abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76639347
De sneeuw is het probleem. Als die er niet was hadden we allang een Elfstedentocht.
Door de sneeuw dooit het ijs een beetje. En op de sneeuw is niet zo goed te schaatsen.

Waarom doen ze niet gewoon waar geschaatst moet worden sneeuw vrij maken en glad maken. Zodat de Elfstedentocht er zeker komt.
pi_76639660
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:47 schreef Breaker.Faker het volgende:
De sneeuw is het probleem. Als die er niet was hadden we allang een Elfstedentocht.
Door de sneeuw dooit het ijs een beetje. En op de sneeuw is niet zo goed te schaatsen.

Waarom doen ze niet gewoon waar geschaatst moet worden sneeuw vrij maken en glad maken. Zodat de Elfstedentocht er zeker komt.
Ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Ten eerste heb je het over een route van dik 200 km, dat veeg je niet zomaar schoon. Daarbij is het ijs op veel plekken gewoon nog te dun om er op te kunnen, laat staan met veegmaterieel. En als het bovendien zoals tot nu toe het geval is om de paar dagen opnieuw sneeuwt, is het gewoon geen doen.
pi_76643695
zoals een aantal schaatsers al gezegd hebben "het moet warm water regenen"

dan zeg ik laat bewoners langs de route gewoon tuinslangen uitrollen geef warm water en de sneeuw is ook weg. heel moeilijk kan het niet zijn toch?
pi_76655884
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:31 schreef carl1982 het volgende:
zoals een aantal schaatsers al gezegd hebben "het moet warm water regenen"

dan zeg ik laat bewoners langs de route gewoon tuinslangen uitrollen geef warm water en de sneeuw is ook weg. heel moeilijk kan het niet zijn toch?
Als 200 mensen 1 kilometer dat doen dan is het zo gedaan. Maar hoe wil je dan het Slotermeer dan gaan doen??
pi_76684388
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:00 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Als 200 mensen 1 kilometer dat doen dan is het zo gedaan. Maar hoe wil je dan het Slotermeer dan gaan doen??
Als er langs 10% van de route mensen op 'tuinslangafstand' wonen vind ik het al veel.
pi_76685746
Klusje voor de Frieslandse brandweer als oefening?
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_76689580
De beste oplossing is nog altijd met een hoovercraft over het parcours heen en zo alles sneeuw wegblazen. Moet volgens mij makkelijk te realiseren zijn.
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 19:15:25 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_76690045
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:04 schreef daWeasel het volgende:
De beste oplossing is nog altijd met een hoovercraft over het parcours heen en zo alles sneeuw wegblazen. Moet volgens mij makkelijk te realiseren zijn.
Die sneeuw zit wel vast hoor blaas je zo niet weg
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_76690069
Als ik kijk op http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsenseur.html 850hPa Temp Mitteldan kaarten gaat het op zaterdag of zondag dooien daarna gaat het weer vriezen. Ze zeggen ook dat dit koffiedik kijken is.

Van mij mag het winter blijven. Maar liever geen sneeuw met al die gladheid.
pi_76690297
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:04 schreef daWeasel het volgende:
Op open water ligt geen sneeuw.
pi_76690774
quote:
Maar hoe wil je dan het Slotermeer dan gaan doen??
zag op tv dat het slotermeer wel goed was. vorige week werd daar al gesproken over ruim 18 cm.
persoonlijk lijkt me dat erg sterk maar dat werd gemeten daar. dus dat zit wel goed.

en idd brandweer mag ook best iets over hebben voor een feestje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')