Next plz
historische ranglijst
1.AryaMehr (3)
2.DeParo (3)
3.Ensaf(1)
4.WeZijnTochAllemaalMensen(1)
er dichter bij in de buurt komen...quote:On June 11. 1903 a group of Serbian army officers murdered and defenestrated King Aleksandar and Queen Draga
In de SU-geschiedenis is het ingegaan als zelfmoord. Na de val van de SU werden de vermoedens min of meer bevestigd en dat de omstandigheden meer dan alleen verdacht waren. Dit vond tevens plaats in Praag daarom komt het denk ik dichter in buurt. Het uit het raam gooien vlak voor de 30 jarige oorlog was op grond van een eerdere vergelijkende gebeurtenis te Praag, daarom dat deze perfect in het rijtje thuishoort, zeker als je de tijd en de gebeurtenissen rond 1948 in Praag bekijkt en de gevolgen hiervan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:03 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Die is toch de geschiedenis in gegaan als zelfmoord? Vind zelf deze:
[..]
er dichter bij in de buurt komen...
Maar laat de volgende vraag maar komen!
Dank voor de uitleg. Maar nu maar wachten op de vraag van WeZijnTochAllemaalMensen...quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
In de SU-geschiedenis is het ingegaan als zelfmoord. Na de val van de SU werden de vermoedens min of meer bevestigd en dat de omstandigheden meer dan alleen verdacht waren. Dit vond tevens plaats in Praag daarom komt het denk ik dichter in buurt. Het uit het raam gooien vlak voor de 30 jarige oorlog was op grond van een eerdere vergelijkende gebeurtenis te Praag, daarom dat deze perfect in het rijtje thuishoort, zeker als je de tijd en de gebeurtenissen rond 1948 in Praag bekijkt en de gevolgen hiervan.
Als jij wilt mag jij ook een vraag doen anders wachten we misschien nodeloos lang.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:17 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Dank voor de uitleg. Maar nu maar wachten op de vraag van WeZijnTochAllemaalMensen...
Iemand mag de vraag wel overnemen. Eerst ff een opslagplekje vinden voor afbeeldingenquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als jij wilt mag jij ook een vraag doen anders wachten we misschien nodeloos lang.
![]()
Tinypic of is dat niet wat je bedoeld. Anders kanquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:43 schreef WeZijnTochAllemaalMensen het volgende:
[..]
Iemand mag de vraag wel overnemen. Eerst ff een opslagplekje vinden voor afbeeldingen
Sorry, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:56 schreef DeParo het volgende:
Gelieve enkele historische vragen bij het plaatje die niet direct op de foto staan. anders zijn we niet te onderscheiden van het andere topic. Bedankt voor jullie medewerking![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
De moord op Abraham Lincoln door John Wilkes Booth in 1865.
Gokje: Karl Lueger, burgemeester van Wenen, antisemitisme, A. Hitler?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:12 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
1. Wie is deze man?
2. Wat was zijn beroep en in welke stad/land (in welke tijd ongeveer)?
3. Waarom was hij berucht?
4. Voor wie en waarom was hij een enorme inspiratiebron?
historische ranglijst
1.AryaMehr (4)
2.DeParo (4)
3.Ensaf(1)
4.WeZijnTochAllemaalMensen(1)
Goede gokquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Gokje: Karl Lueger, burgemeester van Wenen, antisemitisme, A. Hitler?
Nee ik meen dat dit niet Lodewijk XVI en aan de hand van de plaats zou dit ook raar zijn. Aan de hand de schilder weer iets minder, maar goed, een lege post is helaas genoteerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:05 schreef Iblardi het volgende:
Is dat een staatsieportret van Lodewijk XVI op de achtergrond? Zo ja, dan zeg ik: voorlezing van de oorlogsverklaring van een coalitie van Europese vorsten aan het revolutionaire Frankrijk. Zo nee, dan zeg ik niks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |