Hier rijden ze allemaal 30quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus ook mee eens.
Paniekrijders die bij elk glimmend plekje dat ze verderop zien vol in de remmen springen 'want het kon nog wel eens glad zijn' zijn ook levensgevaarlijk. Minder gevaarlijk dan de doordouwers, maar toch.
Vooral dat remmen is gevaarlijk idd!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Paniekrijders die bij elk glimmend plekje dat ze verderop zien vol in de remmen springen 'want het kon nog wel eens glad zijn' zijn ook levensgevaarlijk. Minder gevaarlijk dan de doordouwers, maar toch.
Voorzichtig is goed, maar je hebt van die mensen die niet snappen dat je juist bij dit weer NIET ineens hard moet remmen of je stuur moet omgooien.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik heb wel wat voorzichtiger gereden vannochtend nadat ik op het nieuws had gezien dat het spiegelglad kon zijn. Maar bij ons geen problemen gehad
30 op de snelweg is altijd gevaarlijk, zet hem dan aan de kant.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:43 schreef Loveless85 het volgende:
Ik denk wat kitao bedoelt is dat die mensen die vol in de ankers gaan als ze denken dat er een vlokje sneeuw op de snelweg ligt of 30km gaan rijden op de snelweg 'omdat er gezegd word dat het glad is', of het dat nou wél of niet is minstens zo gevaarlijk zijn als die waaghalzen die met dit weer ook gewoon stevig doorkarren en 'm in ieder gaatje proberen te proppen
nee , ik bedoel dit :quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:43 schreef Loveless85 het volgende:
Ik denk wat kitao bedoelt is dat die mensen die vol in de ankers gaan als ze denken dat er een vlokje sneeuw op de snelweg ligt of 30km gaan rijden op de snelweg 'omdat er gezegd word dat het glad is', of het dat nou wél of niet is minstens zo gevaarlijk zijn als die waaghalzen die met dit weer ook gewoon stevig doorkarren en 'm in ieder gaatje proberen te proppen
Wat voorzichtiger rijden is alleen maar heel verstandig!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik heb wel wat voorzichtiger gereden vannochtend nadat ik op het nieuws had gezien dat het spiegelglad kon zijn. Maar bij ons geen problemen gehad
Idd! En nu maar hopen dat het zaterdag niet glad is, anders kan ik beter om 8 uur 's ochtends al door gaan rijdenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Voorzichtig is goed, maar je hebt van die mensen die niet snappen dat je juist bij dit weer NIET ineens hard moet remmen of je stuur moet omgooien.
Gewoon lekker ruimte bewaren, niet gek hard gaan rijden en beetje vooruit kijken
Dat doe je ook wel een beetje zelf hé met je vage praat somsquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:48 schreef kitao het volgende:
[..]
nee , ik bedoel dit :
[ afbeelding ]
en dat begint me een beetje te irriteren
Remmen is geen slim plan inderdaad, gewoon lekker in de versnelling uit laten rollen, wel zorgen dat je aandrijving op de wielen houd (niet ontkoppelen) en geen gekke stuuracties.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Een gezellige SC begint bij jezelfquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:48 schreef kitao het volgende:
[..]
nee , ik bedoel dit :
[ afbeelding ]
Toen jij tegen Ynske riep of ze wel te vertrouwen was op de kruising had dat niets met jou negeren te maken, want ze was er net. Niet lullenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:48 schreef kitao het volgende:
[..]
nee , ik bedoel dit :
[ afbeelding ]
Same here, ook geen winterbandjes, wel een beetje gegleden toen met die bergen sneeuw, maar niks ernstigsquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:50 schreef Cat22 het volgende:
Het codewoord is anticiperen.
En dus idd gewoon rustig rijden, kijken wat de rest van het verkeer doet en daarin meegaan.
Ik heb nog steeds geen winterbanden en rij redelijk wat maar ben nog geen één keer geslipt. Af en toe voel je de auto een beetje bokken, maar gas los (NIET remmen) tot hij weer pakt en je kunt door. En bochtjes gewoon relaxed nemen.
Soms lok ik dat glijden trouwens wel uit hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:50 schreef Cat22 het volgende:
En dus idd gewoon rustig rijden, kijken wat de rest van het verkeer doet en daarin meegaan.
Ik heb nog steeds geen winterbanden en rij redelijk wat maar ben nog geen één keer geslipt. Af en toe voel je de auto een beetje bokken, maar gas los (NIET remmen) tot hij weer pakt en je kunt door. En bochtjes gewoon relaxed nemen.
Met de Smart is het codewoord in de wijk inderdaad vooral 'in beweging blijven'.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:50 schreef Cat22 het volgende:
Oh dat vind ik echt héél knap van je!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:52 schreef Bamba het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel heel trots op mezelf, ik rijd namelijk sinds augustus pas weer auto. Daarvoor heb ik 7 jaar niet gereden (eigenlijk sinds ik m'n rijbewijs gehaald heb) i.v.m. angst voor het autorijden. Dus het feit dat ik met besneeuwde wegen nu rijd is op zich een wonder te noemen
Aan de handrem trekken en naar links sturen werkt ookquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:52 schreef JJH het volgende:
Soms lok ik dat glijden trouwens wel uit hoor.ESP uit, scherp insturen en gas erop!
![]()
Werkt alleen met achterwielaandrijving.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 @ 19:52 schreef Bamba het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel heel trots op mezelf, ik rijd namelijk sinds augustus pas weer auto. Daarvoor heb ik 7 jaar niet gereden (eigenlijk sinds ik m'n rijbewijs gehaald heb) i.v.m. angst voor het autorijden. Dus het feit dat ik met besneeuwde wegen nu rijd is op zich een wonder te noemen
Leuk hè?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Same here, ook geen winterbandjes, wel een beetje gegleden toen met die bergen sneeuw, maar niks ernstigs![]()
Vanochtend op de parkeerplaats wel paar keer mooi 90 graden de hoek om met de handrem![]()
Leuk is dat hé:Dquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Same here, ook geen winterbandjes, wel een beetje gegleden toen met die bergen sneeuw, maar niks ernstigs![]()
Vanochtend op de parkeerplaats wel paar keer mooi 90 graden de hoek om met de handrem![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |