abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:29:06 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_76440098
.... sinds een paar weken is een van de koplampen van mijn auto minder fel dan de ander, alsof hij zeg maar 'half' brandt.

Kan ik dit zelf fixen, en zo ja, hoe?

En zo nee, waar kan ik dan het best die auto heenbrengen en hoeveel zal dat ongeveer gaan kosten?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:30:14 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_76440141
Ik heb even in mijn glazen bol gekeken. Het lampje zelf maakt wat minder contact vanwege corrosie op het contactvlak. Je kunt dit bij de garage laten fixen en het zal ¤27,50 ex BTW kosten.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_76440221
Of je dimlicht of je stadslicht is waarschijnlijk kapot. Bij de meeste auto's kun je dit zelf vervangen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_76440266
Kijk even na of de lampen wel van de goede sterkte zijn.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:38:42 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76440562
Je bent lekker snel met vervangen ...
censuur :O
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:50:04 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_76441099
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Je bent lekker snel met vervangen ...
Zoveel rij ik er niet mee, en vooral met dit weer en in deze periode niet. We kwamen er vorige week pas achter, maar dan zal het vast wel iets langer aan de hand zijn.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:32 schreef snellejelle het volgende:
Kijk even na of de lampen wel van de goede sterkte zijn.
Hoe/waar check ik dat? Ik neem aan van wel, aangezien het gewoon de standaard lampen zijn die bij de auto zaten, dus als de linker goed is, zal de rechter ook wel goed geweest zijn
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:31 schreef rekenwonder het volgende:
Of je dimlicht of je stadslicht is waarschijnlijk kapot. Bij de meeste auto's kun je dit zelf vervangen.
Als ik de auto helemaal uit zet, maar de lampen aan laat staan, dan zijn ze even fel (maar niet zo fel als wanneer de auto aanstaat) Als de auto aanstaat, met de lampen aan, dan is er een van de 2 (de rechter) minder fel.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:54:06 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76441274
Zegt "dimlicht" en "stadslicht" je iets?
Je dimlicht zal kapot zijn, gewoon vervangen dus, in je boekje staat hoe dat moet.
censuur :O
pi_76441356
Twee lampjes kopen, zowel links als rechts vervangen en ze zullen waarschijnlijk weer even fel zijn. Totale kosten: ongeveer 5 ¤

Ik verwacht dat van één van je lampen alleen je stadslicht nog werkt.
pi_76442172
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:55 schreef noutie het volgende:
Twee lampjes kopen, zowel links als rechts vervangen en ze zullen waarschijnlijk weer even fel zijn. Totale kosten: ongeveer 5 ¤

Ik verwacht dat van één van je lampen alleen je stadslicht nog werkt.
Die krengen zijn tegenwoordig al iets van 7 of 8 euro per stuk .

Tenzij je van die "lampen-sets" koopt waar soms 2x van die dingen inzitten.
pi_76443617
Wat voor auto heb je?
pi_76444950
action ... daar heb je ze voor 3 euro ofzo ....
pi_76447048
Of bij een echte autoonderdelen handel, heb je vaak hele goeie lampjes voor iets meer. Zo je ook eens wat op een donkere weg. Of 25¤ voor Philips bij het tankstation.
.
pi_76447917
M'n vader is eens om lampjes geweest voor vooraan.
Het waren speciale met zo'n grijs, niet licht doorlatend stukje op de top.
Kostprijs: 12,50/stuk...
pi_76447986
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:35 schreef trainfreak het volgende:
M'n vader is eens om lampjes geweest voor vooraan.
Het waren speciale met zo'n grijs, niet licht doorlatend stukje op de top.
Kostprijs: 12,50/stuk...
Voor zover ik weet heeft elk lampje een dergelijk grijs, niet lichtdoorlatend stukje op de top (althans, al die lampjes die ik in m'n handen heb gehad).
pi_76448183
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Die krengen zijn tegenwoordig al iets van 7 of 8 euro per stuk .

Tenzij je van die "lampen-sets" koopt waar soms 2x van die dingen inzitten.
HIer nog gewoon 2 euro? natuurlijk niet bij een garage nee, daar betaal je voor hetzelfde spul 8 euro.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_76448220
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:37 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heeft elk lampje een dergelijk grijs, niet lichtdoorlatend stukje op de top (althans, al die lampjes die ik in m'n handen heb gehad).
Zit bij iedere standaard koplamp erop ja.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_76448247
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:41 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

HIer nog gewoon 2 euro? natuurlijk niet bij een garage nee, daar betaal je voor hetzelfde spul 8 euro.
Gewoon bij een willekeurig tankstation (waar je normaal je lampje haalt omdat dat ding net in het donker is stukgegaan en/of je bent aangehouden/aangemaand door de politie ).
pi_76457211
Ik zou het gewoon lekker zo laten, anderen hebben immers ook lampen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:07:15 #19
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_76459562
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:28 schreef LangeJan het volgende:
Ik zou het gewoon lekker zo laten, anderen hebben immers ook lampen.

Gelukkig staan er hoge boetes voor.
  woensdag 6 januari 2010 @ 01:13:13 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_76467432
Gelukkig is de pakkans ook nihil

TS heeft voor het eerst een kapot lampje in zijm autocarriëre, mijlpaal

Ongeveer een tientje en FF prutsen en het is weer gefikst. (of je moet een nieuwerwetse kutauto hebben waarbij het niet gaat zonder bumper en grille te verwijderen )
Veel mensen vervangen ze meteen allebei vanuit de redenatie dat het andere lampje dan ook op zijn eindje zou kunnen lopen; ik vind het onzin, maar ik heb ook al 2 keer gehad dat het wél zo was..
Koop er in ieder geval 2, en zorg dat je er altijd eentje bij je hebt; kan een prent schelen als je een coulante agent treft
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_76468599
sloop zijn ze gratis, haal er 2 uit van dezelfde auto
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_76470155
- Doe normaal -

[ Bericht 90% gewijzigd door Anne op 07-01-2010 13:52:05 ]
pi_76478364
- Reactie op inmiddels weggehaalde reactie -

[ Bericht 97% gewijzigd door Anne op 07-01-2010 13:52:25 ]
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:10:21 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_76478775
-Weggehaald, reactie is weggehaald-

Ik ben opgegroeid zonder auto, en zonder vader of ooms ofzo in de buurt, dus dit soort technische dingetjes weet ik gewoon niet zo goed. Daarnaast heeft het me ook nooit geboeid, dus dan hoef je dat soort dingen pas te 'leren' wanneer er iets mis mee is

Nog een afgezien dat het weinig met IQ te maken heeft, behalve dan de beslissing dat ik zo'n 'domme' vraag gewoon durf te stellen, en me daarmee openzet voor dit soort opmerkingen
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 01:13 schreef Sounddragon het volgende:
Gelukkig is de pakkans ook nihil

TS heeft voor het eerst een kapot lampje in zijm autocarriëre, mijlpaal

Ongeveer een tientje en FF prutsen en het is weer gefikst. (of je moet een nieuwerwetse kutauto hebben waarbij het niet gaat zonder bumper en grille te verwijderen )
Veel mensen vervangen ze meteen allebei vanuit de redenatie dat het andere lampje dan ook op zijn eindje zou kunnen lopen; ik vind het onzin, maar ik heb ook al 2 keer gehad dat het wél zo was..
Koop er in ieder geval 2, en zorg dat je er altijd eentje bij je hebt; kan een prent schelen als je een coulante agent treft
Thanks Als het gestopt is met sneeuwen en het weer even mee zit, zal ik eens aan de binnenkant gaan kijken en stoeien. Misschien even de lampen verwisselen om te zien of het aan de lamp zelf ligt, of aan de verbinding (als me dat lukt).
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:49 schreef Rijpie het volgende:
Wat voor auto heb je?
Een oude Hyundai Excel uit '98. Is eigenlijk van mijn vriendin, maar aangezien zij nu vlak bij haar werk woont, en ze nog een paar auto's hebben staan bij haar thuis, staat hij nu bij mij zodat er nog wel gewoon mee gereden wordt, en niet ondergescheten wordt door de vogeltjes enzo...

[ Bericht 9% gewijzigd door Anne op 07-01-2010 13:53:03 ]
pi_76479739
Kijk, als je de motorkap open maakt, kijk je achter de koplampen, daar gaat een stekker heen, volgens mij heb je daar een rubbere dop omheen omtrek van een decimeter, Of een dop die je moet losdraaien/klikken..

Er van uit gaande dat het H4 is trek je eerste de stekker van de lamp af en klik je de peertje er uit door -als het goed is- 2 ijzerepinnetjes uit elkaar te klikken..

Je ziet het vanzelf wel, mijn uitleg is niet100%, maar voor alles is een eerste keer.
Quote van Tjabbo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')