quote:Op maandag 8 januari 2010 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:
-13 in friesland iemand wil graag een elfstedentocht had hij het maar niet moeten laten sneeuwen
pff die god van tegenwoordig geen helder licht
Allemaal leuk en aardig maar de gemalen staan aanquote:Op maandag 8 januari 2010 14:20 schreef Gripper het volgende:
Misschien dom gedacht hoor, maar als je op gegeven moment op het elfstedenijs kunt staan, dan kun je toch de sneeuw eraf bezemen, en een laagje water er opsproeien om glad ijs te krijgen? Ik denk dat heel Friesland wel bereid zou zijn om allemaal met een bezem een stukje van 50 m sloot sneeuwvrij te maken als daardoor hun favoriete sportevenement kan worden uitgevoerd!
probleem is alleen dat het 'sneeuw' gewoon een stuk ijs is meestal, zo makkelijk gaat dat dus niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:20 schreef Gripper het volgende:
Misschien dom gedacht hoor, maar als je op gegeven moment op het elfstedenijs kunt staan, dan kun je toch de sneeuw eraf bezemen, en een laagje water er opsproeien om glad ijs te krijgen? Ik denk dat heel Friesland wel bereid zou zijn om allemaal met een bezem een stukje van 50 m sloot sneeuwvrij te maken als daardoor hun favoriete sportevenement kan worden uitgevoerd!
Nee hoor geen elfstedentocht vanwege de sneeuwquote:Op maandag 8 januari 2010 15:54 schreef Palmboom313 het volgende:
Geen elfstendtocht omdat het te hard vriest
Laat ze die sneeuw dan weg halen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor geen elfstedentocht vanwege de sneeuw
Even 200km sneeuw weghalen op een ondergrond van zwak ijs.quote:Op maandag 8 januari 2010 15:59 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Laat ze die sneeuw dan weg halen.
Kun je niet gewoon water er op spuiten of zout om de sneeuw weg te halen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Even 200km sneeuw weghalen op een ondergrond van zwak ijs.
Kan je wel vertellen dat dat niet lukt en de gemalen staan nog aan dus het water zakt onder het ijs weg. Kortom er is dooi nodig en dan weer net zo'n vorstperiode als nu
De charme van de tocht der tochtenquote:Op maandag 8 januari 2010 16:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon water er op spuiten of zout om de sneeuw weg te halen?
nou dan kunnen we het wel vergeten. Is er eindelijk in 10 jaar weer eens een echte winter gaat het alsnog niet door
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon water er op spuiten of zout om de sneeuw weg te halen?
nou dan kunnen we het wel vergeten. Is er eindelijk in 10 jaar weer eens een echte winter gaat het alsnog niet door
quote:Rayonhoofden NIET bij elkaar
De Koninklijke Vereniging de Friesche Elf Steden benadrukt met klem dat de rayonhoofden voorlopig nog niet bij elkaar komen. De route is momenteel op te veel punten nog niet begaanbaar.
"Waar zijn er geen problemen?" zegt woordvoerster Immie Jonkman, "Op veel plekken ligt het water nog open, kijk maar naar bijvoorbeeld Barthlehiem." Als de rayonhoofden wél gaan vergaderen, zal Jonkman niet zeggen waar dat gebeurt: "We willen niet geheimzinnig zijn, maar we willen proberen de hype te temperen. Laat iedereen nu eerst gewoon genieten van het ijs dat er ligt."
Gokkers zijn evenmin zeker dat de Friese Elfstedentocht dit jaar verreden zal worden. Bij online gokkantoor Unibet zijn de "nee-zeggers" momenteel in de meerderheid.
Ja, twee vliegen in een klap.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:03 schreef Goverman het volgende:
^^ dus jij ziet liever dat half Friesland onder water komt te staan? Dat is namelijk de consequentie van het niet bemalen.
Hmz, eigenlijk wel een goed punt, nu je het zo zegtquote:
Terecht. Was er geen sneeuw meer gevallen na de kerstdagen dan was de kans op een tocht zeer groot geweest. Nu blijft het ondanks de kou kwakkelen.quote:
Weinig kans, denk ik. Al het sneeuw van vorige week ligt er dan nog op.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:04 schreef vaarsuvius het volgende:
vandaag rondgefietst bij Enschede. ijs houdt wel overal, maar de kwaliteit is belabberd. Dit weekende maar naar het Rutbeek, een lokale recreatieplas van een paar km. Hoop dat het ijs daar een beetje fatsoenlijk is.
ik had begrepen dat daar een beetje georganiseerde baan gemaakt werd, maar ja, vandaag de hele dag sneeuwstorm.... Toch ga ik morgen kijken, beetje lichaamsbeweging is wel goed en in elk geval een mooi plaatjequote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:28 schreef ChiefBigFoot het volgende:
[..]
Weinig kans, denk ik. Al het sneeuw van vorige week ligt er dan nog op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |