Zoveel rij ik er niet mee, en vooral met dit weer en in deze periode niet. We kwamen er vorige week pas achter, maar dan zal het vast wel iets langer aan de hand zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Je bent lekker snel met vervangen ...
Hoe/waar check ik dat? Ik neem aan van wel, aangezien het gewoon de standaard lampen zijn die bij de auto zaten, dus als de linker goed is, zal de rechter ook wel goed geweest zijnquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:32 schreef snellejelle het volgende:
Kijk even na of de lampen wel van de goede sterkte zijn.
Als ik de auto helemaal uit zet, maar de lampen aan laat staan, dan zijn ze even fel (maar niet zo fel als wanneer de auto aanstaat) Als de auto aanstaat, met de lampen aan, dan is er een van de 2 (de rechter) minder fel.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:31 schreef rekenwonder het volgende:
Of je dimlicht of je stadslicht is waarschijnlijk kapot. Bij de meeste auto's kun je dit zelf vervangen.
Die krengen zijn tegenwoordig al iets van 7 of 8 euro per stukquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:55 schreef noutie het volgende:
Twee lampjes kopen, zowel links als rechts vervangen en ze zullen waarschijnlijk weer even fel zijn. Totale kosten: ongeveer 5 ¤
Ik verwacht dat van één van je lampen alleen je stadslicht nog werkt.
Voor zover ik weet heeft elk lampje een dergelijk grijs, niet lichtdoorlatend stukje op de top (althans, al die lampjes die ik in m'n handen heb gehad).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:35 schreef trainfreak het volgende:
M'n vader is eens om lampjes geweest voor vooraan.
Het waren speciale met zo'n grijs, niet licht doorlatend stukje op de top.
Kostprijs: 12,50/stuk...
HIer nog gewoon 2 euro? natuurlijk niet bij een garage nee, daar betaal je voor hetzelfde spul 8 euro.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die krengen zijn tegenwoordig al iets van 7 of 8 euro per stuk.
Tenzij je van die "lampen-sets" koopt waar soms 2x van die dingen inzitten.
Zit bij iedere standaard koplamp erop ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft elk lampje een dergelijk grijs, niet lichtdoorlatend stukje op de top (althans, al die lampjes die ik in m'n handen heb gehad).
Gewoon bij een willekeurig tankstation (waar je normaal je lampje haalt omdat dat ding net in het donker is stukgegaan en/of je bent aangehouden/aangemaand door de politiequote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:41 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
HIer nog gewoon 2 euro? natuurlijk niet bij een garage nee, daar betaal je voor hetzelfde spul 8 euro.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:28 schreef LangeJan het volgende:
Ik zou het gewoon lekker zo laten, anderen hebben immers ook lampen.
Thanksquote:Op woensdag 6 januari 2010 01:13 schreef Sounddragon het volgende:
Gelukkig is de pakkans ook nihil![]()
TS heeft voor het eerst een kapot lampje in zijm autocarriëre, mijlpaal![]()
Ongeveer een tientje en FF prutsen en het is weer gefikst. (of je moet een nieuwerwetse kutauto hebben waarbij het niet gaat zonder bumper en grille te verwijderen)
Veel mensen vervangen ze meteen allebei vanuit de redenatie dat het andere lampje dan ook op zijn eindje zou kunnen lopen; ik vind het onzin, maar ik heb ook al 2 keer gehad dat het wél zo was..
Koop er in ieder geval 2, en zorg dat je er altijd eentje bij je hebt; kan een prent schelen als je een coulante agent treft
Een oude Hyundai Excel uit '98. Is eigenlijk van mijn vriendin, maar aangezien zij nu vlak bij haar werk woont, en ze nog een paar auto's hebben staan bij haar thuis, staat hij nu bij mij zodat er nog wel gewoon mee gereden wordt, en niet ondergescheten wordt door de vogeltjes enzo...quote:
Als het weer even meezit, en ik kan me uit mijn warme kamertje onttrekken, dan neem ik een kijkjequote:Op woensdag 6 januari 2010 13:32 schreef Turquaz52 het volgende:
Kijk, als je de motorkap open maakt, kijk je achter de koplampen, daar gaat een stekker heen, volgens mij heb je daar een rubbere dop omheen omtrek van een decimeter, Of een dop die je moet losdraaien/klikken..
Er van uit gaande dat het H4 is trek je eerste de stekker van de lamp af en klik je de peertje er uit door -als het goed is- 2 ijzerepinnetjes uit elkaar te klikken..
Je ziet het vanzelf wel, mijn uitleg is niet100%, maar voor alles is een eerste keer.
Dat, en ook omdat je anders kleurverschil krijgt (of lichtsterkte), ziet er niet niet zo mooi uitquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:31 schreef illusions het volgende:
Wel gelijk de anderen ook vervangen he, anders gaan ze om beurten knappen.
Niet met je fikken aan de lamp komen, alleen het metaal, anders wordt het verwisselen nog een gewoontequote:Op woensdag 6 januari 2010 13:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als het weer even meezit, en ik kan me uit mijn warme kamertje onttrekken, dan neem ik een kijkjeThanks
Beetje aparte reactie, want dat hangt van heel veel dingen af. Als bijvoorbeeld je oliedruklamp gaat branden dan mag je van mij doorrijden, doorrijden naar de bank welteverstaan om geld te pinnen voor een nieuwe motor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 02:14 schreef Vitalogy het volgende:
Okay lampje zal vervangen moeten worden. En als je wat vermoed kan je het beste natuurlijk even naar de garage gaan ipv maar angstig in je auto te zitten.
Maar en dit is meer gericht aan de beginnende rijders in het algemeen,
als je auto niet spontaan uit elkaar valt dan is het ook geen reden om meteen een of andere hissy fit te krijgen. Kan je zien waar je rijdt? Ga dan gewoon wanneer het uitkomt...maar natuurlijk zsm...naar de garage. Maakt je auto een raar geluid, rij gewoon door en laat het na kijken.
Branden alle lampjes en komt er rook uit de motorkap, parkeer je auto, rook een sigaret en bel de anwb en misschien de brandweer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |