abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76436617
Ik begin sinds jaren eindelijk eens mijn eerste topic... (dat ik dit dan moet melden hier is me een raadsel magoed)

IK ZIT MET VRAGEN!!!!

Mijn dochter Emma is inmiddel 5,5 maand oud.
Na 10 weken krijsen en zichzelf slaan waardoor ze dag en nacht wakker was (en ik dus ook), ben ik haar toch maar eens gaan inbakeren. Direct die avond sliep ze gelijk de hele nacht door. Sindsdien kreeg ik een ander kind, een kind die lacht en een moeder die enorme rust vond waardoor de relatie ineens in een sneltreinvaart positief veranderde.

Nu heb ik dus een heerlijk, lief, leuk, lachend en gierend kind wat ontzettend goed slaapt.

MAARRRRRR.... nog steeds ingebakerd. in de doeken van de bakermat.

Ondertussen ben ik dus al enige tijd begonnen met het wennen aan het ontbakeren. Steeds tussendoor een slaapje zonder bakerdoeken, maar de ene keer duurt het vrij lang voordat ze slaapt en de andere keer krijst ze alles bij elkaar.

Heeft iemand ideeen over hoe ik dit aan kan pakken? Mensen met dezelfde ervaringen?

WAT MOET IK DOEN??? Ja, aan antwoorden zoals "gewoon doorzetten" heb ik weinig want dat weet ik ook wel en doe ik sowieso wel. maar er moet toch ergens nog iets zijn wat ik misschien over het hoofd zie?

Groetjes,
Annelies
pi_76437107
Mijn zoon is geboren in india, en daar vanaf dag 1 ingebakerd geweest. Op zich vond ie dat fijn maar er moest altijd een handje uit. We hebben hem niet laten wennen aan het langzaam ontbakeren: we hebben het (niet strak) hemzelf laten bepalen. Op een gegeven moment, van de 1 op de andere dag (hij was toen ik schat een maand of 5/6) had meneer er geen zin meer in en presto: voorbij.

[ Bericht % gewijzigd door BE op 05-01-2010 14:23:20 ]
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:22:56 #3
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_76437331
Waarom wil je stoppen met bakeren als je dochtertje er blijkbaar nog behoefte aan heeft? Die van mij zijn beide gebakerd en de oudste slaapt het liefst nog steeds straks onder dr dekbed en die is 3 inmiddels en de jongste ging ook geleidelijk over van bakerzak naar slaapzak.
pi_76437407
oeps

Ehm.. ik zou denken, misschien proberen voorzichtig wat losser in te bakeren of als kindje al slaapt los te maken?

Rond die leeftijd had ik bij beide dochters ook even minder makkelijk inslapen, ik liet ze vaak dan gewoon bij me op schoot inslapen en dan kon ik ze zo wegleggen.
Werkt voor kindjes en voor mama's imho veel beter dan maar door laten huilen.

Ik heb daarbij de gedachte dat je het fenomeen naar bedje gaan maar beter zo fijn mogelijk kan houden en dat je daar later misschien wel profijt van krijgt omdat kindjes slapen gaan dan iets fijns blijven vinden.

Misschien is het toeval, maar mijn beide meisjes zijn sinds ze ongeveer 1 jaar waren ontzettend goede slapers en vinden het nooit erg om naar bed te gaan.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:27:09 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76437508
Pfew... ik was iets te enthousiast met deleten van lege posts, maar hij staat er weer!

Books, volgens mij is het zo dat het op een gegeven moment niet meer 'mag'. Als kindjes kunnen draaien zeg maar. Dus dan moet je toch op een gegeven moment toch wel?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:29:18 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76437591
Die advertentie hieronder Discreet vreemdgaan, wat is daar de connectie nou van met inbakeren?
*totaal nutteloze post verder, sorry*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:29:20 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76437596
books, het wordt aangeraden om vanaf ± 6 maanden niet meer in te bakeren, omdat dat gevaarlijk kan zijn als ze omrollen in hun slaap (en niet meer terug kunnen rollen vanwege de bakerdoek). ingebakerd slaap je blijkbaar veel dieper, en er bestaat dan een verhoogde kans op wiegendood als ze op hun buik liggen.

annie, wij hebben 't zelfde aan de hand gehad met onze dochter, dat viel nog niet mee, maar het moest gewoon (het weer wennen aan oningebakerd slapen). uiteindelijk lukte dat ook wel weer hoor, maar ze was in elk geval eerst weer veel vaker wakker en moest zich ook vrijwel altijd in slaap huilen. ik heb haar in die periode wel vaker 's nachts bij me in bed genomen. verder heb ik helaas geen concrete tips voor je. succes ermee!
in de haak.
pi_76438076
Dank voor de reacties, en inderdaad Books, na een half jaar zou je een beetje moeten gaan afbouwen met het inbakeren. Aangezien Emma ineens ontzettend aan het omdraaien is geslagen, wil ik hier dus echt wel mee gaan beginnen.

Dat ze iets vaker wakker is, is op zich niet zo heel erg. Alleen ben ik erachter gekomen dat ik Emma moeilijk kan laten huilen, ik ben een alleenstaande mama en heb niet iemand die me aan de haren terug trekt als ik weer eens op sta om mijn kind te troosten. En ik moet zeggen, ik voel me er best goed bij dat ALS ik het kan, ik naar haar toe ga. Soms kan ik haar wel laten gaan maar dat duurt nooit te lang foutje van mij denk ik.
Maar inderdaad, slaapzak, met mauwtjes, misschien dat dat haar wel een beetje helpt, ik ga er vanmiddag toch maar eens een aanschaffen.

Alles gaan we maar weer eens proberen!

thanks.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:47:39 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76438372
ach, te lang laten huilen is ook niet fijn hoor. maar bij onze cato wisten we op een gegeven moment dat ze altijd even dat huiltje nodig had om in slaap te komen. als je er dan naartoe ging, werd ze juist weer wakkerder en duurde het nóg langer.
in de haak.
pi_76438453
Dat soort dingen weten je moedergevoel het beste denk ik

Succes in elk geval!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:34:07 #11
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76440346
Wij hebben de bakerzakjes van pcukababy gebruikt, en zijn op een gegeven moment, 4 maanden dacht ik, gewoon overgestapt naar een slaapzakje met mouwen. Geen probleem hier.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:36:20 #12
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76440463
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:40 schreef Annie1980 het volgende:
Dank voor de reacties, en inderdaad Books, na een half jaar zou je een beetje moeten gaan afbouwen met het inbakeren. Aangezien Emma ineens ontzettend aan het omdraaien is geslagen, wil ik hier dus echt wel mee gaan beginnen.

Dat ze iets vaker wakker is, is op zich niet zo heel erg. Alleen ben ik erachter gekomen dat ik Emma moeilijk kan laten huilen, ik ben een alleenstaande mama en heb niet iemand die me aan de haren terug trekt als ik weer eens op sta om mijn kind te troosten. En ik moet zeggen, ik voel me er best goed bij dat ALS ik het kan, ik naar haar toe ga. Soms kan ik haar wel laten gaan maar dat duurt nooit te lang foutje van mij denk ik.
Maar inderdaad, slaapzak, met mauwtjes, misschien dat dat haar wel een beetje helpt, ik ga er vanmiddag toch maar eens een aanschaffen.

Alles gaan we maar weer eens proberen!

thanks.
Hoe lang is laten huilen bij jou? Ik vind het ook supermoeilijk hoor, ik zet, als het nodig is, de babyfoon even uit en ga iets doen (stofzuigen, aardappels schillen, maakt niet uit wat), zodat ik mijn gedachten even ergens anders bij heb. Dat werkt voor mij goed. Ondertussen duren die 10 min úúren hoor, maar t is vol te houden.

Succes!
pi_76440466
Ik geloof dat Vicky Tess in een slaapzakje met langen mouwen deed en dan de mouwen vastspelde. Misschien is dat nog een tussenoplossing?
Lotte!
Noah!
pi_76446667
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:36 schreef Linda2205 het volgende:
Ik geloof dat Vicky Tess in een slaapzakje met langen mouwen deed en dan de mouwen vastspelde. Misschien is dat nog een tussenoplossing?
Dat is misschien hier wel een goed plan, Rienk maait ook altijd zo met zn armen..
Vastspelden aan het matras denk ik dan?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76446725
ow, dat weet ik niet. Ik begreep op het buikje (van de slaapzak, that is )
Lotte!
Noah!
pi_76446850
Hm.. Rienk slaapt *altijd* met zn armen naast zn hoofd, die wordt vast niet vrolijk als ik ze op buikhoogte vastspeld.. Eerst maar eens een slaapzak met lange mouwen aanschaffen Misschien scheelt alleen dat al een berg
pi_76446905
bij het inbakeren liggen de armpjes ook op de buik, vandaar dat ik dat dacht. Laten we even op Vicky wachten
Lotte!
Noah!
pi_76447082
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:09 schreef Linda2205 het volgende:
bij het inbakeren liggen de armpjes ook op de buik, vandaar dat ik dat dacht. Laten we even op Vicky wachten
Inbakeren hebben we geprobeerd, maar dan schreeuwt hij moord en brand..
(hij maait verschrikkelijk met zijn armpjes voor hij inslaapt en mept/krapt zichzelf erg vaak, Als we zn armpjes vasthouden is hij veel rustiger)
pi_76447148
Ik ben er al
Tess ligt idd in een slaapzak met lange mouwen waarvan de uiteinden vastgespeld zijn. Niet op haar buik maar meer aan de zijkant. Ik heb een foto op de camera staan. Ik zal m vanavond even uploaden.

Toen we van inbakeren naar slaapzak gegaan zijn hebben we haar armpjes wel eerst op haar buik gelegd en langzaamaan zijn we ze naar beneden gaan leggen.

Tess rolt nog niet haar slaap vandaar dat ze nog 'vast' ligt. We hebben al geprobeerd om 1 arm los te laten maar dat is nog geen succes.

[ Bericht 15% gewijzigd door Vicky op 05-01-2010 20:03:07 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:09:27 #20
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76449327
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:08 schreef Vlindur het volgende:
Hm.. Rienk slaapt *altijd* met zn armen naast zn hoofd, die wordt vast niet vrolijk als ik ze op buikhoogte vastspeld.. Eerst maar eens een slaapzak met lange mouwen aanschaffen Misschien scheelt alleen dat al een berg
Je weet dat er verschillende manieren van inbakeren zijn? Wat je zou kunnen proberen om te kijken of t iets voor jullie is, is inbakeren in een hydrofielluier. Dat hebben wij helemaal in t begin ook gedaan. Toen we merkten dat dat resultaat had, hebben we een puckababy aangeschaft. Je hebt ook inbakerdoeken (swaddle me bijvoorbeeld).
pi_76450311
We hebben de swaddle-me, maar daar schreeuwt hij dus moord en brand bij..

We stoppen hem nu heel strak in en vaak op een zij. Dat vindt hij het fijnst denken we..
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:33:54 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76450516
Vlindur, Rienk is toch nog maar heel klein (jong)?
Waarschijnlijk zijn die slaapzakken dan erg groot hoor, ook in de kleinste maat.
Wat ik bij een vriendin heb gezien:
Vouw een hydrofielluier in een driehoek. Leg de lange kant onder de schouders. De punten haal je onder de armen door, richting buik. Dan sla je ze over de armen heen onder de rug. Zo'n kleintje heeft nog niet genoeg kracht in zijn armen om zich daaruit los te wurmen.
Is een veilige manier van bakeren bij maaiende armpjes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76450681
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:33 schreef Moonah het volgende:
Vlindur, Rienk is toch nog maar heel klein (jong)?
Waarschijnlijk zijn die slaapzakken dan erg groot hoor, ook in de kleinste maat.
Wat ik bij een vriendin heb gezien:
Vouw een hydrofielluier in een driehoek. Leg de lange kant onder de schouders. De punten haal je onder de armen door, richting buik. Dan sla je ze over de armen heen onder de rug. Zo'n kleintje heeft nog niet genoeg kracht in zijn armen om zich daaruit los te wurmen.
Is een veilige manier van bakeren bij maaiende armpjes.
Hij is nog geen drie weken..
Goeie tip! Bedankt!
pi_76452103
Vlindur, ik heb destijds dit filmpje voor Linda gemaakt. Misschien heb je er wat aan. Je kan het 2e gedeelte weglaten eventueel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76452741
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:02 schreef Vicky het volgende:
Vlindur, ik heb destijds voor Linda gemaakt. Misschien heb je er wat aan. Je kan het 2e gedeelte weglaten eventueel.
Oh super! Vanavond eens proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')